Det er jo hyggelig at AI og du var enige, min erfaring er at AI er mer opptatt av å tilfredstille , enn å svare rett. Når det gjelder B&W så har de lagt altfor mange modeller på en tuning som løfter diskenten altfor mye .selv for gamle folk som meg- det låterda slitsomt og tynt. Det er morosomt å registrere at folk liker Alaphamale sin B&W- det gjør jeg også- det viser seg nemlig at akkuratt den modellen har en flat jevn textbook frekvensgang + at Alpha bruker Trinnov til å korrigere rom responsen, ikke rart det låter godt.
1.I går fortalte AI meg at Denon 3000NE er bygget av Denon og laget som Denons klassike klassiske spiller fra 80 tallet, det er jo helt feil da Denons klassiske spiller var AC drevet og bygget i Japan, men 3000NE en et OEM produkt basert på børsteløs DC motor og laget av Ya Horng i Kina( de lager også innmat i Thorens sine spillere+ mange andre). rent oppspinn altså. Når jeg stilte kritiske spørmål ombestemte AI seg raskt
2. AI påstod for meg at venstre kanal i en LP plate kommer fra ytre vegg av rillen, =direkte feil på et veldig basic spørsmål. Kan legge til at noe som enkelt som å spørre Ai om molekylvekten på nitrogen gass også gav feil svar. Svaret var 14, men riktig svar er 28 da nitrogengass er N2 altså 2*14. Når Ai ikke engang klarer noe så enkelt, hva kan man da stole på?
3. Jeg må sjekke Microsoft Copilot med minst 5 kontrollspørsmål og be om referansene før jeg stoler på noe derfra. Chat GPT har jeg ingen erfaring med