Hvorfor testes ikke disse merkene i Fidelity?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Hvaslags ressurser tror du kreves for å kunne evaluere et testobjekt "under alle tenkelige forhold", Roysen? Jeg bare spør........
 
B

brand-x

Gjest
impulse skrev:
Hvaslags ressurser tror du kreves for å kunne evaluere et testobjekt "under alle tenkelige forhold", Roysen? Jeg bare spør........
NASA....... :)

mvh
;)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Roysen har jo et godt poeng da, om man evner/ønsker/gidder å lese poenget istedet for å skyte budbringeren, som ellers synes litt for vanlig her etter min smak. Poenget er at "test"-begrepet stiller store forventninger til gjennomføringen av en produktprøving, selv om det Fidelity egentlig gjør ikke er stort annet enn (ofte) en utvidet korttids brukserfaring, og skriver en omtale om den.

Å lytte til et produkt i en setting eller to, en uke eller to, er ikke nok til å med stor grad av etterprøvbarhet kunne si stort mer om produktet enn hvordan man selv opplevde det i den gitte settingen. Og det er akkurat det Fidelity gjør; ære være de for det, men de burde være mye tydeligere på det.
En "test" er for meg noe langt mer etterprøvbart, omfattende og objektivisert.. det er da vel nok akademikere og vitenskapsfolk her inne til at noen og enhver burde forstå vesensforskjellen mellom en omfattende test/undersøkelse og en subjektiv brukervurdering av et produkt.

Omtale-begrepet er mye mindre pretensiøst, og treffer Fidelity's metodikk mye bedre. Det er også mye lettere for leseren å skjønne at han ikke må ta Fidelity's subjektive funn som etablerte allmenngyldige sannheter om et produkt.

Mvh Vidar P
 
R

Roysen

Gjest
impulse skrev:
Hvaslags ressurser tror du kreves for å kunne evaluere et testobjekt "under alle tenkelige forhold", Roysen? Jeg bare spør........
Misforstå meg rett. Jeg kritiserer ikke Fidelity eller andre hifi magasiner for at de ikke evaluerer testobjektet under alle tenkelige forhold. Det er selvagt en umulig oppgave for et magasin med relativt hyppige utgivelser og begrenset med ressurser. Det jeg forsøker å få frem er at man skal være forsiktig med å kalle skribleriene for tester. Det forventes en viss objektivitet, grundighet og et klart resultat av en test. Jeg synes videre at det også er å ta munnen for full å kalle det evaluering eller vurdering.

Omtale er et bedre begrep etter min mening.

Mvh
Roysen
 

salt_lake

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
153
Antall liker
6
Omtale er vel begrepet. Det blir som med vin omtaler og musikk omtaler. Man finner etterhvert ut hvilke "anmeldere" man er på bølgelende med. Sjøl om disse gir "terningkast" så lærer man seg etterhvert å lese teksten.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Det tror jeg også vil være mye bedre, det og bruke ordet omtale istedet for ordet test.
Testing er en mye alvorligere og seriøs ting enn omtale.
Det kan være bra for Fidelity det. Da har "testerne" en friere måte og jobbe på og vil slippe og stå til ansvar for alt mulig slik de må i dag.
Da vil de komme i samme båsen og med samme forventninger som bok og plateanmeldere.

Tror jeg.
 
U

utgatt60135

Gjest
Jeg er ikke enig i mye av det som er blitt skrevet i det siste her. Fidelity tester produkter og jeg mener høy erfaring med mange produkter og meget god kjennskap til referanseprodukter bør holde til å ta dem seriøse. Og jeg kan ikke mene noe om lytterommet til KV når jeg selv ikke har lyttet der selv. Skribententene skriver at få har så gode lytterom som KV, så da velger jeg å tro på det. Og å tro lydinteresserte generelt tar testene deres som subjektive veiledinger er nokså naivt tror jeg. Det er langt med enn underholdning mener jeg. Og jeg synes ikke man kan sammenligne HiFi tester med musikkanmeldelser. HiFi beskrivelser er mer objektivt enn subjektivt mener jeg. Men hva man liker er derimot noe annet. Og jeg ser ikke noe galt eller noe uvanlig i at folk liker positive bekreftelser på sine valg enten om det er i et HiFi blad, på forum eller blant venner.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Lyngen skrev:
Jeg er ikke enig i mye av det som er blitt skrevet i det siste her. Fidelity tester produkter og jeg mener høy erfaring med mange produkter og meget god kjennskap til referanseprodukter bør holde til å ta dem seriøse. Og jeg kan ikke mene noe om lytterommet til KV når jeg selv ikke har lyttet der selv. Skribententene skriver at få har så gode lytterom som KV, så da velger jeg å tro på det. Og å tro lydinteresserte generelt tar testene deres som subjektive veiledinger er nokså naivt tror jeg. Det er langt med enn underholdning mener jeg. Og jeg synes ikke man kan sammenligne HiFi tester med musikkanmeldelser. HiFi beskrivelser er mer objektivt enn subjektivt mener jeg. Men hva man liker er derimot noe annet. Og jeg ser ikke noe galt eller noe uvanlig i at folk liker positive bekreftelser på sine valg enten om det er i et HiFi blad, på forum eller blant venner.
Godt innlegg!!!
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.478
Antall liker
3.312
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
Å lytte til et produkt i en setting eller to, en uke eller to, er ikke nok til å med stor grad av etterprøvbarhet kunne si stort mer om produktet enn hvordan man selv opplevde det i den gitte settingen. Og det er akkurat det Fidelity gjør;..
Ja vel, ja. Og det vet jo du, som aldri har vært til stede i redaksjonen til Fidelity. En testperiode kan vare "noen uker", men også strekke seg over måneder. Slik som da jeg skrev om Audiolense. Og Vadseth har vel snart levd et langt liv med flere av sine forsterkere og høyttalere. Jeg vet ingen andre tidsskrifter som (over tid) har gitt så inngående beskrivelse av feks toppmodellene til Respons og B&W. Skjønt han trengte ikke lange stunden på å konstatere at modeller fra Avalon og Martens var bedre på en rekke konkrete områder. -Meget beskrivende og tillitsfull lesning, spør du meg. Forøvrig så er det antall lyttetimer som teller. Noen av oss tester på dagtid, og da får man lange økter på flere timer, nærmest som en arbeidsdag. Andre har det som en bijobb og lytter på fritiden. Da må man ta tiden til hjelp. Det er også et (lite) poeng at testen kommer på trykk samme året som modellen kommer på markedet. Who Wants Yesterdays Papers? Rock quiz: Hva var angivelig bakgrunnen for denne sangen?

Jeg er uenig i at man "må" teste hvert eneste produkt i månedsvis. Gi RoDa eller Anders en 2-veis stativhøyttaler i budsjettklassen, og de bruker ikke mange dagene på å plassere denne på kartet. Resten av tiden går med til å kartlegge detaljer og nyanser.

Et annet forhold, er at dagens apparater ledsages med utfyllende teknisk info. Gjennom produsentens brosjyrer og hjemmesider kan man lese betydelig mengder teknisk dokumentasjon. Målinger oppgis stort sett etter internasjonale sammenlignbare standarder, slik at brukeren selv kan sammenligne forskjellige produkter. Er det noe man har nok av i dagens hi-fi verden så er det målinger og tekniske data. Det er en vrangforestilling at hi-fi tester skal utføres av akademikere i hvit frakk. Uten sammenligning forøvrig med Dr. P, he-he.

--------

Jeg foretrekker uttrykket TEST om "ting". Man tester TVer, biler og dingser.
OMTALE og ANMELDELSE passer på kulturopplevelser som film, musikk, osv, og til en viss grad mat/vin.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
pedal skrev:
Vidar P skrev:
Å lytte til et produkt i en setting eller to, en uke eller to, er ikke nok til å med stor grad av etterprøvbarhet kunne si stort mer om produktet enn hvordan man selv opplevde det i den gitte settingen. Og det er akkurat det Fidelity gjør;..
Ja vel, ja. Og det vet jo du, som aldri har vært til stede i redaksjonen til Fidelity...
Du har akkurat vist tilstrekkelig kompetanse til å få meg av abonnementslista til Fidelity. Gratulerer.

Å angripe velmenende forslag på denne måten er dessverre nok til at iallefall jeg ikke på noen måte lengre er interessert i å støtte magasinet. Ikke for det; det fins sinnrike mennesker bak tittelen; mennesker jeg kjenner personlig og respekterer; men når dere angriper på denne måten for å ha et konstruktivt innspill, så kan dere seile deres egen sjø for meg.

Om du er så vennlig, så gi meg gjerne mailadressen til Fidelity, så jeg kan effektuere pronto. Jeg blir ikke forbauset om jeg ikke er alene.
 

salt_lake

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
153
Antall liker
6
Factum est: det er langt mellom rakettforskerne på denne tråden. Til Vidar: håpet om akademikere eller vitenskapsfolk i nettverkerket er vel pr nå plassert i Snåsa.
 

Jantry

Medlem
Ble medlem
30.04.2002
Innlegg
22
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Vidar P- det er etter mitt syn vanskelig å tolke dine innlegg som utelukkende velmenende forslag. Tror de fleste tester ikke holder mål ut fra dine kriterier.
Jan
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Forslag om å omdøpe tester til omtaler, og forslag om å være tydelig på at resultatene ikke nødvendigvis er universelt allmenngyldige.. er ikke det helt legitime innfallsvinkler? Jo, jeg takker. Og oppfordrer til å faktisk lese innleggene.

Mvh Vidar P
 

Jantry

Medlem
Ble medlem
30.04.2002
Innlegg
22
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Da må jeg oppfordre deg til å lese mitt innlegg. Der står et "utelukkende". Dine velmente forslag drukner i andre ting.
Jan
 

kyrjens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2007
Innlegg
144
Antall liker
9
Sted
Hamar
Torget vurderinger
2
Jommen meg vanskelig og forstå at det er voksne mennesker som debatterer her inne?
"Pappan min er større enn din :-\"
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg skal tegne abonnement på fidelity nå.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Gago skrev:
jeg skal tegne abonnement på fidelity nå.
Det hadde vært gøy å forsøkt seg som abonnent av et tidsskrift igjen, Sølvpilen var det siste :) Blir fint å få fidelity i postkassen fremover
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.478
Antall liker
3.312
Torget vurderinger
1
@Vidar P.:
Sa du velmenende? -Ditt innlegg 18.15 var skrevet i en forholdsvis nedsettende tone. Det kan noen og enhver lese.
At du umiddelbart etterpå iscenesetter din oppsigelse av abonnementet indikerer "ond hensikt".
At du samtidig oppfordrer andre til å gjøre det samme, og oppgir e-postadressen din kan bruke, bekrefter "ond hensikt".

--------

På ingen måte kan mitt svar tolkes som et "angrep", slik som du påstår. Det står fritt å lese for enhver. Tvert i mot var det informativt og saklig. (Samt et par forsøk på å være morsom).

At du, av alle, skulle opptre så hårsår, nei det var skuffende. Undre meg på om du agerer i affekt eller kalkulert?

---------

Hver og en får kjøpe Fidelity ut i fra egen nytte- og underholdningsverdi. Noe mer enn det kan en redaksjon ikke forlange.
Ønsker dere å tegne nytt abonement eller har noe på hjertet, så kan dere benytte e-post adressen som Vidar P. har vært så vennlig å opplyse om ovenfor.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.588
Antall liker
27.759
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Frykter at det er noe feil med meg, jeg savner tydeligvis det selvhøytidelighets- genet som skal til for å bli fornærmet-Tror jammen at jeg skal bli Fidelity-abonnent jeg også!
mvh
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9


Kvifor blir aldri Klipsch testa nokonsomhelst plass? Ikkje ein gang nevnt i indexen til What HIFI.
Er det fordi de gode Klipschene blei laga for 25 år sidan?
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Brasse skrev:


Kvifor blir aldri Klipsch testa nokonsomhelst plass? Ikkje ein gang nevnt i indexen til What HIFI.
Er det fordi de gode Klipschene blei laga for 25 år sidan?
Står da mye om Klipsch i Fidelity. Rognlien er vår mann der.
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Det gjer det? Fett!
Eg har ikkje for vane å kjøpe hifi-bladet (sidan dei kostar 2 LP'ar).

Kanskje OT: Men står det noko om Klipsch (Heritage) i de nummera som ligg ute for nedlasting?

OnT: Fidelitys gratis online PDF tjeneste er veldig sjenerøs. Tester av HIFI blir ikkje akkurat like fort gammalt som tester av mobiltelefoner og dataspel.

Edit: Kommentaren min over er basert på at eg kjøpte eit What HIFI sist eg var ute å flaug, og der var det ein svær index bakerst, fritt for Klipsch. Tester på nettet finns ikkje i hopetall heller (utenom brukererfaringer).
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg tegner ikke abonnement. Jeg kommer ikke til å kjøpe det særlig ofte engang. Det står stort sett om saker som kun har akademisk interesse for meg, for jeg ville ikke finne på å kjøpe noe så dyrt pt. Når all gjeld er borte om noen år, og jeg ellers har det meste jeg trenger, så skal jeg tenke på det. Men i dag så er ikke noe slik av interesse, så da faller det litt utenfor mitt daglige interesseområde. Mye av infoen jeg trenger om highend får jeg her på HFS.

Jeg har altså ingen spesiell holdning til Fidelity. Jeg har kjøpt det to ganger, og fant det måtelig interessant å lese. Jeg leser likevel tester av utstyr i riktig prisklasse. Ikke for å få noen informasjon som er av avgjørende betydning for hva jeg skal velge, men for å få en indikasjon om hva som kan være en god match for meg. En indikasjon. Det er fordi så mange faktorer avgjør det totale resultatet, slik at forskjellen i rom bare blir en faktor som kan gjøre at jeg kjøper katta i sekken til mine forhold. I og med at KVs lytterom nok er bedre enn mitt og de fleste andres, så synes jeg ikke det er så galt at testene ikke foretas i 100% kontrollerte former. For om de testes under slike ekstreme forhold, eller i et godt lyttemiljø i et vanlig rom, så forteller de like lite om hvordan det fungerer i min stue. Men begge typer testing vil kunne gi meg den indikasjonen jeg trenger for å velge ut aktuelle kandidater. Og mer forlanger jeg ikke av Fidelity, Sterephile, Hifi World, eller hvilken som helst annen blekke.

Det må være fryktelig vanskelig å foreta en test, og formidle resultatet, på en måte som gir mening for mange aktuelle forbrukere. Det er fordi alle har forskjellige rom, og forskjellig elektronikk, høyttalere og kabler. De kan uansett bare gi en indikasjon om hvordan det fungerer med et gitt oppsett, som de stort sett oppgir. Kjenner man utstyrets karakter, og har en ide om hvordan rommet påvirker resultatet, så kan man sikkert få en klarere oppfatning enn det jeg kan, på grunn av min ganske tynne erfaring med hifi-utstyr over de siste ti årene. Derfor er det lurt for meg å heller forholde meg til forumdeltakere som jeg lærer å kjenne, og som lærer meg å kjenne. Og det tror jeg gjelder de fleste andre også, så derfor bør vi egentlig se på slike tester som underholdning. De bør leses på grunn av at man har glede av å ta del i andres opplevelser med et aktuelt produkt, ikke fordi det skal fungere som en fasit.

Men det virker som om det er litt vel personlige tilstander i bransjen. Hifi er nok en hobby som passer kverulanter, så at to aktører i bransjen braker sammen er ingen overraskelse. Gretne gamle gubbers kverulering på fotofora trodde jeg var toppen av kverulering, men de blir jo koselige nisser i forhold. Meningene er sterke og motsetningene dype. Det er litt underholdende å være en del av, så lenge vi klarer å respektere at vi har forskjellige meninger. Og stort sett så går det bra, selv om vi kan være hjertens uenige om hva som er rett. Men at det skal dras så langt at viktige personer i bransjen har en tåpelig konflikt gående er jo bare dumt. Det saboterer forbrukernes tilgang til informasjon.

Min generelle oppfatning av den norske esoteriske hifi-bransje er motsatt. Jeg har ikke opplevd drittslenging mellom konkurrenter jeg har møtt, og det er ingen jeg har møtt som ikke respekterer konkurrentenes produkter. Alt i alt tror jeg at det er en litt idyllisk bransje, der folk kjenner og respekterer hverandre, på tross av teknisk filosofi og økonomiske interesser.
 
B

brand-x

Gjest
Pedal !

Jeg synes du behandlet Vidar P. sine vennlige synspunkter på en særdeles klønete måte ??? Så skyter du ett nytt lavmål mot det du kaller akademikere som i følge deg tenker "objektivitet" først,mellomst og sist..
Jeg tolker dette som att en gruppe "entusiaster" er ekskludert.... hvis du da ikke mener "entusiaster" er kun de som godtar alle "politiske" sannheter uten spørsmål ?

Jeg tror også att Fidelity hadde vunnet frem med litt mere ydmykhet i stedet for å stå på barikadene i en hver diskusjon som fremmer ønske om mere objektivt innhold... Det finnes faktisk like mye "kritikk" i Roysens innlegg, men han besitter vel ett lydverk i en slik klasse, att samme forsvarslinje falller på sin egen urimelighet....... Rangering heter det vel ???

mvh
KP.. :eek:
 

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.122
Antall liker
0
Abbonerer ikke på Fidelity, men plukker det opp på Narvesen av og til. Jeg faller nok kanskje litt ut når det skrives med superlativer om vidunderplugger og magiske kabler om hverandre med høyttalere uten å vise til noen som helst målinger (alà Stereophile) til å støtte opp hva som oppfattes av lytteren. Men dette med målinger har kanskje litt med ressurser å gjøre, og er uansett på sidelinjen av diskusjonen.

Men jeg kan si som så at jeg nok hadde kjøpt det oftere om det var et større utvalg av produkter som ble testet. Sånn sett er det kjempefint at noen gidder sende utfordringen videre direkte til importør. Som jeg forstår på Fidelity er det ikke de det står på (bra!), så da er det kanskje lite annet å gjøre med det. Hvorfor importører ikke vil låne ut produkter kan en kun spekulere om.....

Hvorfor risikere at produktet får terningkast 5 når en god selger heller kan overbevise kunden om at produktet fortjener terningkast 7?

Når det gjelder skribenter, skulle en tro at en gammel ringrev som KV kjenner sin egen stue så godt at han kjenner rommets (negative/positive) påvirkninger til fingerspissen. En kan jo gjerne forlange at testen foregår i et Svanå level X rom, men hvem har egentlig det hjemme....? Og er det egentlig da like lett å oppdage evn. utfordringer en høyttaler kan komme ut for i en vanlig stue? Ut fra det jeg observerer her inne er de fleste mer opptatt av kabler enn akkustikk, så det argumentet overrasket meg litt.

Jeg forstår forøvrig utfordringen en blekke har ift. hårsåre leverandører og utlån av produkter.... Her tror jeg vi forbrukere har mer makt enn vi tror, det gjelder bare å bruke det på rett måte. :)

God helg!
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Det er etter min mening alt for mange tester i bladet. Flere reportasjer, intervjuer med konstruktører, lydfolk, musikere m.m, besøk på fabrikker, Hjemme hos reportasjer, mere generelt om HIFI hadde vært fint. Noen få sider med omtaler av nye produkter er ok alt etter min oppfattning. Når det er sagt. Liker bladet!
 
J

JPMi

Gjest
Jeg har kjøpt Fidelity en gang. Det var den mye omtalte "kabel-utgaven". Det falt ikke i smak og har ikke blitt kjøpt siden.
Det er ser for meg ut til at de sikter seg inn på en smal gruppe som er interessert i å hente ut de siste promillene med lydforbedringer i hifi. Det virker som en noe svak forretningside selv om målgruppen er kjøpekraftig nok. Artikler av mer generell interesse, som det 65finger beskriver, ville trolig gi et større salg.
 
R

Roysen

Gjest
Brand-X er inne på noe vesentlig. Den siden som nok har aller størst forbedringspotensiale er medarbeidernes måte å håndtere kritikk fra kundene på.

Mvh
Roysen
 

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Innlegg
4.429
Antall liker
2.857
Torget vurderinger
3
65finger skrev:
Det er etter min mening alt for mange tester i bladet. Flere reportasjer, intervjuer med konstruktører, lydfolk, musikere m.m, besøk på fabrikker, Hjemme hos reportasjer, mere generelt om HIFI hadde vært fint. Noen få sider med omtaler av nye produkter er ok alt etter min oppfattning. Når det er sagt. Liker bladet!
Må si jeg er veldig enig med deg her det hadde vært morro med litt forskjellig hjemme hos artikler og lignende :)
 

Jantry

Medlem
Ble medlem
30.04.2002
Innlegg
22
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Er abonnent på Fidelity, og leser med glede når det dumper ned i postkassa. Anntar at redaksjonen med redaktøren i spissen lager et blad som de føler de kan gå god for. Tror ikke det er mulig å lage et blad ( eller noe annet for den saks skyld ) som alle liker. Det ville antagelivis bli et blad som ingen likte. Det er selvfølgelig greit å komme med mer eller mindre gode forslag til til redaksjonen, men man kan da ikke forlange at de skal bli tatt til følge.
Liker man ikke bladet er det jo bare å la være å lese det.
Jan
 
U

utgatt60135

Gjest
65finger skrev:
Flere reportasjer, intervjuer med konstruktører, lydfolk, musikere m.m, besøk på fabrikker, Hjemme hos reportasjer, mere generelt om HIFI hadde vært fint.
Det har jeg også ment lenge. Utvid horisonten Fidelity :).
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.390
Antall liker
11.127
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
vel- redaksjonen oppgir en epost adresse på bladets egne nettsider, dersom jeg hadde ønsket å meddele noe som jeg ville redaktøren skulle svare på hadde jeg sendt han en epost.

en åpen diskusjon som denne på et nettforum er jo for alle, og samtidig for ingen, det er ikke noe forpliktende i å delta i en diskusjon på torget- annet enn at man blir sett av de andre på torget- så får det være opp til enhver hva man vil vise frem
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Gago skrev:
føler at jeg har veeeldig lyst til å slippe helvete løs i denne tråden nå...

tror jeg går og spretter en ny otard.
Ro deg ned nå, i morgen kommer jeg og lytter på transebassen din (bl.a.), og da må du være i fin form ;D

Mvh.KW
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.800
Antall liker
21.712
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Øl. Og popcorn. Kom an, Gago. KW kan ta med Farris han.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hehe, jeg koser meg med vinyl og cognac sammen med frøkna nå, er i det milde hjørnet.
 

KH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.11.2003
Innlegg
226
Antall liker
0
Vidar P's forslag om at tester skal omdøpes til omtaler og forslag om at man skal være tydelig på at resultatene ikke nødvendigvis er universelt allmenngyldige er sikkert velmenende, men er ikke dette litt pirkete og uinteressante forslag ?

Det kan misforstås som en liten undervurdering av leserne. At testene ikke er universelt allmenngyldige er vel åpenbart for de aller fleste, og en "advarsel" i bladet (eller i innledningen til hver test ?) med presisering av dette kan oppfattes som undervurdering. Vanskelig å se at dette skulle representere noen forbedring, inkl. omdøping av test til omtale for å tilfredsstille de som legger en serie særegne kriterier i testbegrepet.

Knut
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Ja den svei ::) ;D

Skyldes dette trassalder eller overgangsalder? Uansett var dette en pinlig, krampeaktig hårsårhet fra din side!

Vidar P skrev:
Pedal kan bare spare seg; jeg har funnet den magiske adresse for avbestilling, og det er effektuert allerede.

fidelity@kundetjeneste.no

Mvh Vidar P
 
C

Cyber

Gjest
For å svare litt på åpningsinnlegget så har jeg fått opplyst av andre forhandlere enn OHFC at Fidelitys tester ikke skal stoles på pga test-metoden. Personen mente de spilte alt for lavt i dårlige lytterom og at ingen kjøpte høyttalere for å spille så lavt.

Ikke vet jeg, problemet mitt med Fidelity er at det bare blir synsing og babbel, lite tekniske fakta og jeg interesserer meg for max 20% av innholdet.
 
Topp Bunn