Hvorfor testes ikke disse merkene i Fidelity?

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Kjøper Fidelity en sjelden gsng, ofte på en eller annen flyplass for å få tiden til å gå, for å kjapt lese omtalene som tidtrøyte. Gjelder forsåvidt også andre magasiner som eksempelvis L&B og Hjemmekino. Den største informasjonsbasen for meg er innlegg på ulike fora. Der får man et mer balansert inntrykk naturlig nok.

Fidelity, i likhet med andre magasiner, tester ikke alle merker. Synes tilnærmingen om at det er et akseptabelt utbredt distribusjonsnett for de produktene man tester er helt grei.

Etter å ha lest gjennom enkelte tråder / innlegg så bør vel de som er assosiert med bladet Fidelity kunne ta konstruktiv kritikk, og de som gir den kunne formilde den konstruktivt. Mulig enkelte ikke ville formulert seg like kategorisk i dag ettermiddag som i de små timer i går...

Og for meg er det ikke åpenbart hvem som jobber i / for de ulike magasinene / aktørene her på HFS. Burde muligens vært tagget bedre pr. bruker slik at vi som ikke er i "gutteklubben" lett kan sette ulike meninger i en kontekst. Bare et forslag.
 
U

utgatt60135

Gjest
Loevhagen skrev:
Den største informasjonsbasen for meg er innlegg på ulike fora. Der får man et mer balansert inntrykk naturlig nok.
Nu ja.. jeg vet ikke. Jeg stoler nok mer på Fidelity enn mange på forumer selv om skribenter ikke kan være dønn ærlige for å i det hele tatt få produkter inn til test. Hvor mange på forumer skryter nyinnkjøpene sine opp i skyene uten å si noe negativt? Og så blir de solgt om ikke lenge. Da låt de meget bra men de neste er bedre på alt igjen. Alle tror vel de har bedre komponenter enn snittet ::).
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.031
Antall liker
8.247
Torget vurderinger
1
Lyngen skrev:
Loevhagen skrev:
Den største informasjonsbasen for meg er innlegg på ulike fora. Der får man et mer balansert inntrykk naturlig nok.
Nu ja.. jeg vet ikke. Jeg stoler nok mer på Fidelity enn mange på forumer selv om skribenter ikke kan være dønn ærlige for å i det hele tatt få produkter inn til test. Hvor mange på forumer skryter nyinnkjøpene sine opp i skyene uten å si noe negativt? Og så blir de solgt om ikke lenge. Da låt de meget bra men de neste er bedre på alt igjen. Alle tror vel de har bedre komponenter enn snittet ::).

Dette skyldes vel mer HI-Fi nevroser enn produktenes kvalitet.... ???
 

flinkjente

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.09.2005
Innlegg
238
Antall liker
1
Loevhagen skrev:
Kjøper Fidelity en sjelden gsng, ofte på en eller annen flyplass for å få tiden til å gå, for å kjapt lese omtalene som tidtrøyte. Gjelder forsåvidt også andre magasiner som eksempelvis L&B og Hjemmekino. Den største informasjonsbasen for meg er innlegg på ulike fora. Der får man et mer balansert inntrykk naturlig nok.

Fidelity, i likhet med andre magasiner, tester ikke alle merker. Synes tilnærmingen om at det er et akseptabelt utbredt distribusjonsnett for de produktene man tester er helt grei.

Etter å ha lest gjennom enkelte tråder / innlegg så bør vel de som er assosiert med bladet Fidelity kunne ta konstruktiv kritikk, og de som gir den kunne formilde den konstruktivt. Mulig enkelte ikke ville formulert seg like kategorisk i dag ettermiddag som i de små timer i går...

Og for meg er det ikke åpenbart hvem som jobber i / for de ulike magasinene / aktørene her på HFS. Burde muligens vært tagget bedre pr. bruker slik at vi som ikke er i "gutteklubben" lett kan sette ulike meninger i en kontekst. Bare et forslag.


Synes at Fidelity, har en lei tendens til å lage reportasjene om produktene som er inne til test, litt for lange!
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Lyngen skrev:
Loevhagen skrev:
Den største informasjonsbasen for meg er innlegg på ulike fora. Der får man et mer balansert inntrykk naturlig nok.
Nu ja.. jeg vet ikke. Jeg stoler nok mer på Fidelity enn mange på forumer selv om skribenter ikke kan være dønn ærlige for å i det hele tatt få produkter inn til test. Hvor mange på forumer skryter nyinnkjøpene sine opp i skyene uten å si noe negativt? Og så blir de solgt om ikke lenge. Da låt de meget bra men de neste er bedre på alt igjen. Alle tror vel de har bedre komponenter enn snittet ::).
Jeg vet jeg har dårligere komponenter enn snittet her på bruket. Men det er likevel mulig at det spiller bedre enn noen av de som har bedre komponenter i riggen sin. For jeg vil definitivt si at jeg har klart å matche komponenter som gjør at det låter bra, på tross av lav totalpris.

Når det gjelder det å spille for lavt, så har jeg to synspunkter på det. Min erfaring fra demo og messer er at de som står på stand har en tendens til å velge feil volum, og da i den andre retningen enn for lavt. Man skal vokte seg for å kaste stein i glasshus, men det er langtfra sikkert at de som hevder at Fidelity spiller for lavt når de tester, er blant de selgerne.

Det andre er at en av egenskapene vi rørfolk setter pris på med våre forsterkere, er evnen til å gi et rikt og fullt lydbilde selv på svært lave volum. Volumet skal bli ganske lavt før det ikke låter troverdig lenger. I motsetning til transistorer så forandrer ikke et oppsett basert på rør karakter når det spilles under et visst volum.

Edit: Rør + blokkleilighet er en passende kombinasjon. Jeg har fått mye mer musikkglede av å høre på høyttalerne midt på natten etter at jeg fikk rør. Men nå begynner jeg å nærme med OT med stormskritt ;)
 
B

brand-x

Gjest
Synes at Fidelity, har en lei tendens til å lage reportasjene om produktene som er inne til test, litt for lange!
[/quote]

Det er ett pris og brand relatert fenomen... resten blir bevilget kort-tester (omtaler)... For som Vidar P. har ment så er det egentlig kun omtaler... en test bør vel strengt tatt inneholde litt "objektivt" akademisk innhold og ikke kun subjektivitet og henvisninger til produktspecer fra egne "skryteblad"

mvh
;)
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.134
Antall liker
2.655
Danske High Fidelity av eldre årganger er et eksempel på hvordan et HiFi tidskrift bør være.
Bladet hadde en kunstnerisk forside ala eldre TAS. Testene var passe lange, skrevet med en entusiastisk glød, skrevet passe stramt og var stort sett fritt for tomme fraser og latterlige metaforer.(...Fidelity) I redaksjonslokalene hadde de et referanselytterom som var bestykket med neutrale komponenter og som dannet et felles referansegrunnlag for skribentene (mye Mark Levinson utstyr). Bladet publiserte også målinger på testobjektene. Siden skribentene hadde en felles referanse på lyd (skal ikke forveksles med felles smak på lyd) kunne man berettiget her snakke om tester og ikke omtaler.

Hvis Fidelity lagde et sånt blad vurderer jeg på nytt å bli abonnent.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
cybervision_ skrev:
For å svare litt på åpningsinnlegget så har jeg fått opplyst av andre forhandlere enn OHFC at Fidelitys tester ikke skal stoles på pga test-metoden. Personen mente de spilte alt for lavt i dårlige lytterom og at ingen kjøpte høyttalere for å spille så lavt.

Ikke vet jeg, problemet mitt med Fidelity er at det bare blir synsing og babbel, lite tekniske fakta og jeg interesserer meg for max 20% av innholdet.
"Spilte for lavt i dårlige lytterom..." Og dette navnløse mennesket har vært med på testene da, eller? Himmel og hav så innesnødde folk kan være !!!
 
C

Cyber

Gjest
impulse skrev:
"Spilte for lavt i dårlige lytterom..." Og dette navnløse mennesket har vært med på testene da, eller? Himmel og hav så innesnødde folk kan være !!!
;D Det tror jeg personen hadde vært ja, men ikke dvel så mye ved det. Poenget med innlegget mitt var det som stod sist.
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
cybervision_ skrev:
For å svare litt på åpningsinnlegget så har jeg fått opplyst av andre forhandlere enn OHFC at Fidelitys tester ikke skal stoles på pga test-metoden. Personen mente de spilte alt for lavt i dårlige lytterom og at ingen kjøpte høyttalere for å spille så lavt.

Ikke vet jeg, problemet mitt med Fidelity er at det bare blir synsing og babbel, lite tekniske fakta og jeg interesserer meg for max 20% av innholdet.
Dette synes jeg var skuffende å lese fra deg,Cyber.Ikke at jeg begynner misslike deg men synes det er litt ubegrunnet og lite seriøst kanskje.Det er bare ikke rettferdig. :'(

jeg har prøvd flere av de komponentene Fidelity har testet.Og må si at omtalene deres har vært ganske "spot on" etter hva jeg har erfart.Mye av det utstyret har jeg enda og synes det er vanskelig og finne noe som er entydig bedre i rimelige prisklasser.Det er betryggende synes jeg,i Fidelitys favør :)

Bare Synsing og babbel?Synes du det er en vosken og retmessig fortjent beskrivelse av det jeg vil kalle et seriøst Hifi-blad?

Jeg oppskatter faktisk om de spiller lavt når de tester utstyr om det er det de gjør.På de fleste hifi-butikkene jeg er på må jeg be dem skru ned volumet.Likedan på messer også.Jeg mener det er på normale lyttenivåer man virkelig hører hvor bra et annlegg er i heltheten.F.eks Om stemmer kommer godt nok fram og ikke høres ut som den blir igjen i kabinettet.At bassen ikke blir borte(mangel på krefter)og at detaljene er intakte.Noen eksempler dette.Det at annlegget evner la deg høre helheten i musikken på normale lyttenivåer mener jeg er veldig viktig.Det er jo på disse nivåene man lytter mest vil jeg tro. ::)

Om de spiller lavt så vil det også sannsynligvis bety at deres hørsel fremdeles er inntakt.Det er jo flott! ;)

Moajoriteten av oss har vel hverken identiske eller optimale lytterom.Om anlegget høres bra ut i det aktuelle rommet må vi pent nødt til å finne ut av selv og deretter gjøre de modifiseringer og plasseringer som trengs for å få best mulig resultat.Det kan ikke Fidelty gjøre for oss.

En annen sak jeg vil nevne.I fidelity står det ofte i testene at det er viktig med matching osv.Om de anbefaler et produkt er det ment som en pekepinn på om det kan være interresant å sjekke ut.Om den får god kritikk så betyr ikke det at de sier "løp og kjøp".De sier vel heller "Test den,det er den verdt" i alle fall etter min oppfatning.Det er jo litt dumdristig og bare kjøpe det de forskjellige bladene har gitt best kritikk,for så å tro på det musikalske nirvana uten å prøve ut flere forskjellige gode komponenter sammen for å finne best mulig match.Det nevner Fidelity også når de tester utstyr.


Synes ikke man skal stole på "de".Disse spøkelsene er ikke særlig troverdige mener jeg.

Synes det også er flere som burde tenke over sine på flere måter noe useriøse innlegg her.Dette er et av få norske gode hifi-blader vi har,det burde vi ta vare på. :)
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
Sitat fra Brand-X:
Det er ett pris og brand relatert fenomen... resten blir bevilget kort-tester (omtaler)... For som Vidar P. har ment så er det egentlig kun omtaler... en test bør vel strengt tatt inneholde litt "objektivt" akademisk innhold og ikke kun subjektivitet og henvisninger til produktspecer fra egne "skryteblad"
Er ikke omtale en del av testen da?Det trodde jeg i allefall.F.eks "fikk god omtale i en test for en tid tilbake". ::)

Omtale=Tale om ? Er det ikke det de gjør?Taler om produktet?

Rett meg om det er feil. :)
 
C

Cyber

Gjest
BanjoArrne skrev:
cybervision_ skrev:
For å svare litt på åpningsinnlegget så har jeg fått opplyst av andre forhandlere enn OHFC at Fidelitys tester ikke skal stoles på pga test-metoden. Personen mente de spilte alt for lavt i dårlige lytterom og at ingen kjøpte høyttalere for å spille så lavt.

Ikke vet jeg, problemet mitt med Fidelity er at det bare blir synsing og babbel, lite tekniske fakta og jeg interesserer meg for max 20% av innholdet.
Dette synes jeg var skuffende å lese fra deg,Cyber.Ikke at jeg begynner misslike deg men synes det er litt ubegrunnet og lite seriøst kanskje.Det er bare ikke rettferdig. :'(

jeg har prøvd flere av de komponentene Fidelity har testet.Og må si at omtalene deres har vært ganske "spot on" etter hva jeg har erfart.Mye av det utstyret har jeg enda og synes det er vanskelig og finne noe som er entydig bedre i rimelige prisklasser.Det er betryggende synes jeg,i Fidelitys favør :)

Bare Synsing og babbel?Synes du det er en vosken og retmessig fortjent beskrivelse av det jeg vil kalle et seriøst Hifi-blad?

Jeg oppskatter faktisk om de spiller lavt når de tester utstyr om det er det de gjør.På de fleste hifi-butikkene jeg er på må jeg be dem skru ned volumet.Likedan på messer også.Jeg mener det er på normale lyttenivåer man virkelig hører hvor bra et annlegg er i heltheten.F.eks Om stemmer kommer godt nok fram og ikke høres ut som den blir igjen i kabinettet.At bassen ikke blir borte(mangel på krefter)og at detaljene er intakte.Noen eksempler dette.Det at annlegget evner la deg høre helheten i musikken på normale lyttenivåer mener jeg er veldig viktig.Det er jo på disse nivåene man lytter mest vil jeg tro. ::)

Om de spiller lavt så vil det også sannsynligvis bety at deres hørsel fremdeles er inntakt.Det er jo flott! ;)

Moajoriteten av oss har vel hverken identiske eller optimale lytterom.Om anlegget høres bra ut i det aktuelle rommet må vi pent nødt til å finne ut av selv og deretter gjøre de modifiseringer og plasseringer som trengs for å få best mulig resultat.Det kan ikke Fidelty gjøre for oss.

En annen sak jeg vil nevne.I fidelity står det ofte i testene at det er viktig med matching osv.Om de anbefaler et produkt er det ment som en pekepinn på om det kan være interresant å sjekke ut.Om den får god kritikk så betyr ikke det at de sier "løp og kjøp".De sier vel heller "Test den,det er den verdt" i alle fall etter min oppfatning.Det er jo litt dumdristig og bare kjøpe det de forskjellige bladene har gitt best kritikk,for så å tro på det musikalske nirvana uten å prøve ut flere forskjellige gode komponenter sammen for å finne best mulig match.Det nevner Fidelity også når de tester utstyr.


Synes ikke man skal stole på "de".Disse spøkelsene er ikke særlig troverdige mener jeg.

Synes det også er flere som burde tenke over sine på flere måter noe useriøse innlegg her.Dette er et av få norske gode hifi-blader vi har,det burde vi ta vare på. :)
Dette med lavt volum er ikke noe jeg mener, men som en annen forhandler har sagt. Glem det.

Kanskje jeg tok litt godt i, men synes ikke omtalene er spesielt gode og jeg savner litt "testing" og ikke bare prat. Jeg må jo bare beklage hvis vi ikke mener helt det samme der. :)

Jeg er dog uenig i dette med testing i stue og ikke optimale lytterom. Skal de drive et seriøst blad så må de har et optimalt rom å teste i - hvis ikke ville jo en høyttaler som passer i det "dårlige" rommet få god test, mens en annen høyttaler som ikke passer i rommet få dårlig tests selv om den kanskje har større potensiale.

Jeg har enda til gode å kjøpe et produkt basert alene på hva et blad skriver.
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
Kanskje jeg tok litt godt i, men synes ikke omtalene er spesielt gode og jeg savner litt "testing" og ikke bare prat. Jeg må jo bare beklage hvis vi ikke mener helt det samme der.
Vi er enige om å være uenige i der da.Men det er ok :)

Jeg er dog uenig i dette med testing i stue og ikke optimale lytterom. Skal de drive et seriøst blad så må de har et optimalt rom å teste i - hvis ikke ville jo en høyttaler som passer i det "dårlige" rommet få god test, mens en annen høyttaler som ikke passer i rommet få dårlig tests selv om den kanskje har større potensiale.
At de under testing bør ha et lytterom som er optimalt er selvfølgelig noe man ønsker.Ikke helt sikker på hva det skulle være.Min egen stue ville vært det beste i så fall. ;) Man må/bør jo prøve det selv,hjemme hos seg før man finner ut om det er aktuelt å kjøpe/beholde det.Jeg snakket primært om oss kjøperes lytterom.Og de er jo ikke identiske med testrommet.Det trenger overhode ikke låte like bra hos oss kjøpere som i et optimalt lytterom.Det er noe vi selv må finne ut av og tilpasse for best mulig resultat og etter egne preferanser.

Alle komponenter gjør jo sin del av en helhet.Og anlegget de tester f.eks høyttalere på er som regel ikke det samme det heller,som det vi har hjemme.Om det blir god match må vi finne ut selv.Og da begynner jeg i allefall undre på hvor mye det har å si om det er et spesialbygd perfeksjonert lytterom eller om det er en mer "folkelig" stue de bruker.Jeg vet helt enkelt ikke.Må bare finne det ut selv om det aktuelle produkt er aktuelt for meg.


Ja,til syvende å sist er det våre egne ører som avgjør hva som virkelig høres bra ut.

Peace ;)
 
C

Cyber

Gjest
Helt enig, MEN i et blad der de tester produkter mot hverandre bør de har et rom med færrest mulig problemer slik at høyttalerne får nokså like forhold for bedømmelse.

Men jeg gidder ikke bruke energi på dette.

Ha en fin søndag videre! :)
 
B

brand-x

Gjest
BanjoArrne !

Jeg må få lov og gi deg ett eksempel.....

Krell kav400 har blitt skrytt opp i skyene i Fidelity og virket nærmest utømmelig på resursser... Faktum er att den tåler nesten ikke impedanser under 4ohm... dette ble avdekket av stereophile fordi "testern" i ett oppsett fant ut att sikringsdelen lukket forsterkeren pga.bla. for høy tempratur og for å verifisere opplevelsen ble dette kontrollmålt "akademisk" objektivt som seg hør og bør en seriøs test skal utføres med samme resultat...Konklusjonen var att kav400 var en god forsterker med advarsel om å styre unna htère med lavere impedans enn 4ohm.... Her snakker vi om en test, alt annet er og blir en omtale... For å følge opp denne kav400 fikk G.Tømmervik hysterisk anfall da jeg fortalte att jeg fikk demonstrert denne forsterker på de minste Martin Logan (clarity) med samme forklaring, den var ikke konstruert for slike impedanser...

Det stereophile gjorde er en informerende test som inneholdt subjektive oppfatninger men også verifiserende bevis og ikke en subjektiv omtale... Både styrker og svakheter i gitte oppsett belyst...også torturbenk for å avdekke alle "fakter" denne måtte besitte.. :)

mvh
;)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Espen R skrev:
Danske High Fidelity av eldre årganger er et eksempel på hvordan et HiFi tidskrift bør være.
Den som er uenig i det bør starte sitt eget blad, slik at vi kan få se hvordan det skal gjøres. For HF var et glimrende blad så lenge jeg leste det, dvs gjennom hele åttitallet og et lite stykke ut på nittitallet (tror jeg). Testprosedyrene og innstillingen til redaksjonen var eksemplarisk, sett bort fra at også de kunne favorisere skandinaviske alternativer framfor andre. Alt fra Abrahamsen & Co fikk god kritikk, samt Lauvlands produkter. Det samme gjaldt selvfølgelig også de danske og svenske merkene. Like fullt gav de et godt bilde av hva det de skrev om var god for, så litt ekstra poenger til skandinaver kan lett tilgis. De var i alle fall aldri fordomsfulle. De hadde også lesverdige anmeldelser av musikk, og svært artige hjemme hos-reportasjer. Husker spesielt en lærer på Grønland, som hadde heftig modifisert vintage-utstyr. Artig, artig.

Uansett så er det ikke mulig å finne en anmelder totalt uten bias, og det er faktisk en liten fordel. Da jeg for mange år siden leste plateanmeldelser fast, så ble jeg etterhvert kjent med de forskjellige anmeldernes bias og preferanser. Det er nemlig mye enklere å få noe fornuftig ut av det du er i stand til å lese mellom linjene, når du vet hva personen normalt tenker om musikk. Det samme burde da være mulig med hifi. Greit nok, kritikken mot lytterommet kan jeg ikke se bort fra. Fidelity har kanskje et opplag på 10-15000, men jeg tipper det kan være langt mindre også. Jeg vet faktisk ikke, men det er begrenset hvor mange lesere de kan ha. Og da har jeg vanskelig for å forstå hvordan de får hjulene til å gå rundt. Entusiaster som skriver anmeldelsene har nok en annen jobb ved siden, men redaksjonslokaler osv koster penger. Nu vel, det er kanskje et krav at de burde hatt det uansett, siden de ønsker å bli tatt på alvor.

Men uansett så bør det være mulig å få noe fornuftig ut av anmeldelsene, uansett om de er sterkt preget av bias i en eller annen retning, og selv om rommet ikke er et skikkelig testlokale. For de viktigste ordene står som sagt mellom linjene. Og hadde jeg kjent KVs smak, så hadde jeg garantert fått mer ut av anmeldelsene enn jeg gjør nå. Da har jeg lettere for å lese mellom linjene når Stig Arne skriver, i og med at hans smak ikke er helt ukjent for meg. Og det bør jo dere som har abonnert siden 1948 klare med KV og hans stab også få til. Og er det ikke like greit at det er slik, for hvis dere ønsker å skvise noe informativt ut av testene, så er det sikkert mulig. Men kanskje det er kjekkere å bruke subjektiviteten som en hoggestabbe, enn å bruke den til å tolke det som leses.

Men jeg gir likevel blaffen. Jeg lar meg heller underholde av at folket legger så mye følelser i dette. Det er uforståelig for meg at teknikk kan føre til slike voldsomme, lidenskapelige motsetninger. Det er ganske fascinerende, for jeg har selv aldri følt sterkt for et produkt. Det finnes alltid noe annet som gjør samme jobben, eller en bedre jobb. Det kommer aldri noen Xindak eller Kef 4ever i signaturen min ;). Men dere skal vite at jeg finner det svært underholdende til et visst punkt, men drittkasting er aldri gøy å bivåne. Så bare stevn fram med de store følelsene. Jeg kommer til å være her, lesende mellom linjene...
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
brand-x skrev:
BanjoArrne !

Jeg må få lov og gi deg ett eksempel.....

Krell kav400 har blitt skrytt opp i skyene i Fidelity og virket nærmest utømmelig på resursser... Faktum er att den tåler nesten ikke impedanser under 4ohm... dette ble avdekket av stereophile fordi "testern" i ett oppsett fant ut att sikringsdelen lukket forsterkeren pga.bla. for høy tempratur og for å verifisere opplevelsen ble dette kontrollmålt "akademisk" objektivt som seg hør og bør en seriøs test skal utføres med samme resultat...Konklusjonen var att kav400 var en god forsterker med advarsel om å styre unna htère med lavere impedans enn 4ohm.... Her snakker vi om en test, alt annet er og blir en omtale... For å følge opp denne kav400 fikk G.Tømmervik hysterisk anfall da jeg fortalte att jeg fikk demonstrert denne forsterker på de minste Martin Logan (clarity) med samme forklaring, den var ikke konstruert for slike impedanser...

Det stereophile gjorde er en informerende test som inneholdt subjektive oppfatninger men også verifiserende bevis og ikke en subjektiv omtale... Både styrker og svakheter i gitte oppsett belyst...også torturbenk for å avdekke alle "fakter" denne måtte besitte.. :)

mvh
;)
Gir vel mening.Er enig der.I allefall er det skikkelig gjennomført testing på alle parametre Stereophile har gjort der og ikke bare om hvordan det høres ut,men også dens tekniske egenskaper.Så folk med Tungdrevne høyttalere med vanskelig impedansekurve ikke går fem på :)

Det kan jo være et konstruktivt ønske til Fidelity at de også kanskje inkluderer mer om hvordan komponenter fungerer rent teknisk og på forskjellige laster. ::)
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
cybervision_ skrev:
Helt enig, MEN i et blad der de tester produkter mot hverandre bør de har et rom med færrest mulig problemer slik at høyttalerne får nokså like forhold for bedømmelse.

Men jeg gidder ikke bruke energi på dette.

Ha en fin søndag videre! :)
Ja,det er sant det du sier der så de i allefall er gjort mest rettferdig for produktets del.

Hehe,ja vi får spare energien til noe bedre.Tok meg en sykkeltur med fruen.Og da begynte et selvfølgelig å regne ;D

Men er enig med deg,vi dropper denne saken.

Ha en fin kveld. :)
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Vidar P skrev:
Pedal kan bare spare seg; jeg har funnet den magiske adresse for avbestilling, og det er effektuert allerede.

fidelity@kundetjeneste.no

Mvh Vidar P
Om du skulle få lyst til å kjøpe fidelity igjen kan du jo bare bla demonstrativt forbi artikler av pedal og så legge ut informasjon om det her, det vil nok svi.
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.100
Antall liker
2.291
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Tar meg den frihet å gå tilbake til utgangspunktet igjen :)

Har som nevnt i forrige uke tatt kontakt med Acoustic Tuning vedr test/mangel på tester av noen av deres produkter i Fidelity. De skriver meget positivt at de etterspurte produktene i nær fremtid er klare for å sendes til test hos Fidelity (Simaudio Moon Evo.)

Var i kontakt med Eufonia i går vedr test av Revel Ultima Studio2/Salon2 og Mark Levinson-produkter. Også han skriver positivt tilbake at de prøver å sende til test de produkter det spørres etter(!), og at de føler de har et godt forhold til alle de norske redaksjonene. Han skriver videre at kundene deres ofte "forlanger" utenlandske tester(?) og at mediene har en medieplan og må teste annonserte produkter..(!)

Slik jeg oppfatter svarene fra Acoustic Tuning og Eufonia, får Fidelity teste det de vil, bare de ytrer ønske om det. Jeg synes også svarene tyder på at kommunikasjonen kunne vært bedre, kanskje den klassiske situasjonen at man sitter på hver sin tue og venter på at den andre skal ta kontakt?

Dermed skulle det vel være greit.. ;)

Vi får se, men oppfordringen til Fidelity fra meg er å ta kontakt med disse for å få til testing av Sim Audio, Consensus, Mark Levinson og Revel Ultima2 gulvstående modeller. Så får vi se om importørene mener alvor. Svarene jeg får som privatperson er i alle fall udelt positive, også til Fidelity.

Lars
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Ja, dette var gode nyheter Lars! Siden butikken i Dronning Mauds gate har blitt nevnt før i tråden kunne det vært intr. å hørt om du har sendt mail dit. Og hvilken reaksjon du evt fikk ?
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.100
Antall liker
2.291
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Hei, har ikke kontaktet Oshc ennå, men det er den neste henvendelsen jeg skal gjøre.
 
Topp Bunn