Hvor STA er du?

Hvor sta er du?

  • JEG HAR RETT!

    Stemmer: 0 0.0%
  • Jeg har ALDRI tapt en diskusjon! Selv om jeg tar feil

    Stemmer: 0 0.0%
  • Hvis jeg vet at jeg har rett, gir jeg meg aldri!

    Stemmer: 0 0.0%
  • Hvis jeg vet at andre tar feil, gir jeg meg aldri!

    Stemmer: 0 0.0%
  • Jeg både taper og vinner diskusjoner

    Stemmer: 0 0.0%
  • Jeg gir meg når jeg ser at jeg tar feil

    Stemmer: 0 0.0%
  • Jeg gir meg når jeg ser at andre har rett

    Stemmer: 0 0.0%
  • Jeg vet at jeg alltid taper en diskusjon

    Stemmer: 0 0.0%
  • Jeg diskuterer ikke, har aldri gjort.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Jeg lar andre diskutere for meg

    Stemmer: 0 0.0%
  • Hva er det du prøver å antyde?? Jeg blir kraftig provosert av et slikt spørsmål!

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    0

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Innlegg
635
Antall liker
8
Torget vurderinger
2
På tide med en kverulanstest for forumets medlemmer. 8)
 
S

slowmotion

Gjest
Jeg er no inni hælvete sta..... og hva så? ;D


;)
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg er en usedvanlig ydmyk debattant som gjerne gir meg i en debatt selv når jeg har rett for å skåne motstanderens selvbilde.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Jeg har alltid rett.
Derfor nøyer jeg meg med å fastslå faktum, hvoretter jeg lener meg tilbake og betrakter påfølgende innlegg med empati og medfølelse. Man kaster ikke perler for svin. 8)
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Gjestemedlem skrev:
Jeg er en usedvanlig ydmyk debattant som gjerne gir meg i en debatt selv når jeg har rett for å skåne motstanderens selvbilde.
Dette stemmer godt med det inntrykket jeg sitter med, så det tyder på at du har en velutviklet selvinnsikt. ;D
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.326
Torget vurderinger
1
Dr.Evil skrev:
På tide med en kverulanstest for forumets medlemmer. 8)
Det finnes kun et svar alternativ, og det er ikke på listen:

«Jeg har rett.»

Intet vissvass eller bortforklaringer, ingen diskusjon, ingen unskyldninger, ingen formildende omstendigheter, ingen svakheter.

8)

mvh
KJ
 
O

OldBoy

Gjest
Jeg fant ikke noe jeg kunne stemme på i farten.

Fant nemlig ikke noen avkryssingsmulighet for "Jeg er en vennlig, tolerant person, som er i stand til å se en sak fra akkurat så mange sider som den faktisk har, og som dessuten har en uendelig tålmodighet og en langtidshukommelse som sørger for at jeg aldri glemmer hva jeg er ute etter. Jeg pleier å få det som jeg vil, men trenger verken å anstrenge meg eller å heve stemmen, jeg gjør bare som Al Capone sa det: Man kommer lenger med en revolver og et vennlig ord, en bare med et vennlig ord."

:) :) :)
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
synes også det manglet en : jeg tar ofte feil, men gir meg aldri!

edit 1:krysset forsjåvitt av på nummer 3.

edit 2:Og går gjerne så langt som mulig med tåpelige argumenter for å prøve å vinne en diskjusjon som jeg absolutt ikke vil tape.
 
O

OldBoy

Gjest
I en diskusjon har man ingen vinnere, bare tapere.

I en samtale er alle vinnere.

:) :) :)
 

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Innlegg
635
Antall liker
8
Torget vurderinger
2
Lettere modifisert utgave, etter flere GODE forslag!
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.326
Torget vurderinger
1
Dr.Evil skrev:
Lettere modifisert utgave, etter flere GODE forslag!
Første svar alternativ har fortsatt for mange svakheter:

Det skal være : «Jeg har rett.»
Intet vissvass eller bortforklaringer, ingen diskusjon, ingen unskyldninger, ingen formildende omstendigheter, ingen svakheter.

Å stille sprøsmålet er i seg selv en svakhet forbundet med en usikker virkelighetsoppfatning. Å bli provosert av slike svakheter innebærer at man har overdrevent med emapti, og dermed svakhet, for mennesker som tar feil.

;D

mvh
KJ
 

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Innlegg
635
Antall liker
8
Torget vurderinger
2
KJ skrev:
Dr.Evil skrev:
Lettere modifisert utgave, etter flere GODE forslag!
Første svar alternativ har fortsatt for mange svakheter:

Det skal være : «Jeg har rett.»
Intet vissvass eller bortforklaringer, ingen diskusjon, ingen unskyldninger, ingen formildende omstendigheter, ingen svakheter.

Å stille sprøsmålet er i seg selv en svakhet forbundet med en usikker virkelighetsoppfatning. Å bli provosert av slike svakheter innebærer at man har overdrevent med emapti, og dermed svakhet, for mennesker som tar feil.

;D

mvh
KJ
Nei, nå må du GI deg! ;D
 

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Innlegg
635
Antall liker
8
Torget vurderinger
2
KJ skrev:
Dr.Evil skrev:
Lettere modifisert utgave, etter flere GODE forslag!
Første svar alternativ har fortsatt for mange svakheter:

Det skal være : «Jeg har rett.»
Intet vissvass eller bortforklaringer, ingen diskusjon, ingen unskyldninger, ingen formildende omstendigheter, ingen svakheter.

Å stille sprøsmålet er i seg selv en svakhet forbundet med en usikker virkelighetsoppfatning. Å bli provosert av slike svakheter innebærer at man har overdrevent med emapti, og dermed svakhet, for mennesker som tar feil.

;D

mvh
KJ
Tas til følge. Setter det første sist da. Empati er for tapere.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.532
Antall liker
9.691
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Alternativet: "Jeg er bare sta når jeg møter idioter som er uenig med meg, ellers er jeg verdens mest fleksible menneske" mangler.
 

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Innlegg
635
Antall liker
8
Torget vurderinger
2
erato skrev:
Alternativet: "Jeg er bare sta når jeg møter idioter som er uenig med meg, ellers er jeg verdens mest fleksible menneske" mangler.
Både sta og ydmyk faktisk :D
 
O

OldBoy

Gjest
Det er de stiveste grenene som brekker i stormen, de myke grenene bøyer bare unna og er vinnere når det slutter å blåse.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.532
Antall liker
9.691
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Dr.Evil skrev:
erato skrev:
Alternativet: "Jeg er bare sta når jeg møter idioter som er uenig med meg, ellers er jeg verdens mest fleksible menneske" mangler.
Både sta og ydmyk faktisk :D
Yepp; sta og ydmyk - det er MEG! Men siden det bare er idiotene som synes jeg er sta - og idioter kan man åpenbart ikke bry seg særlig om - så er jeg mest ydmyk. Nesten som en liten pusekatt faktisk.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.234
Jeg savner følgende svaralternativ:

Jeg gir meg selv om jeg alltid har rett, siden de som tar feil aldri gir seg, og jeg gidder ikke kaste bort ting på slikt.

8)
 

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
512
Antall liker
128
Jeg pleier vanligvis å avslutte diskusjonen (for min egen del) når jeg ser at "her nytter det ikke", samme hvor rett jeg måtte ha. Og jeg tenker at vedkommende får seile videre i sin uvitenhet.

Det må også nevnes at jeg svært sjelden (i sosiale sammenhenger) starter en diskusjon, og jeg blir kun med i en diskusjon dersom noen spør meg direkte hva jeg mener. Defensiv holdning, men det skyldes kun at jeg absolutt ikke har noe behov for å proklamere mine egne meninger hvor som helst.

Dessuten holder jeg klokelig kjeft dersom jeg skjønner at her diskuteres noe som jeg ikke har filla greie på.
 
S

slowmotion

Gjest
Når man er sta nok, så spiller ting som rett og feil ingen rolle....

;)
 

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Innlegg
635
Antall liker
8
Torget vurderinger
2
Audiophile-Arve skrev:
Eg skåra dårleg på denne testen. Stemte slik nesten ingen andre hadde gjort. Eg tek til å lure på om eg eigentleg passar inn på hifisentralen. Skal gå i meg sjølv.

Eigentleg likar eg betre å lage testar enn å svare på dei.
Dakkars, du har vår ektefølte medfølelse

:-[
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Merkelig innstilling dette med at en diskusjon enten vinnes eller tapes... ikke særlig akademisk hensiktsmessig iallefall :)

Det blir nesten som å se på sine medtrafikanter som mottrafikanter :)

Mvh Vidar P
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Vidar P skrev:
Merkelig innstilling dette med at en diskusjon enten vinnes eller tapes... ikke særlig akademisk hensiktsmessig iallefall :)

Det blir nesten som å se på sine medtrafikanter som mottrafikanter :)

Mvh Vidar P
Helt sant.

Det givende i en diskusjon er da ikke å "vinne den" eller å omvende dem som har en annen mening om noe. Men heller å belyse en sak fra så mange vinkler som mulig og forhåpentligvis støte på sysnpunkter og argumenter som man ikke har tenkt over. Det er jo spesielt artig å sette spørsmålstegn ved etablerte dogmer og sannheter for å stimulere til litt selvstendig tankevirksomhet. Det eneste man kan håpe til syvende å sist å forandre etter en interessant diskusjon er seg selv og sine egne oppfatninger.

Derfor er det også mer interessant å høre hvorfor folk mener det de gjør og hvordan de kom frem til dette og resonementet bak, enn akkurat meningene i seg selv. Er det faktaopplysinger er det jo noe annet, men det har man jo stort sett Google til uansett.
 

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Innlegg
635
Antall liker
8
Torget vurderinger
2
Vidar P skrev:
......

Det blir nesten som å se på sine medtrafikanter som mottrafikanter :)

Mvh Vidar P
Så sant så sant, og det er det nok ikke mange som gjør... :)

Eller for å trekke det enda lengre; medmenneske / motmenneske....? ???
 
O

OldBoy

Gjest
Gjestemedlem skrev:
....

Det eneste man kan håpe til syvende å sist å forandre etter en interessant diskusjon er seg selv og sine egne oppfatninger.

....
Dagens gullkorn!

Som dessuten bare er altfor sant.

:) :) :)
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.701
Antall liker
7.945
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Vidar P skrev:
Merkelig innstilling dette med at en diskusjon enten vinnes eller tapes... ikke særlig akademisk hensiktsmessig iallefall :)

Det blir nesten som å se på sine medtrafikanter som mottrafikanter :)

Mvh Vidar P
Helt sant.

Det givende i en diskusjon er da ikke å "vinne den" eller å omvende dem som har en annen mening om noe. Men heller å belyse en sak fra så mange vinkler som mulig og forhåpentligvis støte på sysnpunkter og argumenter som man ikke har tenkt over.
Sånn burde det sjølvsagt vere, men etter at vi har innført fotballkulturen over alt.....
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Audiophile-Arve skrev:
Gjestemedlem skrev:
Vidar P skrev:
Merkelig innstilling dette med at en diskusjon enten vinnes eller tapes... ikke særlig akademisk hensiktsmessig iallefall :)

Det blir nesten som å se på sine medtrafikanter som mottrafikanter :)

Mvh Vidar P
Helt sant.

Det givende i en diskusjon er da ikke å "vinne den" eller å omvende dem som har en annen mening om noe. Men heller å belyse en sak fra så mange vinkler som mulig og forhåpentligvis støte på sysnpunkter og argumenter som man ikke har tenkt over.
Sånn burde det sjølvsagt vere, men etter at vi har innført fotballkulturen over alt.....
Da får vi håpe at det er mange av os som ikke bryr seg om fotball.. ;)
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.861
Torget vurderinger
0
Jeg savner de to mest beskrivende svaralternativene:

1: Jeg er kvinne !
Deri ligger både stahet og en gudegitt evne til å trumpe igjennom at hun "FÅR" rett, selv om hun tar inn i Hæ..te feil!

2: Jeg er mann, gift/samboende med samme kvinne i mer enn 5 år.
Deri ligger en selvoppholdesesdrift som er sterk nok til å innrømme feil selv om både han, Caplex, Gyldendals store koversasjonsleksikon, Encyclopedia Britanica og Wikipedia sier at han faktisk har rett!

Til dere menn som bor sammen med en mann:
Det er ikke for å diskriminere dere pga sexsuell preferanse at jeg overfor spesifiserer menn som bor med kvinner. Det er fordi menn som bor sammen med kvinner møter eksistensielle problemstillinger dere homofile ALDRI vil bli i stand til å forstå! HEDIGE JÆVLER !!
 
V

villov

Gjest
Det finnes bare 2 meninger: Min mening og feil mening. ;D

Heldigvis har jeg skjønt at det alltid er noe å lære.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Spiralis skrev:
Jeg savner de to mest beskrivende svaralternativene:

1: Jeg er kvinne !
Deri ligger både stahet og en gudegitt evne til å trumpe igjennom at hun "FÅR" rett, selv om hun tar inn i Hæ..te feil!

2: Jeg er mann, gift/samboende med samme kvinne i mer enn 5 år.
Deri ligger en selvoppholdesesdrift som er sterk nok til å innrømme feil selv om både han, Caplex, Gyldendals store koversasjonsleksikon, Encyclopedia Britanica og Wikipedia sier at han faktisk har rett!

Til dere menn som bor sammen med en mann:
Det er ikke for å diskriminere dere pga sexsuell preferanse at jeg overfor spesifiserer menn som bor med kvinner. Det er fordi menn som bor sammen med kvinner møter eksistensielle problemstillinger dere homofile ALDRI vil bli i stand til å forstå! HEDIGE JÆVLER !!
Nei men Spiralis da... :eek:

Har du fått skjenn?
Fikk du beskjed om å sove på sofaen i natt siden du er oppe så sent??

Jeg skjønner overhodet ikke hva du prøver å formidle her.... ;)
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.861
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Nei men Spiralis da... :eek:

Har du fått skjenn?
Fikk du beskjed om å sove på sofaen i natt siden du er oppe så sent??

Jeg skjønner overhodet ikke hva du prøver å formidle her.... ;)
Heia vennen,
Tenkte du ville reagere nå ja. ;D
Neida har ikke fått skjenn på lenge jeg, - lurer på hva det er som er på gang?? ??? ;D ;D

Sofaen, neida det var den hæ23#&%¤ nettbanken som ikke ville virke, så ble jeg nå bare sittende mens tiden gikk. Plutselig virket banken og så var det midt på natten. ??? ::)

Og du skjønner IKKE hva det var jeg ville formidle?? Nei det var seg vel så ja ! Men vi gutta vet hva jeg mener. ::) ;D ;D
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Ja ikke vet jeg så mye om hvor sta damer er sånn vanligvis, hos oss er det vel stort sett jevnt fordelt, vi krangler sjeldent, og når jeg tenker meg om så gir jeg meg faktisk i ny og ne...;)

Som da jeg gikk med på å bytte ut badekaret med dusj.. og som da jeg gikk med på å gi vekk katten... og som da jeg gikk med på å kjøpe ny bil selv om jeg ikke skjønte hvorfor...

Nå holder vi på å pusse opp det andre badet, og da gir jeg meg ikke, der skal vi i alle fall ha badekar...

Man lærer tross alt litt av sine ettergivende dumheter...;)
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Som da jeg gikk med på å bytte ut badekaret med dusj.. og som da jeg gikk med på å gi vekk katten... og som da jeg gikk med på å kjøpe ny bil selv om jeg ikke skjønte hvorfor...
Hm, noen som prøvde å leke drukneleken med katten i badekaret? :eek:

Stort badekar er vel også mer populært hos nygifte.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:
Som da jeg gikk med på å bytte ut badekaret med dusj.. og som da jeg gikk med på å gi vekk katten... og som da jeg gikk med på å kjøpe ny bil selv om jeg ikke skjønte hvorfor...
Hm, noen som prøvde å leke drukneleken med katten i badekaret? :eek:

Stort badekar er vel også mer populært hos nygifte.

Jeg har fremdeles arr på armen etter den gangen jeg skulle bade katten, så klok av min skade testet han aldri ut drukneleken nei, selv om han sikkert hadde lyst..

Stort badekar er vel helst for de som er blitt feite og stivbeinte, nygifte klarer seg vel godt med et helt vanlig..
 
Topp Bunn