Hvor nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• MgrBuddha

Medlem
    Ble medlem
    17.04.2009
    Antall liker
    0
    Mbare skrev:
    Eller, i mitt tilfelle, N.I.B., men ja; helt rett. Et anlegg som ikke får Black Sabbath til å sparke steinhardt rompe har ingenting å gjøre i min stue i hvert fall. 8)
    Deep Purple ;D

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.389
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ikke sant? Sabbath klarte jo aldri å sparke samtidig. 8) ;D

V

vredensgnag

Gjest
    En overgang. Fra et fullfrekvent anlegg som har skjemt meg bort, til noe helt annet. Jeg satte opp traver'n på hytta: et Tivoli stereo et eller annet.

Jacques Loussier Trio måtte avbrytes etter tyve sekunder. Ulyttelig. Ville jeg akseptert det om jeg ikke visste hvordan det skal låte? Det håper jeg virkelig ikke! For dette var grøt.

Så jeg fant frem redningen, min Audio Pro Porto. Enkel, men gjennomtenkt. Kan koble til frittstående sub, men det har jeg ikke gjort. Denne lille tassen gjør en flott jobb, visst er spennet begrenset, noe annet ville vært underligere enn Syvmilsstøvler, men jeg kjøper at jeg hører musikk og ikke grøt.
    Så hvordan er det mulig - Tivoli, godt oppskrytt og elendig, og lille Porto med to line-in unnfanget og iPod Dock går i øret på meg så jeg smiler.
    Det er gjennomtenkt, gode element, man har vært bevisst begrensningene og så har man jobbet etter og ikke mot disse.
    Så jeg kan lytte til musikk når jeg er på ferie.

R

Roysen

Gjest
    Det finnes også en annen løsning på dilemaet som Mbare beskriver. Om man er bevisst kvalitetene og svakhetene i eget oppsett burde det ikke være noe problem å finne god musikk i nærsagt alle kategorier som kan spille bra. Problemet oppstår når man tviholder på enkeltinnspillinger som uansett anlegg er vanskelig å få til å spille anstendig. Kanskje er det på tide å gi slipp på enbente kjepphester som aldri vil lære å ri likevel. God musikk kan være som gode venner slik Mbare beskriver, men hvor gode venner er egentlig de vennene som dolker deg i ryggen med dårlig lyd uansett hvor godt selskap du presenterer de for?

Jeg synes uansett at å tune et anlegg til å spille de dårligste skivene på en OK måte dersom det innebærer at de virkelig gode innspillingene også gjengis middels blir feil. Derfor mener jeg at Snickers forslag om å finne de 20 dårligste skivene og deretter bruke disse under jakten på et anlegg eller komponenter som kan gjengi disse på en levlig måte blir skivebom og en sikker vei til å ende opp med et anlegg som garantert frarøver en fra mange store musikk og lydopplevelser.

Jeg mener at dette i stor grad handler om psykologi og hvilket forhold man har til musikk. Hvor fastlåst er man i enkeltinnspillinger og hvor åpen er man i forhold nye impulser og ny musikk. Personlig har jeg "oppdaget" nye musikk sjangere jeg aldri lyttet til tidligere når de blir gjengitt med god lyd. Det er derfor slik at selv om anlegget ikke nødvendigvis gjengir de dårligste innspillngene på en godkjent måte så åpner det sinnet for nye impulser og ny musikk. Jeg har i hvert fall fått en langt mer moden og utviklet musikksmak med hovedårsak i den lyden anlegget gir på gode innspillinger.

Mitt personlige forslag til Mbare er å lete etter nye gode venner. De er ikke vanskelig å finne.

Herlig tråd forresten.

Mvh
    Roysen

R

RoDa

Gjest
    Ut på vennejakt? Ja, kanskje det ikke er så dumt Roysen!

Selv prøvde jeg RHCP - Californication her om dagen. Husker den som spillbar tidligere (det er å trekke det litt langt, men likevel).
    Nå var det faen ikke gøy i det hele tatt, men plata er vel lager for å låte elendig. En slags shitsound med vilje.

Så, den plata får spilles i bilen, eller på alt-i-ett'n på kjøkkenet.
    Er jeg mindre happy med anlegget i stua av den grunn? Nope.

Litt av tankene rundt dette med å spille dårlige innpillinger er for meg også å gi slipp på den ultimate lyden på superopptak.
    Jeg vil tro at superoppsett type Roysen forteller deg minst like mye hva som er galt med dårlige opptak, men at den høye oppløsningen og andre parametre på høyt nivå lar deg høre forbi det dårlige og inn i musikken. Det er ikke like lett på mindre kostbare oppsett der bakdelen blir en større del av helheten og skygger for opplevelsen.

Til vreden:
    Jeg tror at det som folk flest liker med Tivoli er et tillegg i nedre mellomtone som gjør at det låter fett for hvermannsen.
    Det samme fettet kan grøte for mye for en konsument av kvalitetslyd.
    Heller en lyd som er renere og som spiller på lag med kompromissene, som du selv også sier.

Mvh
    Rolf

M

marsboer

Gjest
    Denne Californication plata er litt morsom. Ikke bare det faktum at den er komprimert ihjel, men man hører nesten en slags spraking og elektronisk støy dersom man avspiller musikken på et skikkelig anlegg.
    Men mitt anlegg er heldigvis av den tilgivende typen, så denne plata er faktisk ikke bare spennende musikalskt sett men faktisk også meget lyttbar med et slags røft preg - selv om det aldri er tvil om at lydproduksjonen er søppel.

R

Roysen

Gjest
    For meg er anlegget like mye et verktøy for å utforske og prøve ny musikk som et medium for å nyte den musikken jeg allerede har. Av den grunn får jeg mest ut av det dersom anlegget også er i stand til å formidle innspillingene på best mulig måte. Når man begynner å bevege seg utenfor mainstream listepop som er laget for å spille på radio og mp3 blir fort også artistene mer opptatt av lydkvaliet for å få frem sitt uttrykk. Jeg synes det er gøy å frekventrere på diverse musikkfora på leting etter nye musikkformer jeg ikke er så kjent med men som høres spennende ut og deretter lete etter disse på amazon.com eller i hyllene i plateforretningene. Dette har utvilsomt utvidet og utviklet min musikksmak.

Mvh
    Roysen

U

utgatt60135

Gjest
    Roysen skrev:
    For meg er anlegget ikke så mye et medium for å nyte den musikken jeg har som et verktøy for å utførske og prøve nye musikk.
    Denne setningen må jeg lese mange ganger for å prøve å forstå ::). Men jeg hatt inntrykk av at du bare spiller musikk med topp innspilling, noe som kom frem i testen du skrev. Du skrev at du ikke hadde referanser til "vanlige" innspillinger. Missforsto jeg? Hvis så, hvordan synes du dårlige innspillinger takles i high-end anlegg?

U

utgatt60135

Gjest
    Roysen skrev:
    Jeg har i hvert fall fått en langt mer moden og utviklet musikksmak med hovedårsak i den lyden anlegget gir på gode innspillinger.
    Ja, det er endel akustisk musikk som gjør seg mye bedre på gode anlegg. Men samtidig så blir det for dumt å unngå å spille musikk man liker bare fordi det er dårlig lyd. Problemet gjelder dem som både liker rock og akustisk musikk (jazz, akustisk/klassisk). Da er det vanskelig, for å ikke si umulig å få best mulig lyd i alle sjangre.

P

Parelius

Gjest
    Lyngen skrev:
    Roysen skrev:
    For meg er anlegget ikke så mye et medium for å nyte den musikken jeg har som et verktøy for å utførske og prøve nye musikk.
    Denne setningen må jeg lese mange ganger for å prøve å forstå ::).
    Du er ikke alene om det. De fleste av oss har vel erfart den oppgraderingen som satt på en slik måte at vi nesten syntes våre gamle plater låt som nytt. Men det er liksom ikke det jeg leser ut av det Roysen sier. Så jeg forstår heller kke hva som er tenkt uttrykt her. Om det da ikke er paradevegen inn i det «helvete» Mbares problemstilling indikerer.

Selv har jeg sett på problematikken litt mer pragmatisk. Gode anlegg lar virkelig gode innspillinger skinne, mens det vanskelig lar seg gjøre å få gull ut av gråstein. Forskjellene blir mer merkbare. Når forskjellen blir mer merkbar, så kjører psykologien oss i en mulig grøft; når det gode blir bedre, så blir det dårlige relativt sett dårligere. Våre forventninger (gitt anleggets fortreffelighet) lar oss i stikken. Og jeg mener faktisk at gode anlegg nettopp er kjennetegnet av å gjøre forskjellene på innspillingene mer merkbare. Ikke hele sannhetene, men sannsynligvis én av mekanismene vi bør ta hensyn til.

R

Roysen

Gjest
    Jeg har omskrevet innlegget litt da det som stod der opprinnelig både var feil og vanskelig å forstå.

Ellers er musikkpolitiet på banen igjen ser jeg. Jeg har hverken skrevet eller sagt at jeg gidder å bruke mye spilletid på dårlige innspillinger eller at jeg kun spiller super innspillinger av typen Stockfisch, FIM, RR etc selv om jeg gladelig innrømmer at jeg liker disse godt. Når jeg leter ny musikk er lydkvalitet minst like viktig som musikken.

Jeg synes du skal bruke mindre tid på å mene noe om hva andre synes er god musikk Lyngen. I hvert fall når du ikke vet særlig me om hva de lytter til.

De som har vært her og sett musikksamlingen vet at den har stor bredde. Jeg er i stor grad lei av å ha et stempel på meg hvor jeg ikke er interessert i musikk og bare lyd fordi det ikke stemmer. Musikken er det viktigst men jeg har problemer med å spille sirkelsag fordi man rett og slett blir lyttetrett av det. Da prøver jeg heller å utvide horisonten med noe ny musikk med god lyd.

Mvh
    Roysen

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Roysen skrev:
    De som har vært her og sett musikksamlingen vet at den har stor bredde.

Mvh
    Roysen
    Det vil jeg tro, siden du selv har sagt at dagens samling på 3-3500 titler ble til på 3-4 år.

Hvorfor denne krassheten mot Lyngen?

Musikkpoliti?

U

utgatt60135

Gjest
    Roysen skrev:
    Når jeg leter ny musikk er lydkvalitet minst like viktig som musikken.
    Da blir det jo temmelig begrenset hva du kan nyte av musikk. Det er fakta og det ligger ikke noen annen menig i det ;).
    Jeg synes du skal bruke mindre tid på å finne ut/legge deg opp i hva andre lytter til Lyngen.
    Jeg synes å dele HiFi/musikk interessen er kjempeflott, så skjønner ikke hvorfor du ikke vil at jeg skal legge meg opp i det.

R

Roysen

Gjest
    Parelius skrev:
    Lyngen skrev:
    Roysen skrev:
    Denne setningen må jeg lese mange ganger for å prøve å forstå ::).
    Du er ikke alene om det. De fleste av oss har vel erfart den oppgraderingen som satt på en slik måte at vi nesten syntes våre gamle plater låt som nytt. Men det er liksom ikke det jeg leser ut av det Roysen sier. Så jeg forstår heller kke hva som er tenkt uttrykt her. Om det da ikke er paradevegen inn i det «helvete» Mbares problemstilling indikerer.
    Det jeg forsøker å skrive er at det betyr vel ikke så mye om noen få innspillinger ikke spiller opp til forveningene når det finnes så mye annen god musikk der ute som gjør det. Prøv nye ting og utvid horisonten så finner man fort noe annet man liker i stedet for å forsøke å få sirkelsagmusikk til å låte fløyel (om det nå skulle være ønskelig).

Mvh
    Roysen

R

Roysen

Gjest
    Lyngen skrev:
    Roysen skrev:
    Da blir det jo temmelig begrenset hva du kan nyte av musikk. Det er fakta og det ligger ikke noen annen menig i det ;).
    Her er vi grunnleggende uenige. Musikk som er laget for å selge på mp3 markedet eller listepop for radio er som oftest av dårlig kvalitet. Annen musikk er en annen skål.

Mvh
    Roysen

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.246
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel bare sånn at det er to veier:

Anlegget benyttes for og høre på musikk.

Eller musikken brukes for å høre på anlegget.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Roysen skrev:
    Det jeg forsøker å skrive at det betyr vel ikke så mye om noen få innspillinger ikke spiller opp tilforveningene når det finnes så mye annen god musikk der ute som gjør det. Prøv nye ting og utvid horisonten så finner man fort noe annet man liker i stedet for å forsøke å få sirkelsagmusikk til å låte fløyel (om det nå skulle være ønskelig).

Mvh
    Roysen
    Det du sier er ganske interessant.

Hva er forventningene til musikken vi hører på? Hva er det med musikken som rører ved oss?
    Hva er god musikk?
    Hva er det vi fokuserer på ved det vi selv mener er god musikk?

Det siste tror jeg er et viktig punkt i forhold til Mbare's eminente åpningsinnlegg.

Edit:
    Et tilleggspørsmål til rekka over.
    Hvordan lytter vi?

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    rolfozzy skrev:
    Det er vel bare sånn at det er to veier:

Anlegget benyttes for og høre på musikk.

Eller musikken brukes for å høre på anlegget.

- å det blir vel litt begge deler ::)

såfremt man ikke kjøper ubrukelig musikk kun for lyden da, f.ex Kari Bremnes :p ;D

Mvh. RS

U

utgatt60135

Gjest
    Roysen skrev:
    Det jeg forsøker å skrive er at det betyr vel ikke så mye om noen få innspillinger ikke spiller opp til forveningene når det finnes så mye annen god musikk der ute som gjør det. Prøv nye ting og utvid horisonten så finner man fort noe annet man liker i stedet for å forsøke å få sirkelsagmusikk til å låte fløyel (om det nå skulle være ønskelig).
    Da her du en helt annen innfallsvinkel til hobbyen enn meg. Jeg kjøper den musikken jeg liker best helt uanhengig av om det er dårlig lyd eller ikke, og noe annet ville vært utenkelig for meg. Men selvsagt er jo det beste om begge deler er topp (ikke altfor ofte dessverre).

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Jeg konstaterer at også her på forumet er det størrelsen som teller - størrelsen på høyttalere, forsterkere, cd-spillere, vinylspillere og jaggu også på platesamlingene! Jeg er ikke så opptatt av størrelse, men i kvaliteten på det som brukes. Jeg er likevel enig i noe av det du sier, Roysen; man bør være åpne for nye musikkstiler og nye media, sjøl om jeg foretrekker vinyl - dersom jeg får velge. Heime hos meg sjøl, får jeg for det meste det...av og til forvist til head-fi p.g.a. husfreden.

PS: Skal vi åpne en tråd om "hvem har størst?" Så kan vi fordele det og spre bilder av vinyl- og cd-samlinger, panservognlignende forsterkere, cdspillere, vinylspillere som ligner isskulpturer, og høyttalertårn som sikkert veier opp mot 1 tonn...for ikke å glemme største p.u. og pc. Vi kan holde det gåanes lenge da...
    ;D

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.702
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Synes tråden beveger seg mot en blindgate her....

Ser ikke folk paradokset med å ha stereoanlegg til over 10 000,- og samtidig kritisere andre for å være opptatt av lydkvalitet! Synes i grunn denne "de som er opptatt av god lyd ikke er er glade i musikk" er en dårlig form for hersketeknikk....hva ønsker man egentlig å oppnå - annet en å diskreditere andre....?

Mvh
    OMF

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Lyngen skrev:
    Roysen skrev:
    Da her du en helt annen innfallsvinkel til hobbyen enn meg. Jeg kjøper den musikken jeg liker best helt uanhengig av lydkvaliteten og noe annet ville vært utenkelig for meg.
    Det ene er ikke galere enn det andre, selv om det kan virke sånn. Jfr. viljen til å se sine egne prioriteringer i "galskapen".

R

Roysen

Gjest
    VilhelmW skrev:
    Jeg konstaterer at også her på forumet er det størrelsen som teller - størrelsen på høyttalere, forsterkere, cd-spillere, vinylspillere og jaggu også på platesamlingene! Jeg er ikke så opptatt av størrelse, men i kvaliteten på det som brukes. Jeg er likevel enig i noe av det du sier, Roysen; man bør være åpne for nye musikkstiler og nye media, sjøl om jeg foretrekker vinyl - dersom jeg får velge. Heime hos meg sjøl, får jeg for det meste det...av og til forvist til head-fi p.g.a. husfreden.

PS: Skal vi åpne en tråd om "hvem har størst?" Så kan vi fordele det og spre bilder av vinyl- og cd-samlinger, panservognlignende forsterkere, cdspillere, vinylspillere som ligner isskulpturer, og høyttalertårn som sikkert veier opp mot 1 tonn...for ikke å glemme største p.u. og pc. Vi kan holde det gåanes lenge da...
    ;D
    Beklager måten det ble fremstilt på. Jeg har overhode ikke til hensikt å skryte av noen musikksamling som til sammenligning med andre på forumet er nokså liten. Det jeg imidlertid er litt lei er det stempelet jeg har fått av mange her inne som en særing som ikke er opptatt av musikk men som bare sitter og lytter etter lyd. Det er helt feil! Jeg er dypt engasjert i begge deler - både lyd og musikk, men jeg beklager at jeg ikke klarer å sitte og høre på sirkelsag i lengre perioder av gangen uten bli trett/lei samme hvor god musikken er.

Mvh
    Roysen

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    R.Solhaug skrev:
    rolfozzy skrev:
    - å det blir vel litt begge deler ::)

såfremt man ikke kjøper ubrukelig musikk kun for lyden da, f.ex Kari Bremnes :p ;D

Mvh. RS

Klarer ikke å dy meg: Kari Bremnes er noe av det likaste innen sin sjanger vi har i landet pr. dato. Ho har a) gode, tildels veldig gode tekster, b) vakker musikk, c) dyktige musikere og d) gode innspillinger - sjøl om enkelte er komprimert i meste laget og ei vinylskive ikke låter heilt bra hos enkelte. I tillegg er ho fra Svolvær - og bare det gir høy score hos meg! Heia Kari!!!

U

utgatt60135

Gjest
    Roysen skrev:
    Lyngen skrev:
    Roysen skrev:
    Her er vi grunnleggende uenige. Musikk som er laget for å selge på mp3 markedet eller listepop for radio er som oftest av dårlig kvalitet. Annen musikk er en annen skål.

Mvh
    Roysen
    Du liker ikke rock?

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    Roysen skrev:
    en særing som ikke er opptatt av musikk men som bare sitter og lytter etter lyd

Mvh
    Roysen

Nei det er meg det :-[ ::)

Mvh. RS

R

RoDa

Gjest
    Parelius skrev:
    Selv har jeg sett på problematikken litt mer pragmatisk. Gode anlegg lar virkelig gode innspillinger skinne, mens det vanskelig lar seg gjøre å få gull ut av gråstein. Forskjellene blir mer merkbare. Når forskjellen blir mer merkbar, så kjører psykologien oss i en mulig grøft; når det gode blir bedre, så blir det dårlige relativt sett dårligere. Våre forventninger (gitt anleggets fortreffelighet) lar oss i stikken. Og jeg mener faktisk at gode anlegg nettopp er kjennetegnet av å gjøre forskjellene på innspillingene mer merkbare. Ikke hele sannhetene, men sannsynligvis én av mekanismene vi bør ta hensyn til.
    Her skriver du mye med få ord, Parelius.
    Vel talt!

R

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    RoDa skrev:
    Parelius skrev:
    Her skriver du mye med få ord, Parelius.
    Vel talt!

R
    Enig! Det lå myetil ettertanke i dette...

;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    OMF skrev:

Ser ikke folk paradokset med å ha stereoanlegg til over 10 000,- og samtidig kritisere andre for å være opptatt av lydkvalitet! Synes i grunn denne "de som er opptatt av god lyd ikke er er glade i musikk" er en dårlig form for hersketeknikk....hva ønsker man egentlig å oppnå - annet en å diskreditere andre....?

Mvh
    OMF
    Både enig og uening med deg OMF. Hersketeknikk kan være så mangt.

Hvorfor skal ikke de som mener at musikk har sin verdi og kvaliteter utover innspillingskvalitet (og instrumenttraktering for den saks skyld)?

Hvem har sagt at "flinkismusikk" med superbe lydkvaliteter alltid er det "beste"?
    Selv ville jeg gått på veggen av kjedsomhet etter kort tid, men andre må jo gjerne like det for all del.

R

Roysen

Gjest
    Lyngen skrev:
    Roysen skrev:
    Lyngen skrev:
    Roysen skrev:

Mvh
    Roysen
    Du liker ikke rock?
    Rock er nok ikke helt min favoritt. I hvert fall ikke rock av nyere dato. Litt eldre rock treffer nok litt bedre (Deep Purple, Pink Floyd, AC/DC, Kiss, Led Zeppelin, Jethro Tull, Steely Dan, Supertramp, Little Feet, Eagles, Tom Waits (om det kan kalles rock da) etc), men fremdeles ikke hva jeg hører mest på.

Mvh
    Roysen

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    VilhelmW skrev:
    ;D
    Det gjør vi jo hele tida! ;) ;) ;)
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?board=23.0

U

utgatt60135

Gjest
    OMF skrev:
    Nei, selve dilemmaet med HiFi interessen dette her, imo.

Ser ikke folk paradokset med å ha stereoanlegg til over 10 000,- og samtidig kritisere andre for å være opptatt av lydkvalitet!
    Jo absolutt, men vi snakker om å begrense hva vi lytter til pga lydkvaliteten på platene. Det trengs ikke selv om er glad i god lyd.

Synes i grunn denne "de som er opptatt av god lyd ikke er er glade i musikk" er en dårlig form for hersketeknikk....hva ønsker man egentlig å oppnå - annet en å diskreditere andre....?
    Hvem har sagt det?

R

Roysen

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    OMF skrev:

Mvh
    OMF
    Hvem har sagt at "flinkismusikk" med superbe lydkvaliteter alltid er det "beste"?
    Kan du utdype hva du mener med "flinkismusikk"? Forøvrig er denne tråden på veg ut i samme grøft som tråden "Let Michael RIP" - en krangel om hva som er god/dårlig musikk som jeg tror er et blindspor.

Mvh
    Roysen

R

RoDa

Gjest
    Lyngen skrev:
    Jeg kjøper den musikken jeg liker best helt uanhengig av om det er dårlig lyd eller ikke, og noe annet ville vært utenkelig for meg.
    Hvorfor eier du et godt stereoanlegg?
    Hva gir det deg i forhold til et dårligere når bare musikken er viktig?

R

R

RoDa

Gjest
    OMF skrev:
    Støttes!
    Vi er alle opptatt av lyd i tillegg til musikk, ellers hadde vi ikke vært hverken på hfs eller eiere av gode stereoanlegg.

R

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    R.Solhaug skrev:
    Roysen skrev:
    en særing som ikke er opptatt av musikk men som bare sitter og lytter etter lyd
    Nei det er meg det :-[ ::)
    Ironi er en fin bil. Det var såvisst en musikkveld vi hadde hjemme hos deg før du flyttet. :)
    Tror ikke det var noe unntak fra regelen heller.

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    Jeg mener i fullt alvor at når voksne mannfolk folk sitter i "sweet-spot" & hører Kari Bremnes har de tippa over :p ;D

Mvh. RS

R

RoDa

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Hvorfor skal ikke de som mener at musikk har sin verdi og kvaliteter utover innspillingskvalitet (og instrumenttraktering for den saks skyld)?
    Det tror jeg vi alle er enige i.
    Problemet er å fremlegge lydkvalitet som irrelevant, det er det ikke for oss er det vel?

R

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.246
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    OMF skrev:
    Støttes!
    Vi er alle opptatt av lyd i tillegg til musikk, ellers hadde vi ikke vært hverken på hfs eller eiere av gode stereoanlegg.

R
    Et anlegg som kan gjengi den musikken du liker på en best måte er jo jævla kjekt og ha da.

Det er vel ingen som er uenig i det.

U

utgatt60135

Gjest
    Roysen skrev:
    Kan du utdype hva du mener med "flinkismusikk"? Forøvrig er denne tråden på veg ut i samme grøft som tråden "Let Michael RIP" - en krangel om hva som er god/dårlig musikk som jeg tror er et blindspor.
    Enig i at dette er blindspor, men om man unngår å lytte til musikk som man liker pga dårlig lyd så er det ikke bra, imo.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn