Frank Cornelissen Contadino 6 nå, spesielle saker med mye personlighet. Ingen sulfitter, ingen sprøytemidler, ingen gjødsling, ingen tilsetninger av noe slag, ingen filtering, ingenting annet enn knuste druer. Veeeldig lang maserasjon. Denne er den billigste Cornelissen lager, er en "field blend" av masse forskjellige druer, også hvitvinsdruer. Litt sær sak, flasken tåler ikke temperaturer over 16 C, den er forholdsvis tåkete med masse bunnfall.
Fargen går fra lyserød til dyp mørkerød etter noen minutter i glasset. Duft og smak forandrer seg også mens man drikker den. Jeg synes den er fantastisk, masse
frisk frukt først, som går over i bark, mineraler og tobakk, og så over til eukalyptus og peppermynte. Skikkelig fin syre på den også. Morsom vin med masse personlighet, men den ganske komplisert imo. Minner meg litt om de nicaraguanske Tatuaje-sigarene.
Fikk forresten rasket med meg den siste flasken av toppvinen hans, Magma (en Nerello Mascalese-sak, lagret på amforaer gravd ned i vulkansk jord), fra Briskeby her om dagen. Satt ned fra 950,- til 400,-

Har ikke drukket den enda, er litt redd for den.