Musikk er musikk for fxxx, eitt fett om det kjem frå vinyl, nettet eller rasstappen til ei bikkje frå helvete.ErosLoveking skrev:drit og dra bokstavelig talt!! Hva fxxx skal jeg med musikk på Spotify.Brasse skrev:;D
Musikk er musikk for fxxx, eitt fett om det kjem frå vinyl, nettet eller rasstappen til ei bikkje frå helvete.ErosLoveking skrev:drit og dra bokstavelig talt!! Hva fxxx skal jeg med musikk på Spotify.Brasse skrev:;D
vi snakker ikke samme språk, må være noe rart i vannet der du kommer fra ha ha.Brasse skrev:Musikk er musikk for fxxx, eitt fett om det kjem frå vinyl, nettet eller rasstappen til ei bikkje frå helvete.ErosLoveking skrev:drit og dra bokstavelig talt!! Hva fxxx skal jeg med musikk på Spotify.Brasse skrev:;D
;D
Det tror jeg også, men selve essensen i det han skriver er likevel ganske bra. Jeg er glad jeg ikke er opphengt i teknikk, og ikke tåler kompromisser på kvaliteten. Jeg får tilgang til så mye mer musikk, og på en så utrolig enkel måte. Jeg er nok en utålmodig sjel, siden jeg har skaffet meg en mp3 av en plate jeg likevel skal kjøpe. Det ble litt vanskelig å vente på å komme meg i butikken. Men det er jo alltid de som har legning for å pine seg selv litt, og det har jeg stor respekt for. Nesten litt beundring for at de lever ut legningen på en så bramfri måte.ErosLoveking skrev:vi snakker ikke samme språk, må være noe rart i vannet der du kommer fra ha ha.Brasse skrev:Musikk er musikk for fxxx, eitt fett om det kjem frå vinyl, nettet eller rasstappen til ei bikkje frå helvete.ErosLoveking skrev:drit og dra bokstavelig talt!! Hva fxxx skal jeg med musikk på Spotify.Brasse skrev:;D
;D
Dagens fineste plateomslag, Townes !Townes skrev:LW III - Grown Man
![]()
Ja, det er et fint cover. Plata er bare sånn passe fra den mannens katalog, men fikk lyst til å høre noe med ham som en slags celebrering av at Bergenfest utrolig nok fortsatt evner å ta inn gode artister ;DRoberten skrev:Dagens fineste plateomslag, Townes !Townes skrev:LW III - Grown Man
Silver Jews - Lookout Mountain Lookout Sea
Ja, på mange måter. Det er andre Silver Jews skiver som er vassere, men den er en fin avslutning på en knallsterk karriere.Townes skrev:Fin den silver jews plata og, på mange måter.
Neko er strålande - på mange måter der ogsåRoberten skrev:Ja, på mange måter. Det er andre Silver Jews skiver som er vassere, men den er en fin avslutning på en knallsterk karriere.Townes skrev:Fin den silver jews plata og, på mange måter.
Nå, over til ei grepa dame.
Neko Case - Furnace Room Lullaby
![]()
Ja, søkke ta.Townes skrev:Roberten skrev:Ja, på mange måter. Det er andre Silver Jews skiver som er vassere, men den er en fin avslutning på en knallsterk karriere.Townes skrev:Fin den silver jews plata og, på mange måter.
![]()
Neko er strålande - på mange måter der også
Korleis ville du rangert silver jews platene? Sånn roughly i alle fall. Har ikkje hørt absolutt alt med dei trur eg.
Takk for gjennomgang, skal ta meg sjøl i nakken her, og hanke inn et par av de eg mangler. Ser ut til at tanglewood numbers ikkje er tilgjengelig for øyeblikket.Roberten skrev:Ja, søkke ta.Townes skrev:Roberten skrev:Ja, på mange måter. Det er andre Silver Jews skiver som er vassere, men den er en fin avslutning på en knallsterk karriere.Townes skrev:Fin den silver jews plata og, på mange måter.
![]()
Korleis ville du rangert silver jews platene? Sånn roughly i alle fall. Har ikkje hørt absolutt alt med dei trur eg.
Umm...
American Water, en av de aller beste skivene fra 90tallet, uansett sjanger. Muligens fordi den er like mye eller mer Malkmus som Berman.
Starlite Walker/Bright Flight. Klarer ikke å skille mellom de.
Arizona Record, versjonene av Secret Knowledge of The Backroads og I Love The Rights er himmelske. Noe særlig lowere fi er det neppe mulig å få det, høres til tider ut som om det er tatt opp på en vokssylinder under vann og gjennom en dårlig innstilt radiostasjon på et trekkfult loft, men det gjør ingenting. Kan være et helvete å få tak i, selv med ebay/gemm et al, men har du den ikke må du.
Tanglewood Numbers/Lookout Mountain Lookout Sea.
The Natural Bridge
Tror jeg.
Kan egentlig ikke forstå hvorfor en countryamericanastril som deg ikke har rubb og stubb.
Berman er etter min mening en av de virkelig store låtskrivere de siste 20 årene. Og selv om jeg på en måte ser at du putter Silver Jews i indiebagen, forstår jeg det ikke helt. Det er jo country, på en måte. Eller kanskje, på mange forskjellige måter.Townes skrev:Takk for gjennomgang, skal ta meg sjøl i nakken her, og hanke inn et par av de eg mangler. Ser ut til at tanglewood numbers ikkje er tilgjengelig for øyeblikket.Roberten skrev:Ja, søkke ta.Townes skrev:Roberten skrev:Ja, på mange måter. Det er andre Silver Jews skiver som er vassere, men den er en fin avslutning på en knallsterk karriere.Townes skrev:Fin den silver jews plata og, på mange måter.
![]()
Umm...
American Water, en av de aller beste skivene fra 90tallet, uansett sjanger. Muligens fordi den er like mye eller mer Malkmus som Berman.
Arizona Record, versjonene av Secret Knowledge of The Backroads og I Love The Rights er himmelske. Noe særlig lowere fi er det neppe mulig å få det, høres til tider ut som om det er tatt opp på en vokssylinder under vann og gjennom en dårlig innstilt radiostasjon på et trekkfult loft, men det gjør ingenting. Kan være et helvete å få tak i, selv med ebay/gemm et al, men har du den ikke må du.
The Natural Bridge
Tror jeg.
Kan egentlig ikke forstå hvorfor en countryamericanastril som deg ikke har rubb og stubb.
Grunnen til at eg ikkje har rubb og stubb er ganske enkel - Blei først kjent med silver jews heilt på slutten av 90 tallet. Det var i perioden eg var i ferd med å halveis omkomme av indie/lofi overkill. Eg nådde så til de grader metningspunktet rundt 98-99. Mykje grunna ein kompis som bare var litt alt for mykje inni de greiene. Det er han fortsatt
Men no er eg snart moden for litt lofi slacking igjen![]()
Kjempefin låt det der ja. I min "sur gammel grinebiter verden", av den konservative sorten er Silver Jews meir indie enn country. Sånn er det bareRoberten skrev:Berman er etter min mening en av de virkelig store låtskrivere de siste 20 årene. Og selv om jeg på en måte ser at du putter Silver Jews i indiebagen, forstår jeg det ikke helt. Det er jo country, på en måte. Eller kanskje, på mange forskjellige måter.Townes skrev:Takk for gjennomgang, skal ta meg sjøl i nakken her, og hanke inn et par av de eg mangler. Ser ut til at tanglewood numbers ikkje er tilgjengelig for øyeblikket.Roberten skrev:Ja, søkke ta.Townes skrev:Roberten skrev:Ja, på mange måter. Det er andre Silver Jews skiver som er vassere, men den er en fin avslutning på en knallsterk karriere.Townes skrev:Fin den silver jews plata og, på mange måter.
Umm...
The Natural Bridge
Tror jeg.
Grunnen til at eg ikkje har rubb og stubb er ganske enkel - Blei først kjent med silver jews heilt på slutten av 90 tallet. Det var i perioden eg var i ferd med å halveis omkomme av indie/lofi overkill. Eg nådde så til de grader metningspunktet rundt 98-99. Mykje grunna ein kompis som bare var litt alt for mykje inni de greiene. Det er han fortsatt
Men no er eg snart moden for litt lofi slacking igjen![]()
Rett nok, The Arizona EP er lofi, men det handler mer om at den er spilt inn på billig utstyr i et hus av folk som ikke kan skru lyd. Men din generelle aversjon mot lofi er jeg med på. Jeg kan bli voldsom dersom noen prøver å få meg til å høre på tidlig Sebadoh.
American Water, må du ha. Det må alle. Men det har du sikkert allerede. Hvis ikke får jeg hakeslepp så det smeller etter.
Tanglewood Numbers bør du ha for Punks In The Beerlight alene. At resten av albumet er knall er nesten bare en bonus.
Jeg klarer ikke å velge mellom Alien Lanes og Bee Thousand, så da jukser jeg litt og velger meg King Shit & The Golden BoysTownes skrev:Og med det setter eg på GbV's beste plate, og nei - det er ikkje bee thousand ;D
Guided by voices - Alien lanes
![]()
Kor får man tak i slikt?ErosLoveking skrev:Ikke hver dag Kent´s soulsamlere dukker opp på vinyl.
Various - "Soul Class of ´66"
![]()
platesjappe i London for noen dager siden. Kent ga jo ut på vinyl før, synd de ikke fortsatte med det. Skiva er fra 1983 og kostet 15 pund.Townes skrev:Kor får man tak i slikt?ErosLoveking skrev:Ikke hver dag Kent´s soulsamlere dukker opp på vinyl.
Various - "Soul Class of ´66"
![]()