Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126

Musikk for musikkdinosaurer uten smak. Det sier ihvertfall kameratene mine :mad:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Brasse skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Brasse skrev:
    drit og dra bokstavelig talt!! Hva fxxx skal jeg med musikk på Spotify.:mad: ;D
    Musikk er musikk for fxxx, eitt fett om det kjem frå vinyl, nettet eller rasstappen til ei bikkje frå helvete.:mad: ;D
    vi snakker ikke samme språk, må være noe rart i vannet der du kommer fra ha ha.
    Det tror jeg også, men selve essensen i det han skriver er likevel ganske bra. Jeg er glad jeg ikke er opphengt i teknikk, og ikke tåler kompromisser på kvaliteten. Jeg får tilgang til så mye mer musikk, og på en så utrolig enkel måte. Jeg er nok en utålmodig sjel, siden jeg har skaffet meg en mp3 av en plate jeg likevel skal kjøpe. Det ble litt vanskelig å vente på å komme meg i butikken. Men det er jo alltid de som har legning for å pine seg selv litt, og det har jeg stor respekt for. Nesten litt beundring for at de lever ut legningen på en så bramfri måte. ;)

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Denne står på hos meg nå :

Melissa Horn - säg ingenting til mig

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    I gamledager,d.v.s. på åttitallet,var en plateutgivelse en stor begivenhet.Å vente et par,tre maneder på nytt fra favorittartistene var ikke uvanlig.Man kjøpte gjerne en sju-tommer eller to i forkant av albumet.I dag er det slik en massiv strøm av musikk som kommer ut at man har store problemer med å absorbere alt.Jeg nøyer meg med gratisutgaven av spotify.Bruker det igrunn bare til å høre musikk som jeg ikke har planer om å kjøpe,ting som er umulig å få tak i,samt desse albumstafettene.

Store deler av mitt liv har bestått i å vente.Å vente til den fysiske platen er i hende er nærmest trivelig.Det er alltid mye å høre på : nye plater,radio og gamle ting fra platesamlingen som nå har teller litt over 3 tusen.

setter på litt køntri på morgenkvisten :

Jamie Johnson - the guitar song

mvh. s,

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    LW III - Grown Man
    Dagens fineste plateomslag, Townes !

Silver Jews - Lookout Mountain Lookout Sea
    Ja, det er et fint cover. Plata er bare sånn passe fra den mannens katalog, men fikk lyst til å høre noe med ham som en slags celebrering av at Bergenfest utrolig nok fortsatt evner å ta inn gode artister ;D

Fin den silver jews plata og, på mange måter.

Men nå måtte det skiftes til übercooole Morganfield

Muddy Waters - Hard again

Gullande god plate.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Townes skrev:
    Ja, på mange måter. Det er andre Silver Jews skiver som er vassere, men den er en fin avslutning på en knallsterk karriere.

Nå, over til ei grepa dame.

Neko Case - Furnace Room Lullaby

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Ja, på mange måter. Det er andre Silver Jews skiver som er vassere, men den er en fin avslutning på en knallsterk karriere.

Neko er strålande - på mange måter der også :)

Korleis ville du rangert silver jews platene? Sånn roughly i alle fall. Har ikkje hørt absolutt alt med dei trur eg.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Townes skrev:

Neko er strålande - på mange måter der også
    :)

Korleis ville du rangert silver jews platene? Sånn roughly i alle fall. Har ikkje hørt absolutt alt med dei trur eg.
    Ja, søkke ta.

Umm...

American Water, en av de aller beste skivene fra 90tallet, uansett sjanger. Muligens fordi den er like mye eller mer Malkmus som Berman.
    Starlite Walker/Bright Flight. Klarer ikke å skille mellom de.
    Arizona Record, versjonene av Secret Knowledge of The Backroads og I Love The Rights er himmelske. Noe særlig lowere fi er det neppe mulig å få det, høres til tider ut som om det er tatt opp på en vokssylinder under vann og gjennom en dårlig innstilt radiostasjon på et trekkfult loft, men det gjør ingenting. Kan være et helvete å få tak i, selv med ebay/gemm et al, men har du den ikke må du.
    Tanglewood Numbers/Lookout Mountain Lookout Sea.
    The Natural Bridge

Tror jeg.

Kan egentlig ikke forstå hvorfor en countryamericanastril som deg ikke har rubb og stubb.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Townes skrev:

Ja, søkke ta.

Umm...

American Water, en av de aller beste skivene fra 90tallet, uansett sjanger. Muligens fordi den er like mye eller mer Malkmus som Berman.
    Arizona Record, versjonene av Secret Knowledge of The Backroads og I Love The Rights er himmelske. Noe særlig lowere fi er det neppe mulig å få det, høres til tider ut som om det er tatt opp på en vokssylinder under vann og gjennom en dårlig innstilt radiostasjon på et trekkfult loft, men det gjør ingenting. Kan være et helvete å få tak i, selv med ebay/gemm et al, men har du den ikke må du.
    The Natural Bridge

Tror jeg.

Kan egentlig ikke forstå hvorfor en countryamericanastril som deg ikke har rubb og stubb.
    Takk for gjennomgang, skal ta meg sjøl i nakken her, og hanke inn et par av de eg mangler. Ser ut til at tanglewood numbers ikkje er tilgjengelig for øyeblikket.

Grunnen til at eg ikkje har rubb og stubb er ganske enkel - Blei først kjent med silver jews heilt på slutten av 90 tallet. Det var i perioden eg var i ferd med å halveis omkomme av indie/lofi overkill. Eg nådde så til de grader metningspunktet rundt 98-99. Mykje grunna ein kompis som bare var litt alt for mykje inni de greiene. Det er han fortsatt ;)

Men no er eg snart moden for litt lofi slacking igjen :)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Townes skrev:

Ja, søkke ta.

Umm...

The Natural Bridge

Tror jeg.

Takk for gjennomgang, skal ta meg sjøl i nakken her, og hanke inn et par av de eg mangler. Ser ut til at tanglewood numbers ikkje er tilgjengelig for øyeblikket.

Grunnen til at eg ikkje har rubb og stubb er ganske enkel - Blei først kjent med silver jews heilt på slutten av 90 tallet. Det var i perioden eg var i ferd med å halveis omkomme av indie/lofi overkill. Eg nådde så til de grader metningspunktet rundt 98-99. Mykje grunna ein kompis som bare var litt alt for mykje inni de greiene. Det er han fortsatt ;)

Berman er etter min mening en av de virkelig store låtskrivere de siste 20 årene. Og selv om jeg på en måte ser at du putter Silver Jews i indiebagen, forstår jeg det ikke helt. Det er jo country, på en måte. Eller kanskje, på mange forskjellige måter.
    Rett nok, The Arizona EP er lofi, men det handler mer om at den er spilt inn på billig utstyr i et hus av folk som ikke kan skru lyd. Men din generelle aversjon mot lofi er jeg med på. Jeg kan bli voldsom dersom noen prøver å få meg til å høre på tidlig Sebadoh.

American Water, må du ha. Det må alle. Men det har du sikkert allerede. Hvis ikke får jeg hakeslepp så det smeller etter.

Tanglewood Numbers bør du ha for Punks In The Beerlight alene. At resten av albumet er knall er nesten bare en bonus.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.284
    Torget vurderinger
    2
    Og med denne sier jeg takk for i dag til Stones.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Townes skrev:

Ja, søkke ta.

Umm...

The Natural Bridge

Tror jeg.

Berman er etter min mening en av de virkelig store låtskrivere de siste 20 årene. Og selv om jeg på en måte ser at du putter Silver Jews i indiebagen, forstår jeg det ikke helt. Det er jo country, på en måte. Eller kanskje, på mange forskjellige måter.
    Rett nok, The Arizona EP er lofi, men det handler mer om at den er spilt inn på billig utstyr i et hus av folk som ikke kan skru lyd. Men din generelle aversjon mot lofi er jeg med på. Jeg kan bli voldsom dersom noen prøver å få meg til å høre på tidlig Sebadoh.

American Water, må du ha. Det må alle. Men det har du sikkert allerede. Hvis ikke får jeg hakeslepp så det smeller etter.

Tanglewood Numbers bør du ha for Punks In The Beerlight alene. At resten av albumet er knall er nesten bare en bonus.
    Kjempefin låt det der ja. I min "sur gammel grinebiter verden", av den konservative sorten er Silver Jews meir indie enn country. Sånn er det bare :p I tillegg var det omtalte kompis som kom med Silver Jews til meg i en tid eg hadde fått så fullstendig nok av tips fra ham. Så eg var nok veldig negativt innstilt i utgangspunktet. Men du skjønner helt sikkert ka eg mener. Det skal meir til enn ein vindskjeiv steelgitar til for at det passerer som country hos meg. Men ja, Berman skriver solide låter, og eg skjønner at eg skal gi bandet mer tid fremover.

Eg har ingen aversjon mot lofi per se. Ingen tvil om at eksempelvis for GbV sitt tilfelle er det jo en omvendt proporsjonal sammenheng i kvalitet når det gjelder musikk og lyd :)
    Og med det setter eg på GbV's beste plate, og nei - det er ikkje bee thousand ;D

Guided by voices - Alien lanes

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Townes skrev:
    Og med det setter eg på GbV's beste plate, og nei - det er ikkje bee thousand ;D

Guided by voices - Alien lanes

Jeg klarer ikke å velge mellom Alien Lanes og Bee Thousand, så da jukser jeg litt og velger meg King Shit & The Golden Boys

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Ikke hver dag Kent´s soulsamlere dukker opp på vinyl. :)

Various - "Soul Class of ´66"

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Ikke hver dag Kent´s soulsamlere dukker opp på vinyl. :)

Various - "Soul Class of ´66"
    Kor får man tak i slikt?
    platesjappe i London for noen dager siden. Kent ga jo ut på vinyl før, synd de ikke fortsatte med det. Skiva er fra 1983 og kostet 15 pund.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn