K
Kaare G. Opsahl
Gjest
Vedlegg
-
41.3 KB Visninger: 159
Lyden på Saadiqs tidligere utgivelser er litt tidstypisk R'n'N producerlyd. Det er egentlig ikke så veldig mye galt i det, for det er jo ikke meningen å være naturlig og realistisk, men effektivt innen sin genre. Han er jo egentlig en superprodusent. Den jeg spiller nå (The Way I See It) låter nok enda fælere for de fleste her inne, men sålenge musikken er så stor så klarer åpenbart mange å overse det. Vokalen er pushet så heavy at det nesten er konstant overstyring, noe som er gjort for å emulere sekstitalls-sounden. På rørforsterker og ikke for avslørende ht låter det effektivt og troverdig, men det er direkte uhørbart over Stax hode-ht. Selv med rørforsterker til å drive dem. Det er en av grunnene til at jeg snart kjøper noe litt mer tilgivende å ha på hodet.emotikon skrev:Jeg også er begeistret for Raphael Saddiq- men de som står ansvarlige for miksing bør få sjekket hørselen sin.....imo
@Dag: Snork. Det er helt likt musikktrådene på viover6o.no/forum, he he he :(Nok tekst, baluba?)
Vært på konsert med henne, dyktig dame.emotikon skrev:Da roet det seg med denne:
Torun Eriksen - Passage
Lekker platefra Jazzland![]()
Oh la la, ser man det!emotikon skrev:........ konsertnivå i musikkrommet- 36 stk 7cm`ere og 8 stk 10" fikk kjørt seg.....
Tviler ikke et øyeblikkJøgga skrev:Oh la la, ser man det!emotikon skrev:........ konsertnivå i musikkrommet- 36 stk 7cm`ere og 8 stk 10" fikk kjørt seg.....
Mothers Finest live, jo, det inspirerer til graving i bunken og man finner litt forskjellig
![]()
Ah, det var på Syvde. Hadde jeg visst det så hadde jeg vært mye greiere. Og det med Vi Over 60 var egentlig ment å være grei. Musikktrådene av denne typen er glimrende der. De er ganske omstendelige, disse voksne musikkelskerne. Men jeg tror kanskje ikke det er noen konkurrent til HFS...dag1234 skrev:baluba: vi over 60, tjs,tjs, ambivalent seksualitet, anekdoter... nå må du være grei. Ikke så lett å være en landsens gutt som har hatt store opplevelser tidlig i oppveksten. Det skjedde ikke så mye i Syvde på tidlig 70-tall, det var to slags folk, enten var du kristelig, dreiv med sport eller mekka moped. Og så var det vi andre.