P
Parelius
Gjest
Daniel Lanois; Acadie.

|
Fin plate og et godt forslagParelius skrev:Daniel Lanois; Acadie.
![]()
Huhei, Kristian/Sid & Company. Det er et band jeg hadde veldig mye med å gjøre. Utrolig hyggelige, og artig plate spilt inn i Hindu Lyd på analog tape i "krydder'n". Dette er ikke en plate som spilles så altfor ofte.Gjestemedlem skrev:Litt lokal musikk
![]()
Noen få hundre bare? liker cover og tittel. Dette må sjekkesrolfozzy skrev:Årets beste så langt. Men nå har jeg ikke kjøpt så mye nytt i år.
![]()
Fin fin plate det der, ja. Topp 5 til nå i år tror eg...65finger skrev:Noen få hundre bare? liker cover og tittel. Dette må sjekkesrolfozzy skrev:Årets beste så langt. Men nå har jeg ikke kjøpt så mye nytt i år.
![]()
Tjah...bluesbreaker skrev:Fint å få tips om nye plater.
Somme folk som er aktive her ser ut til å ha til dels sammenfallende musikksmak. (Det som heter PEILING)
Foruten HaHa Tonka,-hva mener folket ellers er topp 5 i år?
Jeg har Decemberist i bestilling, og siste REM. Spennende og se hvor REM vil havne. Accelerate var et skritt i riktig retning for de syns jeg.Townes skrev:Tjah...bluesbreaker skrev:Fint å få tips om nye plater.
Somme folk som er aktive her ser ut til å ha til dels sammenfallende musikksmak. (Det som heter PEILING)
For det første, så syns eg plateåret til nå ikkje har vært allverdens, faktisk. Sånn er det med gamle, sure grinebitere
Men om eg skal nevne ting (urangert) foruten ha ha tonka, som har utmerket seg positivt av det eg har hørt til nå.
PJ Harvey - Let England shake
The decemberists - The king is dead
Charles Bradley - No time for dreaming
The cave singers No witch
Stein Torleif Bjella - Vonde visu
Lykke Li - Wounded rhymes
Austin Lucas - A new home in the old world
The band of heathens - Top hat crown & the clpamaster's son
J Mascis - Several shades of why
Jason Isbell and the 400 unit - Here we rest
Daneil Romano - Sleep beneath the willow
The low anthem - Smart flesh
Gregg Allman - Low country blues
Jeg likte "R.E.M låtene" på siste R.E.M. Syns de akustiske tinga der fungerer ganske greit jaffal.rolfozzy skrev:Jeg har Decemberist i bestilling, og siste REM. Spennende og se hvor REM vil havne. Accelerate var et skritt i riktig retning for de syns jeg.Townes skrev:Tjah...bluesbreaker skrev:Fint å få tips om nye plater.
For det første, så syns eg plateåret til nå ikkje har vært allverdens, faktisk. Sånn er det med gamle, sure grinebitere
Men om eg skal nevne ting (urangert) foruten ha ha tonka, som har utmerket seg positivt av det eg har hørt til nå.
PJ Harvey - Let England shake
The decemberists - The king is dead
Charles Bradley - No time for dreaming
The cave singers No witch
Stein Torleif Bjella - Vonde visu
Lykke Li - Wounded rhymes
Austin Lucas - A new home in the old world
The band of heathens - Top hat crown & the clpamaster's son
J Mascis - Several shades of why
Jason Isbell and the 400 unit - Here we rest
Daneil Romano - Sleep beneath the willow
The low anthem - Smart flesh
Gregg Allman - Low country blues
Gawd. Etter 37 sekund kjeda han her også vettet av meg...Brasse skrev:eg veit ikkje, vi spør ein hipsterfaen.
[youtube=650,350]http://www.youtube.com/watch?v=ztqWF4z9kAw[/video]
Akkurat det gjorde jeg også.Townes skrev:Gawd. Etter 37 sekund kjeda han her også vettet av meg...Brasse skrev:eg veit ikkje, vi spør ein hipsterfaen.
Jepps. Dette var spikern i kista for min del. Kommer aldri til å sette den på igjen frivillig alle fall. Sier ikkje at plata er så forferdelig dårlig, bare at den føyer seg glatt inn i skuldertrekk-kategorien. Men mest av alt syns eg det er kjedelig. Den forrige er så absolutt bedre, den står i hylla heme også.united59 skrev:Akkurat det gjorde jeg også.Townes skrev:Gawd. Etter 37 sekund kjeda han her også vettet av meg...Brasse skrev:eg veit ikkje, vi spør ein hipsterfaen.
Du kan vel kanskje (trygt) si at du har gitt denne plata nok av forsøk nå, det fins vel bra med musikk der ute å konse på?
Why bother (more)?
Hvis en plate kjeder meg de to-tre første spillingene, gir jeg den opp. Hvis "alle andre" liker den, desto bedre!
Rock n' Roll er sterkt kompatibelt med det å være outsider.
Når folk flest liker det jeg liker, tenker jeg det er noe feil med meg. 8)
Akkurat denne plata liker jeg, dog ikke fullt så mye som den forrige. Da var de nyere og friskere, i det minste. Å gi denne treningkast 6....
Har veldig sans for denne mannen, har forventninger til nyplata...Townes skrev:Jeffrey Foucault - Horse latitudes