Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Festus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Antall liker
    3.749
    Torget vurderinger
    3
    med innlagt hoftevrikk og et par pils innabords.

GOD HELG :)

Vedlegg

roesok

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    378
    gismo skrev:
    a-ha på NRK1
    Gjesp... Mulig det er meg det er noe galt med, men har aldri sett noe spesielt i den gruppen. At ungpiker mener tåkefyrsten på vokal har sjarme er så sin sak, men ellers? Er det noe jeg ikke skjønner?

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.980
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    roesok skrev:
    gismo skrev:
    a-ha på NRK1
    Gjesp... Mulig det er meg det er noe galt med, men har aldri sett noe spesielt i den gruppen. At ungpiker mener tåkefyrsten på vokal har sjarme er så sin sak, men ellers? Er det noe jeg ikke skjønner?
    Jo da , du har skjønt det meste du ;)
    Men da et av våre store internasjonale band gir 25 års avskjedskonsert i Norge, da ser man på ;D ;D
    Samme hvordan det låter 8)

gismo

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.267
    Torget vurderinger
    1
    united59 skrev:

Klassisk britisk folk. Anno 1969.

Den der ja. Tror jeg skal ta den frem og spille den nå. PÅ vinyl selvsagt!

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.569
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Voff skrev:
    united59 skrev:

Klassisk britisk folk. Anno 1969.
    Den der ja. Tror jeg skal ta den frem og spille den nå. PÅ vinyl selvsagt!
    Vinyl er nok best ja. Har gitt bort platespiller og plater til nevø (for lat til å reise meg opp fra sofaen). Men en kamerat av meg rippet denne fra vinyl for meg, avspilt i 24-96 flac på en skvisboks touch, får faktisk noe av vinyl-følelsen - denne nærheten - på denne måten også. (Iallefall etter at jeg anskaffet rør-amp).

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.267
    Torget vurderinger
    1
    united59 skrev:
    Vinyl er nok best ja. Har gitt bort platespiller og plater til nevø (for lat til å reise meg opp fra sofaen). Men en kamerat av meg rippet denne fra vinyl for meg, avspilt i 24-96 flac på en skvisboks touch, får faktisk noe av vinyl-følelsen - denne nærheten - på denne måten også. (Iallefall etter at jeg anskaffet rør-amp).
    Jeg skal spille den på vinyl uten en eneste transistor i signalveien... ;D

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.569
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Voff skrev:
    united59 skrev:
    Jeg skal spille den på vinyl uten en eneste transistor i signalveien... ;D
    Det står det respekt av, men i og for seg gjør vel jeg også det?
    Fra harddisk til passiv streamer til rør-Dac til rør-amp? Ikke det samme nei, og endel "rart" involvert. Assistert av prosessorer, men ikke i signalveien.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.569
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Tor skrev:
    united59 skrev:
    Respekt. Her i gården er Westerberg husgud.
    Takk, det er musikernevøen min, som fikk platespilleren min, som lærte meg om ham. Og The Replacements.
    Det er artig når man for en gang skyld får til å lære noe av de unge jyplingene. Det er jo ikke riktig... ;D

Tor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Antall liker
    639
    united59 skrev:
    Tor skrev:
    united59 skrev:
    Respekt. Her i gården er Westerberg husgud.
    Takk, det er musikernevøen min, som fikk platespilleren min, som lærte meg om ham. Og The Replacements.
    Det er artig når man for en gang skyld får til å lære noe av de unge jyplingene. Det er jo ikke riktig... ;D

Inspirasjon kommer fra de merkeligste steder. Ung som gammel, betyr ingenting.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.925
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    ZZ TOP - Fandango

Steike Bra! Til og med bra lyd på denne Back to Vinyl 180gramsen

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.925
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ida Jenshus - No Guarantees

Vakker country med sjel :)

R

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    Xiao & Piano : Chen Yue & Mark : Impromptu

Fikk endelig tak i en skive som lenge virket umulig å finne i salg i det hele tatt på CD.

Kom over Chen Yue på You Tube ved slump med den nydelige låten Flowers in a Riot of Color. "Denne skiva må jeg prøve å få kjøpt" tenkte jeg optimistisk og begynte så å dykke i på nettet.
    Det skulle vise seg at det eneste å finne var dårlige MP3`s og piratsider som hadde den. Ingen hadde denne for salg som CD. Jeg ga vel litt opp, helt til jeg tilfeldig husket på den igjen nylig, mens jeg søkte litt på Ebay. Kom så i kontakt med en Kinesisk selger der som kunne fortelle meg at den fremdeles var i produksjon i hjemlandet hans og at jeg kunne få kjøpe den gjennom ham. Måtte betale utenfor Ebay på forskudd, da han ikke orket å bestille den og legge den opp på siden for så å bare selge den med en gang igjen. Jeg fikk helt enkelt ta sjansen og overførte pengene til ham. Han skrev til meg litt senere og meddelte at han hadde bestilt den og at det ville ta mellom 2 og 4 uker fra han sendte den til den kom fram hos meg, men allerede etter en uke var den på døren min. Det må jeg si er lynkjapp "shipping" tatt i betraktning at den ble sendt halve kloden rundt! Synes det var veldig realt av ham stille opp slik å bestille albumet på egen hånd for min skyld. Er meget takknemlig for det.

[attach#]

Musikken er av typen avslappende og er sjelfylt og ofte melankolsk stemningsladet med et tradisjonelt preg fra opphavslandet. Synes det er nydelig å lytte til Kinsesisk bambusfløyte og piano sammen.
    Perfekt er det likevel ikke og jeg kunne personlig godt tenke meg litt dypere undertoner i musikken som ville gitt mer fundament, en større gjengivelse og litt tyngre og mer robust fotavtrykk. Likevel et fint album som jeg kommer til å ha mye glede av.

Min Karakter:

7/10

Samples

Vedlegg

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Ettersom jeg sov middag i fem timer,sitter jeg oppe og spiller plater.De to siste forsåvidt helt forskjellig musikk :

Anti-Flag & Susanna Wallumrød

mvh. s,

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.925
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Siste i natt ble

Dire Straits - On Every Street

Nå er det Stein Thorleif Bjella - Heidersmenn til ungene våkner og dagen starter.

R

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.246
    Torget vurderinger
    2
    Begynte med country i dag.

Så Green on Red.

Over på vinyl.