Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.569
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Starter kvelden med denne:

Denne meget lavmælte plata ble Vic Chesnutts aller siste.
    Med en ensomhet som er til å ta og føle på.

Hvorfor må så mange genier dø ung.?

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.719
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    lars_erik skrev:
    Valkefri. Garantert!

Fin den, hører på den her også. Leste en fin anmeldelse nylig og ble nysgjerrig.
    Nesten skummelt med så modne stemmer hos så unge damer.
    Valkefri, den stemmer godt ja.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.569
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2

At The Cut er Vic Chesnutt en ganske annen enn på "Skitter on Take-Off". Begge fra 2009.

roesok

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    377
    Paul Simon - There goes Rhymin' Simon
    Kommer stadig tilbake til denne. Innspilling fra 1973. Har den velbrukt på LP og senere på CD. Er nok en av de jeg har spilt mest opp gjennom årene. Og etter hvert som lydanlegg har blitt bedre og bedre hører jeg også mer og mer hvilken utmerket produksjon dette er. Lyden og instrumentene er klart definert og klokkeklar. For det meste gitar, bass og trommer + litt string her og der. Så lydbildet blir åpent og vokal og instrumenter trer fram enkeltvis og klart og tydelig. Stor kontrast til mange av de overlessede produksjonene på 80-tallet der mye fløt sammen i en stor smørje. Så om du ikke har denne; dette er go'lyd.

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    roesok skrev:
    Kommer stadig tilbake til denne. Innspilling fra 1973. Har den velbrukt på LP og senere på CD. Er nok en av de jeg har spilt mest opp gjennom årene. Og etter hvert som lydanlegg har blitt bedre og bedre hører jeg også mer og mer hvilken utmerket produksjon dette er. Lyden og instrumentene er klart definert og klokkeklar. For det meste gitar, bass og trommer + litt string her og der. Så lydbildet blir åpent og vokal og instrumenter trer fram enkeltvis og klart og tydelig. Stor kontrast til mange av de overlessede produksjonene på 80-tallet der mye fløt sammen i en stor smørje. Så om du ikke har denne; dette er go'lyd.
    Skal testes. Takk for tipset :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    roesok skrev:
    Skal testes. Takk for tipset :)
    Jeg må ut og grisle litt i platehyllene jeg også. Fikk først en idé om å finne fram Live In Central Park som allerede er på HDD, men det frister mer å ta leitejobben etter denne. Men først noe annet, som ikke har så mye med musikk å gjøre.

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    roesok skrev:
    Denne husker jeg coveret på fra platesamlinga til fattern, kanskje på tide og tørke støv av platespilleren hans. :)
    Nå går det i Dana Fuchs - Live In NYC. Denne dama er helt rå, både å synge og se på. ;)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Må følge med :);

Jepp!

Meldinga mi kjem sikkert i kveld, må muligens tilbringe heile morgondagen i Ålesund :(

Men no, ein moderne klassiker

Nick Lowe - The impossible bird

Det er så jævli latterlig bra dette. Og svigers er såklart enig. De tør ikkje anna.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.569
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    The Duke & the King - Long Live the Duke & the King

Denne var en meget hyggelig overraskelse. Sjelden jeg er misunnelig på bergensernes konserttilbud, men her er de priviligerte!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    united59 skrev:

Denne var en meget hyggelig overraskelse. Sjelden jeg er misunnelig på bergensernes konserttilbud, men her er de priviligerte!
    Men bergenserne som setter sammen programmet er noen løker, og har satt opp The duke & king samtidig med Jim Jones Revue. I tillegg spiller The duke & king langt faèn i vold ute på verftet, så det blir stress å få med seg. Er intenst og tettpakket program den fredagen. Det meste av det beste kræsjer. Dagspassene er egentlig en uting.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.569
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Townes skrev:
    united59 skrev:
    Men bergenserne som setter sammen programmet er noen løker, og har satt opp The duke & king samtidig med Jim Jones Revue. I tillegg spiller The duke & king langt faèn i vold ute på verftet, så det blir stress å få med seg. Er intenst og tettpakket program den fredagen. Det meste av det beste kræsjer. Dagspassene er egentlig en uting.
    Livet setter oss på mange hårde prøvelser ja.. ;D
    (men kan Jim Jones Revue være verdt forsakelsen? Er ikke de britiske da?)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Men denne først, før Dana :)

Skal du høre på Dana International etter det fantastiske albumet? Er det for motvektens skyld, eller?
    Tror jeg nøyer meg med Paul Simon jeg. Den er nå trygt på HDD, og det låter fortreffelig. :)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Internasjonal så det holder;

Dana Fuchs - Live In NYC
    Men; nok en gang!!! har noen sviktet sin informasjonsplikt alt for lenge!
    En kjempeplate, som det jo selvsagt er skammelig jeg ikke har blitt opplyst om før
    ! :mad: :mad:

Vedlegg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    united59 skrev:
    Townes skrev:
    united59 skrev:
    Jo, men de leverer angivelig et forrykende live show. Det er det andre briter som har gjort opp gjennom historien også ;)

Lurer på om duke&king delvis også kræsjer med Stone river boys, så Bergenfest-arrangørene har virkelig lagt seg i selen i år for å gjøre livet surt for meg.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Helvete, den plata med Dana Fuchs er helt rå!
    Anbefales.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Internasjonal så det holder;

Dana Fuchs - Live In NYC
    Men; nok en gang!!! har noen sviktet sin informasjonsplikt alt for lenge!
    En kjempeplate, som det jo selvsagt er skammelig jeg ikke har blitt opplyst om før
    ! :mad: :mad:
    Trodde du mente hun her. Vel vel, jeg hører på noe trompetmusikk jeg har blitt anbefalt av otto. Virtoust, oh yeah.

Ooops, glemte bildet...

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.569
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Townes skrev:
    united59 skrev:
    Townes skrev:
    united59 skrev:
    Jo, men de leverer angivelig et forrykende live show. Det er det andre briter som har gjort opp gjennom historien også ;)

Lurer på om duke&king delvis også kræsjer med Stone river boys, så Bergenfest-arrangørene har virkelig lagt seg i selen i år for å gjøre livet surt for meg.
    Må nok sjekke ut de engelskmennene der da.
    Har ikke noe mot briter, nesten tvertom. Syns bare det (kanskje?) har kommet færre med virkelige gode nye artister derifra det siste tiåret. (har helt sikkert noe med preferanser å gjøre også, innen americana og blues har amerikanerne en viss naturlig fordel/troverdighet).

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.876
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    gismo skrev:
    Jack Johnson - Sleep through the static

Kul den der, og ikke minst innspilt med strøm fra solceller 8) 8)
    Reeeen strøm ;D

R

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.569
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2

DENNE duoen skulle jeg også gjerne sett i Bergen.
    (men får de samme dagene gå på enkeltkonserter med artister som Loudon Wain. III og Imelda Mey istedet, er ikke synd på oss i Oslo heller ;D).

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg

Prøve å komme i påskestemning vel. Få timer igjen til påskeferie :D

/jan

Status
    Stengt for ytterligere svar.