Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Sting - Fragile Etter tsunamien i Japan.

Så det er et bilde fra i dag? Ja vel, men hva er det du hører på da?
    Har Sting noe med tsunamien å gjøre? Han har nok skyld i mye rart, men... 8)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:
    Sting - Fragile Etter tsunamien i Japan.

Så det er et bilde fra i dag? Ja vel, men hva er det du hører på da?
    Har Sting noe med tsunamien å gjøre? Han har nok skyld i mye rart, men... 8)
    Hehe. Nei man kan si mye om Sting, og jeg gjør det gjerne. Ikke en jeg spiller ofte.

9/11 og nå så kom denne sangen til meg, for når vi utsettes for voldsomme krefter som vi ikke rår over, så får vi en påminnelse om hvor skjørt et menneskeliv egentlig er. Vi tror ofte vi tåler alt og at vi skal leve evig - og så kan vi være vekk på et blunk, og når vi minst venter det. Vi tror, fordi vi trenger å tro det, at vi er naturens herrer. Men det er en falsk tro, for egentlig, mot de virkelig store kreftene, de som virkelig styrer våre liv, har vi aldeles ingen ting å stille opp med. Og det gjelder selvsagt ikke bare de sterke kreftene rundt oss, men også stormene i oss.

Tsunamien minner meg på at alle trenger vi beskyttelse, at alt og alle kan bli ødelagt, og alle trenger vi å vi holdes av noe eller noen som er større enn oss selv. Slik som vi og trenger å holde noen under vår beskyttelse. Tsunamien blir da påminnelesn om at selv beskyttelsen vi trenger kan bryte sammen - og at til sist er vi helt alene. Sånn blir katastrofen en påminnelse om at vi alle skal dø en gang, og Sting setter noen ord på det for meg.

Det var bare det. Referansen til Sting ble gjerne litt privat, ser det.

Carola - Blott en dag

Vedlegg

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.141
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    musicus skrev:
    RoDa skrev:
    rolfozzy skrev:
    Roberten skrev:
    RoDa skrev:
    C. Alshus skrev:
    RoDa skrev:
    Fikk den i dag, på vinyl

R
    Den har jeg også, på svart plast. Møkkaskive!

Er du rolfozzys ukjente sønn?

Her kunne jeg plassert tredve store smilefjes, framifrå kommentar ! ;D
    Han har sine øyeblikk den godeste Roda. Jeg kan plassere smiletryner for deg jeg. Syns den var morsom jeg også. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Plata til Flaata kan jeg dog ikke si noe som helst om, da jeg ikke har hørt den. Men han kan synge. Det vet jeg. Og Flaata har bosatt seg i Halden, p.g.a. byen har norges beste musikkmiljø.

Misforstått, oppfarende, sjelden langsint og bedre live enn på nett. :D

Det er Flaata sin stemme som jeg synes er helt fantastisk, platen var kjøpt på slump og er ikke en rad av perler.
    Men noen gode låter og som sagt denne himmelske stemmen.
    Nå tror jeg det passer veldig fint med en rooolig plate, proppet med stemning:

Lambchop - Is a Woman

R
    Du kommer deg unge mann, du er og snuser litt i Midnight Choir land du med ser jeg (Flaata var jo vokalist der), skaff deg MC skivene så snakker vi... ;) ;D...

mvh

Har MC-skiver jeg seff ;)
    Amsterdam Stranded fra Live'n fra Rockefeller er en av de virkelige godlåtene.

Den er ikke bare å finne, og opplaget er borte for lengst.
    (Den var bonus-cd på en tidligere samleplate med dem)

Her er en annen liveversjon

R

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.252
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Velberget, nesten, hjem fra drillpikene, settes denne på. Har blitt en av favorittene denne. Denne burde du låne øre til, Fingern :)

Vedlegg

M

musicus

Gjest
    RoDa skrev:
    musicus skrev:
    RoDa skrev:
    rolfozzy skrev:
    Roberten skrev:
    RoDa skrev:
    C. Alshus skrev:
    RoDa skrev:
    Fikk den i dag, på vinyl

R
    Den har jeg også, på svart plast. Møkkaskive!

Er du rolfozzys ukjente sønn?

Her kunne jeg plassert tredve store smilefjes, framifrå kommentar ! ;D
    Han har sine øyeblikk den godeste Roda. Jeg kan plassere smiletryner for deg jeg. Syns den var morsom jeg også. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Plata til Flaata kan jeg dog ikke si noe som helst om, da jeg ikke har hørt den. Men han kan synge. Det vet jeg. Og Flaata har bosatt seg i Halden, p.g.a. byen har norges beste musikkmiljø.

Misforstått, oppfarende, sjelden langsint og bedre live enn på nett. :D

Det er Flaata sin stemme som jeg synes er helt fantastisk, platen var kjøpt på slump og er ikke en rad av perler.
    Men noen gode låter og som sagt denne himmelske stemmen.
    Nå tror jeg det passer veldig fint med en rooolig plate, proppet med stemning:

Lambchop - Is a Woman

R
    Du kommer deg unge mann, du er og snuser litt i Midnight Choir land du med ser jeg (Flaata var jo vokalist der), skaff deg MC skivene så snakker vi... ;) ;D...

mvh

Har MC-skiver jeg seff ;)
    Amsterdam Stranded fra Live'n fra Rockefeller er en av de virkelige godlåtene.

Den er ikke bare å finne, og opplaget er borte for lengst.
    (Den var bonus-cd på en tidligere samleplate med dem)

Her er en annen liveversjon

R
    Se der ja, den live skiva har man selvsagt, og konserten på Rockefeller der den ble tatt opp var en av 6-7 konserter man fikk med seg med MC, musikk Norge mistet noe stort der, imo, men, Al DeLoner har sluppet noen soloskiver det kan være verdt å få med seg også, sjekk ut de.... ;) ;D

mvh

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    lars_erik skrev:
    Velberget, nesten, hjem fra drillpikene, settes denne på. Har blitt en av favorittene denne. Denne burde du låne øre til, Fingern :)
    takk for tipset! det skal jeg gjøre ved anledning. I mellomtiden spiller jeg denne:
    K.D.Lang - all you can eat

Vedlegg

roesok

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    524
    Denne hører kanskje hjemme i en jazztråd, men uansett er dette noe jeg har lyttet til idag. Har også sammenheng med at det har vært prøvelytting av nyinnkjøpt DAC i heimen. Og da er musikk som dette utmerket til å oppdage nye musikalske valører. Flott musikk!

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.252
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    Denne skammelige platen som jeg har oversett i tre uker. Fantastisk!

Charlie Haden - Nocturne
    Sannelig på tide du skamfult bekjenner dine synder! 10 Ave Mariaer, og en større donasjon til denne fattige trønderen.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    Denne skammelige platen som jeg har oversett i tre uker. Fantastisk!

Charlie Haden - Nocturne
    Sannelig på tide du skamfult bekjenner dine synder! 10 Ave Mariaer, og en større donasjon til denne fattige trønderen.
    En fattigdom du av egen ødslighet har satt deg i føler jeg intet ansvar for, ei heller trengs det yttelige tilførsler av midler nu som staten har hukket tak i deg, jaffal halve deg. Men en Ave Maria kan du vel alltids få. Den er sånn:

Hill deg Maria
    Full av nåde
    Herren er med deg.
    Velsignet er du blant kvinnene
    og velsignet er frukten av ditt liv - Jesus.

Hellige Maria
    Guds mor
    be for oss syndere
    Nå, og i vår dødstime.
    Amen.

Er ikke vanskeligere. Og i disse dager kunne noen hver trenge både en og to Ave Mariaer.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.252
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Mens jeg øver på Ave Maria, lytter jeg til U2 på statskanalen :)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn