baluba skrev:
dag1234 skrev:
Sting - Fragile Etter tsunamien i Japan.
Så det er et bilde fra i dag? Ja vel, men hva er det du hører på da?
Har Sting noe med tsunamien å gjøre? Han har nok skyld i mye rart, men... 8)
Hehe. Nei man kan si mye om Sting, og jeg gjør det gjerne. Ikke en jeg spiller ofte.
9/11 og nå så kom denne sangen til meg, for når vi utsettes for voldsomme krefter som vi ikke rår over, så får vi en påminnelse om hvor skjørt et menneskeliv egentlig er. Vi tror ofte vi tåler alt og at vi skal leve evig - og så kan vi være vekk på et blunk, og når vi minst venter det. Vi tror, fordi vi trenger å tro det, at vi er naturens herrer. Men det er en falsk tro, for egentlig, mot de virkelig store kreftene, de som virkelig styrer våre liv, har vi aldeles ingen ting å stille opp med. Og det gjelder selvsagt ikke bare de sterke kreftene rundt oss, men også stormene i oss.
Tsunamien minner meg på at alle trenger vi beskyttelse, at alt og alle kan bli ødelagt, og alle trenger vi å vi holdes av noe eller noen som er større enn oss selv. Slik som vi og trenger å holde noen under vår beskyttelse. Tsunamien blir da påminnelesn om at selv beskyttelsen vi trenger kan bryte sammen - og at til sist er vi helt alene. Sånn blir katastrofen en påminnelse om at vi alle skal dø en gang, og Sting setter noen ord på det for meg.
Det var bare det. Referansen til Sting ble gjerne litt privat, ser det.
Carola - Blott en dag