Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.106
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    rolfozzy skrev:
    Denne har ikke blitt spilt i dag.

Noe annet ville overraske.
    Har den både på CD og Vinyl her så jeg kan ikke hjelpe deg å bli kvitt den heller.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    rolfozzy skrev:

Noe annet ville overraske.
    Har den både på CD og Vinyl her så jeg kan ikke hjelpe deg å bli kvitt den heller.
    Hva i alle dager får deg til og tro at jeg vil kvitte meg med den?

Men det står en bunke vinyl her som du kan hjelpe meg og bli kvitt.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    lars_erik skrev:
    rolfozzy skrev:
    lars_erik skrev:
    rolfozzy skrev:

Jeg skal spille den for deg i dag også ;D
    Godt vi ikke er i samme rom.
    Det er jeg ikke enig i. Du har sikkert veldig mye bra musikk som jeg kunne lønt øret til :)
    Det har jeg helt sikkert, men det er her.

Ikke hos deg når du spiller Bremnæs.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.197
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    rolfozzy skrev:
    lars_erik skrev:
    rolfozzy skrev:
    lars_erik skrev:
    rolfozzy skrev:

Jeg skal spille den for deg i dag også ;D
    Godt vi ikke er i samme rom.
    Det er jeg ikke enig i. Du har sikkert veldig mye bra musikk som jeg kunne lønt øret til :)
    Det har jeg helt sikkert, men det er her.

Ikke hos deg når du spiller Bremnæs.
    Det som gjør at hun blir omfavnet av mange, har en del med at musikken er uten dynamisk koprimering å gjøre. Hadde enda mer av all den gode musikken der ute vært behandlet med samme respekten fra lydteknikkere og produsenter :'(

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.197
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Her er en plate, behandlet med den tidligere etterlyste respekt.
    Mobile Fidelity Sound Lab er jo noe av det ypperste i så måte.

Rickie Lee Jones - Pirates

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Etter som jeg har lært lars_erik å kjenne, så er lyden en viktig del av musikkopplevelsen for han. Mange er ikke så opptatt av det, heller ikke jeg. Men han er det, og det er greit for meg.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dagens underholdning ved tastaturet er samlealbumet The Best Punk Anthems ...Ever! Veldig mange gode låter, det sier seg selv. Men det som akkurat nå er veldig åpenbart er hvor genuint talentløs Sid Vicious var. Arme menneske... :-[

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.197
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    Etter som jeg har lært lars_erik å kjenne, så er lyden en viktig del av musikkopplevelsen for han. Mange er ikke så opptatt av det, heller ikke jeg. Men han er det, og det er greit for meg.
    Nesten rett :)
    Det er slik at opplevelsen blir bedre om lyden er bra, i forhold til om den ikke er så bra. Det er sikkert mange som er av samme oppfatning.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    Det er slik at opplevelsen blir bedre om lyden er bra, i forhold til om den ikke er så bra. Det er sikkert mange som er av samme oppfatning.
    Men så viktig at plater ofte ender opp som støvsamlere fordi den ikke låter så bra?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.197
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    Men så viktig at plater ofte ender opp som støvsamlere fordi den ikke låter så bra?
    Ja, for et stort problem er den forjævlige diskanten en del plater har, noe som gjør de uhørlig :'(
    Men den som leter, den finner. Nå har jeg endelig! funnet en mastring av Bob Dylans Blood On The Tracks som ikke framkaller hasteopperasjon ved Øre-Nese-Hals ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    Ja, for et stort problem er den forjævlige diskanten en del plater har, noe som gjør de uhørlig :'(
    Men den som leter, den finner. Nå har jeg endelig! funnet en mastring av Bob Dylans Blood On The Tracks som ikke framkaller hasteopperasjon ved Øre-Nese-Hals ;D
    Jeg tror du trenger et anlegg til. Det må enten være rørbasert eller god retro, slik at du orker å ta til deg mer påtrengt åndelig næring i form av vidunderlige plater med rufsete ferniss. ;D

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.197
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    Jeg tror du trenger et anlegg til. Det må enten være rørbasert eller god retro, slik at du orker å ta til deg mer påtrengt åndelig næring i form av vidunderlige plater med rufsete ferniss. ;D
    Jeg jobber med musikk til daglig. Da blir man kanskje mer kresen enn andre.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    Jeg jobber med musikk til daglig. Da blir man kanskje mer kresen enn andre.
    Ikke la Baluba mobbe deg. Slå tilbake! Eller kast stein. Eventuelt en molotov.

Josh Ritter - So run the wold away

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.197
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Siden jeg er dekadent, og ikke gidder gjøre drittjobbene selv, sendes finner til Casa Baluba ( polakkene har enda ikke returnert :mad: )

Denne nå;

Vedlegg

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    428
    Sted
    Friedrichstadt
    Fortsatt på vinyl:

Front 242 - Geography

Debut`en fra 1982. Ingen andre laget like dystopiske landskap som F242, vel, ikke som man kunne danse til, ihvertfall.

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    Siden jeg er dekadent, og ikke gidder gjøre drittjobbene selv, sendes finner til Casa Baluba ( polakkene har enda ikke returnert :mad: )

Denne nå;
    Ikke finner. For all del ikke finner. Du vet de er drikkfeldige, og Baluba er selv glad i et skudd i pelsen. Det der kan fort gå galt.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    Fortsatt samme artist som på avataren min:

red: ser at jeg endelig etter flere forsøk har fått ny avatar.

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:

Denne nå;
    Ikke finner. For all del ikke finner. Du vet de er drikkfeldige, og Baluba er selv glad i et skudd i pelsen. Det der kan fort gå galt.
    Fornøyd og stinn av krigsgin og 22 Pistepirkko, Leningrad Cowboys og Hanoi Rocks kan de finne på å gjøre endereis med nytt oppdrag. 8)

Jeg vet ikke helt om du har fått det med deg, men jeg har faktisk tilbrakt ganske mange år i musikkbransjen selv, noen av dem i studio. Kanskje derfor jeg ikke er så opptatt av studiolyd og avsløring av feil i hjemmet? Trivdes godt med anlegg det ikke gikk an å skru musikk på hjemme da også (SL6 drevet av Sansui). Ofte vil jeg bare høre god musikk, men noen ganger er det deilig å ligge fornøyd i sweetspot og kose seg med veldreide produksjoner også. ;)

Jeg takler heller ikke høre på mange av mine plater over Stax. Det er en av grunnene til at jeg har kjøpt med K530 i tillegg.
    Leser og ser nyheter fra Japan før jeg går i dusjen. Må finne på noe til middag for meg og poden snart, så musikken kan vente litt. :)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn