Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Pug-Nose

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    53

Pumped up Punk!

Kerrang! listed Grey Britain as the best album of 2009

"Dette albumet er det beste jeg har hørt på flere år," Asbjørn Slettemark

Album of the Month in Rock Sound magazine

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    baluba skrev:
    rolfozzy skrev:
    dag1234 skrev:
    Porcupine Tree - Signify Via Atoll dac og mac, det byttes og lyttes...
    Jeg har den der på cd. Jeg har alltid lurt på hva som er symbolikken i det coverbildet. Noen som kan opplyse meg?
    Er det ikke åpenbart at det er hastig og slurvete utført japansk bondage? ???
    Hehe. Hva er det med deg for tiden, baluba? Lenge siden du har hatt deg?
    I hvertfall på den måten.... ;D

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.744
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    dag1234 skrev:
    King Crimson - In the court of the Crimson King på Hegel dac...
    For svarte... finner den ikke på spotify...må ut og handle igjen.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Pete Molinari - "Walking Off the Map"

Isobel Campbell & Mark Lanegan - "Hawk"

Sharon Jones & The Dap-Kings - "I Learned the Hard Way"

Delaney Davidson - "Self Decapitation"

Monster Magnet - "Mastermind"

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.102
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hvordan går det med letingen etter en dac du trives med, Dag?
    Benchmark i føringen fortsatt?

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    Ja, og music fidelity som nr 2. Men dette kan ta si tid. Vi rir ikke samme dag vi saler på Møre, må vite.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.102
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    Ja, og music fidelity som nr 2. Men dette kan ta si tid. Vi rir ikke samme dag vi saler på Møre, må vite.
    Det må man jo, men det kan mange dager å bestemme seg for hvilken sal man skal bruke ;)

Hegel var ikke noe, regner jeg med?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    En av de beste norske i 2009. Dag mener det lukter Nick Drake, tilbøyelig å være enig, men det har skjedd en utvikling siden førsteplata.
    Skaff dere et ex på vinyl dere som driver med slikt. Tror opplaget nærmer seg slutten.

Jens Carelius - "The Beat of The Travel"

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    Det må man jo, men det kan mange dager å bestemme seg for hvilken sal man skal bruke ;)

Hverfall når det er snakk om sovesaler.

Hegel er grei, og ikke drit ved lavt volum. Men her hjå meg er den litt hard i toppen, ja ikke bare der. den er litt sånn kald og klinisk her i Tomannsbu. Du merker at dette er transe, og at de nok er beregnet for folk som vil ha wow-faktor og spiller Maiden eller sånn piggtrådmusikk.

Synes den motarbeider resten av anlegget, men for all del, mange kan nok sette pris på sånn lyd. 8.000,- nja, skal klare å finne en som passer meg bedre til den prisen. Trur eg. Innen 7-8 måneder.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.102
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:

Hegel er grei, og ikke drit ved lavt volum. Men her hjå meg er den litt hard i toppen, ja ikke bare der. den er litt sånn kald og klinisk her i Tomannsbu. Du merker at dette er transe, og at de nok er beregnet for folk som vil ha wow-faktor og spiller Maiden eller sånn piggtrådmusikk.

Synes den motarbeider resten av anlegget, men for all del, mange kan nok sette pris på sånn lyd. 8.000,- nja, skal klare å finne en som passer meg bedre til den prisen. Trur eg. Innen 7-8 måneder.
    Hegel er veldig populær i Japan, av en eller annen grunn. Jeg liker ikke Hegel. Fullstendig uten sjel og varme. Man må ha med grunntonen også, ikke bare kalde overtoner.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:

Hegel er veldig populær i Japan, av en eller annen grunn. Jeg liker ikke Hegel. Fullstendig uten sjel og varme. Man må ha med grunntonen også, ikke bare kalde overtoner.
    Hegel er kjedelig å høre på synes jeg. Gir meg lite.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:

Det overrasker ikke meg, ut fra hva jeg har lest om den. Tror nok MF ligger nærmere ditt ideal. Her er det tid for en plate til før søvnen tar over. Musica Antiqua Köln spiller barokkfavoritter fra DGG111 boks nummer 1. Sorry for lite bilde. Gadd ikke leter mer.

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:

Så Dac´en er også kald og klinisk? Etter min lille erfaring så vil jeg mene at det ikke handler så mye om teknologien for alle merker låter forskjellig uansett om det er rør, transe eller klasse A. Jeg fikk kjeft når jeg har ment at Hegel låter slik, men nå har det visst blitt aksepert å si det ;). Men jeg trodde kanskje deres nye produkter har endret klang?

Ah ... jeg får ikke sove nå heller :-\ ... Er veldig lei av dette nå så hva skal jeg gjøre? Vil ikke venne meg på sovepiller heller.

I stedet for musikk blir det en veldig interessant bok;

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    Lyngen skrev:
    Ah ... jeg får ikke sove nå heller :-\ ... Er veldig lei av dette nå så hva skal jeg gjøre? Vil ikke venne meg på sovepiller heller.
    Tips:
    Å ta seg en god gåtur tidlig på kvelden.
    Jo friskere vær jo bedre nesten, regn eller blest. Fint med litt kulde som nå, så man får jobbe litt for å komme i varmen.
    Gå med godt tempo så man blir varm og god. Cirka en times tur er fint. Da pleier man bli goddempt å sigen når natten nærmer seg og man sover godt også. Pleier å hjelpe. :)

Jeg gikk tydeligvis ikke langt nok i dag...... :p :)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.249
    Torget vurderinger
    2
    Faen så trøtt i dag. Våkner til disse.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.249
    Torget vurderinger
    2
    Denne liveplata våkner jeg av. De gamle favorittene Inmates. Konsert et sted utenfor Paris.
    Dampende rock. Enormt trøkk.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Her høres det på Guttemusikken (to menn og en liten rød tråd) på Radio 102 over nettradio.

For de som leser dette så startet søndagens sending klokken 12, så det er kun ti minutter ut i programmet.
    http://www.radio102.no/wp-content/themes/radio102/radio-popup.html
    http://www.facebook.com/group.php?gid=49686917435

Jeg tror ganske mange vil finne dette litt sjarmerende programmet som orienterer seg rundt klassisk rock, garage, mod, R&B, soul, paisley underground og Gud vet hva. Men, alltid med en form for rød tråd som setter temaet for ukens sending. Anbefales av folk som ikke bor på Haugalandet også, sett bort fra de usedvanlig lamme reklamene produsert av lokale reklamebyråer.

DAGENS TEMA ER DE SOM DØDE I 2010!

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn