Med andre ord så er det kun pga sexlyst du liker´n?dag1234 skrev:Dessuten tror jeg han er god i senga.
Hver sin smak, men er helt sikker på at det skjegget vil klø enten du vil eller ikke...
|
Med andre ord så er det kun pga sexlyst du liker´n?dag1234 skrev:Dessuten tror jeg han er god i senga.
Trøste og bære, hvordan skal det gå med den trønderske understreken når han oppdager at selveste nasjonalsyteren gir ham konkurranse om Dags erotiske gunst.dag1234 skrev:Hmm. Liker Dybdahl, jeg. Spennende låter, inderlig og nært, frisk og oppfinnsomt. Nydelig. Det gjelder triologien, først og fremst. Etter det har det dalt en del.pahf skrev:Kunne ikke vært mer enig, mannen er jo flaska opp på helium og flatbrød tydeligvis for den stemmen er så luftig at det er et under de fikk tatt opp den på plate...Roberten skrev:Mye kan jeg tolerere, noe kan jeg til og med godta, men the national bank kan og vil aldri havne den listen, Dag.dag1234 skrev:Gris og gris, min godeste baluba. Hadde ikke kommet på det, akkurat. Geometri var aldri min sterkeste side, verken homo- eller heteroerotiske.
The National Bank - The National Bank - framleis på Music Fidelity dac
Dybdahl synger som om han har stjålet stemmen og er livredd for at noen skal komme og hente den. Og musikken er så dørgende kjedelig at det er merkelig at ikke gammel Erik selv tok pause fra bingoen for å komme og hente hele hurven.
Med merkelig mener jeg at det er synd og skam. Hva i all verden skal man med Satan om han ikke kan brukes til noe fornuftig ?
Versus - Secret Swingers
Dessuten tror jeg han er god i senga.
Det kan jo være...rolfozzy skrev:Kvinnfolk bare henger der?dag1234 skrev:Er ikke den ganske påtrengende da?rolfozzy skrev:Jeg har den der på cd. Jeg har alltid lurt på hva som er symbolikken i det coverbildet. Noen som kan opplyse meg?dag1234 skrev:Porcupine Tree - Signify Via Atoll dac og mac, det byttes og lyttes...
Jeg sa dessuten, ikke at jeg likte musikken hans pga av. Jeg har støtt på herr Dybdahl en rekke ganger, og er helt viss på at jeg aldri får sikkert svar på den antakelsen min.Roberten skrev:Trøste og bære, hvordan skal det gå med den trønderske understreken når han oppdager at selveste nasjonalsyteren gir ham konkurranse om Dags erotiske gunst.dag1234 skrev:Hmm. Liker Dybdahl, jeg. Spennende låter, inderlig og nært, frisk og oppfinnsomt. Nydelig. Det gjelder triologien, først og fremst. Etter det har det dalt en del.pahf skrev:Kunne ikke vært mer enig, mannen er jo flaska opp på helium og flatbrød tydeligvis for den stemmen er så luftig at det er et under de fikk tatt opp den på plate...Roberten skrev:Mye kan jeg tolerere, noe kan jeg til og med godta, men the national bank kan og vil aldri havne den listen, Dag.dag1234 skrev:Gris og gris, min godeste baluba. Hadde ikke kommet på det, akkurat. Geometri var aldri min sterkeste side, verken homo- eller heteroerotiske.
The National Bank - The National Bank - framleis på Music Fidelity dac
Dybdahl synger som om han har stjålet stemmen og er livredd for at noen skal komme og hente den. Og musikken er så dørgende kjedelig at det er merkelig at ikke gammel Erik selv tok pause fra bingoen for å komme og hente hele hurven.
Med merkelig mener jeg at det er synd og skam. Hva i all verden skal man med Satan om han ikke kan brukes til noe fornuftig ?
Versus - Secret Swingers
Dessuten tror jeg han er god i senga.
EDIT: det slår meg at Dag bør hamstre pulverapparater.
+
@Decibelius, finfin stemme, får håpe han bruker den til noe fornuftig.
Ja selvfølgelig. Jeg ser jo dette nå. Og når jeg la merke til drikkehornet også, så ble alt mye klarere for meg med en gang.dag1234 skrev:Det kan jo være...rolfozzy skrev:Kvinnfolk bare henger der?dag1234 skrev:Er ikke den ganske påtrengende da?rolfozzy skrev:Jeg har den der på cd. Jeg har alltid lurt på hva som er symbolikken i det coverbildet. Noen som kan opplyse meg?dag1234 skrev:Porcupine Tree - Signify Via Atoll dac og mac, det byttes og lyttes...
Men ofte skildrer jo PT sine corvre en slags drømmeaktig tilstand. Ikke nødvendigvis gode drømmer. Et slikt utgangspunkt kan nok være nyttig å ta. De fremstiller virkeligheter som ikke er ønskede.
For meg sier bildet at hun svever, dvs flyr, men at dette ikke er en ekte flyvetur, den kan nok gi en følelse av frihet, men den er illusorisk for hun er jo så solid surret fast. Friheten er ikke reell, mao. Vi ser det, og kanskje hun og ser det.
At hun også er satt inn i dette livløse og ruinaktige miljøet, bringer tankene hen til at det ikke er andre veier å søke næring enn i drømmen, at flukt er eneste livsutfoldelse. Men flukt er ikke mulig for hun er jo bundet fast på føtter og bein. Hun er i en umulig situasjon.
Så ser hun på oss, og blikket er tvetydig. Det er som hun både ber om beundring over at hun kan fly, noe vi ser hun ikke kan. Og hun er litt anklagende, som om hun spør oss om det er i orden for oss at hun henger der.
Bildet er neste helt dystopisk, se bare på den groteskt kjeftaktige gotikke innrammingen av døråpningen, noe som fortetter og forsterker klaustrofobien i bildet.
Men bare nesten. For i nede i venstre hjørne ser vi lyset og et tre. Livets tre, tenker jeg, og lyset som alt er avhengig av for å leve. Det er også en viadukt, som jo leder vann - også essensielt for alt liv.
Hun er nok fortapt, men håpet om en bedre verden er utenfor.
Sagt på en annen måte, så er bildet en metafor over 'Golden Cage' tematikk.
På den andre siden så er det kanskje bare et bilde de syntes passet.
Det fikk ikke jeg med meg. Det er jo et rikdom- og makt-symbol. Jmf overføldighetshorn. Det er også et sexsymbol. Jeg synes det er vanskelig å tolke bildet i seksuelle symboler, selv om det vrimler av dem, og da i hovedsak i SM-sjangeren. Det som jeg finner problematisk er at bildet er så blottet for lyst og spenning. Dette er nok mer et liv/død-bilde. Lystens fravær, så og si.rolfozzy skrev:Ja selvfølgelig. Jeg ser jo dette nå. Og når jeg la merke til drikkehornet også, så ble alt mye klarere for meg med en gang.dag1234 skrev:Det kan jo være...rolfozzy skrev:Kvinnfolk bare henger der?dag1234 skrev:Er ikke den ganske påtrengende da?rolfozzy skrev:Jeg har den der på cd. Jeg har alltid lurt på hva som er symbolikken i det coverbildet. Noen som kan opplyse meg?dag1234 skrev:Porcupine Tree - Signify Via Atoll dac og mac, det byttes og lyttes...
Men ofte skildrer jo PT sine corvre en slags drømmeaktig tilstand. Ikke nødvendigvis gode drømmer. Et slikt utgangspunkt kan nok være nyttig å ta. De fremstiller virkeligheter som ikke er ønskede.
For meg sier bildet at hun svever, dvs flyr, men at dette ikke er en ekte flyvetur, den kan nok gi en følelse av frihet, men den er illusorisk for hun er jo så solid surret fast. Friheten er ikke reell, mao. Vi ser det, og kanskje hun og ser det.
At hun også er satt inn i dette livløse og ruinaktige miljøet, bringer tankene hen til at det ikke er andre veier å søke næring enn i drømmen, at flukt er eneste livsutfoldelse. Men flukt er ikke mulig for hun er jo bundet fast på føtter og bein. Hun er i en umulig situasjon.
Så ser hun på oss, og blikket er tvetydig. Det er som hun både ber om beundring over at hun kan fly, noe vi ser hun ikke kan. Og hun er litt anklagende, som om hun spør oss om det er i orden for oss at hun henger der.
Bildet er neste helt dystopisk, se bare på den groteskt kjeftaktige gotikke innrammingen av døråpningen, noe som fortetter og forsterker klaustrofobien i bildet.
Men bare nesten. For i nede i venstre hjørne ser vi lyset og et tre. Livets tre, tenker jeg, og lyset som alt er avhengig av for å leve. Det er også en viadukt, som jo leder vann - også essensielt for alt liv.
Et lite håp er det. Knuten er ganske løst knytta på ene beinet. Kan gå opp når som helst, og da....dag1234 skrev:Det fikk ikke jeg med meg. Det er jo et rikdom- og makt-symbol. Jmf overføldighetshorn. Det er også et sexsymbol. Jeg synes det er vanskelig å tolke bildet i seksuelle symboler, selv om det vrimler av dem, og da i hovedsak i SM-sjangeren. Det som jeg finner problematisk er at bildet er så blottet for lyst og spenning. Dette er nok mer et liv/død-bilde. Lystens fravær, så og si.rolfozzy skrev:Ja selvfølgelig. Jeg ser jo dette nå. Og når jeg la merke til drikkehornet også, så ble alt mye klarere for meg med en gang.dag1234 skrev:Det kan jo være...rolfozzy skrev:Kvinnfolk bare henger der?dag1234 skrev:Er ikke den ganske påtrengende da?rolfozzy skrev:Jeg har den der på cd. Jeg har alltid lurt på hva som er symbolikken i det coverbildet. Noen som kan opplyse meg?dag1234 skrev:Porcupine Tree - Signify Via Atoll dac og mac, det byttes og lyttes...
Jaja.
Jeg kan ikke drikke mer, altså? Det var bra du sa, for jeg skal jo kjøre og hente soppen om litt. Fine greier lars_erik. Godt du passer på.lars_erik skrev:Dag; nå setter du bort flaska og låser inn pulverapparatet! 8)
Det skal jeg jammen ta og sjekke ut. Slukkeevnen er like god?Anonym skrev:Du burde kjøpe deg et skumapparat.
Pulver er noe dritt, det er omtrent umulig å bli kvitt alt pulveret etter at det er tømt innendørs.
Slukkeevnen er ikke like god men hvis man ikke har erfaring med bruk av brannslokningsapparater får man nok like godt resultat med skum.dag1234 skrev:Det skal jeg jammen ta og sjekke ut. Slukkeevnen er like god?Anonym skrev:Du burde kjøpe deg et skumapparat.
Pulver er noe dritt, det er omtrent umulig å bli kvitt alt pulveret etter at det er tømt innendørs.
Ok, trengs en viss trening, altså. Kan ikke skryte på meg det, jaffal.Anonym skrev:Slukkeevnen er ikke like god men hvis man ikke har erfaring med bruk av brannslokningsapparater får man nok like godt resultat med skum.dag1234 skrev:Det skal jeg jammen ta og sjekke ut. Slukkeevnen er like god?Anonym skrev:Du burde kjøpe deg et skumapparat.
http://www.ifi.no/main.jsp?content=/doc/Nyheter/2007/2007_01/brannslukker07.htm
Å? Ikke det?dag1234 skrev:Ok, trengs en viss trening, altså. Kan ikke skryte på meg det, jaffal.Anonym skrev:Slukkeevnen er ikke like god men hvis man ikke har erfaring med bruk av brannslokningsapparater får man nok like godt resultat med skum.dag1234 skrev:Det skal jeg jammen ta og sjekke ut. Slukkeevnen er like god?Anonym skrev:Du burde kjøpe deg et skumapparat.
Nå blir jeg litt usikker på diskresjonsevnen din lars_erik. Eller -viljen.lars_erik skrev:Å? Ikke det?dag1234 skrev:Ok, trengs en viss trening, altså. Kan ikke skryte på meg det, jaffal.Anonym skrev:Slukkeevnen er ikke like god men hvis man ikke har erfaring med bruk av brannslokningsapparater får man nok like godt resultat med skum.dag1234 skrev:Det skal jeg jammen ta og sjekke ut. Slukkeevnen er like god?Anonym skrev:Du burde kjøpe deg et skumapparat.
Mener det gikk vilt for seg i natt :![]()
Trening er gunstig uansett type brannslukker.dag1234 skrev:Ok, trengs en viss trening, altså. Kan ikke skryte på meg det, jaffal.Anonym skrev:Slukkeevnen er ikke like god men hvis man ikke har erfaring med bruk av brannslokningsapparater får man nok like godt resultat med skum.dag1234 skrev:Det skal jeg jammen ta og sjekke ut. Slukkeevnen er like god?Anonym skrev:Du burde kjøpe deg et skumapparat.
Takk for det, skal se om det ikke arrangeres noen kurs eller slik i nær fremtid.Anonym skrev:Trening er gunstig uansett type brannslukker.dag1234 skrev:Ok, trengs en viss trening, altså. Kan ikke skryte på meg det, jaffal.Anonym skrev:Slukkeevnen er ikke like god men hvis man ikke har erfaring med bruk av brannslokningsapparater får man nok like godt resultat med skum.dag1234 skrev:Det skal jeg jammen ta og sjekke ut. Slukkeevnen er like god?Anonym skrev:Du burde kjøpe deg et skumapparat.
Er det ikke åpenbart at det er hastig og slurvete utført japansk bondage? ???rolfozzy skrev:Jeg har den der på cd. Jeg har alltid lurt på hva som er symbolikken i det coverbildet. Noen som kan opplyse meg?dag1234 skrev:Porcupine Tree - Signify Via Atoll dac og mac, det byttes og lyttes...
Hehe. Hva er det med deg for tiden, baluba? Lenge siden du har hatt deg?baluba skrev:Er det ikke åpenbart at det er hastig og slurvete utført japansk bondage? ???rolfozzy skrev:Jeg har den der på cd. Jeg har alltid lurt på hva som er symbolikken i det coverbildet. Noen som kan opplyse meg?dag1234 skrev:Porcupine Tree - Signify Via Atoll dac og mac, det byttes og lyttes...