Nå blir det en tur til byn med madammen i ikke helt så verst vær. Noen vannhull må prøves og lunsj på Nama. Så blir det en liten tur til vinylplatesjappen "Rocade" i "Marken".I kveld blir det hjemmelaget Pizza og godt øl.
Nama, noe godt i glasset med din kjære og så en tur på Rocade? En finfin dag IMHO.Nå blir det en tur til byn med madammen i ikke helt så verst vær. Noen vannhull må prøves og lunsj på Nama. Så blir det en liten tur til vinylplatesjappen "Rocade" i "Marken".I kveld blir det hjemmelaget Pizza og godt øl.
Du kan vanskelig gå feil med bacon!i dag lagde jeg plukkfiskkaker, namnam.
Vis vedlegget 390723
koke litt torsk og pottitt, knuse, ha oppi et par egg og krydder og bittelitt melk, lage stappe, legge så farsen oppi steikepanna i form av kaker
Vis vedlegget 390724
Med bacon til, såklart
Vis vedlegget 390725
Glem ikke ha også baconfettet over tilslutt.
Meget enkelt.
Og hva er det når den er hjemme?Helt enkelt, panch
Pannekaker.Og hva er det når den er hjemme?Helt enkelt, panch
Takk for tips, Får forsøke Fiskeriet neste gang jeg er innom Oslo om noen uker. Vil tro en skikkelig løksaus og hjemmelagd potetmos burde passe bra som tilbehør!Jeg tviler på at du får tak i hval på Oslorestauranter. Alex sushi pleier å ha nigiri med hval, men det blir vel litt små biter til ditt behov. Gå på Fiskeriet på Youngstorvet og kjøp den fersk for hjemmesteking. To minutter på hver side i grillpanne og det er det. Serveres med potetmos og skikkelig engelsk løksaus. Prøv denne oppskriften - BBC Food - Recipes - Onion gravy
Lofoten Fiskerestaurant på Aker Brygge har den i alle fall på menyen. aldri spist der selv dog.Hmm, lenge siden jeg har forsøkt hval. Noen restauranter i Oslo som er spesielt gode på dette?