Mat, drikke og røyk Hva lagde du til middag i dag?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    Da er vi minst 3 som skal mumse snaddermat, og glem ikke restene i morgen!! 8) :D
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Fårikål lages for minst to dager. Men det er en realitet her at samma hvor mye som blir lagd, så holder det bare i to dager.

    Må jo ha kveldsmat også.
     

    Peter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Innlegg
    911
    Antall liker
    280
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    I går sto hvalbiff, nypoteter og rømmesaus (med rød + grønn + gul paprika og løk) på menyen, samt god rødvin.

    Det smakte, gitt ;D

    I dag er det hjemmelagde raspeballer, saltkjøtt, pølser, kålrabi og gulrøtter som skal fortæres. Tror jeg blir mett i dag også.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.006
    Antall liker
    6.234
    I dag blir det tidlig middag (lasagne) for å få plass til en ostesouffle til kvelds...
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.006
    Antall liker
    6.234
    Change in plans. Fikk akkurat middagsinvitasjon. Da blir det bare ostesouffle til kvelds...
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.711
    Antall liker
    3.850
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Åh, min gamle mor på 80 år har laget lammefrikassé og invitert! Det renner vann ut av munnen min.

    Bernt K
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Vi har ferskt kjøtt med pepperrotsaus. Skulle hatt suppe også, men den har jentungen på 5 krydret med sigarettsneiper og småspiker. I følge det tobente pillemonsteret trodde hun maten skulle kastes siden den sto i en kasserolle på verandaen.

    Noen som har lyst på en 5-åring?
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.701
    Antall liker
    7.945
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Slår til med hasselbakkpoteter og noko krydda svinekjøt, grilla. Portugisisk salat attåt. Kanskje hermetiske plommer til dessert.

    Droppa desserten. Men laga ein morosam sviske/peparsaus til svinekjøtet, og strødde det med lettdampa svisker. Veldig godt, men kona likte ikkje svinekjøtet noko vidare (tvilsam krydring? Kjøpte det ferdigkrydra/marinert, fordi det var så billeg. Ein tabbe, tydelegvis)
     

    Slabbedask

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    34
    Lammelår som har stått i ovnen i 24 timer på 70 grader så det er så mørt at kjøttet kan slurpes av beinet. Servert med gulrot og brokkolitopper og fløtesaus. Til dessert: hjemmelagd sviskekompott med fløte.

    Nam, nam!!
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.006
    Antall liker
    6.234
    Nå blir det lasagnen som ikke ble laget i går. I morgen blir det fårikål. Takk for tipset!
     

    Boe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.09.2005
    Innlegg
    205
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Kjøttpai med aubergine og fetaost - ferdig om 10 minutter.
    Aldri smakt det før - min yngste datter finner oppskrifter, handler ingredienser hver fredag og har matregime hele uka ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Jeg fikk servert pepperbiff/fløtegratinerte poteter/salat/bernaise saus.

    Litt skummelt, hva er det hu lurer på nå tro ::) 8)

    /jan
     
    T

    tst

    Gjest
    JanR skrev:
    Jeg fikk servert pepperbiff/fløtegratinerte poteter/salat/bernaise saus.

    Litt skummelt, hva er det hu lurer på nå tro ::) 8)

    /jan
    Hehe, da blir det blomstepotter på K-Horna ;D
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.006
    Antall liker
    6.234
    Sneipen ville ikke ha lasagne, men kvitløksbrødet gikk ned på høykant, med leverpostei på...
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    Fruen serverte stekt rogn, potet, raspet gulrot og kesam.

    År og dag siden sist ! Namenam ! :D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Tst skrev:
    JanR skrev:
    Jeg fikk servert pepperbiff/fløtegratinerte poteter/salat/bernaise saus.

    Litt skummelt, hva er det hu lurer på nå tro ::) 8)

    /jan
    Hehe, da blir det blomstepotter på K-Horna ;D
    Har en mistanke om det ;D

    /jan
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    ;D reklameplakaten på SPAR idag ;D

    8) Kjøp fåre/lammekjøtt få kålen på kjøpet 8)

    For min del ble det Gresk salat!!!
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Fersk tunfisk. lett stekt med stekte asparges og sukkererter
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    I dag ( egentlig i går da vi har passert midnatt ;) ) var det enkelt men overaskende nok godt.

    Fjordland Oksestek med gulrot og potet.

    I mangel av tid var jeg redd jeg måtte "spise en kamel" men disse Fjordlandgreiene er slett ikke ille. :D
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.006
    Antall liker
    6.234
    Tor Nado skrev:
    Spiralis skrev:
    men disse Fjordlandgreiene er slett ikke ille. :D
    Jo de er nok det gitt, ganske ille. :mad:
    Kommer ikke det an på hva man er vant til, dvs. hvor god mat man lager selv? ;)
     
    N

    nb

    Gjest
    Skal spise lammeragu jeg lagde her om dagen.

    Bogkjøtt av lam i små terninger, løk, knuste fenikkelfrø, mye hvitløk, gulrot i små terninger, rødvin, hermetiske tomater, kanelstang, fersk rosmarin samt salt & pepper så blir det så bra atte. La surre lenge, server med pasta i ønsket format og nyrevet parmesan og litt revet appelsinskall (kun det oransje selvsagt) over.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.563
    Antall liker
    7.094
    Har et lite herrelag på fårikålbesøk i morgen kveld, hva serverer folk her av drikke i slike anledninger?
     
    N

    nb

    Gjest
    noruego skrev:
    Har et lite herrelag på fårikålbesøk i morgen kveld, hva serverer folk her av drikke i slike anledninger?
    Øl og akevitt er udisikutable vinnere. Eneste du må ta stilling til i fårikålens verden er om du er en sausjevner eller ikke;)
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    Tor Nado skrev:
    Spiralis skrev:
    men disse Fjordlandgreiene er slett ikke ille. :D
    Jo de er nok det gitt, ganske ille. :mad:
    Fjordland er "micromat" og må selvsagt bedømmes som det. Det er faktisk god micromat på høyde med mye av det man får på veikroer !

    Bagatelle er det selvsagt ikke, og slett ikke i nærheten av det jeg lager selv når jeg er inspirert. Men som "sprinte igjennom REMA- må ha mat, må være på jobb for 5 minutter siden!" er det faktisk fullt godkjent. Synes nå jeg da! :D
     
    N

    nb

    Gjest
    Spiralis skrev:
    Bagatelle er det selvsagt ikke
    Fyren som klekker ut rettene til Fjordland er faktisk tidligere Bagatelle-kokk;) Var en sak om det i A-magasinet for et års tid siden.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    I dag skal jeg tilberede pangasius med påmmfri.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.563
    Antall liker
    7.094
    nb skrev:
    noruego skrev:
    Har et lite herrelag på fårikålbesøk i morgen kveld, hva serverer folk her av drikke i slike anledninger?
    Øl og akevitt er udisikutable vinnere. Eneste du må ta stilling til i fårikålens verden er om du er en sausjevner eller ikke;)
    Joda, øl og akevitt til fårikål blir aldri feil, og jeg foretrekker dette selv. Men det hadde for en gangs skyld vært artig å se om man ikke kunne funnet en vin som hadde passet til. Da de besøkende alle er født sør for Alpene, og jeg vil tippe aldri har blitt utsatt for fårikål før, tenkte jeg å bruke lammekjøtt med lite fettinnhold, og det burde jo i større grad åpne for vinmuligheter...

    Er ikke noen sausjevner, men det hender jeg jazzer opp fårikålen på annet vis :)
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    noruego skrev:
    nb skrev:
    noruego skrev:
    Har et lite herrelag på fårikålbesøk i morgen kveld, hva serverer folk her av drikke i slike anledninger?
    Øl og akevitt er udisikutable vinnere. Eneste du må ta stilling til i fårikålens verden er om du er en sausjevner eller ikke;)
    Joda, øl og akevitt til fårikål blir aldri feil, og jeg foretrekker dette selv. Men det hadde for en gangs skyld vært artig å se om man ikke kunne funnet en vin som hadde passet til. Da de besøkende alle er født sør for Alpene, og jeg vil tippe aldri har blitt utsatt for fårikål før, tenkte jeg å bruke lammekjøtt med lite fettinnhold, og det burde jo i større grad åpne for vinmuligheter...

    Er ikke noen sausjevner, men det hender jeg jazzer opp fårikålen på annet vis :)
    Nøt en flaske Möet Champagne til fårikålen på fredag og synes det var en vellykket kombo.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.563
    Antall liker
    7.094
    Wergeland skrev:
    noruego skrev:
    nb skrev:
    noruego skrev:
    Har et lite herrelag på fårikålbesøk i morgen kveld, hva serverer folk her av drikke i slike anledninger?
    Øl og akevitt er udisikutable vinnere. Eneste du må ta stilling til i fårikålens verden er om du er en sausjevner eller ikke;)
    Joda, øl og akevitt til fårikål blir aldri feil, og jeg foretrekker dette selv. Men det hadde for en gangs skyld vært artig å se om man ikke kunne funnet en vin som hadde passet til. Da de besøkende alle er født sør for Alpene, og jeg vil tippe aldri har blitt utsatt for fårikål før, tenkte jeg å bruke lammekjøtt med lite fettinnhold, og det burde jo i større grad åpne for vinmuligheter...

    Er ikke noen sausjevner, men det hender jeg jazzer opp fårikålen på annet vis :)
    Nøt en flaske Möet Champagne til fårikålen på fredag og synes det var en vellykket kombo.
    Har faktisk to flasker Möet stående; interessant forslag!
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Fårrikål og sjampanje! Trukke folk er rektig jeg!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn