Kanskje den reisende selv, som bør innse at ferden innebærer risiko for at man kan bli stående værfast?
Jeg forstår frustrasjonen, men flyplassen går med underskudd, med stor sannsynlighet går også flyselskapet med underskudd, billettprisen er skåret til beinet (om enn altfor høy nord i landet), og Frelsesarméen er i ferd med å gå i graven, så deres suppekjøkken kan man ikke mobilisere.
Vi har jo sett en del utspill fra nordmenn som havner i knipe i utlandet, og som som fly forbanna melder "Hvor i helvete er UD?" og "Når kommer redningsflyet fra Norge?"
Visst ville jeg blitt gretten, men det blir også den underbetalte staben fra et østeuropeisk land som er hyret inn for å drive flyplassens temmelig slitne kantine som utgir seg for å være restaurant, og som pleier å endelig få dra hjem klokken 22, men som nå forventes å kjøre servering for sultne strandede flypassasjerer, kanskje uten å ha noe å selge til dem (siden man har just-in-time leveranser fra Sodexos storkjøkken som setter en pall med halvfabrikata utenfor inngangen hver morgen, med kvantum beregnet utfra antatt antall flypassasjerer den dagen).