Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.920
    Sted
    Sølvbyen
    Apropos allmenheten, så føler jeg at vi er på ville veier. 🫤

• Liker
    Reaksjoner: MML

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.841
    Sted
    Oslo
    Det er veldig forståelig at noen ønsker dette, men det er vel ikke gjennomførbart i praksis.

I praksis vil det bety at rulleblad er offentlige. Enhver kan jo påberope seg å være kjæreste.
    Sikkert noen argumenter for, men jeg tror det er bedre argumenter mot.
    Nesten som å innføre gapestokk.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.745
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Rgelrett skammelig! Folk flest eier jo ikke skamvett lenger....For en gangs skyld synes jeg ikke bøtesatser er for høye - -Slikt bør faktisk bøtelegges med skikkelig saftige bøter...

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.920
    Sted
    Sølvbyen
    I praksis vil det bety at rulleblad er offentlige. Enhver kan jo påberope seg å være kjæreste.
    Sikkert noen argumenter for, men jeg tror det er bedre argumenter mot.
    Nesten som å innføre gapestokk.
    Litt sånn det er i USA, visstnok? Eller land vi ikke vil sammenligne oss med, for å si det sånn. Det første jeg tenkte når jeg leste det var hvordan man skal bevise at man er kjæreste med noen. Innhente bekreftelse fra den som skal utføres bakgrunnssjekk på?

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.117
    Vel saken har vel flere sider. Vi hadde i nærområdet en dømt pedofil som etablerte seg på nytt med en alenemor. Da var det mange som kunne ønsket seg offentlig gapestokk for å beskytte uskyldige barn.

Mar-a-Lago Club

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2025
    Antall liker
    1.162
    Sted
    Halden
    Nå banner jeg sikkert i kjerka her, men kanskje noen burde ansvarliggjøres på en eller annen måte så man faktisk fikk seg et måltid mat om ikke annet, hvis man først stod værfast.
    Kanskje den reisende selv, som bør innse at ferden innebærer risiko for at man kan bli stående værfast?

Jeg forstår frustrasjonen, men flyplassen går med underskudd, med stor sannsynlighet går også flyselskapet med underskudd, billettprisen er skåret til beinet (om enn altfor høy nord i landet), og Frelsesarméen er i ferd med å gå i graven, så deres suppekjøkken kan man ikke mobilisere.

Vi har jo sett en del utspill fra nordmenn som havner i knipe i utlandet, og som som fly forbanna melder "Hvor i helvete er UD?" og "Når kommer redningsflyet fra Norge?"
    Visst ville jeg blitt gretten, men det blir også den underbetalte staben fra et østeuropeisk land som er hyret inn for å drive flyplassens temmelig slitne kantine som utgir seg for å være restaurant, og som pleier å endelig få dra hjem klokken 22, men som nå forventes å kjøre servering for sultne strandede flypassasjerer, kanskje uten å ha noe å selge til dem (siden man har just-in-time leveranser fra Sodexos storkjøkken som setter en pall med halvfabrikata utenfor inngangen hver morgen, med kvantum beregnet utfra antatt antall flypassasjerer den dagen).

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn