Jeg er 186, så selv 737 og slikt blir "kle-på-seg-dass"........ sjelden jeg "trenger" dassen i dash'en, men da er et kronisk rygghaill...
Ja,Jo, men den enkle og kategoriske forklaringen over var jo at dette skyldes sponsing av flyplasser i distrikts-Norge.
Mja. Det er utan tvil med på å finansiera små flyplassar, men eg er usikker på om prisen ville vore så mykje lågare om Avinor sette leiga til null.Baguetter til 175,- er prisen vi betaler for distrikspolitikken.
Fint dersom de tar inn masse penger på husleie av serveringssteder fremfor andre steder. Det er tross alt temmelig enkelt å ikke trenge å spise på Gardermoen. Man kan feks være så sprø at man tar med en matpakke.Mja. Det er utan tvil med på å finansiera små flyplassar, men eg er usikker på om prisen ville vore så mykje lågare om Avinor sette leiga til null.
Vi snakker her om 2 forhold: Hva er det markedet etterspør, og hvilke rammebetingelser får driverne?Mja. Det er utan tvil med på å finansiera små flyplassar, men eg er usikker på om prisen ville vore så mykje lågare om Avinor sette leiga til null.
Og beholde kjærringa når man skiller seg?Jeg synes man skal få beholde adressen sin når man flytter.
Ser ikke helt at det hadde hatt samme nytteverdi som et kontonummer som følger personen. Tenker du at det ville økt konkurransen på boligmarkedet og fått ned prisene?Jeg synes man skal få beholde adressen sin når man flytter.
Trådens tema er altså «Hva har gått galt i Norge?»Ser ikke helt at det hadde hatt samme nytteverdi som et kontonummer som følger personen. Tenker du at det ville økt konkurransen på boligmarkedet og fått ned prisene?
![]()
Regjeringen: Dette vil gjøre det enklere å bytte bank
Vil at du skal kunne beholde kontonummeret ved bankbytte. Forbrukerrådet mener det fins andre, og bedre alternativer.dinside.dagbladet.no
Det kan du jo bare synes. Men det er nok allikevel sånn at mange vegrer seg for å bytte bank oftere fordi det er masse pes å skulle skifte kontonummer og skaffe seg ny bank-id, og det hadde antageligvis hjulpet om man kunne beholde kontonummeret selv om man byttet. Sånn det er i dag føler jeg bankene har det litt for lett.Trådens tema er altså «Hva har gått galt i Norge?»
Riktignok er vi kommet til side 971, og klagebøtta begynner muligens å bli bunnskrapt. Men synes det blir i overkant sutrete å fremstille det som et nasjonalt problem at man får nytt bankkontonummer en håndfull ganger i livet.
I disse digitale tider har vi dusinvis av kort, kontoer og passord. Alt må legges inn og oppdateres regelmessig. For ikke å snakke om mobilnummer til venner og familie.
Da kan man saktens leve med et nytt kontonummer en sjelden gang. For øvrig er jo mesteparten av belastninger automatisert med avtalegiro og autotrekk.