Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.555
    Sted
    Oslo
    En enorm mengde undersøkelser gjennom mange år viser at straff har begrenset effekt på kriminalratene. Men førsteammanuensis i dette innslaget hadde virkelig ikke ordet i sin makt... Hun klarte knapt å fullføre en setning hun hadde begynt på, og gjorde generelt et elendig inntrykk.
    Helgheim påstår at det hele er en bløff, og fikk stort sett lov til å hevde dette uimotsagt, ettersom politihøyskolens utsendte ikke viste nevneverdige evner til å debattere med en skarpskodd politiker.
    Som å se Kirk debattere mot en "woke" gymnasiast med scene skrekk

TOH

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.10.2012
    Antall liker
    55
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    a, jeg er mann, og sjeleglad for at jeg har sluppet å stå i det ALLE kviner må holde ut:
    Ikke bare å ha mensen grovt regnet en fjerdedel av sitt voksne liv. Bare det er en utenkelig plage for alle menn.
    Mens dette pågår så må de også holde ut med oss menn. 😂
    Det er mye mulig dette kommer fra Feminist101, men jeg kommer fra en familie med fantastiske, sterke, kvinner.Mor, bestemødre, tanter i flere ledd bakover. Virkelige klipper.
    Hva tenker du om FRP`s forslag om å nekte menn fra Ukraina beskyttelse i Norge? Mener du det bare er menn som skal ofre livet, gå gjennom ekstrem påkjenning og traumer fra krig (Her tenker jeg på skyttergraver osv, og ikke at alle opplever traumer i en krig). Ukrainske forsvarsministeren rosar Noreg for mottak av flyktningar – NRK Nordland
    Jeg er på dette punktet en mann-sjovinist og tenker at menn passer bedre til å gå i krig.
    Jeg kommer også fra en familie med sterke kvinner og det er mange av dem som er bekymret for at man ikke tenker nok på gutter/menn i dagens samfunn. Går man 50 år tilbake så er nok alle enige. Er du bekymret for at menn som regel er større/høyere, med større muskelmasse og derfor må bruke mer penger på dyr mat? Det er nok vanskelig for menn av eldre garde og endre seg fra nyhetsbildet de siste 50 årene (beklager personangrepet, jeg vet ikke alderen din og mener ikke å være en alders sjovenist). Det er ingen (håper jeg da) som forsvarer utagerende drittsekker!

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.920
    Torget vurderinger
    1
    Det fremkommer ikke helt hva doktorgradsavhandlingen dreier seg om annet enn: Artikkelen inngår i doktorgradsavhandlingen hennes om forbruk, kjønn og klesmengder som skal leveres i løpet av høsten.
    Og det kan være at det er relevante årsaker for å dykke inn i en slik materie, uten at verken du eller jeg vet sikkert hvilke verdier det eventuelt kan ha. Det kan faktisk være så enkelt som at du avfeier intellektuelle avhandlinger uten å ha satt deg nevneverdig inn i hva de handler om.
    Nei, no tuller du...

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    14.752
    Torget vurderinger
    2
    Apropos kvinner som er syke for ingenting og som heller vil surfe på nettet mens svogeren forsker, her et innslag fra en barnehage der de har fått ned sykefraværet med enkle tiltak. Første innslaget i sendingen.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    16.351
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Det er ikke bekreftet før Moskva benekter det.

NRK har lagt fram de viktigste poengene i artikkelen for den russiske ambassaden i Oslo. De svarer følgende i en e-post:

«Vi anser de ubegrunnede uttalelsene fra norske «eksperter» i artikkelen som et klart uttrykk for russofobi, enda et forsøk på å spre frykt for den såkalte «russiske trusselen».

Tiltakene som «ekspertene» i artikkelen anbefaler, bidrar åpenbart ikke til å styrke sjøfartssikkerheten og vil være enda et eksempel på åpenbar diskriminering på bakgrunn av nasjonalitet.»

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.624
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Dette er ikke akkurat noe nytt problem, men synes å være økende over hele landet... i de fleste tilfeller som oppklares viser det seg å være ungdom som må finne et eller annet å ta ut aggresjonen på... hvorfor er iikke helt greit å forstå...

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.791
    Sted
    Sølvbyen
    Kan hende det ikke er noe nytt, men hvis man ser på bildene ser det ut som noen har gått veldig grundig til verks. Kanskje med slegge? Servanter og toalett er fullstendig knust, og det vil jeg tro krever litt innsats.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    14.752
    Torget vurderinger
    2
    Kan hende det ikke er noe nytt, men hvis man ser på bildene ser det ut som noen har gått veldig grundig til verks. Kanskje med slegge? Servanter og toalett er fullstendig knust, og det vil jeg tro krever litt innsats.
    Tipper det finnes på film..

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.739
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    alltid like fascinerende med folk som livestreamer at de gjør dumme ting, håper det er noen av disse slik at man finner ut hvem det er. Kvalmt å ødelegge for barn og ungdom

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.750
    Torget vurderinger
    96
    Når man ser responsen til daglig leder så minnes man helt andre som oppfører seg og gjør helt likt
    Alltid noen som vil meg vondt.. det er egentlig meg det er synd på

og snart kommer nok laksemannen med sine vanlige forklaringer på tv og livet går videre
    At noen i norge i det hele tatt kjøper og spiser oppdrettslaks er for meg et mysterium
    Laks, og all annen mat forøvrig, i NORSKE matbutikker er blant verdens tryggeste mat du kan kjøpe. Du kan si akkurat hva du vil, men det er et faktum. Det er virkelig noe man bør ha nederst på lista over ting å bekymre seg for i Norge. Den dokumentaren har ingenting med vår mat å gjøre.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.624
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Likevel... det er stor forskjell på det som selges i butikkene... kjøper ikke mye av det, men det hender.....
    I programserien "Spise med Price" var det for lenge siden et program fra en svært kjent dansk kro, hvor de hadde samlet en rekke nordiske stjernekokker, - bl.a. Eivind Hellstrøm, som stilte med Salma-laks - som noe av det beste som var å få tak i..... hans ord, - ikke mine...

Sjøl fisker jeg ikke så mye lenger, men jeg har en sønn som har laksefeber hver sommer... trur jeg har 10 stk i fryser'n... den kvaliteten fåes sjelden i butikk.. :cool:

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.750
    Torget vurderinger
    96
    Likevel... det er stor forskjell på det som selges i butikkene... kjøper ikke mye av det, men det hender.....
    I programserien "Spise med Price" var det for lenge siden et program fra en svært kjent dansk kro, hvor de hadde samlet en rekke nordiske stjernekokker, - bl.a. Eivind Hellstrøm, som stilte med Salma-laks - som noe av det beste som var å få tak i..... hans ord, - ikke mine...
    Mattrygghet og kvalitet er to helt forskjellige ting. Men du skal lete godt for å finne et land med bedre kontrollrutiner enn Norge. Det faktum at en enkelt bedrift har solgt tvilsom laks til ditto tvilsom importør fra utlandet, rokker ikke ved det.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.739
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Da misforstod jeg hva du mente. Og ja, det er jo ikke akkurat utenkelig. Har lest flere saker om grov vold som filmes iallfall.
    alt i søken etter oppmerksomhet... det er vår oppgave å ikke gi de oppmerksomhet, men heller en fot i ræva hvis vi kommer over slike drittsekker.
    ting som dette, eller blind vold gjør meg så usannsynlig forbanna

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn