Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    3.684

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.789
    Torget vurderinger
    0
    Du er sikker på dette? Adolf-gutane gjorde lite gravearbeid heromkring. Russiske og jugoslaviske krigsfangar derimot....
    Befestningene her jeg bor ble laget før Operasjon Barbarossa. Mye her ble laget av Norge ( beskytte mot Finland! De var naboen i øst som man i Oslo fryktet) og av tyskerne rett før invasjonen i Sovjet. Men ting som ble bygget av sovjetere under kyndig tysk arbeidsledelse har vist seg å være solid nok det. Til og med norske lærere viste seg å være adekvate veibyggere!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.789
    Torget vurderinger
    0
    Tidligere var det et krav om at allle offentlige bygg og bygg over en viss størrelse skulle ha tilfluktsrom. Dette kravet ble opphevet på nittitallet..(?)..
    Man diskuterer i dag om å gjeninnføre dette kkravet.... meeen - jeg mistenker at det blir med diskusjonen....
    Mange offentlige tilfluktsrom har heller ikke blitt vedlikeholdt på 30 år +++
    Da jeg byggde mitt hus ( siste halvdel av 90 tallet ) søkte jeg om tilskudd til å bygge kjeller/tilfluktsrom men fikk til svar at denne ordningen var avsluttet for "noen år tilbake".

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    16.304
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Da jeg byggde mitt hus ( siste halvdel av 90 tallet ) søkte jeg om tilskudd til å bygge kjeller/tilfluktsrom men fikk til svar at denne ordningen var avsluttet for "noen år tilbake".
    Naiviteten den gangen var fullstendig grenseløs, selvsagt så man ikke behov for tilfluktsrom. :rolleyes: Det var jo ikke behov for noe forsvar heller, bare
    å legge ned.

Russland fri fra kommunismens åk, Jeltsin og Putin ved roret. What could possibly go wrong.

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    2.464
    Torget vurderinger
    1
    Gode poenger eksemplifisert med en dagsaktuall sak. Når noe går for langt den ene veien, så ligger forholdene til rette for en kraftig motreaksjon når en sak blir for poalisert. Andre gode eksempler på dette er WOKE-debatten i USA. De aller fleste mener nok at folk må gjøre hva de vil med egen seksualitet, kjønnsidentiet osv, men når det går for langt så ser man der hvordan det går. For noen få år siden var spørsmålet om tidligere biologiske menn skulle få lov til å konkurrere i kvinneklasse, men nå er spørsmålet heller om det overhode finnes noe slik som kjønnsinkongruens.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn