Jeg hadde kunde i etasjen over Sundas produksjonslokaler på Tveita i Oslo.Takk og lov. Det næraste ein kjem sirup på brødskiva. For noko drit.
I en verden hvor MMA er underholdning…Hva faen feiler det ungdommen?
![]()
«Alex» (18): – Jeg ba ham bare slutte å snike i køen
Hva skal du si til noen som sniker i køen foran deg? Spør «Alex» – som ble slått ned med slåsshanske.www.vg.no
Boten er helt dustete.Hvis dette ender med at de må punge ut gjett èn gang på hvem som betaler dette til slutt..
![]()
4,9 milliarder i gebyr til Coop, Norgesgruppen og Rema
Konkurransetilsynet ilegger Coop, Norgesgruppen og Rema til sammen 4,9 milliarder kroner i overtredelsesgebyr for brudd på konkurranselovenkonkurransetilsynet.no
Nå er det vel pristilsynet som bøtelegger her, og ikke forbrukerombudet?Boten er helt dustete.
Forbrukerombudet og politikerne er helt på jordet ift å forstå hva og hvem som gjør at mat er dyrt i Norge.
Ja, men alle sikter på feil mål. Jeg har utdypet litt på fb: https://www.facebook.com/share/p/16bpvgNtVW/?mibextid=wwXIfrNå er det vel pristilsynet som bøtelegger her, og ikke forbrukerombudet?
Det skal de ha, nordlendingene har de soleklart beste skjellsordene og kallenavnene. Morsomt!Tar den i denne tråden selv om det nødvendigvis ikke er så farlig.
Valgkamp på nordingvis..;
– Nei, men vi har gode tanker på hvordan vi skal få det. Vi må omstille oss. Det gjelder ikke bare oss, vi går med store underskudd over hele Kommune-Norge. Men vi er helt avhengig av inntektene fra formuesskatten, sier han og konkluderer:
– Vinner de borgerlige, så kan sistemann ut slukke lyset, sier han.
– Altså, dette blir så tullete at jeg ikke vet om det er noe poeng å svare. Han er en hel jåsspeis han Gunnar, sier Erlend, og fyrer seg sjøl opp:
– Han er en tullkuk, og dette utspillet høres ut som om det er kokt i hop hos Gutteklubben Kuken, sier Bøe.
![]()
– Vi går konkurs om Erna og Sylvi får makta
Tromsø-ordfører Gunnar Wilhelmsen ser mørkeblå skyer i horisonten – og kommer med en dirrende advarsel mot «ho Erna» og «ho Sylvi». – Han er en tullkuk, svarer Høyre.www.vg.no
Jeg kjøpte 8 bokser, så har jeg iallefall til ut på nyåret engang![]()
Gjemte pålegget fra tyskerne under krigen - nå er siste boks laget
Siste nytt fra Oslo og Akershus. Lokale nyheter og utvalgte aktualiteter fra NRK Stor-Oslo.www.nrk.no
Neeeiiiii!!!! Ikke SUNDA!!
SUNDA, påleggets svar på muzac![]()
Gjemte pålegget fra tyskerne under krigen - nå er siste boks laget
Siste nytt fra Oslo og Akershus. Lokale nyheter og utvalgte aktualiteter fra NRK Stor-Oslo.www.nrk.no
Neeeiiiii!!!! Ikke SUNDA!!
FB-innlegget:Ja, men alle sikter på feil mål. Jeg har utdypet litt på fb: https://www.facebook.com/share/p/16bpvgNtVW/?mibextid=wwXIfr
Man bruker ikke slåsshansker i MMA eller noen annen kampsport jeg vet om, så jeg vil heller tilskrive dette en eller annen idiotisk æreskultur og/eller lav selvfølelse og dårlig impulskontroll. Har egentlig veldig vanskelig for å tenke meg at noen fra et kampsportmiljø står bak dette.I en verden hvor MMA er underholdning…
Nei, de bruker ikke verktøy, men ellers er det glorifisert vold.Man bruker ikke slåsshansker i MMA eller noen annen kampsport jeg vet om, så jeg vil heller tilskrive dette en eller annen idiotisk æreskultur og/eller lav selvfølelse og dårlig impulskontroll. Har egentlig veldig vanskelig for å tenke meg at noen fra et kampsportmiljø står bak dette.
Jada, jeg er også enig i at MMA er veldig brutalt og er ikke noen fan av det selv, men jeg klarer ikke å se dette i forbindelse med organisert kampsport. Film kanskje, men tror ærlig talt dette er mest kriminelle eller noen med gjengtilknytning eller lignende som går rundt med våpen og bruker det for den minste provokasjon.Nei, de bruker ikke verktøy, men ellers er det glorifisert vold.
Noe også Hollywood fyrer opp med.
«Serious head injuries are a significant risk in MMA due to repeated blows, with even sub-concussive impacts potentially leading to chronic traumatic encephalopathy (CTE), a degenerative brain disease. Concussions and more severe injuries like facial fractures are common, with head trauma ending about one-third of MMA fights. While rotational force is a key mechanism for concussions, research shows that more time spent sparring can correlate with white matter changes in the brain, underscoring the importance of injury prevention and awareness.»
I tillegg til absolutt alle andre skader man påføre andre med slag og spark. Knyttnever, albuer, knær og føtter.
Skalling er muligens forbudt?
Men ikke bare slag og sparking:
« In March 2025, a 21-year-old Australian fighter, Jake Sandler, died from medical complications after his debut MMA bout. His death was linked to organ failure while he was fighting through chokes, highlighting the potential severity of prolonged submission holds. »
Jeg føler meg ganske så sikker på at «sport» typ MMA og det vi ser på film desensitiverer oss med hensyn på hvordan vi ser på vold.
Vi ser folk få seriøs grisebank, og de reiser seg gang på gang og kjemper videre med full innsats.
På film må de gjerne skytes gjentatte ganger før det er slutt.
I virkeligheten så holder det fort med noe som ser ut som en liten kilevink før det er mørkt.
Noe som i mange tilfeller fører til livsvarige og ikke minst -endrende skader.