Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.846
    Sted
    Sølvbyen
    Husker jeg smakte det som barn. Var det ikke honning blandet med sirup eller sukker eller noe sånt?

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.768
    Sted
    Holmestrand
    Takk og lov. Det næraste ein kjem sirup på brødskiva. For noko drit.
    Jeg hadde kunde i etasjen over Sundas produksjonslokaler på Tveita i Oslo.
    Sunda er borderline spiselig.
    Banos der i mot.
    Når de produserte banos så var det nesten ikke til å være i bygget.
    Det stinket søt, emmen banan, seriøst kvalmt!
    Det eneste lyspunktet var å se svenskene som satt der og skrellet bananer, de kom jo faktisk i avisa.
    😂

Sist redigert:

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.863

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.623
    Torget vurderinger
    96
    Tar den i denne tråden selv om det nødvendigvis ikke er så farlig.

Valgkamp på nordingvis..;

– Nei, men vi har gode tanker på hvordan vi skal få det. Vi må omstille oss. Det gjelder ikke bare oss, vi går med store underskudd over hele Kommune-Norge. Men vi er helt avhengig av inntektene fra formuesskatten, sier han og konkluderer:

– Vinner de borgerlige, så kan sistemann ut slukke lyset, sier han.

– Altså, dette blir så tullete at jeg ikke vet om det er noe poeng å svare. Han er en hel jåsspeis han Gunnar, sier Erlend, og fyrer seg sjøl opp:

– Han er en tullkuk, og dette utspillet høres ut som om det er kokt i hop hos Gutteklubben Kuken, sier Bøe.

Det skal de ha, nordlendingene har de soleklart beste skjellsordene og kallenavnene. Morsomt!

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.768
    Sted
    Holmestrand
    Ja, men alle sikter på feil mål. Jeg har utdypet litt på fb: https://www.facebook.com/share/p/16bpvgNtVW/?mibextid=wwXIfr
    FB-innlegget:
    Godt skrevet.

Jeg lure også på denne klippetroen på bøter, det være seg fart eller foretaksbøter.

«Å ilegge f eks kommuner bøter for brudd er jo direkte medvirkende til å senke produksjonen.
    Riset bak speilet var følgende: Om en kommune ikke klarer å ta imot en pasient, må kommunen betale bøter for hver ekstra dag pasienten er på sykehuset.

VG kan nå avsløre at helseforetakene fra 2012 til 2018 har gitt norske kommuner bøter på nærmere 1,4 milliarder kroner.

Det betyr at kommunene har fått bøter over 300.000 ganger for pasienter de ikke har klart å ta i mot – slik den store helsereformen pålegger dem.«

Sist redigert:

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.863
    New Public Management. … når man vil kombinere det nest verste med kommersiell drift og det nest verste med offentlig byråkrati så er dette løsningen.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.225
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det "morsomste" med alle disse kommunale bøtene, er jo at ingen politikere eller styrende organer evner å koble dette mot en stadig forverring av økonomien til en stadig økende andel av norske kommuner.... godt over halvparten av landets kommmuner er nå mer eller mindre langt over på rødsida, og det gjelder nå stadig flere større kommuner, ikke bare små "trygdeinfiserte" distriktskommuner...

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.846
    Sted
    Sølvbyen
    I en verden hvor MMA er underholdning…
    Man bruker ikke slåsshansker i MMA eller noen annen kampsport jeg vet om, så jeg vil heller tilskrive dette en eller annen idiotisk æreskultur og/eller lav selvfølelse og dårlig impulskontroll. Har egentlig veldig vanskelig for å tenke meg at noen fra et kampsportmiljø står bak dette.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.768
    Sted
    Holmestrand
    Man bruker ikke slåsshansker i MMA eller noen annen kampsport jeg vet om, så jeg vil heller tilskrive dette en eller annen idiotisk æreskultur og/eller lav selvfølelse og dårlig impulskontroll. Har egentlig veldig vanskelig for å tenke meg at noen fra et kampsportmiljø står bak dette.
    Nei, de bruker ikke verktøy, men ellers er det glorifisert vold.
    Noe også Hollywood fyrer opp med.

«Serious head injuries are a significant risk in MMA due to repeated blows, with even sub-concussive impacts potentially leading to chronic traumatic encephalopathy (CTE), a degenerative brain disease. Concussions and more severe injuries like facial fractures are common, with head trauma ending about one-third of MMA fights. While rotational force is a key mechanism for concussions, research shows that more time spent sparring can correlate with white matter changes in the brain, underscoring the importance of injury prevention and awareness.»

I tillegg til absolutt alle andre skader man påføre andre med slag og spark. Knyttnever, albuer, knær og føtter.
    Skalling er muligens forbudt?

Men ikke bare slag og sparking:
    « In March 2025, a 21-year-old Australian fighter, Jake Sandler, died from medical complications after his debut MMA bout. His death was linked to organ failure while he was fighting through chokes, highlighting the potential severity of prolonged submission holds. »

Jeg føler meg ganske så sikker på at «sport» typ MMA og det vi ser på film desensitiverer oss med hensyn på hvordan vi ser på vold.
    Vi ser folk få seriøs grisebank, og de reiser seg gang på gang og kjemper videre med full innsats.
    På film må de gjerne skytes gjentatte ganger før det er slutt.

I virkeligheten så holder det fort med noe som ser ut som en liten kilevink før det er mørkt.
    Noe som i mange tilfeller fører til livsvarige og ikke minst -endrende skader.

Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.846
    Sted
    Sølvbyen
    Nei, de bruker ikke verktøy, men ellers er det glorifisert vold.
    Noe også Hollywood fyrer opp med.

«Serious head injuries are a significant risk in MMA due to repeated blows, with even sub-concussive impacts potentially leading to chronic traumatic encephalopathy (CTE), a degenerative brain disease. Concussions and more severe injuries like facial fractures are common, with head trauma ending about one-third of MMA fights. While rotational force is a key mechanism for concussions, research shows that more time spent sparring can correlate with white matter changes in the brain, underscoring the importance of injury prevention and awareness.»

I tillegg til absolutt alle andre skader man påføre andre med slag og spark. Knyttnever, albuer, knær og føtter.
    Skalling er muligens forbudt?

Men ikke bare slag og sparking:
    « In March 2025, a 21-year-old Australian fighter, Jake Sandler, died from medical complications after his debut MMA bout. His death was linked to organ failure while he was fighting through chokes, highlighting the potential severity of prolonged submission holds. »

Jeg føler meg ganske så sikker på at «sport» typ MMA og det vi ser på film desensitiverer oss med hensyn på hvordan vi ser på vold.
    Vi ser folk få seriøs grisebank, og de reiser seg gang på gang og kjemper videre med full innsats.
    På film må de gjerne skytes gjentatte ganger før det er slutt.

I virkeligheten så holder det fort med noe som ser ut som en liten kilevink før det er mørkt.
    Noe som i mange tilfeller fører til livsvarige og ikke minst -endrende skader.
    Jada, jeg er også enig i at MMA er veldig brutalt og er ikke noen fan av det selv, men jeg klarer ikke å se dette i forbindelse med organisert kampsport. Film kanskje, men tror ærlig talt dette er mest kriminelle eller noen med gjengtilknytning eller lignende som går rundt med våpen og bruker det for den minste provokasjon.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    3.998
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nu orker vi altså ikke mer syting om nord-sør, by-land. Heldigvis 4 år til neste gang
    kjære hva står jakuzzien på du? Sett den på 40 så husker vi lettere strømprisen
    og sett inn sjablisen i kjøleren…

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn