Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Dette har definitivt gått galt. Galskap er det. Snart annenhver dag.....


     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.149
    Antall liker
    801
    På en ny lokal ungdomsskole her var dørene bare merket med toalett. I ettertid har skolen hengt opp skilt med gutt- og jentedo.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    7.629
    Sted
    Oslo
    På en ny lokal ungdomsskole her var dørene bare merket med toalett. I ettertid har skolen hengt opp skilt med gutt- og jentedo.
    På reise i Latin-Amerika gikk jeg konsekvent på dame.
    Ikke at det var rent, men stort sett mindre møkkete enn herre.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Vi har jo kjønnsnøytrale offentlige toaletter allerede.

    Vis vedlegget 807385
    Jepps, og vi har Paralympics i idretten slik at også de kjønnsforvirrede og perverse kan få konkurrere mot likesinnede. Mao. har vi stort sett logistikken klar om nøden blir stor. Vi børe være inkluderende og rause, men ikke feige fjols.
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.149
    Antall liker
    801
    På reise i Latin-Amerika gikk jeg konsekvent på dame.
    Ikke at det var rent, men stort sett mindre møkkete enn herre.
    I min ungdom jobbet jeg på en døgnåpen bensinstasjon som innebar vasking av toalettene på nattevakta; uten unntak var dametoalettet mest grisete.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    På reise i Latin-Amerika gikk jeg konsekvent på dame.
    Ikke at det var rent, men stort sett mindre møkkete enn herre.

    Det gjelder såvisst ikke bare der, men i Midt-Østen var det heller lite tilrådelig å bruke dametoalettet....
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Hva feiler det egentlig deg?
    In HFS, the main character Gjestemedlem is offered the choice between a red pill and a blue pill by rebel leader Mr.X. Morpheus says "You take the blue pill... the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill... you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes." The red pill represents an uncertain future, unknown to Gjestemedlem at the time, he takes the red pill —it would free him from the enslaving control of the machine-generated dream world and allow him to escape into the real world, but living the "truth of reality" is harsher and more difficult. On the other hand, the blue pill represents a beautiful prison—it would lead him back to ignorance, living in confined comfort without want or fear within the simulated reality of the Matrix. Gjestemedlem chooses the red pill and joins the rebellion.

    (lett omskrevet)

    Om det ses på som en pådriver for trengsel på handicaptolettene så er det utilsiktet og ikke en problemstilling jeg egentlig har brukt mye tid på.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    In HFS, the main character Gjestemedlem is offered the choice between a red pill and a blue pill by rebel leader Mr.X. Morpheus says "You take the blue pill... the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill... you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes." The red pill represents an uncertain future, unknown to Gjestemedlem at the time, he takes the red pill —it would free him from the enslaving control of the machine-generated dream world and allow him to escape into the real world, but living the "truth of reality" is harsher and more difficult. On the other hand, the blue pill represents a beautiful prison—it would lead him back to ignorance, living in confined comfort without want or fear within the simulated reality of the Matrix. Gjestemedlem chooses the red pill and joins the rebellion.

    (lett omskrevet)

    Om det ses på som en pådriver for trengsel på handicaptolettene så er det utilsiktet og ikke en problemstilling jeg egentlig har brukt mye tid på.
    Jeg syns det er morsomt at du, av alle, parafraserer en film som de transkjønnete regissørene av den, har kommet ut og sagt er en trans-allegori.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Jepps, og vi har Paralympics i idretten slik at også de kjønnsforvirrede og perverse kan få konkurrere mot likesinnede. Mao. har vi stort sett logistikken klar om nøden blir stor. Vi børe være inkluderende og rause, men ikke feige fjols.
    Det er oppgulp som dette som gjør at du havner litt i kategorien "rabiat tulling".
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Jeg syns det er morsomt at du, av alle, parafraserer en film som de transkjønnete regissørene av den, har kommet ut og sagt er en trans-allegori.
    Ja litt morsomt, men ikke hva jeg fikk ut av den filmen... så kanskje de gjorde en dårlig jobb der. En stund siden jeg så dem, men skal ha det i tankene om jeg ser dem igjen.

    Frankenstein; or, The Modern Prometheus er mer en dekkende trans-allegori slik jeg ser det.

    Den er filmatisert en del ganger, litt før sin tid som transeallegori siden det konseptet ikke var oppfunnet da, men ,, tidløshet skal man ikke undervurdere.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Ja litt morsomt, men ikke hva jeg fikk ut av den filmen... så kanskje de gjorde en dårlig jobb der. En stund siden jeg så dem, men skal ha det i tankene om jeg ser dem igjen.

    Frankenstein; or, The Modern Prometheus er mer en dekkende trans-allegori slik jeg ser det.

    Den er filmatisert en del ganger, litt før sin tid som transeallegori siden det konseptet ikke var oppfunnet da, men ,, tidløshet skal man ikke undervurdere.
    Jeg tror jeg leste Frankenstein første gang når jeg gikk på ungdomsskolen, men kan ikke si jeg fikk noe trans-allegorisk ut av den, og heller ikke nå i retrospekt. Eller av filmen med DeNiro i hovedrollen, som kom mange år senere. Jeg skjønner jo på en måte at dette er nok et slag du prøver å sikte inn der det skal ramme hardest, men jeg er temmelig sikker på at det ikke var dette som var intensjonen til Mary Shelley heller, når boka ble skrevet. Du står helt fritt til å tolke den sånn, så klart.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Tror neppe trans-fenomenet var front-and-center i Mary Shelleys hode nei.... :rolleyes:
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Er ok med den, vi tolker kunst, film og litteratur litt forskjellig. Men det er ikke alltid at kunstnerens intensjon der og da er det som når frem. "Trans fenomenet" er jo no som har dukket opp helt nylig som en pervers basterad av identitetspolitikken som rir venstresiden som en mare.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Er ok med den, vi tolker kunst, film og litteratur litt forskjellig. Men det er ikke alltid at kunstnerens intensjon der og da er det som når frem. "Trans fenomenet" er jo no som har dukket opp helt nylig som en pervers basterad av identitetspolitikken som rir venstresiden som en mare.
    At du velger å lese ting inn i litteratur, film, og musikk som kanskje ikke er der, er vel forsåvidt greit. Litt som da Hitler lot seg inspirere av Wagner, kanskje.

    Men transfenomenet som du kaller det er altså ikke noe nytt, tvert i mot har det vært kjent i uminnelige tider. At du fortsetter å benevne trans som perverst er noe jeg tror og håper du er relativt alene om i våre dager. For meg er det egentlig litt vanskelig å skjønne hvorfor du har et så anstrengt forhold til at noen har en annen kjønnsidentitet enn det kjønnet de ble født med, og ønsker å leve som den de selv føler at de er.

    Selv om begrepene transperson og transkjønnet er av nyere dato, viser historiske nedtegninger at mennesker som overskrider de gitte definisjonene av kjønn, har eksistert i alle kulturer og tidsaldre. Hijra i India og Pakistan, fa'afafina i Polynesia og edsvorne jomfruer på Balkan er bare noen få eksempler på grupper med transpersoner som har har dype historiske og kulturelle røtter i sine respektive samfunn. Mange av de eldre samfunnene opererte faktisk med opptil fem kjønn. Å identifisere seg som noe annet enn sitt biologiske kjønn ble her sett på som mer eller mindre normalt.

    Urbefolkningen i Nord-Amerika har i mange hundre år hatt et annet og beskrivende begrep på transkjønnethet: two-spirit. Det blir nærmest brukt som en hedersbetegnelse på mennesker som evner å kombinere det feminine og det maskuline. Personer, som identifiserer seg som two-spirit, har også i dag fremtredende posisjoner i moderne stammer. De fungerer ofte som åndelige veiledere og fredsmeglere, da det anses at de ser verden gjennom både mannens og kvinnens øyne.
     

    TOH

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.10.2012
    Innlegg
    68
    Antall liker
    33
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Er ok med den, vi tolker kunst, film og litteratur litt forskjellig. Men det er ikke alltid at kunstnerens intensjon der og da er det som når frem. "Trans fenomenet" er jo no som har dukket opp helt nylig som en pervers basterad av identitetspolitikken som rir venstresiden som en mare.
    Er det trans-personer generelt som du har i mot eller er det media-dekningen som tærer mest på (eller begge)?
    Jeg kan ikke skjønne at noen skal ha noe imot en person som sier hen er trans.
    Når det gjelder behandling/pubertet hindring er jeg mer usikker.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Er det trans-personer generelt som du har i mot eller er det media-dekningen som tærer mest på (eller begge)?
    Jeg kan ikke skjønne at noen skal ha noe imot en person som sier hen er trans.
    Når det gjelder behandling/pubertet hindring er jeg mer usikker.
    Nei folk må få være som de vil. Ingen problemer med det. Om du liker å pule geiter eller folkevogner så er det ikke mitt problem.

    Det jeg derimot har problemer med er at barn blir utsatt for grusomme medisinske eksperimenter. er du 13-14 år er du, med rette, ikke i stand til å medtykke til seksuell omgang, men likevel er de regnet til å kunne medtykke til å bli kjemisk kastrerert eller gjennomgå amputasjoner og få sin pubertet ødelagt fordi noen perverse griser har plantet en ide i hodene deres at de ikke er god nok som de er, og at de er "født i feil Kropp" eller kan velge sitt kjønn basert på synsing, press og hva som er populært i gjengen. .. og som mest sannsynlig blir ødelagt for livet, og ender på selvmordsstatistikken før de blir 25 år og realitetene går opp for den. Disse grusomme overgrepene er på linje med Mengeles eksperimenter og mer motbydelige enn muslimenes omskjæring av pikebarn.

    Så at voksne perverse menn vil bli transer er det minste biten av problemet. Transer kan de bli så mye de vil men kvinner kan de aldri bli.

    Frankenkvinner er vel et godt nyord for fenomenet.

    Slikt som denne frankenkvinnen som voldtar kvinnesvømmingen for tiden:

    lia.jpg
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Nei folk må få være som de vil. Ingen problemer med det. Om du liker å pule geiter eller folkevogner så er det ikke mitt problem.

    Det jeg derimot har problemer med er at barn blir utsatt for grusomme medisinske eksperimenter. er du 13-14 år er du, med rette, ikke i stand til å medtykke til seksuell omgang, men likevel er de regnet til å kunne medtykke til å bli kjemisk kastrerert eller gjennomgå amputasjoner og få sin pubertet ødelagt fordi noen perverse griser har plantet en ide i hodene deres at de ikke er god nok som de er, og at de er "født i feil Kropp" eller kan velge sitt kjønn basert på synsing, press og hva som er populært i gjengen. .. og som mest sannsynlig blir ødelagt for livet, og ender på selvmordsstatistikken før de blir 25 år og realitetene går opp for den. Disse grusomme overgrepene er på linje med Mengeles eksperimenter og mer motbydelige enn muslimenes omskjæring av pikebarn.

    Så at voksne perverse menn vil bli transer er det minste biten av problemet. Transer kan de bli så mye de vil men kvinner kan de aldri bli.

    Frankenkvinner er vel et godt nyord for fenomenet.
    Det jeg har problemer med er ikke at du er skeptisk til pubertetsutsettende behandling av unge mennesker, eller at transpersoner kan få konkurransefortrinn innen idrett. Det jeg har problemer med er all den bedritne retorikken og det hatefulle søplespråket du bråker for å omtale mennesker med et annet livssyn og andre forutsetninger enn deg selv.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Jeg har intet problem med å avstå fra diskusjoner omkring legalisering og eller språklig pervertering omkring emner som av pedofili, transeri eller geiteskjending.. og beslektede tema. Men da kan du slutte å drive propaganda for slikt.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Jeg har intet problem med å avstå fra diskusjoner omkring legalisering og eller språklig pervertering omkring emner som av pedofili, transeri eller geiteskjending.. og beslektede tema. Men da kan du slutte å drive propaganda for slikt.
    Ja, jeg driver transpropaganda. Målet mitt er å rekruttere deg til den perverse transegrismafiaen. Når det er oppnådd er neste steg å gjøre deg til en woke, pedofil geiteskjender.

    Hadde du ikke vært så jævla sprø kunne du kanskje vært morsom.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Ja, jeg driver transpropaganda. Målet mitt er å rekruttere deg til den perverse transegrismafiaen. Når det er oppnådd er neste steg å gjøre deg til en woke, pedofil geiteskjender.

    Hadde du ikke vært så jævla sprø kunne du kanskje vært morsom.
    Du argumenterer også for å kunne verve barn til transeriet.. aka. .."på tide å ta den samtalen med dem," og helst når foreldre og lærere ikke hører på. ref en video du postet med en transseksuell groomer for en tid tilbake.

    Ser ingen grunn til å behandle deg med mer respekt enn en somalier som lar sin 13-årige datter bli kjønnslemlestet.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Du argumenterer også for å kunne verve barn til transeriet.. aka. .."på tide å ta den samtalen med dem," og helst når foreldre og lærere ikke hører på. ref en video du postet med en transseksuell groomer for en tid tilbake.

    Ser ingen grunn til å behandle deg med mer respekt enn en somalier som lar sin 13-årige datter bli kjønnslemlestet.
    Hvilken video var det?

    Ditto.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Hvilken video var det?

    Ditto.
    Det var i en tråd som nå er slettet, så jeg kan ikke linke.

    Men det spiller ikke noen rolle. La det hele være, jeg er drit lei hele dette temaet. Og det er ok om du hater meg... du blir nok velkommen i den klubben og kan finne nye venner der... mesteparten er riktignok gamle menn ..

    --

    Evt la oss snakke om musikk, film og hifi i stedet.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Du argumenterer også for å kunne verve barn til transeriet.. aka. .."på tide å ta den samtalen med dem," og helst når foreldre og lærere ikke hører på. ref en video du postet med en transseksuell groomer for en tid tilbake.

    Ser ingen grunn til å behandle deg med mer respekt enn en somalier som lar sin 13-årige datter bli kjønnslemlestet.
    Er også temmelig sikker på at jeg ikke har argumentert for dette noe sted, selv om jeg nok kan ha vært skyldig i å la meg rive med i debatter om temaet 'trans' tidligere. 100% sikker på at jeg aldri har argumentert for at noe skal unndras foreldre hvis det er snakk om barn.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Det var i en tråd som nå er slettet, så jeg kan ikke linke.

    Men det spiller ikke noen rolle. La det hele være, jeg er drit lei hele dette temaet. Og det er ok om du hater meg... du blir nok velkommen i den klubben og kan finne nye venner der... mesteparten er riktignok gamle menn ..

    --

    Evt la oss snakke om musikk, film og hifi i stedet.
    Enkelt å tillegge meg meninger jeg ikke har, fra en tråd som er slettet så du ikke kan vise meg hva du egentlig snakker om.

    For hva det er verdt så hater jeg deg ikke, jeg kjenner deg ikke engang. Men det har ikke vært veldig hyggelig å lese de jævlige tingene du har sagt.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Såret jeg følelsen din.. så leit. Men om 1 voksenperson med ansvar for barn har blitt mer obs på transemafiaenes grooming av barn og tenåringer og kan slå tilbake mot svineriet så har er alt verd det. Et offer reddet fra kjemisk kastrering, perverse medisinske eksperimenter og amputering av brystene .. så er det 1000 ganger mer verdt en følelsene til en pervers mann med fantasier om å være en kvinne.

    Mitt råd er heller å bli hinduist og håpe på bedre hell i neste reinkarnasjon.

    Men hold deg nå i det minste unna barn og unge, for guds skyld.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    For hva det er verdt så hater jeg deg ikke, jeg kjenner deg ikke engang. Men det har ikke vært veldig hyggelig å lese de jævlige tingene du har sagt.

    Og det er jo målet hans; å rakke ned på andre mennesker i håp om at de skal ta ting til seg og føle seg verre enn de gjorde før, slik at hans egen miserable eksistens kan føles litt bedre en stakket stund.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Såret jeg følelsen din.. så leit. Men om 1 voksenperson med ansvar for barn har blitt mer obs på transemafiaenes grooming av barn og tenåringer og kan slå tilbake mot svineriet så har er alt verd det. Et offer reddet fra kjemisk kastrering, perverse medisinske eksperimenter og amputering av brystene .. så er det 1000 ganger mer verdt en følelsene til en pervers mann med fantasier om å være en kvinne.

    Mitt råd er heller å bli hinduist og håpe på bedre hell i neste reinkarnasjon.

    Men hold deg nå i det minste unna barn og unge, for guds skyld.
    Du er ikke veldig viktig for meg, så jeg ble ikke såret. Men allikevel ikke veldig hyggelig lesning.

    Lykke til med korstoget ditt videre. Du vil sikkert gjøre mye godt på din vei.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Dette har definitivt gått galt. Galskap er det. Snart annenhver dag.....


    Enig - utrolig at de bare får holde på oppi fjella, men det er vel ingen som tør å komme med et forbud for da får de vel hele overnattings/bespisning/ bedrikkings, osv industrien på nakken....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn