Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Osloværingene har sin svenskehandel som gir dem litt frihet fra norske butikkpriser.

    Bergenserne har sotrahandel.

    Ikke helt sikker på om jeg ville byttet..

    sotra.png
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.512
    Antall liker
    8.057
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Kjekt å være gjeldfri, i en leid leilighet uten utsikt til leieøkning og hvor en 500W varmepumpe er mer enn tilstrekkelig. 😁
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Er ikke så verst med gulvvarme og helt nytt bygg, godt isolert. Også er det vedfyring. 😊
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.692
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Kjekt å være gjeldfri, i en leid leilighet uten utsikt til leieøkning og hvor en 500W varmepumpe er mer enn tilstrekkelig. 😁
    Det er noe du har forstått. Hvis du ikke eier fast eiendom bør du være gjeldfri.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.692
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Er ikke så verst med gulvvarme og helt nytt bygg, godt isolert. Også er det vedfyring. 😊
    Det er kjekt hvis gulvvarmen er basert på fjernvarme, ikke fullt så kjekt hvis den er elektrisk. Fellesgjeld er vel et nødvendig onde, men det er ofte lurest å kvitte seg med den fortest mulig.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.512
    Antall liker
    8.057
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Er ikke så verst med gulvvarme og helt nytt bygg, godt isolert. Også er det vedfyring. 😊

    Vedfyring: check. Aldri brukt. Etterisolert før jeg flyttet inn: check. Gulvvarme: check. De heter Thor og Kari og bor under meg.

    Det er noe du har forstått. Hvis du ikke eier fast eiendom bør du være gjeldfri.

    Nåja. Bodde der lenge med gjeld og hadde det veldig bra da også.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Vedfyring: check. Aldri brukt. Etterisolert før jeg flyttet inn: check. Gulvvarme: check. De heter Thor og Kari og bor under meg.
    Vedfyring er uansett fint å ha som beredskap hvis strøm og annen infrastruktur skulle bli slått ut. Får dessverre ingen under, men skikkelige varmekabler nedstøpt i betongsåle er temmelig komfortabelt.

    Det er kjekt hvis gulvvarmen er basert på fjernvarme, ikke fullt så kjekt hvis den er elektrisk. Fellesgjeld er vel et nødvendig onde, men det er ofte lurest å kvitte seg med den fortest mulig.
    Temmelig sikker på at de elektriske varmekablene drives av strøm. Men klart det er alltid fint å ha energikilder som koster minst mulig, og kvitte seg med all gjeld. Har i det minste ingen annen gjeld enn fellesgjeld som følger leiligheten.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.432
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dette kan bli interessant:

    Ja, for nå er det vanlige folks tur. Børsen er derimot på all time high. Se så bra alt ble når bare Vedum og Støre fikk slippe til. :)
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.273
    Antall liker
    9.510
    Torget vurderinger
    2
    Dette må slå ut på boligprisene også
    Naboen solgte leiligheten på topp, 2,5 mill (+17%) over prisantydning, bra timing, Flytter i tilleg til en rimelig del av landet og har ikke kjøpt noe…
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.273
    Antall liker
    9.510
    Torget vurderinger
    2
    Det er kjekt hvis gulvvarmen er basert på fjernvarme, ikke fullt så kjekt hvis den er elektrisk. Fellesgjeld er vel et nødvendig onde, men det er ofte lurest å kvitte seg med den fortest mulig.
    Nix fellesgjeld her, men et par milioner på bok i sameiet, og formue 100k-200k Per enhet. fornøyd med det nå.Men vi har jaggu betalt for å ha det slik også da
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ja, for nå er det vanlige folks tur. Børsen er derimot på all time high. Se så bra alt ble når bare Vedum og Støre fikk slippe til. :)
    I don''t think I like the tone of your voice there, mister. 😅

    Greit at ting ser ut til å gå rett til helvete nå, men ting var ikke veldig mye bedre for vanlige folk under Erna heller. Uansett stemte jeg verken på Støre eller Vedum og føler meg berettiget til å klage så mye jeg bare vil. :cool:
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.432
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    I don''t think I like the tone of your voice there, mister. 😅

    Greit at ting ser ut til å gå rett til helvete nå, men ting var ikke veldig mye bedre for vanlige folk under Erna heller. Ellers er jeg vel kanskje mer normal enn jeg er vanlig. :unsure::whistle: Uansett stemte jeg verken på Støre eller Vedum og føler meg berettiget til å klage så mye jeg bare vil.
    Stemte ikke på dem, jeg heller. :)

    Uansett, det er lenge til neste valg, men et stykke ut i første omgang vil jeg si at BK Røynda har et nokså solid overtak på FK Floskelkameratene. I riktig gamle dager ville man tenkt at vi kan ikke ha høvdinger med slik uflaks og blotet dem begge til Frøy. Verden har heldigvis kommet litt lenger, men meningsmålingene er nokså interessant lesning.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er nok mye som tyder på at markedspartiet Høyre hadde tatt sterkere grep om strømstøtte, boligstøtte, økt støtte fra NAV, samt forhindret krigen i Ukraina.

    Jada. Men de skryter heller ikke av at det er vanlige folks tur, det skal de ha.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.289
    Antall liker
    9.138
    Det er en del ting du ser bort fra her …
    Bak mur den linken din.

    Martin Linge er først og fremst et skandaleprosjekt fra franske Total som rett og slett ga opp og solgte det til Equinor i 2018. Kjenner flere som jobber der og det er i sannhet noe annet enn resten av nordsjøens arbeidsplasser, det er riktig.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.659
    Antall liker
    15.759
    Torget vurderinger
    2
    Bak mur den linken din.

    Martin Linge er først og fremst et skandaleprosjekt fra franske Total som rett og slett ga opp og solgte det til Equinor i 2018. Kjenner flere som jobber der og det er i sannhet noe annet enn resten av nordsjøens arbeidsplasser, det er riktig.
    At beløpet er "inntjent" etter et år er vel en sannhet med modifikasjoner. 30 milliarder kunne vært brukt til noe annet (og det er bare overskridelsene, må vite). At det er "den verste plattformen" de som skal arbeide på den har sett er nok også en kjepp i hjulet for god praksis. Og vi har jo et annet prosjekt i samme gate, produsert i Sør-Korea, med tilsvarende regnestykke og problemer.

    Fint for Total at de fikk overført kostnadene til Equinor, selvsagt ... (rettere sagt, til den norske felleskassen).
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.724
    Torget vurderinger
    96
    Jeg ser at Tons of Rock på Ekebergsletta annonserer etter frivillige arbeidere. Festivalpass og ett måltid om dagen er "lønna". Er slike slavearbeid vilkår vanlig på konserter og festivaler i Norge? Frivillig ja, men ugreit synes jeg.
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Jeg ser at Tons of Rock på Ekebergsletta annonserer etter frivillige arbeidere. Festivalpass og ett måltid om dagen er "lønna". Er slike slavearbeid vilkår vanlig på konserter og festivaler i Norge? Frivillig ja, men ugreit synes jeg.
    Tja, en del av totalpakken er vel også å over et visst tidsrom møte folk i samme aldersgruppe og ha det moro sammen og før man vet ordet av det så ligger man i Ekebergskogen i lyngen og har seg om man er heldig.

    Jeg har valgt å kjøpe ordinært festivalpass, riktig nok for den opprinnelige i 2020. Ser at avkastningen på den har vært ca 5.5% annualisert forresten siden den har gått opp fra 2650 til 3040 i mellomtiden.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    I riktig gamle dager ville man tenkt at vi kan ikke ha høvdinger med slik uflaks og blotet dem begge til Frøy. Verden har heldigvis kommet litt lenger,
    Har nå egentlig verden kommet særlig lenger?

    Og er det i så fall egentlig en fordel?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Kan bli vanskelig å finne gode og tilregnelige politikere som også er villig til å risikere bloting.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.512
    Antall liker
    8.057
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Åpen nominasjonsprosess, deretter valg og den med fleste stemmer tjenestegjøre som høvding.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Ja hvordan skulle vel de trygdede overlevd uten Norsk Tipping og Vinmonopolet, våre stalinistiske nasjolstoltheter. Slike solskinnshistorier kaster jo glans over det hele.

    lotto.png
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.957
    Antall liker
    11.365
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Gitt en lang rekke søppelsaker i de senere år, så lurer jeg stadig mer på hvilken lukket institusjon vi skal hente framtidens politikere fra..
    hvilke munke- eller nonneordener med overordnet samfunns- og verdenskontakt kan være aktuelle???
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Ja hvordan skulle vel de trygdede overlevd uten Norsk Tipping og Vinmonopolet, våre stalinistiske nasjolstoltheter. Slike solskinnshistorier kaster jo glans over det hele.

    Vis vedlegget 806156
    Nå er det jo KUN to måter nordmenn kan bli rike på uten å bli utskjelt av AP og de til venstre for AP som banditter og kjeltringer som må flås levende.

    1. Sparke foppall så godt at man får kontrakt i utlandet og hysterisk vanvittig høy lønn og bonus. Da blir du opphøyet til nasjonalhelt!
    Du kan til og med bo i utlandet slik at du ikke betaler skatt til Norge uten å bli utskjelt!

    2. Den andre måten å bli rik på som er sosialt akseptabel er at du vinner en hælvets masse penger i et statlig lotteri!

    Men hvis du belåner huset langt over pipa tar sjanser og starter en bdrift som blir suksessfull og gir masse folk arbeid og

    inntekt...............?
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.512
    Antall liker
    8.057
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Bleh. Hysterisk tullprat.

    Link til uttalelser fra AP, SV og/eller Rødt som kaller alle rikinger "banditter og kjeltringer som må flås levende" ønskes snarest.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn