Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Syncrolux

    Gjest
    Og det er jo målet hans; å rakke ned på andre mennesker i håp om at de skal ta ting til seg og føle seg verre enn de gjorde før, slik at hans egen miserable eksistens kan føles litt bedre en stakket stund.
    Jeg mistenker at medisineringen hans ikke funker så godt?
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    890
    Torget vurderinger
    1
    Jeg mistenker at medisineringen hans ikke funker så godt?
    Trur de ikkje det er større sjanse for at han går lei om folk slutter å respondera? Posører er ikkje veldig glad i å verta oversett ;)
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Trur de ikkje det er større sjanse for at han går lei om folk slutter å respondera? Posører er ikkje veldig glad i å verta oversett ;)
    Tvilsomt. Noen er veldig glad i sin egen stemme. Jeg heller mer til latterliggjøring, det er mye morsommere.... :p
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Her jeg går er det ett toalett for begge kjønn. Funker greit det.
    Et annet sted har et for hvert enkelt kjønn.
    Dama som synes det er greit å dele på det ene stedet, ser alltid surt på meg om jeg bruker dame toalettet der.
    Bortsett fra steder med pisserenne burde det være unisex overalt!
    Men Taliban og Gjestemedlem er vel ikke enige.
    Går man ikke der det er ledig da? Uavhengig av skilting.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Noen har en naturlig høflighet og god oppdragelse hjemmefra. De benytter ikke toaletter de blir bedt om å ikke benytte.
    HC toaletter er ikke reservert for folk i rullestol, og kan benyttes av hvem som helst, og hviken som helst kjønnsidentitet.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Noen har en naturlig høflighet og god oppdragelse hjemmefra. De benytter ikke toaletter de blir bedt om å ikke benytte.
    Må man, så man. Liten mening i å stå i kø én plass, dersom det er ledig en annen.
    "Oppdragelse hjemmefra" 🤣
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg synes denne kjønnsdelingen av toaletter er sløsing med ressurser. Og egentlig burde den hetero mannen jeg faktisk er vært mer beklemt av å vifte med hageslangen (aka pisse) i et rom fullt av andre menn, enn om det var kvinner.... 😁
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg synes denne kjønnsdelingen av toaletter er sløsing med ressurser. Og egentlig burde den hetero mannen jeg faktisk er vært mer beklemt av å vifte med hageslangen (aka pisse) i et rom fullt av andre menn, enn om det var kvinner.... 😁
    Sånn jeg ser det burde det ikke vært noe problem hvis alle toaletter var delt opp i låsbare avlukker hvor man kunne vifte med hva man ville i fred for andres blikk og bluferdighet.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Eller om man går på do sammen, noe jeg og fruen ofte gjør.
    Eller det, hvis man gjør det på den måten.

    HC toaletter er iallfall mye større enn vanlige trange avlukker og gir rom for å være flere om det er nødvendig. Hvis det ikke er eget stellerom er det en fin nødløsning hvis man skal skifte bleie på barn også.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.659
    Antall liker
    15.758
    Torget vurderinger
    2
    Sprengt Torsk!
    Utdrag:
    De voldsomme sprengningene foregikk midt i torskens gytetid. Havforskningsinstituttet sendte en kraftig advarsel hvor de sa at sprengingene ville være ødeleggende for fjordens lokale torskebestand. Fylkesmannens miljøvernsjef Are Heden svarte på krav om stans til NRK at: «Nå som de har kommet så langt i sprengningsarbeidet, kan de like godt få fullføre.»

    Hvem bør ta straffen?
    Oslofjorden er snart død. Miljømyndighetene og deres faste oppdragsforskere har stått bak grov miljøkriminalitet gjennom giftdumping og sprengninger i Indre Oslofjord. De ansvarlige må stilles til ansvar!
    Professor Knut Rudi ved NMBU føyer seg inn i rekken av uavhengige forskere og fagfolk som har sett galskapen i de prosjektene myndighetene ikke bare har tillatt, men som de i kompaniskap med sine forskere, har presset igjennom med løfte om en ren fjord og ren fisk. Nå ser vi resultatet: Fjorden er nesten død, torsken er borte og det som er igjen av fisk har så høyt innhold av miljøgifter i kjøttet at Mattilsynet anbefalte gravide, ammende og barn å ikke spise den. Nå er det forbudt å fiske den.
    For de som ikke kjenner eller husker historien om dumpingen og sprengningene. Her er et lite sammendrag.
    I 2006 ga Miljødirektoratet at Oslo Havn KF og Statens Vegvesen lov til å mudre nærmere en million kubikkmeter slam med høyt innhold av miljøgifter i indre havn, frakte det med lektere tre kilometer inn i Bundefjorden og dumpe det på 60 meters dyp. Hovedårsaken til behovet for mudring var at stadig større cruiseskip trengte større seilingsdyp og at Vegvesenet ville bygge ny senketunnel i Bjørvika.
    I tillatelsen stod det at man ville hindre spredning av slammet som ble gravd opp ved å stenge utenfor graveområdet med «siltgardiner». Disse røk med en gang, og ble aldri erstattet. I to år kunne fortvilte miljøorganisasjoner og beboere være vitne til et griseri og miljøforurensning uten like. Bl.a. gravde de i utløpet av Akerselva hvor flyfoto viste hvordan det giftige slammet seilte utover i fjorden med strømmen. https://www.dagbladet.no/.../slik-spres-giften-i.../66321910
    Selv Oslo Havns styreleder Bernt Stilluf Karlsen, innrømmet i NRK- dokumentaren «Lillebror ser deg» at metodene som ble brukt ved oppgravingen var «rudimentær steinalderteknologi som ville føre til et innmari stort gris». https://vimeo.com/125036269...
    Da Bernt Stilluf Karlsen sluttet som styreleder i 2016 ba han om «tilgivelse fra alle som føler at de er blitt overkjørt». Det er da noe. Men en død fjord blir ikke frisk av at de som har overkjørt den ber om tilgivelse. https://www.nrk.no/.../sier-unnskyld-til-alle-han-har...
    Så til dumpingen av de giftige massene: Tillatelsen krevet at massene skulle slippes med egen tyngde ned til bunnen med minst mulig innhold av vann fordi konsekvensutredningen viste at vanntilsetting ville føre til stor spredning. Dette fikk de aldri til. De måtte blande inn store mengder vann og pumpe slammet ned med trykk. Både Bellonas film med miniubåt, og professor i marinbiologi Stein Kaartvedts permanente ekkolodd på nedføringslekteren viste at slammet ved hver eneste nedføring steg 30-40 meter opp og dro av gårde med strømmen. Ekkoloddet viste også at «det kokte av fisk» i vannet der slammet ble dumpet. Over 100 ganger mer fisk enn normalt fortalte Stein Kaartvedt til TU: https://www.tu.no/artikler/det-kokte-av-fisk-under-giftdumpingen/242323som leverte en bekymringsmelding til Miljødirektoratet om alt han hadde sett på ekkoloddet. Bekymringsmeldingen la de i skuffen, og fant den først fram da vi i Innbyggerinitiativet på Nesodden etterspurte den.
    Kaartvedt og hans kolleger var også redd fisken kunne fange opp miljøgiftene direkte gjennom gjellene. Han søkte Miljødirektoratet om midler til å analysere fisken han hadde fanget i deponiet. Han fikk avslag på søknaden….
    Det manglet ikke på advarsler verken fra organisasjoner eller uavhengige fagfolk. Bl.a. gikk professorene Petter Jenssen og Jens Petter Heyerdahl ut i avisen og fortalte at slammet med så fine partikler kan sveve i fjorden i årevis. Før eller siden legger de seg nok ned. Men hvor er det vanskelig å vite.
    Det ble beregnet av Norges fremste ekkoloddeksperter at kanskje halvparten av alt slammet som ble pumpet ned ikke lå i deponiet. Dermed kan det ligge slam tilsvarende flere Oslo Plaza fordelt utover hele fjorden. Dette har selvsagt konsekvenser for dyrelivet, torskeyngel, oksygenforhold osv.
    Bellona hadde i sin høringsuttalelse vist til «Hjulstrøms diagram» som viste at slam med en sånn partikkelstørrelse som det er i indre havn, aldri vil sedimentere (legge seg ned) dersom strømmen er høyere enn 1/2 cm per sekund. Det viste målingene at den alltid er selv helt nede på bunnen av deponiet.
    Også Fylkesmannen sa opprinnelig nei til giftdumpingen i 2006, men ble overprøvd av Miljødirektoratet. Fylkesmannen hadde avslått alle søknader om dumping i fjorden i alle år før giftdumpingen startet. Begrunnelsen var at det ville virvle opp masser, føre til nedslamming og grumsete vann, som igjen gir mindre lys og mindre oksygen i en svært sårbar fjord.
    Etter hvert som nyhetsoppslagene om store mengder slam med miljøgifter på avveie og brudd på tillatelsene kom, ble stadig flere politikere som tidligere hadde syntes dumpingen var en god ide, negative og ville ha stans. Etter folkeavstemningen på Nesodden der mer enn 90% av befolkningen krevet stans, fikk de medhold av et enstemmig kommunestyre som sendte krav om stans til Miljødirektoratet. Vi i Innbyggerinitiativet på Nesodden kunne litt senere overlevere miljøvernminister Helen Bjørnøy krav om stans fra 78% av alle politiske partier og 5 ordførere fra de kommunene som grenser til Indre Oslofjord, samt en lang rekke organisasjoner og fagfolk. Miljødirektoratet overkjørte alle og lot giftdumpingen fortsette……
    Men det stopper dessverre ikke der…..
    I 2016 og 2017 tillot miljømyndighetene, at Kystverket fikk sprenge i stykker nær 30 biologisk viktige grunner fra Drøbak til Indre Oslo havn. Igjen var hovedbegrunnelsen større seilingsdyp og enklere led for stadig større cruiseskip. Med sprengladninger på over 4000 kilo TNT utraderte kystverket på denne måten viktige yngelplasser for torsk og alt annet liv på grunnene.
    De voldsomme sprengningene foregikk midt i torskens gytetid. Havforskningsinstituttet sendte en kraftig advarsel hvor de sa at sprengingene ville være ødeleggende for fjordens lokale torskebestand. Fylkesmannens miljøvernsjef Are Heden svarte på krav om stans til NRK at: «Nå som de har kommet så langt i sprengningsarbeidet, kan de like godt få fullføre.»
    Men det var ikke bare ødeleggende ved at man sprengte torsk, torskeyngel og gyteplasser i fillebiter. Konsekvensutredningene som Kystverket hadde holdt tilbake for politikerne viste at sprengninger, selv med langt lavere ladninger (kun 60kilo TNT) enn de som ble brukt av Kystverket, ville spre store mengder slam med miljøgifter (Klassifisert til miljøklasse 5, som er den høyeste) og ta livet av, eller ødelegge indre organer, retningssans osv, hos fisk og sjøfugl i store områder også langt unna der sprengningene foregår.
    Det som har foregått gjennom oppgraving og nedpumping av giftig slam og ved sprengingene i Oslofjorden kan neppe beskrives som annet enn statlig godkjent miljøkriminalitet.
    Når Miljødirektoratet med velsignelse fra Miljøverndepartementet, valgte å overkjøre befolkning, politikere og uavhengige fagfolk, og fortsatte retorikken om at dette skulle redde fjorden og skaffe oss ren fjord og ren fisk, må de nå ta på seg hovedansvaret for at fjorden nå er nesten død og fisk og sjødyr fulle av miljøgifter. Det bør opprettes en uavhengig gransking av det som har foregått, og evt. tas ut tiltale mot de ansvarlige.

     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.682
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ah, bissniss.



    Denne stadsrådutskiftingen, er vi snart på forrige regjerings frekvens nå?
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.271
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    @ Hardigfele.

    Veldig tragisk og hvem bør ta straffen ja..

    Det er ingen som tar straff i offentlig forvaltning. Tilsynelatende er største straffen å legge seg flat i 5 minutter, kanskje trekke seg for så å poppe opp et annet sted når etterlønnen på noen millioner er konsumert....
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    HC toaletter er ikke reservert for folk i rullestol, og kan benyttes av hvem som helst, og hviken som helst kjønnsidentitet.
    Nææææ!! Sier du det!!
    Virkelig hvem som helst?
    Fy søren for en oppløsing av normer vi ser i dag.
    Hvor skal dette ende?
    Jeg er sjokkert!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    "Oppdragelse hjemmefra" 🤣

    Jeg har jo over tid mistenkt at dette er et konsept du ikke forstår.
    Får jeg mye tid til overs så kanskje, bare kanskje, vil jeg forsøke å forklare det for deg!;)


    @ Lars Erik, når du serverer en slik, i foppallspråket kalt, "lissepasning" må du bare akseptere at noen setter den i krysset! :LOL:
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Eller om man går på do sammen, noe jeg og fruen ofte gjør.
    In touch with your feminine self are you?

    Jeg mener, det å gå på do to eller flere sammen er vel et typisk kjennetegn for kvinner?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    .... eller starte prosessen for framtidig bleieskift .... høhø...
    Whatever floats your boat! ;)

    Personlig er ikke et offentlig toalett det som "gjør det" for meg, ........................men...........?
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.156
    Antall liker
    7.797
    Sted
    Oslo
    Det er noe befriende ved å pisse i friluft.
    Som Lundteigen engang sa det:
    Nordmenn bør ha en tomt som er stor nok til å lufte en harabikkje, og kunne pisse uten å sjenere naboen.
    En gang i tiden kom det fornuftige tanker fra Senterpartiet.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.156
    Antall liker
    7.797
    Sted
    Oslo
    Det var vel han som også sa du skal stå tidlig opp om morran for å holde Høyre i øra.
    Da smalt det fra Langeland, greit det, så kan vi i SV ta kvelds skiftet!
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.474
    Antall liker
    9.812
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Synd nav-brukere ikke blir møtt med samme forståelse som folkevalgte som ikke forstår intensjonen bak enkle regelverk de selv har vedtatt.

    nav derimot slipper nok unna med en oppfordring om å ikke gjøre samme feil igjen.

     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.512
    Antall liker
    8.054
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Satser på at pulelista er gjennomgått, pendlerregninger/bolig sjekket, byggtekniske forehold i hjemmet verifisert, eventuelle eierskap sjekket ut etc etc

    Nja, vi får nå se. 13 år som ordfører uten snusk, i Trøndelag. Æ veit itsj (elns)...

    La oss i det minste håpe at han ikke har vært involvert i korps.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    3.529
    Torget vurderinger
    4
    :D
    Forsvarsminister Odd Roger Enoksen gikk av som følge av en sexskandale. Han erstattes av en som var på hytteturen der Liv Signe Navarsete fikk følgende melding: «Vi har lyst på fitta di».
     
    • Trist
    Reaksjoner: MML

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.659
    Antall liker
    15.758
    Torget vurderinger
    2
    :D
    Forsvarsminister Odd Roger Enoksen gikk av som følge av en sexskandale. Han erstattes av en som var på hytteturen der Liv Signe Navarsete fikk følgende melding: «Vi har lyst på fitta di».
    Jeg har fått med meg at Sp-kvinnene ønsker at en kvinne skal være med på#metoo vurderinger, noe som hittil er blitt håndtert av en mann. Det ønsket er tydeligvis ikke innfridd enda.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.082
    Antall liker
    2.541
    Hvorfor noen har lyst på fitta til Navarsete burde jo være det åpenbare spørsmålet?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn