Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Ja det er plenty å argumentere mot på alle disse luftslottene som bygges, men hvorfor er du sikker på at det er voksne som kommenterer på denne måten, har du hørt på språket blant de yngre?

    Og jeg har tidligere vist til avisenes skriblerier om høyresiden og det er ikke alltid mye å skryte av…





    Og tror hvor dette synges blant ungdommen
    Følte du en uimotståelig trang til å forsvare eller bortforklare, eller hva var målet med innlegget?
    Joda, unger helt ned under 10 år truer hverandre via diverse plattformer. Men det har vist seg at....:
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    Ja det er plenty å argumentere mot på alle disse luftslottene som bygges, men hvorfor er du sikker på at det er voksne som kommenterer på denne måten, har du hørt på språket blant de yngre?
    Temmelig lettvint å feie slike utkallelser under teppet som "noe ungdommen driver med" Det vet du selv er tull, hvis ikke så kan så ferdes du lite ute blant andre mennesker. For egen del har jeg ikke hørt ungdom komme med slikt, kun gamle naustgubber.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Med fare for å tråkke i salaten igjen: Er det noen her inne som har fordypet seg i FNs bærekraftsmål også kalt Agenda 2030? For meg ser det ut til at vi plutselig ble kommunister alle mann, uten noen debatt i forkant. Vi er jo allerede et underbruk til EU som hvorfor ikke underkaste seg FN også?

     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    Med fare for å tråkke i salaten igjen: Er det noen her inne som har fordypet seg i FNs bærekraftsmål også kalt Agenda 2030? For meg ser det ut til at vi plutselig ble kommunister alle mann, uten noen debatt i forkant. Vi er jo allerede et underbruk til EU som hvorfor ikke underkaste seg FN også?

    Er det kommunisme å utrydde fattigdom, bekjempe ulikhet og stoppe klimaendringene?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Med fare for å tråkke i salaten igjen: Er det noen her inne som har fordypet seg i FNs bærekraftsmål også kalt Agenda 2030? For meg ser det ut til at vi plutselig ble kommunister alle mann, uten noen debatt i forkant. Vi er jo allerede et underbruk til EU som hvorfor ikke underkaste seg FN også?

    FN har ingen sanksjonsmuligheter, som vanlig uttaler du deg om saker og ting du ikke har fnugg av peiling på.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Er det kommunisme å utrydde fattigdom, bekjempe ulikhet og stoppe klimaendringene?
    Mitt poeng er at bærekraftsmålene er implementert politikk uten at velgerne fikk si noe i saken. Med andre ord det hele er toppstyrt på samme måte som Stalin og Hitler toppstyrte i sin tid. Folket fikk takke og ta i mot. Uansett hva man måtte mene om kommunisme; folket bør ha et ord med i laget.

    There aint nothing like a free lunch. Jeg har ingen illusjoner om at de 17 bærekraftsmålene blir gratis. Noe å ha i mente når pensjonsutbetalingene minskes år om annet.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Mitt poeng er at bærekraftsmålene er implementert politikk uten at velgerne fikk si noe i saken. Med andre ord det hele er toppstyrt på samme måte som Stalin og Hitler toppstyrte i sin tid. Folket fikk takke og ta i mot. Uansett hva man måtte mene om kommunisme; folket bør ha et ord med i laget.

    There aint nothing like a free lunch. Jeg har ingen illusjoner om at de 17 bærekraftsmålene blir gratis. Noe å ha i mente når pensjonsutbetalingene minskes år om annet.
    Det finnes styreprinsipper som inneholder noe mer direkte demokrati, som i Sveits. Men uansett ville det bli fullstendig umulig å drive politikk dersom folk skulle gå inn og bestemme over alle mulige saker. Vi har Stortinget til den jobben, såkalt indirekte demokrati. Vi har stemt inn folk til å ta den jobben for oss, alt er i orden, og vi har ikke gitt fra oss noen selvstendighet her, som nevnt har ikke FN noen form for sanksjonsmulighet.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hehe... det var rimelig opphetete stemninger i Willys regjeringstid.... dagens debatt er både mild og snill til sammenligning....
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    2.472
    Torget vurderinger
    1
    Følte du en uimotståelig trang til å forsvare eller bortforklare, eller hva var målet med innlegget?
    Joda, unger helt ned under 10 år truer hverandre via diverse plattformer. Men det har vist seg at....:

    Tja si det, hvorfor poster man noe som helst på et debattforum, kan det være enn motforestilling på den rådende trenden her inne hvor høyresiden blir tillagt så mangt og den brune bermen som fyller nettet med hat og trusler består selvsagt av eldre hvite menn og når disse er utdødd vil alt bli rosenrødt.

    At avisen med et selektivt utvalg kommer frem til dette er jo ikke overraskende de har jo i lang tid brukt denne forslitte hersketeknikken om personer som ikke deler deres synspunkt.


    Hvem er disse menneskene? Aftenpostens analyse av et knippe hatmeldinger antyder at de hovedsakelig er menn med lav inntekt, og et alderssnitt rundt 50. Da er det nærliggende å tenke at vi har med «tapere» å gjøre: Når en mann i et angivelig «feminisert» samfunn når middelalderen uten å ha «lyktes» er det fint å ha noen å skylde på: Innvandrere, eller sosialdemokratiske politikere som ønsker innvandrere velkommen.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    Tja si det, hvorfor poster man noe som helst på et debattforum, kan det være enn motforestilling på den rådende trenden her inne hvor høyresiden blir tillagt så mangt og den brune bermen som fyller nettet med hat og trusler består selvsagt av eldre hvite menn og når disse er utdødd vil alt bli rosenrødt.

    At avisen med et selektivt utvalg kommer frem til dette er jo ikke overraskende de har jo i lang tid brukt denne forslitte hersketeknikken om personer som ikke deler deres synspunkt.
    Hvorfor driver du å bortforklarer slike uttalelser? Det virker som om du syntes det er helt greit å spy ut slikt søppel.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    2.472
    Torget vurderinger
    1
    Etter navnene i teksten å dømme er de som sang dette godt voksne nå. Willy Haugli, ja.
    Ja jeg tar kritikk for at jeg ikke brukte tid på å finne en sang med oppdaterte navn, men for de som gidder finnes nye omskrivinger
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Tja si det, hvorfor poster man noe som helst på et debattforum, kan det være enn motforestilling på den rådende trenden her inne hvor høyresiden blir tillagt så mangt og den brune bermen som fyller nettet med hat og trusler består selvsagt av eldre hvite menn og når disse er utdødd vil alt bli rosenrødt.

    At avisen med et selektivt utvalg kommer frem til dette er jo ikke overraskende de har jo i lang tid brukt denne forslitte hersketeknikken om personer som ikke deler deres synspunkt.
    Jeg var bare fascinert over hvilke standpunkter du valgte for å vise ståsted. Dessuten gikk saken jeg linket til ut over en ungdomspolitiker fra nettopp Høyre, hvilken politisk side de nedrige meldingene kommer fra, sa ikke artikkelen noe om.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    2.472
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor driver du å bortforklarer slike uttalelser? Det virker som om du syntes det er helt greit å spy ut slikt søppel.

    Hvorfor driver du å bortforklarer slike uttalelser? Det virker som om du syntes det er helt greit å spy ut slikt søppel.


    Hvorfor driver du å bortforklarer slike uttalelser? Det virker som om du syntes det er helt greit å spy ut slikt søppel.
    Siden du svarer her kan du nok lese men forstår du innholdet? Jeg bortforklarer ingen ting, jeg stiller spørsmål med den ensidige fremstillingen om hvem og hvilken politisk side de kommer fra.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Siden du svarer her kan du nok lese men forstår du innholdet? Jeg bortforklarer ingen ting, jeg stiller spørsmål med den ensidige fremstillingen om hvem og hvilken politisk side de kommer fra.
    På mange måter irrelevant hvor det kommer fra; venstresiden er langt fra hyggelige i kommentarfeltene, de heller. Poenget er at det gir ingen fornuftig mening å prøve å bortforklare den råttenskapen som går ut over engasjert ungdom. Det er potensielt ødeleggende både for enkeltpersoner og demokratiet, og det finnes ingen årsak til å forsvare eller forklare noe av det.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    2.472
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var bare fascinert over hvilke standpunkter du valgte for å vise ståsted. Dessuten gikk saken jeg linket til ut over en ungdomspolitiker fra nettopp Høyre, hvilken politisk side de nedrige meldingene kommer fra, sa ikke artikkelen noe om.

    Igjen så sliter man med å forstå det man leser, hurra for deg som har klart å tillegge meg et standpunkt og ståsted, dette er hva jeg svarte…
    Ja det er plenty å argumentere mot på alle disse luftslottene som bygges, men hvorfor er du sikker på at det er voksne som kommenterer på denne måten, har du hørt på språket blant de yngre?

    Noe som betyr ja jeg er enig at slikt ikke er nødvendig, det er plenty av argumenter som kan brukes siden jeg mener mange av forslag til løsninger er helt urealistiske og/eller vil føre til enorme problemer, men er det sikker at dette er voksne....



    Da kan du sikker fortelle meg at det ikke var det jeg mente…..
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Igjen så sliter man med å forstå det man leser, hurra for deg som har klart å tillegge meg et standpunkt og ståsted, dette er hva jeg svarte…



    Noe som betyr ja jeg er enig at slikt ikke er nødvendig, det er plenty av argumenter som kan brukes siden jeg mener mange av forslag til løsninger er helt urealistiske og/eller vil føre til enorme problemer, men er det sikker at dette er voksne....



    Da kan du sikker fortelle meg at det ikke var det jeg mente…..
    Nei, jeg har ikke noe spesielt syn på hva du mente, jeg bare lot meg fascinere over at akkurat denne saken gjør at du føler for å på et eller annet plan "forsvare" disse nedrige typene, og heller snakke om at enkelte har helt urealistiske forslag til løsninger. Ja, og så da?
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    2.472
    Torget vurderinger
    1
    Nei, jeg har ikke noe spesielt syn på hva du mente, jeg bare lot meg fascinere over at akkurat denne saken gjør at du føler for å på et eller annet plan "forsvare" disse nedrige typene, og heller snakke om at enkelte har helt urealistiske forslag til løsninger. Ja, og så da?
    I alle dager du har virkelig tungt for det, det er ikke forsvar for noe som helst jeg er bare ikke enig i fremstillingen om hvem avsenderne er og for tiden så presenteres det som eldre hvite menn og helst litt mislykkede
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    I alle dager du har virkelig tungt for det, det er ikke forsvar for noe som helst jeg er bare ikke enig i fremstillingen om hvem avsenderne er og for tiden så presenteres det som eldre hvite menn og helst litt mislykkede
    Det fremstilles slik fordi undersøkelser viser at de er overrepresentert. Det sagt, det spiller ingen rolle hvem de er, eller hvilket politisk ståsted de eventuelt har, handlingsmønsteret er og blir ufyselig, og det undrer meg at det skulle være vanskelig å akseptere.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.279
    Antall liker
    34.816
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja jeg tar kritikk for at jeg ikke brukte tid på å finne en sang med oppdaterte navn, men for de som gidder finnes nye omskrivinger
    Jeg har nok hørt versjoner med helt annen tekst også. «Vi skal fylle våre badekar med xxx’s blod» til melodien «Battle Hymn of the Republic» er en ganske anvendelig struktur, for ikke å snakke om klassikeren «Reactionen» fra det kontroversielle sangheftet. Det var kanskje bra at smarttelefoner og sosiale medier ikke var oppfunnet ennå.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Eksempel på havaribasert vedlikehold....???


    FLERE ENN 3000 RAMMET AV STRØMBRUDD

    Glenn Thomas Nilsen/indre24.no
    3630 personer i Indre Østfold og Rakkestad kommuner er tirsdag kveld rammet av et strømbrudd, viser nettselskapet Elvias strømkart. Strømbruddet ble oppdaget klokken 21.48.
    Elvia skriver at mannskap jobber med å lokalisere feilen.
    VG har ikke lykkes i å få en kommentar fra selskapet.
    Et bilde fra Mysen i Indre Østfold viser at det brenner i en trafostasjon. Vaktleder Espen Stabell i 110-sentralen bekrefter at brannvesenet er på stedet.
    – Vi fikk melding klokken 21.50 om at det ble hørt et smell fra en bakkemontert trafo. Det ble også observert røyk og flammer. E-verket er også på stedet, sier han.
    Vaktlederen antar at det er en sammenheng mellom strømbruddet og brannen.
    Klokken 23.51 skriver politiet i Øst at det er kontroll på brannen.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Er ikke muslim, men som et moderne menneske har jeg selvsagt elbil
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Hørte en debatt på radioen for noen år siden om det såkalte moderne menneske, der var det en dame som mente at dette var kjedelige folk uten humor og at de veldig sjelden var sympatiske.

    Men jeg vet ikke.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Vi er kanskje kjedelige, men vi sitter hvertfall ikke fast i bakleksa med statoilkort
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har en batteridreven Panasonic Wet/Dry barbermaskin som utelukkende lades med grønn kraft for det har kraftleverandøren min forsikret meg om. Den barberer så det gnistrer, leverer vell (int) et par Joule pr bar-beri-ing....
    I tillegg garanterer produsenten at den masserer huden slik at man ser stadig yngre ut. (Saint).

    Qualified, Verified....
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    En gang i verden kunne man få kjøpt små glassrør med ekte Nordsjø råolje på Finastasjonene. Tror kanskje jeg har det fortsatt. På tide å smykke seg med det og briefe litt foran D Lame Døkk Elbilists og poengtere at:hadde det ikke vært for dette hadde hverken de eller lekebilene deres sett dagens lys....
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.409
    Antall liker
    7.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Å kalle det nedrig eller rottent er alt for mildt. Jeg har egentlig ikke adekvate ord for denslags avgjørelser.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Når man har kjørt elektrisk drivlinje en stund føles alt annet(betalbart) fullstendig meningsløst.
    Så lenge du "tanker" hjemme, uforbeholdent enig.
    Men så lenge lovverket tviholder på at man IKKE UNDER NOEN OMSTENDIGHET kan få lov til å betale med bankkort på hurtigladere, er konseptet kort sagt fullstendig på trynet.
    Men kjøremessig er selv den rimeligste el drivlinje nær uendelig mer komfortabel og energieffektiv enn selv de aller flotteste og mest påkostede luksuskjøretøyer med brennbart drivstoff. I husholdningen finnes nå elbil nr. 2 i rekken, vi kommer neppe til å gå for fossilt i fremtiden, heller. Vi er overbevist. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn