Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.710
    Torget vurderinger
    96
    Et interessant spørsmål i den sammenhengen er jo hvem som eier definisjonen på hva som er attraktivt... eller pent, vakkert etc....
    Både preferanser og lyster varierer vel nok så mye, blant både kvinner og menn......
    Det er noe støgge folk sier det... (håper dere har på ironi brillene) ;)
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.525
    Antall liker
    7.854
    Torget vurderinger
    0
    Nå er vel den regla defintivt ikke representativ for majoriteten av ungdom, selv om det generelt gjerne føres et friskt språk i ungdomsmiljøene.. nå som tidligere..
    På meg virker det som det først og fremst er media som forsøpler språk og meninger.... avisspråket som tydelig presenteres av yngre "journalister" er ikke akkurat noe mønster for balansert språk...
    Den "regla" som du kaller den har blitt brukt av "De Røde" helt siden AKP m/l var de førende på den siden, med drømmer om "Væpna revvvolusjon". Dog med andre navn på de "borgerlige fiender". Det er ikke noe nytt her.
     
    Sist redigert:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.525
    Antall liker
    7.854
    Torget vurderinger
    0
    En gang i verden kunne man få kjøpt små glassrør med ekte Nordsjø råolje på Finastasjonene. Tror kanskje jeg har det fortsatt. På tide å smykke seg med det og briefe litt foran D Lame Døkk Elbilists og poengtere at:hadde det ikke vært for dette hadde hverken de eller lekebilene deres sett dagens lys....
    Ha!!! Jeg har en karaffel med litt av den aller første Ekkofiskoljen.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Så lenge du "tanker" hjemme, uforbeholdent enig.
    Men så lenge lovverket tviholder på at man IKKE UNDER NOEN OMSTENDIGHET kan få lov til å betale med bankkort på hurtigladere, er konseptet kort sagt fullstendig på trynet.
    Men kjøremessig er selv den rimeligste el drivlinje nær uendelig mer komfortabel og energieffektiv enn selv de aller flotteste og mest påkostede luksuskjøretøyer med brennbart drivstoff. I husholdningen finnes nå elbil nr. 2 i rekken, vi kommer neppe til å gå for fossilt i fremtiden, heller. Vi er overbevist. :)
    Plugger laderen i bilen og det er det. Hadde jeg hatt en elbil fra en annen leverandør så hadde det nok blitt en brikke fra elbilforeningen
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.327
    Antall liker
    3.504
    Torget vurderinger
    4
    Hva er problemet med å betale med app eller sms ?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Sms... Er ikke det nærmere 20 % påslag?

    App? Hvor mange apper må man installere. Tenk hvis man måtte betale med rema, kiwi, spar, obs, extra, 7-eleven-app. Intet annet enn egen app.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.327
    Antall liker
    3.504
    Torget vurderinger
    4
    For meg er dette ett konstruert problem iallefall. Er det for krevende så kjøp Tesla da. Jeg har 3-4 apper som dekker det meste og er det krise så bruker jeg sms. Regner med at snart så blir alt automatisert som med Tesla for de andre også.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.327
    Antall liker
    3.504
    Torget vurderinger
    4
    Hva er fordelen?
    Du slipper å ha med kort og så kan du jo se ladingen live på mobilen da og avslutte når det passer best

    Edit: Appen brukes også til å gi deg rabatt hvis bruker samme leverandør
     
    Sist redigert:

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Sist redigert:

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    SuXesshistorie: Oslofjordtunellen.....Tnx Kåre Willoch.....

    OSLOFJORDTUNELLEN STENGES FREM TIL 17. AUGUST

    Håkon Mosvold Larsen / NTB
    Grunnet store skader etter brannen i en semitrailer mandag denne uken vil Oslofjordtunellen holde stengt frem til 17. august. Det skriver Statens Vegvesen i en pressemelding torsdag.
    Statens Vegvesen beklager den lange ventetiden overfor bilistene.
    – Vi har forståelse for at det kan oppleves krevende når en så sterkt trafikkert vegstrekning må stenges over tid, sier Anine Kalmo Larsen, praktisk tunnelforvalter og brannvernleder i pressemeldingen.
    Brannvesenet rykket ut til brannen mandag morgen. Semitraileren sto omtrent femti meter inne i Oslofjordtunellen fra Drøbak-siden.
    Klokken 09.17 meldte brannvesenet at de hadde kontroll på brannen.
    Tirsdag meldte Vegtrafikksentralen at tunellen ville være stengt frem til 9. august.
    Nå forlenges stengingen med omtrent en uke.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.929
    Antall liker
    11.338
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    ENOVA-tilskudd er nok ikke for hvermansen... man må for all del ikke gjøre noe selv, om man kan...pengene skal gå til næringslivet, ikke til forbruker, som i utgangspunktet har betalt inn det som Enova deler ut...

     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    ENOVA-tilskudd er nok ikke for hvermansen... man må for all del ikke gjøre noe selv, om man kan...pengene skal gå til næringslivet, ikke til forbruker, som i utgangspunktet har betalt inn det som Enova deler ut...

    Det har i alle fall gått litt fremover, før måtte man ha et tilbud som var akseptert og søke støtte før jobben ble utført. Nå kan man i det minste få støtten i ettertid. Rørleggeren som installerte varmepumpe hos meg og fjernet oljefyren oppdaterte meg på denne regelendringen. Har hentet ut 3k for en peis og 35k tror jeg det var for å hive ut oljefyren. Ville egentlig ikke ha varmepumpe, men siden den var essensiell for å utløse støtten så fikk jeg den i praksis for 10k (luft-vann) og den sparer meg for rundt 5k i strømutgifter i året så grei deal sånn sett.

    Rørleggeren var for øvrig bra på nett, han sa at om jeg installerte en energimåler som kostet 2500 så fikk jeg 10.000 i ekstra støtte.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    DRAMMEN-IMAM SUSPENDERT ETTER ANTISEMITTISKE UTTALELSER
    Det muslimske nettverket Minhaj-ul-Quran har suspendert imam Noor Ahmed Noor som har skrevet flere antisemittiske innlegg på Facebook, melder Vårt Land.
    Minhaj-ul-Quran tar avstand fra uttalelsene mot jøder som ble publisert på imamens private Facebook-profil tidligere i år, heter det i en pressemelding fra nettverket.
    – Dette er antisemittiske innlegg som trossamfunnet fordømmer og har nulltoleranse for, og står i strid med vårt arbeid gjennom flere tiår, heter det videre.
    I lys av dette besluttet styret i Minhaj-ul-Quran Buskerud fredag å suspendere Noor fra sin stilling som imam i Drammen.
    Imamen har beklaget innleggene, som nå er slettet fra profilen hans. Innleggene var kopiert fra andre, og deretter delt av ham selv, skriver han i en sms til Drammens Tidende.
    – Mine innlegg ble publisert i frustrasjon over angrep i Gaza som ble begått mot uskyldige barn og kvinner. Kritikken og frustrasjonen min burde ha vært rettet mot regimet, ikke mot menneskegrupper.
    Islamsk Råd Norge (IRN) tar sterkt avstand fra uttalelsene.
    – Islamsk Råd tar fullstendig avstand fra innleggene. Vi tar selvfølgelig klar avstand fra uttalelsene, og fra alle former for antisemittisme, sier informasjonsansvarlig Mustafa Mahmood i IRN til Vårt Land.
    Tidligere har Muslimsk Dialognettverk, Det mosaiske trossamfunn og Antirasistisk Senter også tatt avstand fra innleggene. (NTB)
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.980
    Torget vurderinger
    8
    20-30 innvandrer ungdom angrep politiet, det var ikke så vanlig i min ungdom men pyttpytt sikkert ikke noe og bekymre seg over
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    20-30 innvandrer ungdom angrep politiet, det var ikke så vanlig i min ungdom men pyttpytt sikkert ikke noe og bekymre seg over
    Jeg husker en 17. Mai på Akershus festning når jeg var rundt 14 år gammel, hvor mange begynte å kaste stein på politiet og angripe dem. Ikke noe nytt det.

    Edit: dette var norske ungdom, da.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    20-30 innvandrer ungdom angrep politiet, det var ikke så vanlig i min ungdom men pyttpytt sikkert ikke noe og bekymre seg over
    Faktum er jo at det var mye mer vanlig på 70 og 80-tallet enn det er nå.
    Natt til 1.mai var det rene gatekamper i Oslo, med hester, tåregass, skjold og en masse skadde og arresterte.
    Alle kamper mellom politi og Blitzere er jo også over for lengst.

     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.710
    Torget vurderinger
    96
    At 15 åringer angrep politiet helt uten grunn tror jeg ikke var så vanlig. At unger på 10-12 år roper skjellsord og viser null respekt for både vanlige voksne og politi var heller ikke så vanlig blant norsk ungdom. I innvandrerstrøkene som har dannet seg i Oslo er dette ganske vanlig. Å bruke 1. mai demoer og Blitz til å alminneligjøre de til dels alvorlige problemene vi har fått med ungdomskriminalitet pga. innvandringen er ganske fjernt. Blitzerne holdt ikke på med ran og overfallsvoldtekter, snarere stod de for det stikk motsatte og var ikke til fare for uskyldige. Men de var lite glad i politiet. Sikkert forståelig. Det var nok råtne egg på begge sider i den kampen.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    At 15 åringer angrep politiet helt uten grunn tror jeg ikke var så vanlig. At unger på 10-12 år roper skjellsord og viser null respekt for både vanlige voksne og politi var heller ikke så vanlig blant norsk ungdom. I innvandrerstrøkene som har dannet seg i Oslo er dette ganske vanlig. Å bruke 1. mai demoer og Blitz til å alminneligjøre de til dels alvorlige problemene vi har fått med ungdomskriminalitet pga. innvandringen er ganske tannløst. Blitzerne holdt ikke på med ran og overfallsvoldtekter, snarere stod de for det stikk motsatte og var ikke til fare for uskyldige. Men de var lite glad i politiet. Sikkert forståelig. Det var nok råtne egg på begge sider i den kampen.
    Ingen alminneliggjøring, kun en påminnelse om at "alt var verre før". :)
    Det er og blir uakseptabelt, men å påstå at ungdom som kaster sten på politiet er et nytt (innvandrerrelatert) fenomen er historieforfalskning. 70 og 80-tallet ga oss både ødeleggelser, butikkplyndring og opptøyer i betydelig større grad enn denne engangsforeteelsen vi så nyss. La oss håpe det ikke eskalerer.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Med tanke på at politiet nå er på vei ned i gjørna omdømmemessig, med deres korrupsjon med den private foreningen, så skal vi ikke utelukke at vi ser mer av dette.

    Tilliten til politiet i Norge er ufortjent høy. Det er flere som får en wake-up call nå.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Med tanke på at politiet nå er på vei ned i gjørna omdømmemessig, med deres korrupsjon med den private foreningen, så skal vi ikke utelukke at vi ser mer av dette.

    Tilliten til politiet i Norge er ufortjent høy. Det er flere som får en wake-up call nå.
    Mener du at Norge har et dårlig politikorps? Hvilke land mener du har løst dette bedre?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.504
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det siste hadde absolutt vært interessant å få et svar på. Selv om politiet i Norge på langt nær er ufeilbarlige, så sliter jeg med å komme på noe land med et bedre politi - eller hvor politiet i større grad fortjener respekten de har.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Mener du at Norge har et dårlig politikorps? Hvilke land mener du har løst dette bedre?
    Du kan se hvordan norsk politi henlegger vanskeligere saker hvor de har gjerningsmannen, mens de løper etter narkobrukere for å jukse med oppklaringsstatistikken som de blir målt på.

    Videre er de ikke akkurat gode på å luke ut råtne egg. Vi har en rasistjævel av en politimann som regelrett myrdet en utlending. Vedkommende sitter nå å ledende stilling fremfor å bli kastet på hodet ut.

    Nå har vi korrupssjonssak gående hvor enkelte politifolk misbrukte sin polititittel for å fremme sin private forening, hvor de i tillegg misbrukte lønnssystemet for å "tvinge" ordinære politifolk inn i den. Media kaller det selvsagt ikke for korrupsjon, men for samrøre av roller.

    Spesialenheten for politisaker er en stående vits. De etterforsker seg selv og frifinner alt bortsett fra det absolutt grelleste.
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Hvis du ønsker eksempel på hodeløst politi så kan du ta den familiefaren som hadde en nakenbadende datter og han ble tauet inn. Ulovlig ransakelse og hele greia.

    Politiet i Norge vet å ta seg til rette. Det går selvsagt ikke mot folk i Bærum. De har ressurser til å sende advokat på dem. Tro ikke det er tilfeldig at politiet har to forskjellige holdninger overdor østkant- og vestkantsungdom når det kommer til f.eks. rus.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Jeg skulle likt å se morbids reaksjon skulle politiet kreve at han låser opp hans telefon for dem å lese innholdet.

    Det skjer ikke han, så da er politiets oppførsel helt i orden.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Jeg skulle likt å se morbids reaksjon skulle politiet kreve at han låser opp hans telefon for dem å lese innholdet.

    Det skjer ikke han, så da er politiets oppførsel helt i orden.
    Jeg har bare ikke dine standarder. Du maler alt med en ufattelig bred pensel, at noe ikke er feilfritt og perfekt betyr ikke at alt er ræva. Jeg er veldig glad jeg ikke ser verden med dine briller, det må være veldig deprimerende.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Hvem har sagt at norsk politi er rævva? Ræva er dine ord. Jeg sier at norsk politi har ufortjent høy tillit.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Du kan se hvordan norsk politi henlegger vanskeligere saker hvor de har gjerningsmannen, mens de løper etter narkobrukere for å jukse med oppklaringsstatistikken som de blir målt på.

    Videre er de ikke akkurat gode på å luke ut råtne egg. Vi har en rasistjævel av en politimann som regelrett myrdet en utlending. Vedkommende sitter nå å ledende stilling fremfor å bli kastet på hodet ut.

    Nå har vi korrupssjonssak gående hvor enkelte politifolk misbrukte sin polititittel for å fremme sin private forening, hvor de i tillegg misbrukte lønnssystemet for å "tvinge" ordinære politifolk inn i den. Media kaller det selvsagt ikke for korrupsjon, men for samrøre av roller.

    Spesialenheten for politisaker er en stående vits. De etterforsker seg selv og frifinner alt bortsett fra det absolutt grelleste.
    Så svaret er ja?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Hvem har sagt at norsk politi er rævva? Ræva er dine ord. Jeg sier at norsk politi har ufortjent høy tillit.
    Hva med f.eks. bankvesenet, har de også ufortjent høy tillit?
    At et ørlite mindretall gjør ekstremt dumme ting, betyr ikke at systemet aksepterer det.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn