Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.204
    Faktisk.no har da blitt tatt i løgn selv, det er jo bare leftovers fra PK media som jobber der. Faktisk.no er en vits og eksisterer ikke for noe annet enn å fremme pk media sine meninger og for å kneble Resett, Rights og Document.
    Så når noen blir "tatt i løgn" (jeg antar det betyr at de har bommet på en faktasjekk), så er dermed alt de sier og har sagt, helt og fullstendig feil, eller?

    Jeg hadde en gang en nær bekjent som var Jehovas Vitne. Han argumenterte eksakt som deg. I det øyeblikket han ikke kunne svare saklig på et eller annet, beskyldte han umiddelbart budbringeren for "å en gang ha blitt tatt i løgn". Det er en deilig og enkel måte å avfeie alle problematiske innspill på.

    Disqutabel
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Faktisk.no har da blitt tatt i løgn selv, det er jo bare leftovers fra PK media som jobber der. Faktisk.no er en vits og eksisterer ikke for noe annet enn å fremme pk media sine meninger og for å kneble Resett, Rights og Document.
    Så når noen blir "tatt i løgn" (jeg antar det betyr at de har bommet på en faktasjekk), så er dermed alt de sier og har sagt, helt og fullstendig feil, eller?

    Jeg hadde en gang en nær bekjent som var Jehovas Vitne. Han argumenterte eksakt som deg. I det øyeblikket han ikke kunne svare saklig på et eller annet, beskyldte han umiddelbart budbringeren for "å en gang ha blitt tatt i løgn". Det er en deilig og enkel måte å avfeie alle problematiske innspill på.

    Disqutabel
    Du kaster vel stein i et glasshus nå gjør du ikke?

    Det har gjentatte ganger blitt tatt frem om da Hege Storhaug i HRS hadde feil i en artikkel, så hvorfor skal ikke jeg ha rett i at faktisk.no har tatt feil de også.

    Du kan også se på de som jobber der, de er tidligere journalister i pk media pluss en fra Blitz, hvorfor er disse troverdige, det er som om hesten skulle passe havresekken.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.204
    Faktisk.no har da blitt tatt i løgn selv, det er jo bare leftovers fra PK media som jobber der. Faktisk.no er en vits og eksisterer ikke for noe annet enn å fremme pk media sine meninger og for å kneble Resett, Rights og Document.
    Så når noen blir "tatt i løgn" (jeg antar det betyr at de har bommet på en faktasjekk), så er dermed alt de sier og har sagt, helt og fullstendig feil, eller?

    Jeg hadde en gang en nær bekjent som var Jehovas Vitne. Han argumenterte eksakt som deg. I det øyeblikket han ikke kunne svare saklig på et eller annet, beskyldte han umiddelbart budbringeren for "å en gang ha blitt tatt i løgn". Det er en deilig og enkel måte å avfeie alle problematiske innspill på.

    Disqutabel
    Du kaster vel stein i et glasshus nå gjør du ikke?

    Det har gjentatte ganger blitt tatt frem om da Hege Storhaug i HRS hadde feil i en artikkel, så hvorfor skal ikke jeg ha rett i at faktisk.no har tatt feil de også.

    Du kan også se på de som jobber der, de er tidligere journalister i pk media pluss en fra Blitz, hvorfor er disse troverdige, det er som om hesten skulle passe havresekken.
    Tror ikke jeg bedriver steinkasting fra innsiden av drivhuset, nei.
    Det er både fair og fornuftig å ta folk på faktafeil. Men det er IKKE fair og fornuftig å dermed avskrive kilden kun begrunnet i at de har (bevisst eller ubevisst) feilinformert i enkelt(e) tilfelle(r).

    Husker ikke at jeg har deltatt i debatt angående Storhaug overhodet. Vet det var en del kontroverser omkring en bok hun skrev for en tid tilbake, der det var uklart om hun utnyttet et vitne eller ei, men jeg husker i grunn ikke saken. Jeg leser Storhaug med interesse, og selv om jeg stort sett ikke deler hennes syn på verden, har jeg ikke avskrevet henne selv om hun har hatt ett eller flere utsagn der det er en viss debatt om sannhetsgehalten. Jeg generaliserer ikke, skal vi ta folk på faktiske feil, må vi komme opp med noe mer enn påstander vi selv finner på. Da bør det underbygges.

    Disqutabel
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.913
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Norge er hva det er i dag på TROSS av religion og kirke! Ikke på grunn av.
    Tja...

    At Norge er slik som det er i dag, henger mye sammen med de felles verdiene i samfunnet.

    Mange av disse verdiene kommer fra gammelt av, og noe igjen av dette kommer fra de verdiene som protestantismen og kristendommen banka inn i oss. Andre ting igjen er enda eldre, og kommer fra vikingtida.

    Johan-Kr
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Norge er hva det er i dag på TROSS av religion og kirke! Ikke på grunn av.
    Tja...

    At Norge er slik som det er i dag, henger mye sammen med de felles verdiene i samfunnet.

    Mange av disse verdiene kommer fra gammelt av, og noe igjen av dette kommer fra de verdiene som protestantismen og kristendommen banka inn i oss. Andre ting igjen er enda eldre, og kommer fra vikingtida.

    Johan-Kr
    Svarer med en tja jeg og. Jeg mener fremdeles det er på tross av de geistlige og religionen. Det er enkeltpersoner i Norge som skal ha ros for å ha gått foran, foreksempel Bjørnstjerne Bjørnson og mange flere.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.204
    Litt interessant at flere av dem ventet på å bli eksplodert, synes jeg. Men i stedet for å bli utsatt for brutal terror, måtte de gjennomleve den noe langsommere terroren fra en som hadde med seg en rekvisisjon som kanskje var fra NAV. Alternativt var det en tilgodelapp etter at de hadde levert tilbake en kjempe-TV de ikke var helt happy med. Og hvordan visste alle kundene så soleklart at opphavet var Somalia?

    Det som er litt trist, er at dette definitivt og ukritisk blir oppfattet som sannhet hos en rekke lesere. Enten det har sannhetsgehalt, eller ei.

    Disqutabel
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    De må jo være overlykkelige på Power!

    Vis vedlegget 512840

    Vis vedlegget 512839

    Vis vedlegget 512838 hvorfor i all verden

    Vis vedlegget 512837
    Dette er skremmende...


    En ting som slår meg om selve påstandens sannsynlighet er hvorfor i all verden dele ut rekvisisjon på iPhone? Rekvisisjoner brukes i stedet for rene pengeoverføringer for å sikre at pengene brukes til det de er ment for, og ikke noe annet. Altså ville det være rimelig å skrive en rekvisisjon på for eksempel mat og klær for å hindre at pengene ble brukt til smarttelefoner i stedet.

    Alt skurrer med denne historien allerede før man synes køen hos Power var påfallende lang...
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Dette er vel et godt eksempel på "fake news"-kampanje.

    1: Fire identiske klipp&lim historier i begge språkformer, så godt samkjørt at de ikke engang legger merke til skriveleifen.
    2: Om man bare ser på historien i seg selv og ignorerer at alle hevder å ha opplevd akkurat dette; Hvor mange av dere tror at det går an å troppe opp med en REKVISISJON på Power eller en annen tilsvarende butikk og forvente at personalet i det heletatt vet hva dette er? Her hadde det blitt så mye sirkus og usikkerhet at den som venta bak dem i køen ville ha blitt ferdig ekspedert av noen andre minst en halv time før disse iphoneglade somalierne hadde fått spasere ut med telefonene sine. Forutsatt at de faktisk hadde fått gjennomført transaksjonen i det heletatt.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg har handla joggesko hos XXL på rekvisisjon fra arbeidsgiver. Det tok lang nok tid til at noen sikkert kunne registrert at det var en rekvisisjon. Hadde jeg vært svart ville de nok også sett at den antageligvis var fra NAV....
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Så får vi andre lure litt på hvor slikt har sitt utspring. En stokk korket tastaturkriger fra en kjeller i Telemark, eller en utspekulert venstrevridd aktivist.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    En stokk korka kjellerkriger i Bergenstraktene kan jo også være et alternativ.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    • Liker
    Reaksjoner: KJ

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Veldig bra skrevet av Maria Zâhler

    De førstnevnte, de venstreradikale, driver en godt skjult kamp for å få det norske samfunnet styrt etter deres verdier. De har lyktes svært godt med dette så langt, fordi de (av mediene) får agere som om de var objektive sannhetsvitner.

    Et godt eksempel på dette er Berit Berg, som er professor i sosialt arbeid ved NTNU og har rettet skarp kritikk mot førsteamanuensis Øyvind Eikrem, for sistnevntes medvirkning i Resett. Berg brukte sin innflytelse ved ISA til å bidra til at Eikrem ble refset av instituttledelsen og kalt inn på teppet

    Dette dreier seg med andre ord om en akademiker med en viss innflytelse og troverdighet i media. Det som sjelden nevnes er at Berg har vært aktiv i både AKP-ml og Rød Front, to svært ytterliggående venstrevridde grupperinger.

    Under det forrige århundret herjet to ekstremistiske ideologier i Europa. Begge forårsaket millioner av tapte menneskeliv. Begge to utløste krig og konflikt. Men det er kun en av dem vi har tatt et skikkelig oppgjør med. Etter andre verdenskrig ble fascister og nazister henrettet, og man har sørget for å gjøre oppvoksende generasjoner bevisste på nazistenes grusomheter. Det sistnevnte har vært helt riktig og viktig.

    Det samme har aldri skjedd med sosialismen og kommunismen. Selv om disse ideene har tatt livet av flere mennesker enn nazistene kunne drømme om, så er ikke betegnelsen kommunist i nærheten av like injurierende som nazist eller fascist. Det er det ingen logisk grunn til. De rendyrkede sosialistiske og kulturmarxistiske ideene på ytterste venstre er like farlige og like menneskefiendtlige som de fascistiske ideologiene på ytre høyre. For historien har vist hva som skjer i samfunn der sosialistenes planøkonomi blir implementert og staten har all makt, og dagens utvikling i vestlige samfunn viser hvilken destruktiv utvikling som tar til, når de venstreradikales patologiske altruisme blir rådende for etablissementets innvandrings- og integreringspolitikk.

    Likevel er kontrasten mellom fascisters og sosialisters anseelse i samfunnet enorm den dag i dag. Fascistene er samfunnets avskum, forhatte, marginaliserte og bortgjemte. Den som har hatt forbindelser til slike høyreekstreme krefter vil slite enormt på arbeidsmarkedet. Samtidig bekler personer som har hatt samrøre med sterkt ytterliggående venstrevridde krefter, som Berit Berg, prestisjetunge stillinger i akademia. Venstreekstremismen står også sterkt blant norske journalister.
    https://resett.no/2018/10/11/nar-venstreekstreme-aktivister-far-agere-som-objektive-sannhetsvitner/

    Ja det er Fjernis 2.0, husker ikke passordet siden jeg har logget meg automatisk inn, så det er kun på jobben jeg har tilgang til det nicket, FOrandre passord på mandag.
    Skriver med dette nicket selv om alt tar utrolig lang tid.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    En liten kilevink til den hjelpeløse ynkelighetspersonen som i dag fronter venstresiden.

    https://www.nrk.no/ytring/spillet-om-ytringsfriheten-1.14244145
    Innlegget er godt, kommentaren din babbel. Ryggraden var fraværende over hele fjæla. Men det interesserer ikke deg, som bare vil instrumentalisere alt inn i papegøyespråk om venstreside.
    Denne ynkelige islamofile nissen fortjener alt hva vi kan gi av tyn og pes, og det samme til hans tilhengerskare.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.121
    Antall liker
    9.429
    En liten kilevink til den hjelpeløse ynkelighetspersonen som i dag fronter venstresiden.

    https://www.nrk.no/ytring/spillet-om-ytringsfriheten-1.14244145
    Innlegget er godt, kommentaren din babbel. Ryggraden var fraværende over hele fjæla. Men det interesserer ikke deg, som bare vil instrumentalisere alt inn i papegøyespråk om venstreside.
    Denne ynkelige islamofile nissen fortjener alt hva vi kan gi av tyn og pes, og det samme til hans tilhengerskare.
    Hvem er det du sikter til nå?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    En liten kilevink til den hjelpeløse ynkelighetspersonen som i dag fronter venstresiden.

    https://www.nrk.no/ytring/spillet-om-ytringsfriheten-1.14244145
    Innlegget er godt, kommentaren din babbel. Ryggraden var fraværende over hele fjæla. Men det interesserer ikke deg, som bare vil instrumentalisere alt inn i papegøyespråk om venstreside.
    Denne ynkelige islamofile nissen fortjener alt hva vi kan gi av tyn og pes, og det samme til hans tilhengerskare.
    Selvfølgelig gjør han det!; men det er da ingen god grunn til å utvikle et slikt tunnelsyn som du bedriver for tiden. Det fordummer mer enn det opplyser. Du minner meg litt om disse aktivistene som du til stadighet lar din tastaturtourette gjøre til syndebukker for alt som ikke er som du mener det bør være.

    Du argumentere like monomant som en svensk feminist som bare har ett svar på alt som er galt! Makt og menn. For deg er det venstresidesosialistiskefeministiske… !
     
    Sist redigert:

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.304
    Sted
    Bartistan
    These daze framstår deph beklageligvis som naustegubben med det aller, aller trangeste naustet :(
    Tirade på tirade uten nevneverdig innhold...
     
    Sist redigert:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    En liten kilevink til den hjelpeløse ynkelighetspersonen som i dag fronter venstresiden.

    https://www.nrk.no/ytring/spillet-om-ytringsfriheten-1.14244145
    Innlegget er godt, kommentaren din babbel. Ryggraden var fraværende over hele fjæla. Men det interesserer ikke deg, som bare vil instrumentalisere alt inn i papegøyespråk om venstreside.
    Denne ynkelige islamofile nissen fortjener alt hva vi kan gi av tyn og pes, og det samme til hans tilhengerskare.
    Er det Goffeng du sikter til??

    Hvem er den islamofile nissen?? Det er flere av dem der ute!
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Måtte bare, er jo viktig at det er mest mulig korrekt




    En liten kilevink til den hjelpeløse ynkelighetspersonen som i dag fronter venstresiden.

    https://www.nrk.no/ytring/spillet-om-ytringsfriheten-1.14244145
    Innlegget er godt, kommentaren din babbel. Ryggraden var fraværende over hele fjæla. Men det interesserer ikke deg, som bare vil instrumentalisere alt inn i papegøyespråk om venstreside.
    Denne ynkelige islamofile nissen fortjener alt hva vi kan gi av tyn og pes, og det samme til hans tilhengerskare.
    Selvfølgelig gjør han det!; men det er da ingen god grunn til å utvikle et slikt tunnelsyn som du bedriver for tiden. Det fordummer mer enn det opplyser. Du minner meg litt om disse aktivistene som du til stadighet lar din tastaturtourette gjøre til syndebukker for alt som ikke er som du mener det bør være.

    Du argumentere like monomant som en svensk feminist som bare har ett svar på alt som er galt! Makt og hvite menn. For deg er det venstresidesosialistiskefeministiske… !
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Joda, men når mange Høyrevelgere stemte Venstre for å få Venstre over sperregrensen og sikre Erna, er ikke det strengt tatt så mye bedre. Det heter taktikk. Jeg har stemt Ap når jeg egentlig var mer enig med H for å hindre FrP i regjeringsposisjon. Det var ikke statskupp det heller Deph.

    Og om dette innebærer at KrF imploderer må du vel være fornøyd?
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.814
    Antall liker
    2.805
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes det er imponerende at Hareide faktisk har baller til å frigjøre partiet fra posisjonen som tafatt haleheng til en høyreside som aldri har brydd seg om dem. Han har tydeligvis fått nok av fornærmelsene fra FrP og overbærenheten fra Høyre. Avstanden mellom sentrum og høyresiden har økt i og med at konservatismen har vikt for liberalismen blant de blå. At Hareide nå gjør det han gjør hadde ikke mange trodd. Han hadde kastet Solberg på Listhaugsaken, det er jeg ganske sikker på nå.

    At Stavrum står og gaper etter luft i blekka si er bare et sunnhetstegn.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Joda, men når mange Høyrevelgere stemte Venstre for å få Venstre over sperregrensen og sikre Erna, er ikke det strengt tatt så mye bedre. Det heter taktikk. Jeg har stemt Ap når jeg egentlig var mer enig med H for å hindre FrP i regjeringsposisjon. Det var ikke statskupp det heller Deph.

    Og om dette innebærer at KrF imploderer må du vel være fornøyd?
    Ja jo... jeg er jo en gamer av hjerte så jeg ser taktikken og spillet, og tåler å tape en runde. Hareide har vært tålmodig og spilt sine kort bra. Jeg har heller ingen angst for AP of SV, jeg er litt mer uenig med dem men vi lever godt med et par år med dem også. Forskjellene er egentlig minimale i praksis for vanlige mennesker. Uten problemer. Og om Krf forsvinner fra verden som følge av dette, så er jeg nesten litt villig til å se det hele utfolde seg.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes det er imponerende at Hareide faktisk har baller til å frigjøre partiet fra posisjonen som tafatt haleheng til en høyreside som aldri har brydd seg om dem. Han har tydeligvis fått nok av fornærmelsene fra FrP og overbærenheten fra Høyre. Avstanden mellom sentrum og høyresiden har økt i og med at konservatismen har vikt for liberalismen blant de blå. At Hareide nå gjør det han gjør hadde ikke mange trodd. Han hadde kastet Solberg på Listhaugsaken, det er jeg ganske sikker på nå.

    At Stavrum står og gaper etter luft i blekka si er bare et sunnhetstegn.
    Jeg er 100% enig. At en partileder med baller ikke passer inn i den regjeringen er vel ingen overraskelse (spøk).
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    At en partileder med baller ikke passer inn i den regjeringen er vel ingen overraskelse (spøk).
    Du må nesten spørre Grande om hvordan hun stiller seg til det spørsmålet...................................................
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.204
    Har absolutt intet å gjøre med venstre-/høyre-side. Du hadde hatt godt av å la være å rope venstreside slik som trump roper fake news når dere leser noe dere ikke liker.
    Rent prinsipielt er det vel greit at en Vegan-barnehage* dropper denne barnesangen, dersom de finner det problematisk? Vi andre kan le til vi får urinveisinfeksjon, men noe av ideen med et åpent og fritt samfunn, er blant annet å tåle en del holdninger vi er uenige i. Dette er da i sannhet en bagatell.
    * Jeg overraskes faktisk mer over det faktum at det finnes noe sånt som en vegansk barnehage. Nesten som en religiøs skole, på et vis. Jeg er skeptisk til sånne lett fanatiske opplæringsanstalter, men dersom jeg nå leser mitt eget innlegg, er det innafor det jeg tåler. Spesielt fordi veganer a) sparer dyras lidelser, og b) bidrar til miljøvennlige løsninger.

    Disqutabel
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Nå er det vel ikke i en veganbarnehage, finnes veganbarnehage? Dette var vel mer frustrasjon fra en veganer
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.652
    Antall liker
    15.748
    Torget vurderinger
    2
    Har full sympati med dem som er rammet av flom på Vestlandet. Registrerer dog at man enda en gang har åpnet for utbygging der man historisk har hatt flom, denne gang i Skjåk. Dette er et vanlig problem, der tettbygde strøk åpner for utnyttelse av arealer som har ligget ubrukte, men som utbyggerne velger å ta en sjanse på. Enten er man historieløs i teknisk etat/plan&bygg, eller også går man med på å ta sjansen og innvilge tillatelse. Nede i Europa er dette et stort problem. Åpne og flate områder, i nærheten av elver, synes å rope på utbygging, og så glemmer man hvorfor det ikke bygges der.

    (Da jeg første gang kom til Fagernes undret jeg på hvorfor det ikke var bygget tettere på vannet. Årsaken ble klar andre år, da det ble flom og områdene jeg syns det var dumt å ikke utnytte lå godt under vann.)

    Blåbærmyra er da et navn som burde få utbyggere til å stusse, alternativt huskjøperne? Populært boligområde på Skjåk. På TV kunne jeg se at gulvplankene i husene flyter.

    Skjermbilde 2018-10-15 kl. 15.09.37.jpg
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.204
    Nå er det vel ikke i en veganbarnehage, finnes veganbarnehage? Dette var vel mer frustrasjon fra en veganer
    Ah, du har selvsagt helt rett. Godt. Jeg tror det må ha kokt over i huet mitt. Uansett mener jeg hele saken er en agurk-sak, bokstavelig talt.

    Disqutabel
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.652
    Antall liker
    15.748
    Torget vurderinger
    2
    Har absolutt intet å gjøre med venstre-/høyre-side. Du hadde hatt godt av å la være å rope venstreside slik som trump roper fake news når dere leser noe dere ikke liker.
    Rent prinsipielt er det vel greit at en Vegan-barnehage* dropper denne barnesangen, dersom de finner det problematisk? Vi andre kan le til vi får urinveisinfeksjon, men noe av ideen med et åpent og fritt samfunn, er blant annet å tåle en del holdninger vi er uenige i. Dette er da i sannhet en bagatell.
    * Jeg overraskes faktisk mer over det faktum at det finnes noe sånt som en vegansk barnehage. Nesten som en religiøs skole, på et vis. Jeg er skeptisk til sånne lett fanatiske opplæringsanstalter, men dersom jeg nå leser mitt eget innlegg, er det innafor det jeg tåler. Spesielt fordi veganer a) sparer dyras lidelser, og b) bidrar til miljøvennlige løsninger.

    Disqutabel
    Foreldre skal være flinke i utvelgelse av kost om man vil sikre at barn får i seg det de trenger når de er i vekstfase. Det er mange tilfeller av stygg feilernæring av "veganerbarn". I Italia førte slike til forslag i nasjonalforsamlingen om forbud mot veganerkost til barn (som jeg ikke vet om ble til lov). Proteinmangel og B12-mangel er sentrale problem -- småbarn ender opp med beinbygning som oldinger.

    Så man får håpe at de vet hva de holder på med når de serverer mat til de små.
    https://www.thehealthyhomeeconomist.com/12-year-old-vegan-has-the-degenerating-bones-of-80-year-old/

    Ellers - som saksopplysning - man klipper ull av sauen, og det lar seg fint gjøre uten å ta livet av den. Så hvorfor "Bæ, bæ, lille lam" er kommet på fylisten kan man undre seg over.

    I UK har mengden veganere økt sterkt og helsevesenet har fått godt sammenligningsgrunnlag:

    Fashionable vegan diets can be damaging to children's health, nutritionists will warn today.

    Vegan diets, devoid of meat, fish or dairy, can lead to 'devastating' health effects and, in the worst cases, death.

    Children following vegan diets are 'leaner and smaller' than children who eat meat – or even those on vegetarian diets which allow milk, eggs and cheese.

    But veganism is becoming increasingly popular in the UK. The number of vegans has risen 360 per cent in the past ten years to 542,000 people – now 1 per cent of the UK population – from just 150,000 in 2007.
    https://www.dailymail.co.uk/health/article-4493900/Trendy-vegan-diets-wreck-child-s-health.html
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Nå er det vel ikke i en veganbarnehage, finnes veganbarnehage? Dette var vel mer frustrasjon fra en veganer
    Ah, du har selvsagt helt rett. Godt. Jeg tror det må ha kokt over i huet mitt. Uansett mener jeg hele saken er en agurk-sak, bokstavelig talt.

    Disqutabel
    Saken er jo ikke viktig i selv selv, men veldig illustrerende på hvordan mange på ytre venstre tenker. Det er litt de samme menneskene som vil politianmelder bibliotek for å spille egnerviser eller forlanger at Pippi Langstrømpe skrives om eller forbys, at kjønn ikke finnes og så videre. De tar med seg denne barnehagementaliteten over i identitetspolitikken og ut i samfunnet forøvrig. Det er svært mange slike tegn i tiden nå.

    Forøvrig må man gjerne spise mye grønnsaker for meg, men å lage hysteri rundt barnesanger for de de handler om melk, ull og kjøttkeker til middag er bare rimelig tåpelig. Skeptisk til at slike skal ha for mye påvirkning på små barn.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.204
    Nå er det vel ikke i en veganbarnehage, finnes veganbarnehage? Dette var vel mer frustrasjon fra en veganer
    Ah, du har selvsagt helt rett. Godt. Jeg tror det må ha kokt over i huet mitt. Uansett mener jeg hele saken er en agurk-sak, bokstavelig talt.

    Disqutabel
    Saken er jo ikke viktig i selv selv, men veldig illustrerende på hvordan mange på ytre venstre tenker. Det er litt de samme menneskene som vil politianmelder bibliotek for å spille egnerviser eller forlanger at Pippi Langstrømpe skrives om eller forbys, at kjønn ikke finnes og så videre. De tar med seg denne barnehagementaliteten over i identitetspolitikken og ut i samfunnet forøvrig. Det er svært mange slike tegn i tiden nå.

    Forøvrig må man gjerne spise mye grønnsaker for meg, men å lage hysteri rundt barnesanger for de de handler om melk, ull og kjøttkeker til middag er bare rimelig tåpelig. Skeptisk til at slike skal ha for mye påvirkning på små barn.
    V for Vegan i dette tilfellet, Gjestemedlem, ikke V for Venstre, ei heller for Victory.
    Du prater veldig mye tull for tiden. Jeg mener forsåvidt Vegan-kjøret er svært overdrevet, men la nå folk få være folk.

    Disqutabel
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn