- Ble medlem
- 04.02.2004
- Antall liker
- 7.012
Jeg hadde heller satset på en form for hornsub, en god midbasskasse og et CD-horn på toppen. Det meste av lytteglede og moro sitter under 1kHz imo. Skaff deg smekk med kontroll! 
Tipper hornsub blir store saker! Er ikke dette en god midbasskasse ? Da i hornfolkets termer.Jeg hadde heller satset på en form for hornsub, en god midbasskasse og et CD-horn på toppen. Det meste av lytteglede og moro sitter under 1kHz imo. Skaff deg smekk med kontroll!![]()
Akkurat. Det hadde vært fryktelig moro å fått noen på besøk som hadde erfaring med fenomet. Som kunne kommet å lyttet her hos meg. Jeg er strålende fornøyd om dagen. Men det er ikke dermed sagt at jeg har noen form for sløring her hos meg. Det er bare det at en separat pre foran minidsp oppleves vesentlig bedre enn hvis jeg kutter den ut. Men når en sitter å måler ,justerer og lytter i ensomheten. Er det lett å la seg lure. Av noe som kanskje er en endring fremfor en forbedringGrunnen til at jeg spør er at OBBB og jeg testet analog vs digital på minidsp 4x10HD for mange år siden og opplevde sløring via den analoge inngangen.
Dæven, dette hadde jeg ikke ventet.Etter "hundre år" med normale høyttalere er det ingen vei tilbake etter dette. Kjør på.
JP
Jo takkDæven, dette hadde jeg ikke ventet.
Velkommen i hønn klubben.![]()
tja.. hvilket cd-hønn for denne driveren med deling på rundt 600-800Hz ...ishHva med Celestion Axi2050 i et cd-horn?
Når kanskje ikke helt opp til 20k, men litt EQ kan kanskje ikke skade.
Litt dyr, men kan nok skaffes for godt under 20 laken.
Har denne selv, men ikke brukt den noe særlig over 10kHz, da jeg har diskanthorn som er bedre egnet oppover.
Vis vedlegget 645061
Kan brukes fra 300 Hz, men det krever et digert horn.
God ideeEr ikke det trehornet Arne selger midt i blinken her da ?
Har blinket ut Fostex som også skal drives av en ennen F5 jeg har. Eller kanskje en eller annen jbl driver.Hva venter du på?
Du bør tenkte på en "Super Tweet" på toppen da det gjør toppen mer åpen, og du presser ikke mellomtone driver like mye oppover. 950B ser ikke ut til å like seg for høyt i frekvensområdet pga økende forvrengning over 7kHz (Se test på Audioxpress.com)
Det ligger fortsatt et par JBL 2405 Alinco til salgs...
hør litt med Arne, emo, grelv, Sluket eller andre som har erfaring med matching av diskant på sånne horn. Målet er ryddig spredningsmønster, også vertikaltHar blinket ut Fostex som også skal drives av en ennen F5 jeg har. Eller kanskje en eller annen jbl driver.
Jeg bruker Fostex T500 mk II over TH4000 og det fungerer meget bra, et "rimelig" alternativ til TAD ET-703Har blinket ut Fostex som også skal drives av en ennen F5 jeg har. Eller kanskje en eller annen jbl driver.
Har egentlig dette elementet så "stor" betydming for det totale intrykket? For å si det sånn, hadde du klart å høre forskjell miellom Fostex T90 kontra 900? Trenker når alt er satt opp og spiller.Jeg bruker Fostex T500 mk II over TH4000 og det fungerer meget bra, et "rimelig" alternativ til TAD ET-703
Jeg har ikke testet T90, men jeg regner med at T500 er et bedre element. Hvor stor "real world" forskjell det er kan sikkert diskuterers. Jeg vil også tror det kommer an på hvor tidlig man deler inn Fostex. Jeg deler på 9k, så T500 spiller mer enn bare i hundefløyte registeret hos meg.Har egentlig dette elementet så "stor" betydming for det totale intrykket? For å si det sånn, hadde du klart å høre forskjell miellom Fostex T90 kontra 900? Trenker når alt er satt opp og spiller.
Tipper jeg har levd med kompromisser hele mitt livHvilke kompromisser kan du klare og leve med/høre på??
Som noen har sagt før her, og jeg gjentar.... Se litt på hva dem store gutta gjør, og se på hvilken måte du kan skalere det til ditt nivå..
Ikke noe fasit svar, det er bortimot en million veier til Rom.. jeg ville gått for 4 veis. Fordi jeg da kunne sett litt mer hva dem forskjellige områdene gjør, lettere og tweake etterhvert og. Bygg modulært.
Jeg skal ikke si noe om hvilket brand eller hva du skal går slikt sett, men JBL er en trygg sti og det finnes masse kompetanse her inne på de tinga...
- Tweeter
- Midhorn
- Midbass
- Bass
/JR