Digitale avspillere Hva finnes av bra nyere cdspillere?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.512
    Synes hele dsd greia er hypa, nå skal det jo helst være dsd512 selv om det ikke tas opp i dette format (sist jeg sjekket var det max dsd 256). Er jo litt komisk disse som skal ha pure dsd og kjøper disker som er merket med dsd opptak, men det står mange ganger ikke at de er mixet i pcm og så konverter igjen til dsd. DXD som er pcm blir jo også regnet for pure dsdnår det konverteres, tror det er et white paper på det men gadd ikke lese det. OK det var litt avsporing.
    Helt enig med deg. Samme svindelen kjøres jo i full skala også på PCM formatet.

    Trolig har man hørt forskjell på måten en egens DAC håndterer ulike format og tilskriver det formatet heller enn filtre benyttet i sin DAC. Eller så gir man rett og slett beng i hvofor og kjøper det de liker best, — the easy way uten tanke på neste korsvei.

    Jeg syns jo det er mest intressant å se når man debaterer sine 5+ ulike versjoner av samme innspilling gjort med utstyr som neppe rakk over 17kHz. Hvor man allerede ved første digitalisering overgikk hva som var mulig å lage med den tids innspillingsutstyr. Det man kjøper er jo i prinsippet samme innspilling kjørt gjennom et annet sett med mer eller mindre avanserte tonekontroller.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Tilbake til Exposure XM cd-spiller. Nå har jeg den på lån.
    Det er en seriøst kapabel Dac i den og den låter bare så naturlig. Har prøvd å kjøre den via Dac`r langt over i pris, men setter pris på å bruke den som cd-spiller uten ekstern Dac. Redbook all the way. kr 19.000 ny.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Ble plutselig litt mer aktuelt da jeg har avtalt salg av min Naim. Ligger en Hegel på torget, men grå :confused:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn