Som RoDa hentyder så kan dette ødelegge Fidelity nr. 32 tråden, så vi kan starte her..
Siden jeg er så rørete av meg, så har jeg ikke hørt alt av transe amper, men på alle mine år i denne hobbyen så har jeg ikke hørt et oppsett med transe som faktisk klarer og gjenskape musikk hele veien..
Jeg for min del klarte ikke å høre annet enn musikk gjenskapt på en meget hyggelig måte før jeg "raserte" anlegget her om dagen, om det er andre-harmoniske forvreningninger som får frem musikken på denne måten, så give me moore.! 8)
Men hva i all verden er rørlyd.?
Ser aldri at det refereres til transelyd i Fidelity....... :
Kjell
Her er det en misforståelse ute og går, jeg hadde en påstand om at rør IKKE har bass, de gjenskaper kun musikken, noe som transe rett å slett ikke klarer pga de bare lager BASS i de nedre oktavene..RoDa skrev:Dette avhenger jo om du er nødt til å ha en viss 2de harmonisk forvregning for å kunne nyte musikken din.Rotekroken skrev:Hva er rørlyd.?
Og hva slags transe er det som klarer å spille musikk i "bass" området.?
Jeg har til dags dato kun hørt rør som klarer å trille frem musikken hele veien, men er åpen for å lytte til transe som faktisk klarer å gjenskape en troverdig musikkgjengivelse..
Du drar det langt når du mener anlegg uten forvregning ikke kan spille bass........... :![]()
Siden jeg er så rørete av meg, så har jeg ikke hørt alt av transe amper, men på alle mine år i denne hobbyen så har jeg ikke hørt et oppsett med transe som faktisk klarer og gjenskape musikk hele veien..
Jeg for min del klarte ikke å høre annet enn musikk gjenskapt på en meget hyggelig måte før jeg "raserte" anlegget her om dagen, om det er andre-harmoniske forvreningninger som får frem musikken på denne måten, så give me moore.! 8)
Men hva i all verden er rørlyd.?
Ser aldri at det refereres til transelyd i Fidelity....... :
Kjell