Johnny !
HeiWow må jeg si,,,først av allt har du tilgang til dual fets ?og så mange og matchede ?Ideen er slettes ikke dum . )
Nei så sant ,,,selv har jeg bygget mange med dualene og idds merking og kun engang havnet jeg i en worst case der jeg ikke kunne nulle offsett . Gain her kun x 10-20 . I høyere gain blir det mer kristiskHei
Liten vits med å få designet og produsert "datterkort" til moderkortet, hvis det du spør om ikke var på plass, vel ?
Dualfets må være i GR group, ellers blir det altfor varmt i dette inngangstrinnet. Kaskode-transistorene trenger ikke å være matchet, men gjør det likevel.
Nei, ideen er vel ikke altfor for dum ?......
Mvh.
Johnny
HeiHvor tett klarer du matche N vs P channel på dine ?
Blir ingen konflikt overhodet, da sammenkoblingen mellom moderkort og datterkort blir gjort (JP1>JP5) med slike:Det ser jo riktig så bra ut, og det ser ikke ut som det er noen fysiske konflikter annet enn R5 og R8?
Ja TrondHar ikke begynt bygging enda. Etter ferien er det anskaffelse av komponenter som pågår. Jeg har et par andre prosjekter også så ting tar tid.
RS har dessa i lager, ca 1100stkHelge ,,Har det sjedd noe mer her da ?: )Er så smått begynt å sjå nerare på LB Audio kortet, og byrja bestilla nokre smådelar no i fyrstninga som Heatsink (kanskje litt tidlig men RS har stort lager), Bourns trim.pot. - blei 3296, ikkje 3266 pga dei er kun med 12 tørn og den eine er nevnt til 25 tørn. Så DIP-switcher.
Vis vedlegget 945259 RS har dessa i lager, ca 1100stk
Så får ein ta litt etter kvart, blir å bestill nokre kondensatorer, men motstander har eg bra utvalg av. Så blir litt gjennomgang. Da stora holet blir vel transane, har vore litt treig dar i så måte.
Mvh
Helge
Nei, svært lite, mao gått mye tid ifbm med ett anna prosjekt som har lite med DIY Audio å gjer.Helge ,,Har det sjedd noe mer her da ?: )
Bygde Starter-Kit Line Amp og Phono. Fortsatt veldig fornøgd med dei. Borbely var veldig sympatisk og imøtekommande mot ein på starternivå. RIP.Bare men jeg venter på svar på priser og hva som kan leveres av pcb : (
Kan hende man må basere seg på å handle hos AFA , Flere av byggene hans er mer enn godkjent som feks CI 320 sies det .
De enkle low gain / regulatorer konstruksjonene har jeg dog hard wired på multi pcb , kreves litt øvelse .Men en dac eller riia vil man ha minst mulig støy , der er lay out og jord plan viktig
bildet , jeg elsker å gjøre disse her og , lagde 3 av 4 helt uten krøll,,, siste man krevde no feilsøk og retting : )
Vis vedlegget 895256
For de som ikke er kjent med fets , her en super liten innføring .Dette er jo som sagt ikke direkte plug an play elektronikk , med fets som hoved komponenter .
Arbeids betingelsen til de forsjellige steg krever en gitt idss som inngangs trinn pre driver og tilslutt driver .
What is, IDSS, of a FET Transistor?
This is an article that explains what the drain current for zero bias, or I<small> DSS</small> is for a FET transistor. This is the maximum current that a transistor can reach, which is when the gate-source voltage, VGS is 0 volts.www.learningaboutelectronics.com
J-fet frontier 1 vises en super enkel matcher bare med ett 10 v batteri .Ved å forbinde fetens gate og source og måle strømmen som da går gjennom avslører idss (current, drain-to-source, saturated) .Det er flere parametre
men denne er den viktigste
Men sinn sykt moro å pusle med .Som sagt har jeg ofte modifisert flere av borbelyene til andre formål , noen etter ideer fra Erno news ,,,eller jeg har latt meg inspirere av sånt som dette .
![]()
EB-604/410 All-JFET Line Amp Starter Kit
This article continues the classic JFETs series of articles by Erno Borbely and introduces one of his starter kits with an all-JFET line amp. Originally published in audioXpress March 2005 this is an essential reading to understand the “building blocks” of the “Borbely amplifiers”.audioxpress.com
Hvis en ser topologien,e så er det ikke vanskelig å se likheten mellom allfet serien og hans starter serie "Jeg har så ledes fått inspirasjon i disse teste ut en litt andre figurasjoner , som å gjøre 435 ampen FB less out : )
Må ikke ,,, men kansje en dag jeg kjeder meg
mer kommer