HT / PSU BORBELYS BALANCED PREAMP

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.032
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Skreddersydd kort for inngangstrinnet med j109/k389 og j103/k246. Ser bra ut. Noen planer om kjøling? Jeg tenker å sette kjøling på dette trinnet da jeg har for få transistorer med lav Idss.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.096
    Antall liker
    2.512
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Teaser #2
    Vis vedlegget 934455 Vis vedlegget 934456
    Er i produksjon hos PCBWAY :cool:
    Mvh.
    Johnny
    Johnny !

    Wow må jeg si,,,først av allt har du tilgang til dual fets ?og så mange og matchede ?Ideen er slettes ikke dum . )
    Jeg har kun lekt meg med tanken om å erstatte både x inngangs trinn og cascader med disse esclusive monolittene : ),

    For meg som kjører servo less " i power ampene og daccen er de ett must for ubetinget DC stabilitet
    Jeg har ikke avhendiget en av dem siden jeg startet på borbely allfet diy reisen" .De er verdt sin vekt i gull , kansje mer : )
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Wow må jeg si,,,først av allt har du tilgang til dual fets ?og så mange og matchede ?Ideen er slettes ikke dum . )
    Hei :)
    Liten vits med å få designet og produsert "datterkort" til moderkortet, hvis det du spør om ikke var på plass, vel ? ;)
    Dualfets være i GR group, ellers blir det altfor varmt i dette inngangstrinnet. Kaskode-transistorene trenger ikke å være matchet, men jeg gjør det likevel.
    Nei, ideen er vel ikke altfor for dum ?.....:cool:.
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.096
    Antall liker
    2.512
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei :)
    Liten vits med å få designet og produsert "datterkort" til moderkortet, hvis det du spør om ikke var på plass, vel ? ;)
    Dualfets være i GR group, ellers blir det altfor varmt i dette inngangstrinnet. Kaskode-transistorene trenger ikke å være matchet, men gjør det likevel.
    Nei, ideen er vel ikke altfor for dum ?.....:cool:.
    Mvh.
    Johnny
    Nei så sant ,,,selv har jeg bygget mange med dualene og idds merking og kun engang havnet jeg i en worst case der jeg ikke kunne nulle offsett . Gain her kun x 10-20 . I høyere gain blir det mer kristisk

    Etter å ha begynnt å sjekke dual matching har jeg funnet at selv inne samme idds group er det tildels store forjeller mellom N og P channel
    Jeg fant ut at i noen tilfeller kunne en matching foregå selv fra en annen idds gruppe så legge idds var lik

    Jeg ville bygge cascade driverne på 435 med duals ,men det gikk ikke . Av mine 15 så ligger range fra 5- 16 mA med hoved vekt 8-10 og 10/12 ish P vs N

    Hvor tett klarer du matche N vs P channel på dine ?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hvor tett klarer du matche N vs P channel på dine ?
    Hei :)
    Det gjenstår å finne ut av. Akkurat nå har jeg ferie på hytta til min mor, men måtte en tur hjemom (kun 20 min unna med bil), for å sjekke "datterkorta" som ble levert med DHL i dag. Joda, de passer helt perfekt ! :). JP1 >JP5 på "dattera" treffer perfekt med de rette punktene til "mammakortet" !
    Blir utmåling av jfet's når ferien er over !
    IMG_20230717_145912.jpg


    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    Det ser jo riktig så bra ut, og det ser ikke ut som det er noen fysiske konflikter annet enn R5 og R8?

    Mvh
    KJ
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei @KJ :)
    Som sikkert noen har skjønt , er @KJ mannen bak designet av "datterkortet" 😍. Vi hadde litt tidsnød når dette skulle gjøres, da både @KJ og undertegnede skulle ut i ferie. Jeg satt med moderkortet i Halden, og @KJ satt i Oslo og skulle tegne datterkortet. Ingen tid til å sende moderkortet til Oslo, så jeg satt med skyvelære å tok mål hjemme. Mange PM's og e-mails fram og tilbake, men resultatet ble jo helt perfekt ! Igjen, tusen takk Knut ! 😍

    Det ser jo riktig så bra ut, og det ser ikke ut som det er noen fysiske konflikter annet enn R5 og R8?
    Blir ingen konflikt overhodet, da sammenkoblingen mellom moderkort og datterkort blir gjort (JP1>JP5) med slike:
    Skjermbilde 2023-07-18 213711.jpg
    Skjermbilde 2023-07-18 213711.jpg Skjermbilde 2023-07-05 010301.jpg

    Datterkortet kommer da litt opp i høyde, så R5 og R8 "går fri" .
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.096
    Antall liker
    2.512
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    BA /LB Folks ,,,,når flere av dere kansje har fått startet på noen av prosjektene ,,, skulle være ting som er uklare eller kansje mangler eller og feed back eller tips om forbedring er , Så var Les intressert av det .
    Jeg vet ikke om han har kapasitet til å svare og følge opp hver enkelt , Han driver helt og holdent nå med konsultasjon og utvikling av pro audio kun new bjt
    Jeg tar det iallefall opp med ham og kan godt være mellom mann

    Da er det fint om andre kan legge fram det de måtte ha angående prosjektene LB /BA

    Les sier du må sjekke om at allt er rett , elller noe du vil ha korrigert , vel det ble det ikke tid til .
    Det jeg i midlertid ser er at det er ikke angitt noe verdi for jonny sine r3/R4 som starting point . Han kunne hatt med rangen " av verdier og noen ekstra tillegg notes som :

    ci vs vi mode ,,, non cascade ,, Spesiellt for dem som ikke har gjort BA mc trinn før , Eller forså vidt noen av de andre kreasjonene ,,, så er det ikke allt " noen selv følge .

    Liten historeie angående det ;
    Jeg ville ta kontakt Shin i fidelix for en i2s tx med isolatorer han hadde lager for PS audio , med måtte bruke en norsk tolk : Han sa Shin er høyt intellekt og hvis du ikke intuivt forstår sjema og hook up kan du bare glemme det " Da det kom til alle data /clock of varianten av disse , da måtte jeg spørre .Shin var ikke væree enn at han svarte .

    Så det blir punkt 1 noen andre ? Trond startet du på preampen du ? Torvbakkane ? Roar ?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei @HAREPUSEN :)
    Høres helt greit ut 👍. Men, som jeg meldte deg på PM, vil jeg gjerne ha tilsendt original Pdf'n . Liker best å ha en god lesbar vers. på Pc'n :).
    Er greit i gang, men har oppdaget noen feil i BOM,...... samler opp disse etter hvert, og melder de her.
    Mvh.
    Johnny
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.032
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Har ikke begynt bygging enda. Etter ferien er det anskaffelse av komponenter som pågår. Jeg har et par andre prosjekter også så ting tar tid.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.096
    Antall liker
    2.512
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke begynt bygging enda. Etter ferien er det anskaffelse av komponenter som pågår. Jeg har et par andre prosjekter også så ting tar tid.
    Ja Trond
    hobbi tid er luxux , jeg må selv og prioritere levebrød" og absolutt må " ting som ,,,feks ppk godkjent bil bla, bla
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Satser på dårlig vær i helgen, da det dumpet inn to pakker med deler i dag 😍
    Mvh.
    Johnny
     
    • Love
    Reaksjoner: KJ

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Ligger en liten update av min vers. her.
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Er så smått begynt å sjå nerare på LB Audio kortet, og byrja bestilla nokre smådelar no i fyrstninga som Heatsink (kanskje litt tidlig men RS har stort lager), Bourns trim.pot. - blei 3296, ikkje 3266 pga dei er kun med 12 tørn og den eine er nevnt til 25 tørn. Så DIP-switcher.
    I2023-08-21_MG_8944.jpeg RS har dessa i lager, ca 1100stk

    Så får ein ta litt etter kvart, blir å bestill nokre kondensatorer, men motstander har eg bra utvalg av. Så blir litt gjennomgang. Da stora holet blir vel transane, har vore litt treig dar i så måte.

    Mvh
    Helge
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.096
    Antall liker
    2.512
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Er så smått begynt å sjå nerare på LB Audio kortet, og byrja bestilla nokre smådelar no i fyrstninga som Heatsink (kanskje litt tidlig men RS har stort lager), Bourns trim.pot. - blei 3296, ikkje 3266 pga dei er kun med 12 tørn og den eine er nevnt til 25 tørn. Så DIP-switcher.
    Vis vedlegget 945259 RS har dessa i lager, ca 1100stk

    Så får ein ta litt etter kvart, blir å bestill nokre kondensatorer, men motstander har eg bra utvalg av. Så blir litt gjennomgang. Da stora holet blir vel transane, har vore litt treig dar i så måte.

    Mvh
    Helge
    Helge ,,Har det sjedd noe mer her da ?: )
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Helge ,,Har det sjedd noe mer her da ?: )
    Nei, svært lite, mao gått mye tid ifbm med ett anna prosjekt som har lite med DIY Audio å gjer.
    Er ommbygging/modifikasjon av to J-box'er for henholdsvis stasjonær og roterende på ein Winch for bruk til undervannsteknologi.
    Mao drive ein hydraulisk ROV med fiber + 3000Volt.
    Men nå er det snart vår/sommer og tid for igjen begynn på ein ny vegg på huset som må fores ut og kles for å unngå vanninntrenging ein får i kjelleren pga gammelt murhus 😟 Så blir da igjen mindre audio, jaja ein lurer seg nå til litt innimellom 😂
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.096
    Antall liker
    2.512
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Sånn er livet i perioder
    Ja regner med det er betalt oppdrag med rov " De hadde jo en utviklings avd her på byen ,,, skips skrog vaskere "

    ps og gamle hus vet jeg allt om ,,,, er det ikke det ene så er det noe annet
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn