Homofili i Bibelen

K

knutinh

Gjest
Protestantisk kristendom dras vel mellom to ytterpunkter som er :
1) Innadvent, personlig dialog mellom mennesket og gud (tro er viktigere enn handlinger etc)
2) Og kristendommen som en samfunnsinstitusjon som har meninger om hvordan man skal oppføre seg mot hverandre, bl.a. fordømmelse.

Jeg oppfatter budskapet i det nye testamente som at de som synder er en viktig fokusgruppe for jesus, mens de som anklager andre for å synde er lite populære?

Kristendommens karakter har vel endret seg radikalt fra tidlig kristendom, innom romerne en tur, konsilet i 1300 og noe, den mørke middelalderen, luther, revisjonismen når naturvitenskapene blomstret, til dagens tilpasninger (og trefninger) med moderne samfunnsliv. Hvilken av disse er "rett"? Alle, ingen, eller en spesiell?

mvh
Knut

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Overalt i verden, og til nesten alle tider, har homofili vært sett på som noe syndig, og som man ikke ønsker skal praktiseres. Årsaken til at det har fått plass i religiøse tekster tror jeg skyldes at folk flest faktisk ser på selve akten som noe avskyelig og unaturlig, og derfor må være mot Guds vilje. Dessuten fører jo heller ikke slik praksis til at noen føder et avkom. Det har jo også vært viktig opp gjennom historien: man skal kun ha sex fordi det sikrer etterslekten.

De fleste steder i verden er det slik fortsatt, det er vel bare den såkalte vestlige verden som har begynt å bevege seg bort fra den tankegangen. I de fleste afrikanske og asiatiske land, for eksempel, er homofili utenkelig. De fleste fra land i de områdene vil si at i mitt hjemland eksisterer ikke homofili.
Årsaken til det er jo opplagt: Homofile derfra fornekter sin egen legning, og gifter seg med en person av motsatt kjønn for å slippe og utsette seg for skammen overfor resten av samfunnet. Hvordan de har det er det vanskelig å forestille seg. Noen har det sikkert ok, andre sikkert helt forjævlig.
De ytterst få som velger å fremstå som homofile blir for det meste sett på som freaks, og blir utestengt fra så godt som hele samfunnet. De har ingen mulighet til å greie seg i livet.

Altså er det å akseptere homofili ganske nytt. Derfor har jeg forståelse for at det tar tid å venne seg til det for mange. Spesielt fordi det står omtalt i hellige skrifter som noe skammelig, og mot Guds vilje, tar det lang tid, antakelig mange generasjoner, å få til full aksept for dette, slik at alle mennesker kan leve ut sin legning uten å bli trakassert av andre mer eller mindre velmenende medmennesker.

For ordens skyld: Med å leve ut sin legning legger jeg følgende kriterier: voksenhet og enighet. Det skulle feie vekk avskygninger som pedofili, nekrofili og annet opplagt grums.

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Kristendommens karakter har vel endret seg radikalt fra tidlig kristendom, innom romerne en tur, konsilet i 1300 og noe, den mørke middelalderen, luther, revisjonismen når naturvitenskapene blomstret, til dagens tilpasninger (og trefninger) med moderne samfunnsliv. Hvilken av disse er "rett"? Alle, ingen, eller en spesiell?

mvh
Knut
Hva som er "rett" endrer seg hele tiden. Tidligere sannheter vil plutselig bli en usannhet, og kanskje til og med sett på som kriminelt, femti eller hundre år senere. Fordi menneskeheten har utviklet seg kanskje?
Det interessante er at når en sannhet endrer seg, blir den nye sannheten ofte sett på som en Evig Sannhet, og man fordømmer den forrige sannheten, og glemmer at det ikke er lenge siden denne sannheten ble sett på som Den Evige Sannheten.

Vet ikke om dette ble helt klart, men jeg lar det stå til.

P

Parelius

Gjest
Er homofili og homoseksuelle handlinger unaturlig ?

http://www.nesteklikk.no/20060130/81205.html

..he he, bare for noen år siden var jo favorittargumentet fra de homofobe, inkludert kirkens menn: "..selv ikke dyrene driver med den type perverse handlinger" :p
Nå bør det vel heller hete: Ikke oppfør deg som et dyr. ;)

Ikke lett å si hva som er naturlig lenger. Det er vel heller ikke så interessant i de fleste tilfeller. Spesielt ikke når det gjelder homofili (slik jeg ser det).

K

knutinh

Gjest
Overalt i verden, og til nesten alle tider, har homofili vært sett på som noe syndig, og som man ikke ønsker skal praktiseres. Årsaken til at det har fått plass i religiøse tekster tror jeg skyldes at folk flest faktisk ser på selve akten som noe avskyelig og unaturlig, og derfor må være mot Guds vilje.
""The noble lover of beauty engages in love wherever he sees excellence and splendid natural endowment without regard for any difference in physiological detail." - Plutarch {1}

The ancient Greeks are widely known for their homosexual exploits. Many ordinary people are aware of Greek homosexual love poetry, the same-sex relations of Greek gods and heroes, and the homosexual relationship between Alexander the Great and Hephaestion.

This is only a recent development. Until the second half of the 20th century, historians avoided saying much about the sexuality of the ancient Greeks out of sense of propriety. In 1901, an English classicist named John Addington Symonds published A Problem in Greek Ethics addressing homosexuality in Ancient Greece, but it was provided only to "medical psychologists and jurists" and the number of copies was intended to remain under 100. {2} The first major treatment of ancient Greek homosexuality in English was Greek Homosexuality by K.J. Dover, published in 1978. "

http://www.religionfacts.com/homosexuality/ancient_greeks.htm

-k

"

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
""The noble lover of beauty engages in love wherever he sees excellence and splendid natural endowment without regard for any difference in physiological detail." - Plutarch {1}

The ancient Greeks are widely known for their homosexual exploits. Many ordinary people are aware of Greek homosexual love poetry, the same-sex relations of Greek gods and heroes, and the homosexual relationship between Alexander the Great and Hephaestion.

This is only a recent development. Until the second half of the 20th century, historians avoided saying much about the sexuality of the ancient Greeks out of sense of propriety. In 1901, an English classicist named John Addington Symonds published A Problem in Greek Ethics addressing homosexuality in Ancient Greece, but it was provided only to "medical psychologists and jurists" and the number of copies was intended to remain under 100. {2} The first major treatment of ancient Greek homosexuality in English was Greek Homosexuality by K.J. Dover, published in 1978. "

http://www.religionfacts.com/homosexuality/ancient_greeks.htm

-k

"
Det er derfor jeg skrev til nesten alle tider, og ikke til alle tider! ;)

P

Parelius

Gjest
Om Sokrates kalte sin Platon for "mon petit enculé", skal jeg ikke ha sagt noe om, men ukjent for studenter av den greske kultur/filosofi, er jo dette ikke.

O

om.s

Gjest
Det som riktig irriterer en hetro, er alle de unnskyldningene som skal forklare hvorfor man liker som man gjør, i samme slengen fordømmer man, ja det er nesten like mye fordommer fra, som til, si det heller , JEG er hetro og det er JEG stolt over, si da for f$%n heller, jeg er bøg og det er ##g stolt over, det gir mer og bedre respekt, imho...

mvh

R

Rojoh

Gjest
Ironikeren, kynikeren, misologien og melankolikeren i meg, sier likevel (ikke til og om deg, vel og merke, men mer sånn til meg selv); kjærlighetens vesen viser seg i det engelske språk - it's a four letter word.
anallogi?

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Er det virkelig noen som ikke ser det syke i at en mann stikker`n i en annen mann?

Ellers; de fleste ser ut til å slite med å skille mellom kjærlighet(Gresk:agape) og seksuell lyst(Gresk:eros). På Norsk har vi desverre ikke gode ord for dette, det ser ut til å forvirre mange.

Mvh. RS

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Det som riktig irriterer en hetro, er alle de unnskyldningene som skal forklare hvorfor man liker som man gjør, i samme slengen fordømmer man, ja det er nesten like mye fordommer fra, som til, si det heller , JEG er hetro og det er JEG stolt over, si da for f$%n heller, jeg er bøg og det er ##g stolt over, det gir mer og bedre respekt, imho...

mvh
Slike slagord du her etterlyser finnes det mange av, så som "ung, stolt og homo" osv... Poenget med det å øke aksepten for homofili er nettopp for at man ikke skal behøve slikt fjas.
Jeg er verken stolt eller ikke stolt over min heterofili, den er som den er, og jeg elsker kjærligheten og sex-livet. Jeg anser det som en menneskerett. Om andre har preferanser som ikke passer meg, så angår det meg helller ikke.

Honkey

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
  Er det virkelig noen som ikke ser det syke i at en mann stikker`n i  en annen mann?

Ellers; de fleste ser ut til å slite med å skille mellom kjærlighet(Gresk:agape) og seksuell lyst(Gresk:eros).   På Norsk har vi desverre ikke gode ord for dette, det ser ut til å forvirre mange.

Mvh.  RS
Er det i prinsippet mer/mindre sykt enn å stikke'n i det andre hølet på dama, da? Gjør det noe som helst så lenge det hersker enighet mellom likeverdige partnere?
Dessuten er det nå en viss sammenheng mellom agape og eros, det ene trekker ofte det andre med seg.
Jeg begriper ikke at man kan la seg oppskjørte av sånt i 2006.
Love rules.

Honkey

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hvor bliver så våre ivrige frihetselskere?

Er de slitne etter å ha dundret løs på en annen verdensreligion med sine liberalistiske argumenter i månedsvis, ofte timesvis hver dag i lange perioder?

Er kristendommens fordømmelse av homofil sex noe annet enn undertrykkelse og frihetsbegrensning? Er det greit når KKK dreper homser, men ikke når muslimer gjør det?

Er det egentlig noen grunn til å la seg overraske av at enkelte glimrer med sitt fravær?

Er det enkelte som elegant styrer rundt dette spørsmålet fordi de ikke kan behandle det med ærlighet og konsekvent argumentasjon samtidig?

O

om.s

Gjest
Slike slagord du her etterlyser finnes det mange av, så som "ung, stolt og homo" osv... Poenget med det å øke aksepten for homofili er nettopp for at man ikke skal behøve slikt fjas.
Jeg er verken stolt eller ikke stolt over min heterofili, den er som den er, og jeg elsker kjærligheten og sex-livet. Jeg anser det som en menneskerett. Om andre har preferanser som ikke passer meg, så angår det meg helller ikke.

Honkey
Nå! enda flere fine ord!, ta av deg solbrillene og se det positive i det jeg skrev, jeg støtter IKKE, sloagans, kampanjer, drittunger med høy røst, osv osv som vil gjøre dette naturlig og normalt (for sent) men har respekt for enkelt mennesket som åpent og klart forklarer situasjonen....

mvh

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0

Er de slitne etter å ha dundret løs på en annen verdensreligion med sine liberalistiske argumenter i månedsvis, ofte timesvis hver dag i lange perioder?

Er kristendommens fordømmelse av homofil sex noe annet enn undertrykkelse og frihetsbegrensning? Er det greit når KKK dreper homser, men ikke når muslimer gjør det?

Er det egentlig noen grunn til å la seg overraske av at enkelte glimrer med sitt fravær?

Er det enkelte som elegant styrer rundt dette spørsmålet fordi de ikke kan behandle det med ærlighet og konsekvent argumentasjon samtidig?
Husk at skolen har høstferie denne uka (i hvert fall osloskolene), mange av de faste debattantene er sikkert på hytta eller på utenlandsferie.......
De fleste muslimdebattene har jo stoppet opp også de siste dagene.

Z

Zomby_Woof

Gjest

mvh
Jeg er ikke stolt over å være hetero. Jeg er derimot jævlig glad for å ha en legning jeg ikke trenger å forsvare overfor andre. Aldri har jeg opplevd at noen har stilt spørsmål ved om min tiltrekning til damer er en bra eller en dårlig ting. Jeg kan bare takke pent for at jeg slipper å møte mennesker som vurderer meg som mindreverdig på grunn av min legning. Siden jeg generelt unner mine medmennesker alt godt, skulle jeg ønske at flere fikk oppleve denne ubekymrede tilværelsen.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Husk at skolen har høstferie denne uka (i hvert fall osloskolene), mange av de faste debattantene er sikkert på hytta eller på utenlandsferie.......
De fleste muslimdebattene har jo stoppet opp også de siste dagene.
Mulig du har et poeng. Vi får trå vannet, eventuelt bumpe tråden på mandag.

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Jeg er ikke stolt over å være hetero. Jeg er derimot jævlig glad for å ha en legning jeg ikke trenger å forsvare overfor andre. Aldri har jeg opplevd at noen har stilt spørsmål ved om min tiltrekning til damer er en bra eller en dårlig ting. Jeg kan bare takke pent for at jeg slipper å møte mennesker som vurderer meg lavere for min legning. Siden jeg generelt unner mine medmennesker alt godt, skulle jeg ønske at flere fikk oppleve denne ubekymrede tilværelsen.
Flott sagt, Zomby! Den traff meg rett i hjertet.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Nå! enda flere fine ord!, ta av deg solbrillene og se det positive i det jeg skrev, jeg støtter IKKE, sloagans, kampanjer, drittunger med høy røst, osv osv som vil gjøre dette naturlig og normalt (for sent) men har respekt for enkelt mennesket som åpent og klart forklarer situasjonen....

mvh
Jeg ser ike så mye positivt i det. Jeg aner at du egentlig ønsker å fortelle verden at din legning er naturlig, homofil legning er det ikke.
Jeg er kort sagt ikke med på at noen skal behøve å forklare hvorfor de forelsker seg i en av samme kjønn.

Honkey

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Så for en tid tilbake en morsom avisoverskrift i danske Ekstrabladet:

"Homofil vil begynne forfra!"

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.926
  Ellers; de fleste ser ut til å slite med å skille mellom kjærlighet(Gresk:agape) og seksuell lyst(Gresk:eros).   På Norsk har vi desverre ikke gode ord for dette, det ser ut til å forvirre mange.
At enkelte voksne folk har problemer med å skille mellom kjærlighet og seksuelt begjær, det får så være. Men det er synd at mange ungdommer i dag ikke skiller mellom kjødets lyst og kjærlighet. Dette kan muligens ha en sammenheng med at det på skolene i dag nesten ikke undervises i det viktigste av alt; Kjærligheten og kjærlighetens vesen. Sex derimot, noe som de aller fleste finner ut av selv fordi naturen på dette området er så viselig innrettet, dette skal det på alle bauer og kanter preikes om, nesten på grensen til det sykelige. Dette gjelder både homo og hetro.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2

Hva er problemet? Hvis noen lynsjer homser, bring ordensmakten ned på dem med full tyngde, et overgrep er et overgrep. Hvis noen dreper en homo, sleng ham på glattcelle og kast nøkkelen.

Ellers kan kristenfolk kan mene akkurat hva de vil om homser for min del, det samme kan muslimer. Bare fordøm av full (skrik)hals, så lenge den religiøse doktrinen aldri får danne grunnlag for lovverk og/eller statsmakt. Friheten til å fordømme er like ukrenkelig som enhver annen frihet, så lenge man ikke begår overgrep mot andre mennesker eller deres eiendom.

Problemet med islam er ikke hva den står for, de kunne giftet seg med kyr for alt jeg bryr meg. Problemet med islam er at det i dens utøvelse ikke skilles mellom mellom forkynnelse og lovverk, mellom menighet og domstol, mellom bedehus og statsmakt.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
http://www.morland.no/kam/kamorland/Homobibel.html

Et sted, husker ikke hvor, og husker ikke den nøyaktige ordlyden, sier Jesus noe om tro, håp og kjærlighet, og av dem er kjærlighet det største. Er det noen her som vet hvor, og nøyaktig ordlyd?
Vi finner i hvert fall dette i Paulus brev til Korinterne, tydeligvis en inspirert dag for den gode Paulus, dette! :)

Om jeg taler med menneskers og englers tunger,
men ikke har kjærlighet,
da er jeg bare drønnende malm eller en klingende bjelle.
2 Om jeg har profetisk gave,
kjenner alle hemmeligheter og eier all kunnskap,
om jeg har all tro så jeg kan flytte fjell,
men ikke har kjærlighet,
da er jeg intet.
3 Om jeg gir alt jeg eier til brød for de fattige,
ja, om jeg gir meg selv til å brennes,
men ikke har kjærlighet,
da har jeg ingen ting vunnet.
4 Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig,
den misunner ikke, skryter ikke, er ikke hovmodig.
5 Kjærligheten krenker ikke, søker ikke sitt eget,
er ikke oppfarende og gjemmer ikke på det onde.
6 Den gleder seg ikke over urett,
men har sin glede i sannheten.
7 Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
8 Kjærligheten tar aldri slutt.
Profetgavene skal bli borte,
tungene skal tie
og kunnskapen forgå.
9 For vi forstår stykkevis og taler profetisk stykkevis.
10 Men når det fullkomne kommer,
skal det som er stykkevis, ta slutt.
11 Da jeg var barn, talte jeg som et barn, tenkte jeg som et barn, forsto jeg som et barn.
Men da jeg ble voksen, la jeg av det barnslige.
12 Nå ser vi i et speil, i en gåte,
da skal vi se ansikt til ansikt.
Nå forstår jeg stykkevis,
da skal jeg erkjenne fullt ut, slik Gud kjenner meg fullt ut.
13 Så blir de stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet.
Men størst blant dem er kjærligheten.

Not bad.

Honkey

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Tankevekkende at homofile utsettes for grov diskrimering og forfølgelse i det sosialistiske paradiset Cuba. I flere muslimske land er forfølgelsen av homofile helt ekstrem og rene lynsjinger er nokså vanlig, i tillegg til at homofili også er regelrett forbudt ved lov. I Oslo har det i den senere tid vært en del overfall på homofile menn utført av personer med innvandrerbakgrunn fra muslimske land.

R

Rojoh

Gjest
Er kristendommens fordømmelse av homofil sex noe annet enn undertrykkelse og frihetsbegrensning?
Undertrykkelse: Ikke utover at noen vil føle ubehag (i forskjellig grad og styrke) ved at man faktisk ikke får velsignelse og sympati fra dem som vurderer ting annerledes. (Som jeg har påpekt tidligere, så vil selvsagt dette være svært ubehagelig når det oppstår konflikt mellom parter som i utgangspunktet stod hverandre nær). At man i enkelte sammenhenger blir tilsidesatt (jobbsammenheng i organisasjoner som forfekter et bestemt og annerledes syn) er da ikke noen stor krise? Jeg mener: Hvorfor skal en homofil nødvendigvis prøve å komme inn i eldsterådet i menigheten til Jan Åge Torp? Klarer ikke å se at kirken og de kristne utøver undertrykkelse utover dette, men gi gjerne eksempler.

Frihetsbegrensning: I den grad de homofile føler frihetsbegrensning, så må det være av egen samvittighet eller at man synes omkostningene ved å bruke sin oumtvistelige frihet, blir for høye. Dette er dog en av livets sider man må leve med så lenge man prediker mangfoldets og individualitetens fortreffelighet.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.926
  Er det virkelig noen som ikke ser det syke i at en mann stikker`n i  en annen mann?
Det du gjør med denne uttalelsen, er å "ta bort" kjærligheten mellom mennesker av samme kjønn, homofili er da kun redusert til selve seksualakten. Men du er ikke alene om det, "mørkemennene" innafor kirka gjør det samme.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
I den grad jeg er en frihetselsker, så er jeg her.

Alltid klar for nye kamper. 8)

Hvor har du det fra?
Grunnen til at jeg ikke har engasjert meg noen grad, er at denne saken er uproblematisk.
Jeg kan aldri tolerere at religion skal bestemme over mitt liv og levned, og likedan finner jeg det uforståelig at enkelte ønsker å la sine live styres etter slike prinsipper. (dette var kortversjonen)

Hvis man er bekjennende kristen, og samtidig er ukomfortabel med innholdet i bibelen, da har man havnet i feil selskap.
Jeg vet ikke hva som overrasker deg.
Det tviler jeg på.

R

Rojoh

Gjest
Vi finner i hvert fall dette i Paulus brev til Korinterne, tydeligvis en inspirert dag for den gode Paulus, dette! :)

men ikke har kjærlighet,
men ikke har kjærlighet,
da er jeg intet.
men ikke har kjærlighet,
tungene skal tie
og kunnskapen forgå.
11 Da jeg var barn, talte jeg som et barn, tenkte jeg som et barn, forsto jeg som et barn.

Not bad.

Honkey
Er ikke Paulus avskrevet som en det er verdt å legge øret til, da? ;)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Er ikke Paulus avskrevet som en det er verdt å legge øret til, da? ;)
Har i grunn ikke noen sterke meninger i noen retning i så henseende. Jeg likte det diktet han serverte her, i hvert fall. Enkelte andre ganger vrir jeg meg i ulyst av det han lirer av seg. Som du skjønner har jeg et rimelig avslappet forhold til bibelen.
Jeg har derimot et sterkt forhold til kjærligheten.
:)
Honkey

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0

men ikke har kjærlighet,
men ikke har kjærlighet,
da er jeg intet.
men ikke har kjærlighet,
tungene skal tie
og kunnskapen forgå.

Not bad.

Honkey
Aha. Det kan være herfra jeg har det, ikke fra Jesus. Eller kanskje derfra også...?
Paulus hadde innsikten, og klarte å uttrykke den bedre enn de fleste. At han ikke greide å leve opp til den hele tiden får så være, han er ikke alene om det.

O

om.s

Gjest
Jeg er ikke stolt over å være hetero. Jeg er derimot jævlig glad for å ha en legning jeg ikke trenger å forsvare overfor andre. Aldri har jeg opplevd at noen har stilt spørsmål ved om min tiltrekning til damer er en bra eller en dårlig ting. Jeg kan bare takke pent for at jeg slipper å møte mennesker som vurderer meg som mindreverdig på grunn av min legning. Siden jeg generelt unner mine medmennesker alt godt, skulle jeg ønske at flere fikk oppleve denne ubekymrede tilværelsen.
Jeg banner sjelden!, men fy faen hvor heldige dine medmennesker må være som slipper å vurdere deg pga dine standpunkt, punkt slut!!!!
Når det er sagt, så er det dessverre ikke lenger like kult å være Norsk, man skal liksom forstå alt annet enn det som er en nærmest.....
Ps; kanskje har jeg feil...og håper jeg har det., men......

mvh

O

om.s

Gjest
Aha. Det kan være herfra jeg har det, ikke fra Jesus. Eller kanskje derfra også...?
Paulus hadde innsikten, og klarte å uttrykke den bedre enn de fleste. At han ikke greide å leve opp til den hele tiden får så være, han er ikke alene om det.
Paulus levde opp til mer enn vi noen ganger nærmer oss, skyt ikke budbringeren, men les heller budskapet riktig...

mvh

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Paulus levde opp til mer enn vi noen ganger nærmer oss, skyt ikke budbringeren, men les heller budskapet riktig...

mvh
Jeg skyter ingen, bare uttrykker uenighet. I all respekt.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.926

mvh
Det er akkurat det baptistmenigheten i Westboro har gjort. Etter deres overbevisning. (Se tidligere innlegg). Det er ikke vanskelig å gjette seg til at hvis de fikk bestemme, skulle alle homofile straks drepes.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Om mennesker tiltrekkes av sitt eget kjønn, så må de få lov til det. Hva bibelen eller andre "hellige" bøker måtte mene om det, det er en annen sak. Mange liv som har blitt ødelagt av religiøst trangsyn. For meg virker det unaturlig at to mennesker av samme kjønn kan få det til. Men det er vel en privatsak hvilket kjønn folk faller for. Bare de er over kriminell lavalder.

O

om.s

Gjest
Det er akkurat det baptistmenigheten i Westboro har gjort. Etter deres overbevisning. (Se tidligere innlegg). Det er ikke vanskelig å gjette seg til at hvis de fikk bestemme, skulle alle homofile straks drepes.
Kroppen i seg selv er nesten fullkommen, men det vokser alikevel frem kreft, og slik er det vel også billedlig talt, med de du henviser til, men ta ditt valg og stå for det, er mer min stil.....

mvh

Topp Bunn