- Ble medlem
- 03.11.2003
- Antall liker
- 4
For å bygge videre på tankerekken din: "Jeg forlanger at vi "julebordsexere" får bli /være prester."
Svar: "Ja det er greit, hvis du lover å prøve å ungå å ha julebordsex i fremtiden"
Da kan jeg svare på to måter:
1 "Ok, jeg skjønner at det er i strid med Bibelens ord om hor, å ha julebordsex, så jeg skal gjøre mitt beste for å unngå det. Skulle det allikevel skje, vil jeg be: Se i nåde til meg, arme syndige menneske" osv..
2 Det er min rett som menneske å ha julebordsex. Jeg og min(e) partner(e) viser hverandre kjærlighet, som jo er det fineste i verden Hva er dere for noen mørkemenn som våger å tråkke på mine følelser. Dette er diskriminerende!"
Svar: "Ja det er greit, hvis du lover å prøve å ungå å ha julebordsex i fremtiden"
Da kan jeg svare på to måter:
1 "Ok, jeg skjønner at det er i strid med Bibelens ord om hor, å ha julebordsex, så jeg skal gjøre mitt beste for å unngå det. Skulle det allikevel skje, vil jeg be: Se i nåde til meg, arme syndige menneske" osv..
2 Det er min rett som menneske å ha julebordsex. Jeg og min(e) partner(e) viser hverandre kjærlighet, som jo er det fineste i verden Hva er dere for noen mørkemenn som våger å tråkke på mine følelser. Dette er diskriminerende!"
Kom til å reflektere over en sak. La oss ta frem et par av bibelsitatene som Honkey refererte til:
Altså, her nevnes det mange handlinger som har som konsekvens at en ikke arver Guds rike. Slike handlinger er: skilsmisse mellom ektefolk, overdreven bruk av alkohol, pengegriskhet (kan kanskje tolkes som overdrevnt fokus på materielle verdier), generell hor (ektefolk som har seg litt fremmed på julebordet), løgnere (mange gode kristne som er tatt i løgn) og menn som har sex med menn!
Altså, her er det jo litt som noen og enhver kan kjenne seg igjen i. Skilsmissestatistikken er jo rundt 50%, vips...mange syndere bare på dette punkt. Drukkenskap...hvem har seg ikke ei kanonfylle under julebordet, samtidig som vi horer litt rundt og fråtser i juleribba...vips, mange prosenter av befolkninga her. Pengegriskhet?..noen som kjenner seg igjen her ? Og hvem av oss taler til enhvertid sant ? En hvit løgn eller sort løgn...ikke så lett å skille alltid. Også har vi de 2-3% som har seg litt mannesex nå og da.
Det jeg har et inntrykk av at en lett plukker ut homsesexen som den verste, det er liksom Nr.1 på lista over "bad things". Så her trenger jeg litt assiatanse av Rune S. Er det slik at vårherre har rangert disse syndige tingenen etter grad av syndighet? -eller stiller dem likt?
Kan det være fordi at siden 97% av oss ikke har noe forhold til homosex, så er det lettest for mørkemennene å plassere det øverst på lista over det som er mest syndig?
Bare lurer..