lars_erik skrev:
Ingen bombe at man velger å ikke ta poenget.
Det er vel slik det må være, om man skal rettferdigjøre misjoneringen som har pågått over år.
Jeg har aldri sagt noe om mobbing. Må du holde tunga beint i munnen. Et godt eksempel på at man har skylapper på.
Jeg skal prøve å svare litt bedre på dette.
Jeg syntes slett ikke du hadde noe poeng. Det var ikke du som snakket om mobbing, det er vel sant. Det du gjorde var å forsvare "kabelentusiastene" som "mobbet" minst like ille den andre veien i de siterte trådene.
Jeg tror jeg forstår litt bedre hvor du kommer fra nå, for argumentene dine er bare gyldige i et regime der premisset ditt om at "hobbyen" bare dreier seg om å lytte etter godlyd. Ikke om teknologi og utstyr. Slik er det faktisk ikke i virkeligheten. For
deg kan det godt være slik (Selv om du også er glad i å snakke om både kablene og cd-spilleren din, såvidt jeg husker fra andre tråder). Du må respektere at andre interesserer seg for elektronikken som brukes for å gjengi musikken. Du sitter der på din høye hest og prøver å sable ned de som har en teoretisk tilnærming til lydgjengivelse med utsagn som:
lars_erik skrev:
Og da å bli tutet ørene fulle av mer eller mindre utdannede svart-russ, har ingenting med min hobby å gjøre.
Det er temmelig repsktløst, synes jeg.
DIN hobby kan tydeligvis være ganske annerledes enn alle andres utøving av samme hobby. "Hi-fi" er jo rett og slett et uttrykk for stereoanlegg med "høy troverdighet". Altså selve UTSTYRET som brukes. For meg er det helt logisk å ønske å vite hvordan dette virker, og videre å bruke denne forståelsen til å utvikle utstyret/anlegget videre. Hvis du heller vil kjøpe/prøve nytt utstyr helt uten mål og mening, og deretter lytte deg frem til om det låter bedre enn det gamle eller ikke, er det kun ditt valg. Selv prøver jeg å gjøre en del research (selvsagt i tillegg til prøvelytting av de produktene jeg tror kan være det jeg er ute etter) før jeg handler. For meg er forståelsen av tekologien viktig, artig og en stor del av MIN hobby. Hvorfor skal DIN hobby diktere hvordan jeg kan diskutere MIN hobby på et forum?
Det virker som det I "ditt" paradigme er slik at alle utsagn om teknologi og forsøk på å forklare og utlede hvordan stereokomponenter fungerer er helligbrøde og vederstyggeligheter som ikke skal finnes på forumet. Fra det utgangspunktet kan jeg kanskje se hvordan du tror at de som alltid insisterer på å ødelegge tråder om fysikk, vitenskaplige teorier etc. med kabelkrangling og drittslenging, bare er ofre for hobbyødeleggere som "dere" bare etter beste evne prøver å verge dere mot, og hvorfor de som "melder seg ut" i dine øyne er martyrer som ikke taklet presset fra den grusomme "målemafiaen" lenger.
I min verden er det ikke slik! Fra her jeg sitter, er det mye flere negative bidrag, skittkasting, krangling og trakassering fra kabelentusiaster som føler seg fornærmet av andres objektive synspunkter.
Å diskutere teknologien som utgjør produktene vi bruker i anleggene våre, er slik jeg ser det fullstendig på sin plass på Hifisentralen. Å alltid kjefte på dem som gjør det, er ikke det!