Hjemmebesøk hos The Cable Master - R. Solhaug

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.306
    Antall liker
    16.381
    Sted
    Østfold
    Tenkte jeg skulle tippe gassgrill, men når du sier det så ser jeg jo at det er en høyttaler.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Var det så lett altså...

    Dette er en av Reidar sine 3 veis kreasjoner.En av de peneste høytalere jeg har sett,jada jeg er glad i treverk,og bildene med blitz ser dritt ut i forhold til hvor "varme" de ser ut i virkeligheten,tror det er 3cm eik.
     

    Vedlegg

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Ja det vil jeg også sige med en syg inverteret bølge på 6,5 " mellemtone.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Hva forteller deg at det er en syk invertert bølge på 6,5"?
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    tore_v1 skrev:
    Hva forteller deg at det er en syk invertert bølge på 6,5"?
    Rolig det det kan jeg rent visuelt. Tipper det er en Seas med glasfibermembran der har fået coating ? Man skal tænke på hvordan lyden forlader membranen og det er ikke særlig hensigtmæssigt med unødvendig "bølgegang".
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.306
    Antall liker
    16.381
    Sted
    Østfold
    G17REX/P antar jeg, men med coatet membran. Lurer på om de var std med invertert bølge. Ser også T18-coaxen funker veldig bra med invertert bølge.

    Diskanten må være en Seas-variant, sikkert med stort bakkammer (som muligens ikke er der lenger), og en PP21cm bass, H511? Var det ikke det den het den med høyest Q av dem?
     

    JH

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.01.2005
    Innlegg
    624
    Antall liker
    3
    R.Solhaug skrev:
    Vi får gi fyren en sjangse..
    Er det mulig!?! Ler så jeg holdt på å dette ut av sofaen her ;D
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Snickers-is skrev:
    G17REX/P antar jeg, men med coatet membran. Lurer på om de var std med invertert bølge. Ser også T18-coaxen funker veldig bra med invertert bølge.

    Diskanten må være en Seas-variant, sikkert med stort bakkammer (som muligens ikke er der lenger), og en PP21cm bass, H511? Var det ikke det den het den med høyest Q av dem?
    Duelund brugte den en periode. Jo den var standard med inverteret bølge. Den manlger nu noget opløsning. En kammerat har den i et 4 vejs system. Desværre blev intentionen om 2 stk 13M til at aflaste den øverst ikke til noget. Bølgen skal jævnligt have silicone for ikke at blive stenhård.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Så hvordan lyder de?
    Sjokkerende bra!
    Husker ikke når jeg kjøpte de av Reidar,men tror det er ca. 6-7 år siden,og dengang mente jeg de låt bedre på alle viktige punkter enn Audio Physic Virgo som jeg presterte å kjøpe 2 ganger,for meg låt Reidar sine mer som musikk låter i virkeligheten.Og AP Virgo er en høytaler jeg fortsatt setter høyt.Jeg husker faktisk ikke hva som fekk meg til å gå videre fra desse høytalerene,nå høres det nemlig nesten ut som jeg kunne spart meg bryet og mye penger,men tror det var Klipschhorn etter sjokkdemoen i Audiocompaniet sitt rom, som passet veldig mye bedre til Khorn enn mitt skulle vise seg å gjøre.
    Tror det var da brodern overtok desse 3-veisene,og siden har han hatt de.Han kjøpte for vel et år siden elektrostater,og siden har desse stakkerene stått og støvet ned.Tenkte nå at jeg skulle gjøre et forsøk på å selge de,siden brodern ikke ser for seg at de passer inn i hans stue,ikke like glad i tre som jeg,så da dro jeg de i hus for å ta noen bilder og også høre på de igjen på mitt eget utstyr, som har utviklet seg en del siden sist jeg hadde de.
    Jeg mente selv at jeg beveget meg i riktig retning etter jeg overlot desse til brodern,spessielt etter Von Schweikert VR4 kom i hus,men nå er jeg virkelig ikke sikker hva jeg skal tro lenger.....
    Jeg sitter nå med samme følelsen som jeg hadde dengang jeg kjøpte de av Reidar,og dengang hadde jeg mer oversikt og hadde hørt mer av mye dyrere høytalere enn dette,og jeg mente da som nå at Reidar lager høytalere som kan konkurere forholdsvis lett med alt jeg har hørt av høytalere.
    Nå skal det sies at jeg koblet de opp igår,og jeg har en tendens til å bli litt blendet første dagene,så jeg skal prøve å komme med muligens litt mer reflektert babbel om noen dager.

    Reidar kan sikkert fortelle mer om element og lignende viss han vil.Han har uttalt at han ikke var helt fornøyd med denne utgaven av 3-veisen.

    Mvh
    Rune
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    De små pyramidene var resultatet av at jeg skulle hjelpe en kompis med å få et par HF-275 kloner til å spille. Diskantene er SS9700, bassene er fra Vifa.
    Spiller mye bedre enn HF-275 ;)


    Mvh. RS
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    En gammel venn er alvorlig syk. Etter lang og tro tjeneste ser det ut til at min gamle Denon DCD-3560 er blitt senil. Har vært mye strømbrudd i det siste i forbindelse med forsterkerservice, kvikke sikringer og av & på med strømmen i ett renn. Dette + høy alder har gitt Denonen en knekk, nå går`n i surr ???

    Kommer ikke helt bardus det her, har venta på det og forberedt meg ved å samle info om pc-basert digitallyd. Etter alt å drømme blir det vel til at jeg beveger meg i begge retninger, rigger lyd-pc og restaurerer den gamle Denonen.

    Godt å ha vinylen på lur ;)


    Mvh. RS
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har et gammelt ræl av en cdspiller liggende og slenge her som du kan låne hvis du ikke har musikk. Den kan kanskje modifisereres, om ikke til uante høyder, så muligens til nye.
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    rolfozzy skrev:
    Jeg har et gammelt ræl av en cdspiller liggende og slenge her som du kan låne hvis du ikke har musikk. Den kan kanskje modifisereres, om ikke til uante høyder, så muligens til nye.


    Takker for omtanken men da foretrekker jeg å plystre ???
    Sitter akkurat og hører Rypdal på den gamle vinylspillern; besnærende 8)

    Får vel se om jeg får spora opp en evt. delespiller og en pålitelig reperatør et sted i nærheten :-\


    Mvh. RS
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    Jeg har en DCD3560 du kan få. Den ble pensjonert da jeg gikk helt over til vinyl for 7 år siden, men den virket fint frem til det.
    Tror muligens at jeg ikke har helt kontroll på hvor fjernkontrollen befinner seg.
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Roberten skrev:
    Jeg har en DCD3560 du kan få. Den ble pensjonert da jeg gikk helt over til vinyl for 7 år siden, men den virket fint frem til det.
    Tror muligens at jeg ikke har helt kontroll på hvor fjernkontrollen befinner seg.


    Det vil jeg sette grusomt pris på! Har jo allerede fjernkontrollen så det er ikke noe problem.

    Det er eller ikke alltid like lett å ha kontroll på fjernkontrollen ??? ;D


    Kor i landet befinner du deg? Kautosjokk?


    Mvh. RS
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    Gode ting.
    2 kraftige steinkast vest for Bislett Stadion.
    Eventuell opphenting/missile launch kan vi jo ta på pm ?
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Roberten skrev:
    Gode ting.
    2 kraftige steinkast vest for Bislett Stadion.
    Eventuell opphenting/missile launch kan vi jo ta på pm ?

    PM sendt!


    Mvh. RS
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Det får`n si ;D


    Er jeg heldig nå er det kun nødvendig å bytte øvre hovedkort og vips 8)


    Men dette minner meg igjen om at jeg snarest bør rote ihop en dedikert musikk-pc. Fint da å ha den gamle referansen å sammenligne med.


    Mvh. RS
     

    hagr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.07.2008
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Hørte om en som rippet hele CD-samlingen sin til harddisk og solgte alle sølvskivene...
    Etter tre dager gikk harddisken til helvete, før han rakk å ta backup. Livet hans kan ikke være særlig godt ;D
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    donnerwetter skrev:
    Har backup, selger ikke sølvskivene 8)
    Samme her. Jeg liker å kunne ta med musikken i bilen eller til venner, og da er sølvskivene kjekke å ha.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    For en herlig høytaler dette er! Den trenger tydeligvis litt gjennomblåsning etter å ha stått såpass lenge uten å bli brukt.Bassen har våknet mer til live og høytaleren spiller mer og mer helhetlig,renere og friskere.En herlig balanse og samenheng.Det er først når jeg har fått spillt gjennom litt forskjellige innspillinger at eventuelle problem områder bruker å dukke opp,men denne høytaleren bare vokser på meg.
    Jeg merker jeg blir meget engasjert bare av å skrive om de,og som formidler så engasjerer de veldig,de er så transientvillige fra topp til bunn,låter herlig samenhengende,dynamisk og levende,og jeg kunne sikkert laggt ut over flere sider om hifi ord og utrykk,men jeg tror det like så godt kan sammenfattes i at det låter totalt sett veldig ekte og troverdig,live ? ! :)
    Jeg mener selv jeg har hørt,eid og eier endel fantastiske høytalerkonstruksjoner,og det er ikke slik at den ene eller andre blåser de andre av banen av de 3 parene jeg har stående nå.Akkurat nå skulle jeg ønske det var slik så jeg kunne klart å bestemt meg enkelt vilke jeg ville satset på fremover,men akkurat nå sliter jeg,de er alle helhetlig og "komplette" nok til at jeg fint kan leve med de,og de har alle sine svake og sterke sider.
    Ja,ja,men det er vel igrunnen et luksusproblem jeg kan leve med en stund :D
     

    Vedlegg

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    R.: PC-basert, avspilling, hm? :) Hvordan har du tenkt å gjøre det? PC? NAS? DAC? Lydkort? Spennende er det, okkesom, har jo kommet meg i gang med det sjøl - læringskurven har vært bratt, men ikke uoverstigelig.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    hagr skrev:
    Hørte om en som rippet hele CD-samlingen sin til harddisk og solgte alle sølvskivene...
    Etter tre dager gikk harddisken til helvete, før han rakk å ta backup. Livet hans kan ikke være særlig godt ;D
    :eek:

    Det må ha gjordt veldig vondt!!! AU!!!

    Altså... skal man lagre "SAMLINGEN" på EEEEEN HD så bør man nesten få litt juling også...
    Fy det er dumt det!!!

    mvh
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    R.Solhaug skrev:
    pks skrev:
    Jeg tenkte på begge utsagnene...
    10 amp: så lenge den ikke går har du jo mer enn nok.
    Tregheten hadde vel ikke vært et uvanlig utsagn på hfs...

    PK

    Du tror det er sånn det virker? Sikringa er ikke problemet, men 1,5kv tråd gir langt fra nok momental strøm, no slam. Dette hadde du vel visst om du hadde hatt erfaring med strømsterke sluttrinn.



    Mvh. RS
    Dette må sjekkes ut har 10-16 -16 trefas-32 trefas i huset , hva annbefaler RS
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    laban skrev:
    Dette må sjekkes ut har 10-16 -16 trefas-32 trefas i huset , hva annbefaler RS

    Tjukk tråd er alltid en fordel, men hvor tjukk du virkelig behøver avhenger av hvor mye strøm utstyret ditt behøver. Ut fra siggen din ser det ikke ut til at du har spesielt strømkrevende saker, du skal strengt tatt ikke behøve å oppgradere. Men.. ::) ;)


    Mvh. RS
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Her blei det stille!

    Siden flytting har jeg observert en pulserende brumming fra høyttalerne, kunne det være noe muffens med strømmen eller var det fra sluttrinnet? Sjekka over forsterkeriet og bytta til en annen strømkurs uten å bli kvitt problemet ???
    Så forleden kveld hørte jeg en ufyselig lyd; det ene utgangsreleet slo seg ut. Forsøkte å redde utgangen ved å nappe ut nettledning og restarte med blinda innganger, (2xrca inn) lokaliserte problemet mens sikringer gikk i skapet og releet fortsatte å slå ut. Det at sikringene gakk tydet på at forsterkeriet var i ulage, noe trakk strøm. Og som ventet; ved neste opstartsforsøk gikk det galt; et utgangskort gikk opp i røyk.
    Og mens jeg plundrer med dette oppdager jeg at den gamle gjennommodifiserte Denonen min har fått seg noe den ikke har tålt; displayet ga uklare meldinger ???

    Ulykker kommer i flokk; like før sa bakakslinga på min -64 Ford Fairlane takk for seg og så jeg er fotgjenger intil videre.

    Først den gamle tofemtien, her ble jeg advart ved forrige nedsmelting at neste gang ville jeg måtte skifte ut samtlige utgangstransistorer da det var totalt slutt på de gamle Toshibaene. Thomas hos Ecs Holding forteller meg at skal han gjenopbygge forsterkern må jeg regne med 15-16 høvdinger, det tar ikke en fattiglem opp av lomma. Så jeg saumfarer nettet etter originale Toshibaer, bare for å innse at de er historie. Bærre feika Kinesiske att :'(
    Mens jeg holder på å lete kommer jeg i kontakt med Roar Malmin, han har vært ute for tilsvarende før og sitter på(?) 900stk. egnede transistorer. Han tilbyr å gjøre jobben langt rimeligere mot å få slå kloa i de 18 Toshibaene som fortsatt er i live.
    Dermed durer undertegnede til Hokksund der Malmin kaster seg over tofemtien. Etter å ha oppgradert samtlige utgangstransistorer vil imidlertid forsterkern fortsatt ikke på høyre kanal, og etter litt måling viser det seg at en spenningsregulator på hovedprintet har tatt kvelden. Dette forklarer den pulserende brumminga; her har spenninga vært mildt sagt ustabil inntil dævelskaspet tok kvelden.

    Dagen etter, etter å ha bytta regulatoren starta forsterkern nølende, fortsatt noe ustabil. Men nå var Malmin såpass sliten og lei plunderet at han sendte meg hjem med den. Problemet var imidlertid ikke løst; ved ankomst vil ikke høyre kanal. Jeg plukker`n opp og gir meg til å sjekke og måle, finner antakelig feilen men kvier meg for å fullføre uten å ha tegninger å sjekke opp mot. Så jeg ringer Ecs Holding midt i ferien og får tak i Abe himself, han lover å ordne opp så snart ferien er over. Han ville gjerne ha printkorta for både høyre og venstre kanal for dermed å kunne modifisere dem, dette for å kompansere komponentenes høye alder ???
    Dermed fikk han et sett utgangsprint av meg som jeg pr. nå venter på, de er i trygge hender.


    Men spillern da, det er ikke bare å finne deler til tjue år gammelt utstyr, og den lyden jeg har fått ut av den gamle DCD-3560`en er det ikke lett å erstatte. Fortalte om min nød her på forumet; og jammen hadde Roberten nettopp en sånn gammel høvding stående som han av alle ting ville gi bort :eek:
    Til sammenligning skumma jeg over Ebay og fant to DCD-3560 på auksjon; den ene med startpris 1000€ ::)

    Ettersom jeg ikke med absolutt sikkerhet kunne lokalisere feilen i min spiller valgte jeg å demontere begge spillerne totalt for så å bygge opp min gamle ferdigmodifiserte med all innmaten fra spillern til Roberten. Drivverket var meget velholdt og lasern kvikk og kjekk; en fin bonus!
    Etter å ha hatt den et par dager på operasjonsbenken fikk jeg ferdigmontert den i dag, og etter å ha trukket pusten dypt kobla jeg til strømmen. Det er gjort en god del loddinger i spillern foruten bytte av clock, så det behøvde ikke nødvendigvis å gå bra. Men det gjorde det, så det ser ut til at jeg har klart å styre gjennom uværet.

    Alt takket være en fislete liten spenningsregulator ???

    Foruten å sitte igjen med reservedrivverk til spillern fant jeg et vis å oppgradere strømtilførselen ytterligere. De nye transistorene skal etter sigende gi forsterkern mer skubb i bånn, det ser jeg fram til å etterprøve. Så det er sjelden så galt at det ikke er godt for noe ;)


    Mvh. RS
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Siden flytting har jeg observert en pulserende brumming fra høyttalerne, kunne det være noe muffens med strømmen eller var det fra sluttrinnet?
    Kanskje det er strømmen som har problemer med å fylle opp de overdimensjonerte strømbanene?
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    Trenger du fortsatt Toshiba mosfet transistorer?

    ASR forsterkerne bruker disse. Konstruktør Schäfer foretrekker lyden av disse Toshiba mosfet transistorene og har visstnok kjøpt opp nok til å lage forsterkere de neste 30 årene. Kanskje han kan avse noen? www.asraudio.de
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Wergeland skrev:
    Trenger du fortsatt Toshiba mosfet transistorer?

    ASR forsterkerne bruker disse. Konstruktør Schäfer foretrekker lyden av disse Toshiba mosfet transistorene og har visstnok kjøpt opp nok til å lage forsterkere de neste 30 årene. Kanskje han kan avse noen? www.asraudio.de
    Takk for tipset men det er ikke mosfets i EC`en ???


    Mvh. RS
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Er det bipolare du søker?
    Er de historie? Mener bestemt at Ernstsen bruker Toshiba bipolare i sine DP A1 bl.a.

    Mvh.KW
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    KW skrev:
    Er det bipolare du søker?
    Er de historie? Mener bestemt at Ernstsen bruker Toshiba bipolare i sine DP A1 bl.a.

    Mvh.KW


    Har etter uforbeholdne anbefølinger fra div. hold (inkl. Per) installert ett sett Sanken-transistorer. Spiller de så godt som det påståes blir de sittende. De skal visstnok spille like vektløst åpent som de gamle Toshibaene foruten å artikulere dypbassen bedre.
    Nå mangla det ikke artikulasjon der fra før så det her kan bli morro, jeg er dog avventende mht. oppløsning/vektløshet, det må jeg høre før jeg tror det. De gamle Toshibaene var lynraske med sine 60mhz.



    Mvh. RS
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    R.Solhaug skrev:
    KW skrev:
    Er det bipolare du søker?
    Er de historie? Mener bestemt at Ernstsen bruker Toshiba bipolare i sine DP A1 bl.a.

    Mvh.KW


    Har etter uforbeholdne anbefølinger fra div. hold (inkl. Per) installert ett sett Sanken-transistorer. Spiller de så godt som det påståes blir de sittende. De skal visstnok spille like vektløst åpent som de gamle Toshibaene foruten å artikulere dypbassen bedre.
    Nå mangla det ikke artikulasjon der fra før så det her kan bli morro, jeg er dog avventende mht. oppløsning/vektløshet, det må jeg høre før jeg tror det. De gamle Toshibaene var lynraske med sine 60mhz.



    Mvh. RS
    Sanken er sanken ;)
    I min Karan er Sanken brukt, uten at jeg av den grunn evner å si om de er bedre enn Toshiba.
    Mvh.KW
     
    M

    marsboer

    Gjest
    hagr skrev:
    Hørte om en som rippet hele CD-samlingen sin til harddisk og solgte alle sølvskivene...
    Etter tre dager gikk harddisken til helvete, før han rakk å ta backup. Livet hans kan ikke være særlig godt ;D
    Hahah, så ufattelig velfortjent!
    Ikke nok med at han var dum nok til å ikke ta backup, men han mente også det var greit å beholde "sikkerhetskopien" uten å eie platene.

    Er vel naturens måte å ta hevn på :)
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    KW skrev:
    Sanken er sanken ;)
    I min Karan er Sanken brukt, uten at jeg av den grunn evner å si om de er bedre enn Toshiba.
    Mvh.KW

    Sanken anbefales uten forbehold av alle jeg har vært i kontakt med, fra DIY-ers til forsterkerkonstruktører. Alikevel, i et anlegg med en gjennomsiktighet og oppløsning som mitt får vi høre hva de er verdt ???

    Det gjennomgående er at Sanken og Toshiba anbefales som Japanske kvalitetskomponenter, i motsetning til Kinesiske, amerikanske og europeiske transistorer. Sanken er vesentlig dyrere enn Toshiba.
    Videre legges det vekt på hvorvidt de anvendte transistorene er egnet eller m.a.ord om forterkerkonstruktøren kan sakene sine.
    Når det gjelder fabrikater som Sanken og Toshiba må man også se opp for Kinesiske kopier, de stinker ???


    Mvh. RS
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Hold dere On-Topic.

    bjornh, moderator
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn