Hjemme hos Wergeland

S

Storebror

Gjest
Dette var saker! FOR en feel-good tråd med flotte bilder og et anlegg som nærmest roper musikk uten at man har hørt det.
Har veldig sansen for dette anlegget, ser ut som en million kroner og låter sikkert veldig bra.

:) R
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Wergeland skrev:
erato skrev:
Så det er sånn det ser ut i Grotten! Fint. Hvor er Arne Nordheim? ;D
Nordheim står i hylla.
Bor desverre ikke Grotten, men skulle gjerne bodd i Grotten. Fin beliggenhet midt mellom Oslorockens fødested, Last Train og mitt nye vannhull, Litteraturhuset.
Last Train er vel snarere Oslo-rockens barnehage, fødestedet var Planet Rockall (RIP :'( ) i Rosenkrantzgate. Begge forøvrig stamsteder. ;D
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Wergeland skrev:
Lydkarl har et poeng. Men noen 80-tallsverk har gjort seg fortjent til en plass nær spilleren.

Noen bokser:


Fin tråd!

Ikke har du bare god smak for anlegg og utesteder, men sannelig så lyser det noen musikalske perler imot også! :D
Nuggets vol #1 er barneleksjon i US 60's garage (tror faktisk jeg snart har alle original-singlene uten at jeg har gått aktivt inn for det.... :) )
Nuggets vol #2 er bare helt fantastisk, og i mine ører (selv om US garage ligger mitt hjerte nærmest), en av de beste samleboksene utgitt. Utrolig mye herlig freakbeat, beat og transworldpunk samlet på et sted. For de som trenger en gave å gi bort til noen som liker variert musikk, kjøp Nuggets #2 (fåes stort sett på alle Platekompaniet-butikkene)

Studio One - samlerne som du har et eksempel av på høyre side der, inneholder mye snafsent bra med soul/ska/reggae.

God å se at jeg ikke er alene med å digge sånn musikk her på HFS.
:D :D :D
 
I

ijustpop

Gjest
Er man over middels interessert i rock så er Nuggetsboksene pliktkjøp mener jeg. Men det er faktisk 3'ern : Children of Nuggets som er mest spilt her i heimen. Power pop, Britisk indie pop fra 80-tallet og den 3. psykedeliske bølgen (Paisely Underground) er favorittsjangre er i heimen.

Og Nuggets-boksene er flotte gaver. Har flere ganger blitt oppringt av kameraters koner og kjærester som lurer på julegaver og jeg pleier å anbefale Nuggets-boksene.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Wergeland skrev:
Er man over middels interessert i rock så er Nuggetsboksene pliktkjøp mener jeg. Men det er faktisk 3'ern : Children of Nuggets som er mest spilt her i heimen. Power pop, Britisk indie pop fra 80-tallet og den 3. psykedeliske bølgen (Paisely Underground) er favorittsjangre er i heimen.

Og Nuggets-boksene er flotte gaver. Har flere ganger blitt oppringt av kameraters koner og kjærester som lurer på julegaver og jeg pleier å anbefale Nuggets-boksene.
Da er vi så uenige som det går an å bli. ;) ;) ;)

For meg var det den den største skuffelsen på laaaaaang tid, og det kommer fra en som som startet musikkinteressen nettopp med Paisley Underground og Neo-Garage. Du er faktisk den første jeg har hørt som skryter av boksen, for mange andre (som undertegnede) med bakgrunn fra denne scenen fra 80-90 tallet var det en aldri så liten nedtur.

For all del, det er utrolig mange bra band i denne boksen, men det er et eller annet som skurrer med "flowen" i låtsammensettinger, og enkelte band burde aldri vært der siden de har tilnærmet null med greia å gjøre. Det som er bra, er jo at enkelte av bandene har fått en revival, og har titt og ofte vært mulig å se live i Oslo de siste åra, og fremover også. :D

Forøvrig er jeg enig i at det boksene er et pliktkjøp, inkludert #3 (trass i det jeg skriver)
Uten disse i samlinga, tør jeg påstå at en har viktige poplærmusikk-historiske hull. Enkelt og greit. Såfremt en ikke har originalene da. ;)
 
I

ijustpop

Gjest
ErosLoveking skrev:
Wergeland skrev:
Er man over middels interessert i rock så er Nuggetsboksene pliktkjøp mener jeg. Men det er faktisk 3'ern : Children of Nuggets som er mest spilt her i heimen. Power pop, Britisk indie pop fra 80-tallet og den 3. psykedeliske bølgen (Paisely Underground) er favorittsjangre er i heimen.

Og Nuggets-boksene er flotte gaver. Har flere ganger blitt oppringt av kameraters koner og kjærester som lurer på julegaver og jeg pleier å anbefale Nuggets-boksene.
Da er vi så uenige som det går an å bli. ;) ;) ;)

For meg var det den den største skuffelsen på laaaaaang tid, og det kommer fra en som som startet musikkinteressen nettopp med Paisley Underground og Neo-Garage. Du er faktisk den første jeg har hørt som skryter av boksen, for mange andre (som undertegnede) med bakgrunn fra denne scenen fra 80-90 tallet var det en aldri så liten nedtur.

For all del, det er utrolig mange bra band i denne boksen, men det er et eller annet som skurrer med "flowen" i låtsammensettinger, og enkelte band burde aldri vært der siden de har tilnærmet null med greia å gjøre. Det som er bra, er jo at enkelte av bandene har fått en revival, og har titt og ofte vært mulig å se live i Oslo de siste åra, og fremover også. :D

Forøvrig er jeg enig i at det boksene er et pliktkjøp, inkludert #3 (trass i det jeg skriver)
Uten disse i samlinga, tør jeg påstå at en har viktige poplærmusikk-historiske hull. Enkelt og greit. Såfremt en ikke har originalene da. ;)
Jeg egentlig for ung for å ha fått med meg denne musikken mens scenene var levende, og boksen har fungert som en introduksjon i hvert fall for de mindre kjente bandene. Angående utvalget av artister på boksen så er jeg helt enig. Mye som kanskje ikke hører hjemme, men bra er det uansett. Har nok ikke samme forhold til mange av artistene i boksen som deg.
En Rhino-boks med amerikansk indierock fra 90-tallet og jeg hadde sikkert hoppet i harnisk over et utvalg jeg ikke mente var representativt.

Synd at du måtte utsette Tannoykjøp Eros. Tror det er høyttalere for deg.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Wergeland skrev:
Jeg egentlig for ung for å ha fått med meg denne musikken mens scenene var levende, og boksen har fungert som en introduksjon i hvert fall for de mindre kjente bandene. Angående utvalget av artister på boksen så er jeg helt enig. Mye som kanskje ikke hører hjemme, men bra er det uansett. Har nok ikke samme forhold til mange av artistene i boksen som deg.
En Rhino-boks med amerikansk indierock fra 90-tallet og jeg hadde sikkert hoppet i harnisk over et utvalg jeg ikke mente var representativt.

Synd at du måtte utsette Tannoykjøp Eros. Tror det er høyttalere for deg.
Er ikke så gammel at 80-tallet var mitt tiår, men scenen var fortsatt veldig levende på nittitallet. Nå idag anser jeg meg selv som endel scenen. DJ'er og er med på å arrangere konserter dann og vann. Det jeg hørte på plate, har plutselig blitt band jeg er med på å booke, eller til og med omgås. Verden er ikke så stor. :)

Når det gjelder Tannoy. Skal komme sterkt tilbake neste år. Svei av $$$ på singler tilsvarende Glenair 15 for noen dager siden. :-X
Apropos Nuggets (box#1), så har jeg nå ihvertfall sikret meg Human Expression "Love at the Psychedelic Velocity". (hard to get...........) ;D
 
I

ijustpop

Gjest
Fremer har hørt en Keving Gray mastret testpressing av Warners nye audiofile utgave av Astral Week, og var veldig fornøyd. Har ikke for vane å kjøpe dyre audiofile utgaver, men nå skal Atstral Weeks handles for fjerde gang! I den anledning tok jeg en lytt på de utgavene jeg har i dag.



Skal ikke utdype så mye om forskjellene, men originalen er klart best og cden desidert verst.

Her er et utdrag Mikeys skriblerier,

The original green Warners-7Arts first pressing issued in November of 1968 or green WB Keystone label second pressing were the ones to have, at least until this reissue.

Wait until you hear it! I received a test pressing labeled ìNot final,î meaning those involved in the mastering (AcousTechís Kevin Grey and Warner Brothersí Tom ìGroverî Biery). However, even if it was released as is, it obsoletes the original in almost every way.
When you hear the new reissue, even if youíve heard the original 100 times since it first came out, which would easily be me, you will almost jump out of your seat when you hear these familiar elements move from the shadows to the foreground. Van sounds almost introspective and delicate on the original. The reissue reveals powerful vocal dynamics within which get revealed subtle, heretofore hidden emotional nuances and instant, immediately communicated revelations as they seem to travel from Vanís mind into his vocal chords and from there into the microphoneís diaphragm.

There are shimmering finger cymbals on ìSweet Thingî that Iíve heard I donít know how many times but suddenly here they float into the room on the exquisitely captured transient hit and decay delicately and for what seems like a really long time before disappearing. ìCyprus Avenueî begins with a distant guitar strum above audible tape hiss when suddenly Berliner hits one strum that startlingly leaps from the speakers, almost creating a shockwave. Davisí bass plucks are finally allowed full flower, revealing a muscular expressiveness heretofore hidden in the originalís echoey atmosphere.


Moondance kommer i samme serie og jeg gleder meg nesten like mye til den.
 
O

omholt

Gjest
Digger utseendet på disse høyttalerne. Hele oppsettet ditt er veldig flott. Fornøyd med lyden?

Du spurte om kabel anbefalinger. Slik som Valentino skriver, kan du gjerne gå opp til 4kvmm for å være på den sikre siden. Vil du ha noen som er litt pent med strømpe og bananplugger uten at det koster skjorten så anbefaler jeg Cobalt Cable eller Better Cables Premium III Speaker som L-sound selger.
http://www.cobaltcable.com/
http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&group=669&subgroup=748&id=2210
 
I

ijustpop

Gjest
omholt skrev:
Digger utseendet på disse høyttalerne. Hele oppsettet ditt er veldig flott. Fornøyd med lyden?
Jepp. Eneste som står i fare for å bli byttet ut er cd-spilleren. Har vært veldig fornøyd med lyden i denne lenge, men tror en litt mer frampå og lystklingende spiller vil passe bedre i anlegget slik det spiller i denne stua. Gjerne en èn boks spiller med skuff og digitale innganger. Ikke ønsker jeg rør på utgangen heller. Vi får se. Selv om de ikke har digitale innganger, så håper å få hørt bl.a Ayre, Hegel og MBL snart.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Wergeland skrev:
Fremer har hørt en Keving Gray mastret testpressing av Warners nye audiofile utgave av Astral Week, og var veldig fornøyd. Har ikke for vane å kjøpe dyre audiofile utgaver, men nå skal Atstral Weeks handles for fjerde gang! I den anledning tok jeg en lytt på de utgavene jeg har i dag.



Skal ikke utdype så mye om forskjellene, men originalen er klart best og cden desidert verst.

Her er et utdrag Mikeys skriblerier,

The original green Warners-7Arts first pressing issued in November of 1968 or green WB Keystone label second pressing were the ones to have, at least until this reissue.

Wait until you hear it! I received a test pressing labeled ìNot final,î meaning those involved in the mastering (AcousTechís Kevin Grey and Warner Brothersí Tom ìGroverî Biery). However, even if it was released as is, it obsoletes the original in almost every way.
When you hear the new reissue, even if youíve heard the original 100 times since it first came out, which would easily be me, you will almost jump out of your seat when you hear these familiar elements move from the shadows to the foreground. Van sounds almost introspective and delicate on the original. The reissue reveals powerful vocal dynamics within which get revealed subtle, heretofore hidden emotional nuances and instant, immediately communicated revelations as they seem to travel from Vanís mind into his vocal chords and from there into the microphoneís diaphragm.

There are shimmering finger cymbals on ìSweet Thingî that Iíve heard I donít know how many times but suddenly here they float into the room on the exquisitely captured transient hit and decay delicately and for what seems like a really long time before disappearing. ìCyprus Avenueî begins with a distant guitar strum above audible tape hiss when suddenly Berliner hits one strum that startlingly leaps from the speakers, almost creating a shockwave. Davisí bass plucks are finally allowed full flower, revealing a muscular expressiveness heretofore hidden in the originalís echoey atmosphere.


Moondance kommer i samme serie og jeg gleder meg nesten like mye til den.
Beste plata til The Man? Vet du når den skal utgis ?
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Utrolig lekkert!
Kan hende det har blitt nevnt før...men hvor kommer disse cd-hyllene fra?
 
I

ijustpop

Gjest
rolfozzy skrev:
Wergeland skrev:
Fremer har hørt en Keving Gray mastret testpressing av Warners nye audiofile utgave av Astral Week, og var veldig fornøyd. Har ikke for vane å kjøpe dyre audiofile utgaver, men nå skal Atstral Weeks handles for fjerde gang! I den anledning tok jeg en lytt på de utgavene jeg har i dag.

Skal ikke utdype så mye om forskjellene, men originalen er klart best og cden desidert verst.

Her er et utdrag Mikeys skriblerier,

The original green Warners-7Arts first pressing issued in November of 1968 or green WB Keystone label second pressing were the ones to have, at least until this reissue.

Wait until you hear it! I received a test pressing labeled ìNot final,î meaning those involved in the mastering (AcousTechís Kevin Grey and Warner Brothersí Tom ìGroverî Biery). However, even if it was released as is, it obsoletes the original in almost every way.
When you hear the new reissue, even if youíve heard the original 100 times since it first came out, which would easily be me, you will almost jump out of your seat when you hear these familiar elements move from the shadows to the foreground. Van sounds almost introspective and delicate on the original. The reissue reveals powerful vocal dynamics within which get revealed subtle, heretofore hidden emotional nuances and instant, immediately communicated revelations as they seem to travel from Vanís mind into his vocal chords and from there into the microphoneís diaphragm.

There are shimmering finger cymbals on ìSweet Thingî that Iíve heard I donít know how many times but suddenly here they float into the room on the exquisitely captured transient hit and decay delicately and for what seems like a really long time before disappearing. ìCyprus Avenueî begins with a distant guitar strum above audible tape hiss when suddenly Berliner hits one strum that startlingly leaps from the speakers, almost creating a shockwave. Davisí bass plucks are finally allowed full flower, revealing a muscular expressiveness heretofore hidden in the originalís echoey atmosphere.


Moondance kommer i samme serie og jeg gleder meg nesten like mye til den.
Beste plata til The Man? Vet du når den skal utgis ?
23. oktober, Moondance og His Band and The Street Choir kommer samtidig med samme kvalitet. Virker som om det er Warner/Rhino opptrykk som gjelder. Universals nye utgave av Tupelo Honey blir jo slakta av de som har hørt den.
 
I

ijustpop

Gjest
kjoenik skrev:
Utrolig lekkert!
Kan hende det har blitt nevnt før...men hvor kommer disse cd-hyllene fra?
Ikea. Plukka med meg mine til halvpris, da de var på vei ut. Rundt 2002-2003. Royervin har skaffet disse brukt nå nylig, så de er kanskje mulig å finne på finn?
 
I

ijustpop

Gjest
Og, ja Rolf. Astral Weeks er mannens best, for ikke å si rockens beste, men Ivan har 5-6 pliktkjøp i katalogen. Astral Weeks, Moondance, Tupelo Honey, Veedon Fleece, Into the Music og tidenes beste liveplate: It's Too Late To Stop Now.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Wergeland skrev:
Og, ja Rolf. Astral Weeks er mannens best, for ikke å si rockens beste, men Ivan har 5-6 pliktkjøp i katalogen. Astral Weeks, Moondance, Tupelo Honey, Veedon Fleece, Into the Music og tidenes beste liveplate: It's Too Late To Stop Now.
Jeg har de alle på cd. Og Astral Weeks i tillegg på vinyl. Men kommer disse på nyutgitte lydoppgraderte vinylutgaver må jeg nok dra kortet. Enkelte ting kommer man ikke utenom.

Og Dylan kommer også med en firevinylsutgave i oktober.
Også er det alt det andre innimellom.
 
I

ijustpop

Gjest
rolfozzy skrev:
Wergeland skrev:
Og, ja Rolf. Astral Weeks er mannens best, for ikke å si rockens beste, men Ivan har 5-6 pliktkjøp i katalogen. Astral Weeks, Moondance, Tupelo Honey, Veedon Fleece, Into the Music og tidenes beste liveplate: It's Too Late To Stop Now.
Jeg har de alle på cd. Og Astral Weeks i tillegg på vinyl. Men kommer disse på nyutgitte lydoppgraderte vinylutgaver må jeg nok dra kortet. Enkelte ting kommer man ikke utenom.

Og Dylan kommer også med en firevinylsutgave i oktober.
Også er det alt det andre innimellom.
Ja, det koster å være kar. Ang. Bootleg series vol.8.. har du sett at den eneste måten å få alle 36 låtene (er vel 27 på 2cd og vinylutgave) er å kjøpe denne http://www.amazon.co.uk/Tell-Tale-Signs-Bob-Dylan/dp/B001DFQFEG/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=music&qid=1221507612&sr=1-3
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Må beskjemmet si at den eneste gangen jeg har sovnet på en konsert, var faktisk på Van Morrison engang på nittitallet i Spektrum :-[

Liker best tida hans i Them, og favorittutgivelsen med bandet er en singel (selvsagt 8) ), etter at Morrison sluttet i bandet, og resten av gutta flyttet til USA. :-[ ::) :-*

Her en smakebit:

Them - Dirty Old Man
http://www.last.fm/music/Them/_/Dirty+Old+Man+(Single+version)
 
P

Parelius

Gjest
Gutar, slike opplysninger bør ut på tråder under Musikk. Dette er jo VIKTIG (og av og til har slike viktige ting en tendens å gå meg hus forbi, til evig ergrelse.)

(Ikke det at jeg skal legge meg opp i hva dere pusler med under anleggstrådene, men det er for synd om vi som ikke gjester disse for ofte, gikk glipp av slik vesentlig info.)
 
I

ijustpop

Gjest
Parelius skrev:
Gutar, slike opplysninger bør ut på tråder under Musikk. Dette er jo VIKTIG (og av og til har slike viktige ting en tendens å gå meg hus forbi, til evig ergrelse.)

(Ikke det at jeg skal legge meg opp i hva dere pusler med under anleggstrådene, men det er for synd om vi som ikke gjester disse for ofte, gikk glipp av slik vesentlig info.)
Ja, vi skal knekke i gang en Bootleg Series vol.8: Tell Tale Signs tråd på musikkforumet. Forresten, sett den nye musikkvideon til Dreamin' of You? Harry Dean Stanton spiller Dylan-bootlegger. Herlig. Du finner den på amazon.

@ErosLoveking. Spiller It's Too Late Too Stop Now nå, flotte versjoner av Here Comes The Night og Gloria.
Ellers så har Van tapt litt av sine relevans som live-artist de siste årene (Sørlandshallen med Ole Ivars som oppvarming for noen år siden! ..føltes i hvert fall sånn..), men sist gang i Konserthuset var fint.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Wergeland skrev:
Parelius skrev:
Gutar, slike opplysninger bør ut på tråder under Musikk. Dette er jo VIKTIG (og av og til har slike viktige ting en tendens å gå meg hus forbi, til evig ergrelse.)

(Ikke det at jeg skal legge meg opp i hva dere pusler med under anleggstrådene, men det er for synd om vi som ikke gjester disse for ofte, gikk glipp av slik vesentlig info.)
Ja, vi skal knekke i gang en Bootleg Series vol.8: Tell Tale Signs tråd på musikkforumet. Forresten, sett den nye musikkvideon til Dreamin' of You? Harry Dean Stanton spiller Dylan-bootlegger. Herlig. Du finner den på amazon.

@ErosLoveking. Spiller It's Too Late Too Stop Now nå, flotte versjoner av Here Comes The Night og Gloria.
Ellers så har Van tapt litt av sine relevans som live-artist de siste årene (Sørlandshallen med Ole Ivars som oppvarming for noen år siden! ..føltes i hvert fall sånn..), men sist gang i Konserthuset var fint.
Den er en stund siden nå om jeg skrev at Dylan kommer med nytt i oktober.
I en musikktråd. Så den eksisterer den.
 
P

Parelius

Gjest
@ Wergeland og rolfozzy:

Ser at den Dylantråden er der. Overså den, beklageligvis. Takker.

Men Van The Man? Er han der også? De utgavene jeg har på vinyl (for det meste noe tyske opptrykk om jeg husker rett) er ikke akkurat noe å skrive hjem om, lydmessig.

(Parelius, som bare er litt frustrert over alle underavdelingene slik at det nesten ikke er mulig å få med seg mange godbiter.)
 
I

ijustpop

Gjest

Morgenstund



Fotorgrafert idét jeg pakker sammen, for en slik dag bør nytes ute!
 
H

Hugh

Gjest
Lekkert anlegg i nydelig stue. Flott musikksamling! Alt skildret med følelse...
Regner med at Morrissey presterer nær optimalt i disse omgivelsene!
 
I

ijustpop

Gjest
Takk for hyggelige ord!

Ellers er det lite nytt i stua. Ingen utskiftninger og ingenting på trappene heller. Det spiller liksom bra nok.
 

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
873
Antall liker
127
Sted
Bergen
Ellers er det lite nytt i stua. Ingen utskiftninger og ingenting på trappene heller. Det spiller liksom bra nok.
Jo, det vil jeg tro... ;D

Er akkurat sånn jeg føler det også....men med det anlegget ditt blir det nok "litt" på en annen måte
 

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Innlegg
837
Antall liker
2
Fantastiske bilder og et nydelig anlegg, jeg MÅ få hørt Tannoy snart, ikke hørt Tannoy på mange mange år.
Som mange andre har nevnt her, nydelig stue også! :)
 
I

ijustpop

Gjest
Takk folkens!

Får nesten lyst til å handle noe nytt hifi-utstyr, bare for å ha en unnskyldning for å legge ut flere bilder.

Burde egentlig tatt noen flere bilder av "hjertet" i anlegget, men ASRen er rimelig tildekket av møbelet.
 
R

RoDa

Gjest
Hele oppsettet ditt og rommet er ytterst smakfullt!
Har god tro på at dette funker, og innbiller meg at det spiller godt musikk også utenfor søtflekken.

Høyttalerne er drit-tøffe!
Lurer på hvordan disse står seg mot Glenair 10? (Prisen er jo nærmest lik) Har hørt disse aller hastigst ved et par anledninger hos kollega Solstad, Glenair altså.
Det frister til gjentakelse kan man si.

Legg gjerne inn noen flere bilder du, blir neppe lei av det vi 8)

Mvh
Rolf
 
I

ijustpop

Gjest
Ikke så mye nytt hos Wergeland, men hodetelefonene er byttet ut. Fikk aldri AKG K701 og Corda Cantate komboen til å virkelig "synge", og at både forsterkeren og hodetelefonene hadde kvaliteter som var uforløste i mitt system. Pga av den åpne konstruksjonen og lydlekkasje både inn og ut, ble de heller ikke brukt nok. Kjøpte meg like før jul Dynamic DT 770 Premium/250 ohm utgaven og savner egentlig ingenting kontra K701. Ikke like pene, og komforten var noe bedre med K701, men den lukkede konstruksjonen gjør at de blir brukt langt oftere. Min største innvending mot K701-Corda Cantate komboen var den sjenerte bassgjengivelsen. Nå er jeg langt mer fornøyd. En absolutt god investering, for det blir spilt mer musikk. Og det skyldes først og fremst DT770s lukkede konstruksjon.
 
I

ijustpop

Gjest
Et bilde av de nye hodetelefonen. Ikke akkurat noen skjønnheter, men er superfornøyd med de! Et must når man ikke har eget furterom.


Beyer Dynamic DT 770 Premium/250ohm
 
I

ijustpop

Gjest
Mine første audiofile vinylutgivelser kom i posten denne uka. Har ikke for vane å kjøpe dyre plater med musikk jeg har fra før, men det var noen jeg bare måtte ha.

Van Morrison - Astral Weeks (WB/Rhino)
Van Morrison - Moondance (WB/Rhino)
Van Morrison - His Band and The Street Choir (WB/Rhino)
Ricke Lee Jones - s/t
The Raconteurs - Consolers of the Lonely (WB)
Steely Dan - Aja (Cisco)
Little Feat - Little Feat (MoFi)

Har ikke vært 100% fornøyd med vinylavtasting min opptil nå. Men det var altså ikke Regaen som var flaskehalsen. Det var platene mine som var for dårlige, møkkete eller slitne.

Det skjer ting på digitalfronten og. Har en annonsen ute på børsen. Forteller mer om det ved en senere anledning.
 
I

ijustpop

Gjest
Ny hifi på vei inn i stua.
Kanskje ikke så lett å se hva det er ut i fra dette bildet:

 
I

ijustpop

Gjest
Noen er gode til å gjette, men så har jeg også hinta litt om dette tidligere.

 
I

ijustpop

Gjest


Ingen ny forsterker i hvert fall. ASR blir stående.

Ang. bildene: De tidligee bildene i denne tråden er tatt med Canon 350D. Disse siste er tatt med Canon Ixus 85 IS, og ser jo ikke ut! Ser ut som om jeg kjører iso 3200, men det gjør jeg altså ikke. Noen som har noen tips for hvordan jeg blir kvitt denne kornete looken?
 
I

ijustpop

Gjest
Tid for avduking:







Ny cd-spiller. MBL 1431. Langt fra det dyreste i MBLs sortiment, men absolutt et forseggjort stykke hifi. Spiller bra og i tillegg er den bygd som en tanks. Sånt liker jeg. Skal føles god i bruk.
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.438
Antall liker
2.071
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Gratulerer så mye :)

MBL er noe av det "feiteste" jeg kan tenke meg. ( Mangler bare en telefon fra Hamar ;D)

mvh
 
Topp Bunn