Hjemme hos HasseBasse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Vitamin B er fint å få i seg... Sikkert derfor endel audiofile er så flotte på håret.. :cool:
    Du sa noe der......... aldrig tenkt over, men men men ......
    Må da oppfordre folk med å slutte å skrive om "aldrig mere øl" og slikt tull.
    Man skulle jo faen tro, at de ønsket en skallet 😂 😂
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.498
    Antall liker
    3.124
    Torget vurderinger
    1
    Å du mens vi er inne på det med å forlate Bergen, så stakk jo @jorwed_ også. Rykte sier at det var noen vinyl samlinger øst på som lokket til ski.:LOL:
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Nå til en mere kjedelig update 😔
    Har nå "tullet" noen dager med driten, også kaldet Acoustic Solid Wood Black.
    Fikk hjem nye bøsninger med tykkere vegger. Fikk boret leiehuset opp, fikk presset i
    de nye bøsningene. Smurt opp "und alles" og resultatet.... samme dritten som før. Større undersøkning
    på gang med finmåling. Om dette er skjedd ved transport eller flytting kan være det samme.
    Fakta er:
    1. Akslen på talerken er ikke rett.
    2. Akslen på tallerken er ikke rund heller. Målt med mikrometerskrue varierer den over høyden
    fra 12,01 til 12,05. Dreier du runnt på samme sted, varierer den noen steder mellem 12,01 og 12,04.
    Om man har helr nøyaktig bøsning, vil den "rive"og bremse tallerken på bestemte steder. Om man pusser
    lite mere, så den går fritt, bli´r det slør.
    Har ikke verktøy til å bearbeide noen få hundredeler, eiheller til å rette opp akslen, så stopper nå.
    Hva gjør man da?? Liker jo utseendet på spillern. Motor og styring er jo fint det også. Selges kan den ikke,
    så har valgt den dyre løsning. Nytt leie og ny tallerken. Bli´r med magnetisk løft av den 12Kgtunge
    tallerken, og i stedet for blank, bli´r den nå "helsvart". Tallerken skulle bli sendt fra Kina på mandag med
    DHL Express, så får vi se hvor fort dette kommer å gå.
    Wish me luck 😎

    s-l1600.jpg
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Kjedelig å høre.

    Iblant er livet en fisse, (og så bliver man gift med en).

    Lykke til videre med prosjektet.
    Eller den engelske versionen: Life Sucks.......... and then you marry one, who won´t 😁 :ROFLMAO:
    Min underviser hos Mutoh i Belgia hadde denne kommentaren: Can be tested before marriage 😁 :ROFLMAO:
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.498
    Antall liker
    3.124
    Torget vurderinger
    1
    Har selv sett på den tallerken som deg , med tanke på å lage en snurrer fra grunnen av . Men snytets det er en vel stiv pris på den. Håper du får orden på spilleren når de nye delene kommer.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Stiv og stiv fru XXXX 😁
    Vet ikke, om du ta´r i betraktning, at dette er 60mm, 12 Kg aluminium med MagLev leie, er det vel ikke så gærnt.
    Sparte nesten 1000 kr. i forhold til andre ganger, jeg har kigget på den, ved å slå till i går kveld. Dollarkursen tok
    et dykk sent i går, og jeg var heldig og så det.
    Kommer i 830 us$ med DHL express for en 13+ Kg´s pakke allt inkl.
    Og fikk lokket han til å kaste noen drivreimer oveni. Så ja.... det var prisen.
    Kunne ha gjort det for det halve, om jeg hadde valgt akryltallerken annedsteds fra, men da blev det for langt
    fra originaliteten i spiller´n. Får se om det går bra.
    Alternativt får jeg en masse dritbilligt aluminium til salgs innen lenge :ROFLMAO::ROFLMAO:
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Blev en veldig koselig dag igår.
    Hentet skatte-jurist-kompis´en og kjørte til Randers for å se/opleve bursdagsfesten på Randers Bryggeri, og
    evt. ta med hjem noe av de tibud´ene de hadde. Etterpå her hjem, for noen øl og noe musikk. Det blev sent :ROFLMAO: :ROFLMAO: .
    Måtte jo prøvesmake flere..... og noen mere enn en gang. Glemte å ta bilder fra bryggeriet, men her er noe av
    det, vi fikk med hjem:

    L1000456.JPG

    L1000457.JPG

    L1000458.JPG


    Kompis fikk en liten sekk med hjem, men det blev da litt tilbake til meg 😁

    L1000459.JPG


    BTW.... han ringte og spurgte innen han blev hentet, om jeg ville ha noen av dublettene hans. Veldig
    dumt spørgsmål..... JADA :p, så fikk disse av han:

    L1000451.JPG

    L1000452.JPG

    L1000453.JPG

    L1000454.JPG

    L1000455.JPG


    Han fannt 3 stk. i dublettbunken min, så han dro glad hjem med Vinyl & Øl.
    Et par øl mere, og da var en god dag slutt (y) 😎 (y)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Høres ut som en perfekt kveld @HasseBasse 🍻 Hadde du ikke bodd så langt unna så hadde du vært en selvskreven medlem av Vinyl & Humle;)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ellers startet dagen tidlig.
    Etter kaffe & obligatorisk røyk, fik jeg øye på CD-racket.
    Har veldig tidlig erkjennt, at ørerne mine ikke tåler noen form for "digitalis" i lydsignatur. :rolleyes:
    Må innrømme, at Philips CD´en fikk jeg aldrig helt til. Ikke noe verre enn å sette å musikk, og etter 2 minutter
    erkjenne, at dette gidder jeg bare ikke å lytte på.
    Kom da i tanker om, at jeg for en 4-5 år siden bare for moro kjøpte en Advance Acoustic CD-Spiller. (samme brand
    som monotrinnene.... kanskje derfor) :ROFLMAO:.
    Selger visste ikke om den virket, men visste, at skuffen ikke ville kjøre inn/ut. Ellers var den komplett
    med fin "unscratched" remote og annet tilbehør.
    Så frem med den etter litt gravearbeide i "skuret". Av med front og ut med drivverk. Renset open/close switcher,
    og vupti, da var den oppe og gå. Prøvd et par veldig rissete test-CD´er.... spillet fint med 0 skip.
    Så langt bra..... nå til lytting. Denne har aktiv forsterkning med rør på utgangen......... Bæææææhhhh 🤮🤮.
    Hadde noe av det, jeg liker, men fy faen altså....... Hva er det som sitter i?? Jo.... 2.stk. ECC83 "made in China".
    De gikk rett i søppelposen. Hadde ett par nye JJ ECC83S. I kom de, og så da for pokker... Nå snakker vi,
    men en anelse for mye gain....... Prøvde med et par NOS Philips E80CC..... Bra, men ikke bra nokk.
    Kom i tanker om erfaringen med å bytte fra ECC83 til 12AY7 i Project Tube Box, så kanskje??...........
    Og faen, om det ikke sitter direkt i skapet. Nye Electro Harmonix 12AY7, og spiller akkurat som jeg liker det.
    Ikke skyggen av av digital oppfattelse fra lyden i mine ører nå. Rom, ambience, utklinging og varme i lyden, er
    det som beskriver det best (når man ikke er utdannet i blomsterspråk).

    L1000449.JPG

    L1000450.JPG


    Først ute på en rolig søndag:

    L1000448.JPG


    Nokk en irritasjon i anlegget eliminert. Kan senke skuldrene nå og være fornøyd med CD´ene mine :love:(y)
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Høres ut som en perfekt kveld @HasseBasse 🍻 Hadde du ikke bodd så langt unna så hadde du vært en selvskreven medlem av Vinyl & Humle;)
    Ha ha..... Ja. Bor for langt unna allt i den sammenhengen da 😁
    Er vel det eneste medlemmet av OVK, som ikke har vært til noen møter/samlinger i det hele tatt :ROFLMAO::ROFLMAO:
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jeg trur faktiskt det finnes flere som er like sjeldne og se på møten :rolleyes: du har ivf en god anledning🚢🇩🇰
    A propos
    1679845876222.png

    Har du sett prisene for nyligt??
    Før Stene nedla´ "danskebåten" fra Oslo til Frederikshavn, kunne du seile tur/retur for 199,-
    (tror, der var 230,- med kahytt).
    Nå er det jo helt hinsides 5-10x prisen enveis.
    Fjerner jo fort muligheten for å delta´ allt for ofte 😔 :confused:
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Bassehasse jeg har boet i Randers. Gået på Østervang og Nørrevang skolen. Sidstnævnte lå lige op ad det bryggeri i Randers. I frikvarterene gik vi gennem.hegnet og forsynede os med Thor øl.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Bassehasse jeg har boet i Randers. Gået på Østervang og Nørrevang skolen. Sidstnævnte lå lige op ad det bryggeri i Randers. I frikvarterene gik vi gennem.hegnet og forsynede os med Thor øl.
    Er s´gu ikke sikker på, at det er det samme bryggeri. Nuværende "Randers Bryghus" er et mikrobryggeri. Tvivler også på,
    at der har ligget en skole i et industrikvarter 😁

    Randers Bryghus
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.939
    Antall liker
    1.279
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Åh, husker jeg var på Rema 1000 i Oslo en dag etter jobb, hørte noen danskere snakke foran øllet, én så en Sixpack Ringnes til 22,- tror jeg det var og han sa at det var jo vældig billigt da så han tok to av de og hastet til kassen, med meg og min Family Grandiosa bak, da han kom til kassen fikk han jo sjokk, de 22,- var jo per stykk og ikke for en sixpack så han sa at han ikke var interessert likevel!
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Åh, husker jeg var på Rema 1000 i Oslo en dag etter jobb, hørte noen danskere snakke foran øllet, én så en Sixpack Ringnes til 22,- tror jeg det var og han sa at det var jo vældig billigt da så han tok to av de og hastet til kassen, med meg og min Family Grandiosa bak, da han kom til kassen fikk han jo sjokk, de 22,- var jo per stykk og ikke for en sixpack så han sa at han ikke var interessert likevel!
    Største sjokket for meg (visst nokk Rema også) var en gang i tidenes morgen på Geilo.
    Kjøpte en sixpack ½liter Heineken. Spurgte hon i kassa, hva faen meningen var?? Utover den ublu
    prisen på øllet var det 60,- ekstra...... fikk å vite, at det var 10,- i "bortskafningspant" pr. dåse :mad:
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Heh, aldrig hørt om det! Jeg jobbet på Geilo fra 2000 til 2006.
    Kanskje turistfelle for dumme dansker.... vet ikke. Husker ikke akkurat hvornår, men husker tydeligt betaling
    ved kassen. Skulle lage middag for kjæresten og noen av vennene hennes. Hun var dengang var skiguide på Geilo i vinterhalvåret.
    Hadde ikke peiling på Norske priser, så kjøpte rask 6 store entrecote. Lurte på, hva de mente, da jeg pekte på
    en agurk, og ble spurt om, hvor stort et stykke, jeg ville ha....... forsto ingenting. Men etter agurk og friske tomater
    nokk til å lage salat til 6 personer, blev jeg skikkelig arg, da jeg skulle betale. :ROFLMAO: :ROFLMAO:
    Når jeg tenker etter, må det ha vært ett eller annet mellem ´88 og ´93
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.132
    Antall liker
    937
    Torget vurderinger
    2
    Må være forsiktig med å snakke om norsk priser nå. 1dkr =1,51nkr så til dere har vi ikke råd til å reise nå. Mat på resturat er ikke så mye billigere i Danmark. Har ofte tatt en tur til Danmark i påsken. I år? nop:)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.807
    Antall liker
    26.393
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    A propos Vis vedlegget 905791
    Har du sett prisene for nyligt??
    Før Stene nedla´ "danskebåten" fra Oslo til Frederikshavn, kunne du seile tur/retur for 199,-
    (tror, der var 230,- med kahytt).
    Nå er det jo helt hinsides 5-10x prisen enveis.
    Fjerner jo fort muligheten for å delta´ allt for ofte 😔 :confused:
    Mente att du har en god anledning att ikke møte opp! for det er litt tungvindt for deg :rolleyes:
    Forsatt god kveld:giggle:
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Mente att du har en god anledning att ikke møte opp! for det er litt tungvindt for deg :rolleyes:
    Forsatt god kveld:giggle:
    Takk Cash..... forsto det kanskje ikke presis sånn. Leste det feil jeg...... Språkbarriere du vet 😁
    Er jo dum & dansk jeg :ROFLMAO::ROFLMAO:

    1679871157700.png
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Nå vel....... Mens man irriterer seg over den elendige Audio Technica importøren, som ikke
    engang klarer å overholde den lovede tidsramme, så kan man da glede seg over å handle
    platetallerken og leie hos en (for en gangs skyld) seriøs kineser (China man.... ikke Pop Pop) :ROFLMAO: :ROFLMAO:

    Tallerken1.jpg

    Talleken2.jpg
     

    basillus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.06.2012
    Innlegg
    52
    Antall liker
    30
    Bassehasse jeg har boet i Randers. Gået på Østervang og Nørrevang skolen. Sidstnævnte lå lige op ad det bryggeri i Randers. I frikvarterene gik vi gennem.hegnet og forsynede os med Thor øl.
    Naah, her bliver jeg nød til at korrigere dig Erlend ;) . Du må forveksle Nørrevangsskolen med Nørrestræde skole.
    Det var sidstnævnte, der lå helt op til Thor bryggeriet.
    Mvh fra mig, der har gået på begge skoler:geek:
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Naah, her bliver jeg nød til at korrigere dig Erlend ;) . Du må forveksle Nørrevangsskolen med Nørrestræde skole.
    Det var sidstnævnte, der lå helt op til Thor bryggeriet.
    Mvh fra mig, der har gået på begge skoler:geek:
    Og nok engang........ Thor og Randers Bryghus har intet med hinanden at gøre ;)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Akkurat.
    Bruker mest Alibaba, og iblant Aliexpress. Begge krever automatisk norsk moms.
    Dog koster det noget å bruke DHL.
    Vet det, men kinesiske staten gi´r tilskudd til erhvervsfrakt i Kina, så da bli´r det mer enn
    overkommeligt. Om jeg gikk inn på DHL-kontor her og ville sende 13Kg express til Kina........
    Fy flate da, det har ingen råd til .
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Og ennå bedre...... Nå kom PostNord med en CD fra Discogs.
    Hentet i Sverige........ Kari Bremnes "Løsrivelse". 5 Euro for CD´en og 5,95 Euro i frakt (y)
    Den er fullstendig ubesmitet-mint, både papp-foldecover, booklet & CD. YES.
    Undrer noen ganger på, hvorfor ikke et foretak som Norske Albumklassikere ikke ta´r opp
    alle hennes utgivelser, som bare er laget på CD og får gjort vinylmaster av de, og får de
    utgitt på vinyl.
    Om man ser på München-messen for noen år siden, der Kari sto og signerte LP´er til vinylentusiaster
    fra hele verden, som hadde brakt de med seg for bare det formålet, er det visst 100% sikkert å si, at disse
    ville bli´ revet vekk, så fort som de blev utgitt.
    @Grumpy .......... noe for deg å få satt igang?? ;)
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel to titler som kunne ha vært aktuelle; Løsrivelse og Månestein.

    Om dine bønner vil bli hørt Hasse er ikke opp til meg, men jeg har i det minste videreformidlet både ønsker og forhåpninger til de som kan gjøre noe med det. Skjer det noe, skal du få vite :)
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.132
    Antall liker
    937
    Torget vurderinger
    2
    KKV kastet seg på Reiersrud Tramp. Så er vel ikke umulig at HassBasse skulle få ønsker oppfylt :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn