Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.324
    Antall liker
    3.436
    Sted
    Sunnmøre
    Likeverdige trioar er same, store problem som to eller fleire komponistar på same LP. Det er mogleg å sortera etter andre nøklar som gjev ein unik identifikasjon (tittel, dirigent), men spørsmålet er om det eigentleg hjelper på anna enn OCD-en.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Det er idiotisk med platespiller i garasjen, jeg vet. Men nå har jeg en Rega Planar 3 jeg har forsøkt å gi bort, uten hell, en Project Tubebox ingen vil betale vekslepenger for, og en haug med dubletter. Kunne det ikke da være en artig gimmick å invitere syklende OVK-ere på platesnurring og kaffe?

    Stereofil har en del enkle MM-pickuper. Jeg skal bruke minst mulig penger. Hva velger man da til RB-300?

    Har i dag tømt loftet for gamle bildeler: Eksosdeler, luftfilterboks til 911-en, diverse til e-typen. Blir godt med plass til hifi-emballasje på loftet hjemme.

    BE5434D2-DC3F-42FE-93E1-B2EC8F2FB841.jpeg


    J.D Classics - Dra dit neste gang du er i Mayfair. Ramlet inn døren ved heldig uhell et par dager etter at de gjorde det godt på Goodwood. Så mye lekkert.

    1F6A84E8-467A-40C3-8E2B-2FADA8A01C44.jpeg

    Gammel Planar 3 uten pickup.

    Noen gamle kalendere må opp på sikt. Og lampa må på veggen.

    5C4727C6-1BA9-43A4-9AE2-FB121C105464.jpeg


    Vel hjemme spiller jeg meg igjennom Midnight Choirs katalog.

    E3F13E3E-54B2-4C35-ADD7-4DCA3DD63B9E.jpeg
     

    Entropy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    447
    Antall liker
    697
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Det er idiotisk med platespiller i garasjen, jeg vet. Men nå har jeg en Rega Planar 3 jeg har forsøkt å gi bort, uten hell, en Project Tubebox ingen vil betale vekslepenger for, og en haug med dubletter. Kunne det ikke da være en artig gimmick å invitere syklende OVK-ere på platesnurring og kaffe?

    Stereofil har en del enkle MM-pickuper. Jeg skal bruke minst mulig penger. Hva velger man da til RB-300?

    Har i dag tømt loftet for gamle bildeler: Eksosdeler, luftfilterboks til 911-en, diverse til e-typen. Blir godt med plass til hifi-emballasje på loftet hjemme.

    Vis vedlegget 912460

    J.D Classics - Dra dit neste gang du er i Mayfair. Ramlet inn døren ved heldig uhell et par dager etter at de gjorde det godt på Goodwood. Så mye lekkert.

    Vis vedlegget 912463
    Gammel Planar 3 uten pickup.

    Noen gamle kalendere må opp på sikt. Og lampa må på veggen.

    Vis vedlegget 912461

    Vel hjemme spiller jeg meg igjennom Midnight Choirs katalog.

    Vis vedlegget 912472
    Jeg har en rega Carbon pickup du kan få hvis jeg finner den
     

    hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    310
    Antall liker
    362
    Kanskje du har flere plater med supergrupper? I så fall kan jo et forslag være å lage en egen kategori for dem, og der sortere dem kronologisk.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Apropos sortering: Jeg roter rundt i rock/pop, tidlig i alfabetet. Først ut er Buchanan, deretter trioen under. Er det nødvendigvis under B denne LP-en skal stå?

    Vis vedlegget 912274

    Det spilles tross alt annet enn jazz i huset.
    Glem ei heller å spille av Edgar Broughton Band - Wasa Wasa, og ikke minst skiva til venstre The Tronosonic Experience II: The Big Blow.
    Begge må vel sies å gå i kategorien kultband.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Soundsmith melder at det kreves full ombygging av DV XV-1S. Stiften er utslitt, i tillegg er det interne problemer: Demperne er gåene om jeg husker korrekt. Altså ikke jeg som har bent cantileveret. Soundsmith har respondert kjapt så langt. De garanterer ikke at de klarer å reparere den, men går det, så skal resultatet bli topp. Får de det ikke til så koster det meg ikke noe. Vi prøver.

    Salg hos Platemompaniet, har bestilt Audio Technica, VM95 til garasjen. Den er uansett ikke tenkt å fylle skoene til XV-1S.

    Har fått 911-en ut fra vinterlagring og inn i ny garasje. Båten like så. Når det roer seg litt på jobb så blir det noen kosedager med vask og puss.

    Tviler på at det blir de helt store hifi-investeringene og endringene før høsten. Med mindre Ikeda-armen skulle dukke opp. Vi får se hva som skjer.

    041F0056-42B1-4351-973F-5BECCD81589D.jpeg


    Har blitt litt lite musikkavspilling i det siste. Men i går ble det noen plater.

    DF2E198F-6472-4496-A559-B4EB7FBEE369.jpeg


    Paul Desmond-skiva er nok litt sliten. The Cure har jeg ikke noe forhold til, men denne satt umiddelbart. Ei skive med Dylan og det Band, påfyll av kaffe og så repeterer vi den i dag igjen.

    4E49EB7D-8253-4839-A3B2-2B447C6055EC.jpeg
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Flotte bilder og nydelig bil! Dere skal vite at det vil stå fersk hvetebakst og kaffe på bordet hvis dere tenker på en noe lengre kjøretur. Både her i Kr.sand eller på Hovden.

    Her kommer noen reisetips og to høyt anbefalte reisemål:

    1) https://www.haaheimgaard.no/
    2) https://www.bekkjarvikgjestgiveri.no/

    På veien stopper man i Hardanger og hilser på minst ett av de mange sideriene. Min favoritt er Edel Sideri / Åkre Gård på vei ut mot Utne.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    CF09AD47-6233-4881-A2B3-B6EB7F3F0BAD.jpeg


    Det er stas dette!

    Nei, skal man lukte bensin før lunch er det bare å henge i. Må få et bedre lagringssystem til dekk (er på saken, Hellan montasje)

    God helg!
     

    saabsub

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2005
    Innlegg
    171
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    3
    Strøkent! Ser ut til å være praktiske verksted/lagerrom dette. Regner med det er noen form for tetting i overgangen vegg-tak mellom hvert "lokale"? Ville vært kjedelig om naboens aktiviteter fører til støv/skitt/lukt i nærliggende portrom.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.054
    Dette er allerede avmerket på gps´n som besøkspunkt når jeg er på tur med el-sykkelen. Gleder meg til å se det. :cool:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Strøkent! Ser ut til å være praktiske verksted/lagerrom dette. Regner med det er noen form for tetting i overgangen vegg-tak mellom hvert "lokale"? Ville vært kjedelig om naboens aktiviteter fører til støv/skitt/lukt i nærliggende portrom.
    Støv og lukt er ikke noe problem, ikke fukt heller, om folk oppfører seg. Standard Paroc på betonggulv, om man skal spyle så får man gå utendørs, hvor det er asfalt med fall til kum. Det er flere ting jeg gjerne skulle hatt annerledes, men det er det lite å få gjort noe med, og kan hende er det godt nok som det er. Kjører uansett luftavfukter og varme på om vinteren så dette holder i massevis til det jeg skal bruke det til.
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Fordelen med bredde i hobbyer er at man får mange og ulikt som må vedlikeholdes. Det putrer, koker og drypper.

    B74D0439-4808-43CD-B6ED-D8B66553B601.jpeg


    Spisebordet før frokost.

    A4817D82-544F-41D4-9EB9-39C18217ECF0.jpeg


    Ekspansjonsventilen var feiljustert - eller det fremstår slik fordi en annen ventil i samme kretsløp har defekt pakning. Det blir som med bil, har du tatt jobben med å pille det fra hverandre så du kommer til, så er det like greit å bytte det som likevel må tas i ny og ne.

    02FAB560-1DA6-4368-A43D-E78175680D37.jpeg


    Komprimert som ei mp3-fil den røde pakningen. Delen koster lite, sparer verkstedkostnad er jeg heldig.

    På platerommet står nlykkes gamle Avid Acutus Reference (jeg har hatt Acutus og Acutus Reference SP tidligere). Den var tiltenkt plass i spisestueanlegget som erstatning for Dr. Feickert. Men jeg nøler. Audio Note AN-E/SPe Hemp med Accuphase E-800 og Dr. Feickert + AS-arm brukes flittig, og jeg tipper det handler om at det er plug-n-play, enkelt i bruk og rett frem.

    Strømforsyningen til Dr. Feickert står konstant på og spilleren betjenes, ja, fra spilleren. Avid har stor strømforsyning som må slåss av og på for hver gang man lytter og hvor man må starte og stoppe motoren fra strømforsyningen. Selvsagt null stress i hovedanlegget, men til bakgrunnsmusikk i spisestua? Vil brukervennlighet trumfe?

    Avid på benken.

    957C13AE-F9B7-4D6C-9340-9FE3F5768354.jpeg


    Strømforsyningen til Dr. Feickert, som ikke slåes av og på, og ikke støvtørkes.

    F4ACE199-8BC1-460F-A5C5-76EED8A01CC9.jpeg


    Jeg liker å betjene disse AS-armene. Ikke låter de dårlig heller. Skulle selvsagt hatt en liten Fwend. Så jeg slapp å løpe til ved plateslutt.

    91FF02B0-1261-4AC2-8474-59E978784405.jpeg


    Har vært en helg med prøvekjøring av en del morsomme biler. Nå litt vin, og ei skive fra Jetro Tull som nok ikke er favoritten fra bandet. Men fint med litt variasjon.

    64506D36-04AB-4F0E-9089-60C7A5E4D473.jpeg
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    513
    Antall liker
    596
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Byttet hele ventilen på La Marzocco GS3-en. Den nye ventilen kobles sammen med en slange som går fra noe jeg antar er et slags ekspansjonskammer. Det gjør at det ikke drypper om ventilen gir seg, overskuddsvæsken går da i spillvannstrauet.

    Min maskin er gammel. Harde plastslange som har opplevd mye varme. Byttet resten av slangene da jeg var i gang.

    9D1C5AA7-8CE3-4045-9036-7782E2FF37DB.jpeg

    Gammelt ut, nytt inn. Relativt grei jobb når du først har plukket ting fra hverandre.

    E4CCEE88-7CBF-43C4-896B-09B2159A23E5.jpeg

    Nye slanger, T-ledd og ventil på plass.

    F7164DE8-1797-4A7C-8AAE-51EEA5EEA0DE.jpeg

    Kaffe.

    0842463A-97F4-4CF8-92CB-063A00E6F88B.jpeg


    Hva finner man i postkassen.

    Jeg går nå i hi-fi pause frem til høsten. Kan hende blir det mye bilnerding på meg i mai, hvem vet.
     
    Sist redigert:

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Byttet ut en haug med deler i bryggerhuset i en Rocket Cellini og installerte /donerte den hos en god kamerat som har bygd hus i grannlandet. Tror ikke jeg har smakt så god kaffe fra den maskinen i mitt eie. Velfungerende gir nok bedre smak og konsistens på det ferdige resultatet.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Bilnerding digger vi! En stund siden vi fikk en oppdatering på E’n
    Denne godt voksne herremannen som i sin tid restaurerte bilen, og som har hjulpet meg underveis, og nå jobber med saken, foretrekker å gjøre en del ting selv, alene. Han har overhalt forgasserne. Østlandske Motorverksted på Hamar har begge toppene til overhaling. De bruker litt tid på å få ut fingeren, men det kommer sikkert til å skje. Alternativt plukker jeg opp alt sammen og kjører til Sylinderservice i Trondheim. Jeg har kjøpt nye ventiler, lagrene er byttet. Jeg har bedt Østlandske måle ut så vi kan bytte styringer, og ja, i det hele tatt. Ny toppakning er bestilt. Det er en del elektrisk som må ordnes siden gutta fra Fredrikstad selvsagt begynte å rote i ledningsnettet da de skulle justere ett eller annet som antakeligvis skyldes noe helt annet.

    Jeg har sikkert skrevet dette tidligere: Jeg er ferdig med å irritere meg over uhellet. Men, da dette kolliderte med at jeg aldri fikk Morgan Plus 8 til å fungere, og måtte returnere den, hallene jeg har ventet på i halvannet år ble endelig ferdige, men jeg sitter der med én sportsbil, og ikke de tre, slik jeg så for meg - da er det to alternativer: Gi gass eller trå på bremsen!

    Det var fint vær i dag tidlig og fruen og undertegnede tok derfor turen sydover til Ski med togtype 69, deretter videre til Fredrikstad, sittende ved siden av noen riktig så hyggelig pensjonister fra Halden. Bildet er ikke av disse.

    F7B727CB-3589-49E2-9E5B-F832254C9969.jpeg


    Jeg har brukt mye tid på å planlegge hva jeg skal ha. Det er mange drømmebiler der ute, om man skal prate og ikke drifte. Etter en del erfaring, beskrevet over, var min (subjektive) kriterieliste som følger:

    - Kabriolet
    - Manuelt gir
    - Miks av mekanisk å kjøre, men praktisk nok til å kunne ta en tur med dress, fjellsko og partner
    - Driftsikker
    - Mulig å få reparert uten å måtte dra utenlands
    - Gjerne en bil som kan strekke sesongen litt

    Sikkert mange som synes dette er kjedelig, men av og til må man være fornuftig (og så tøyer jeg muligens det begrepet litt, jeg vet). Jeg landet på 911, 997.2 Carrera 4S Cab med manuelt gir, de er det ikke så mange av, så det var egentlig bare å slå til.

    FA74F6DE-A701-40BD-818A-F530BE3C381E.jpeg
    391D6EC9-F643-48FA-8500-D54680910DB6.jpeg
    AA8ABEFA-8C52-48DB-AEFE-D3562FBAAB99.jpeg


    Dette har vært en veldig fin dag!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.054
    Jeg vet lite om Porsche men synes den modellen der ser ekstremt deilig ut! Den ville utvilsomt fått oppholdstillatelse i garasjen litt borte i veien din hvis det skulle oppstå parkeringsproblemer. 😎
    Gratulerer!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.319
    Antall liker
    13.385
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Wow, stort grattis! :D

    Blev lite orolig att Porsche gjort något radikalt med frontlysen på nyare modeller när jag såg nedersta bildet, men förstod efterhand att det bara är murbelysningen på parkeringsplatsen till Jacob’s. Puh..
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Takk, takk gutter.

    Dette er passe annerledes, passe likt min luftkjølte 911 (964). Manuelt gir (litt uvant med sekstrinns manuell kasse, men det lærer man etter noen dager), helt sinnsyke bremser, samme som turboen. Denne er senket noe og er ellers det jeg oppfatter som veldig, veldig godt spekket og vedlikeholdt. Kjøpt ny i Sveits og solgt til en samler i Norge via kontakter i Tyskland.

    997.2 har en helt annen motor enn 997.1 og samtidig gikk man fra triptronic på 997.1 til pdk på 997.2 om man hadde automatgir, det gjør at det er mange færre 997.2 med manuelt gir enn 997.1. I tillegg er det nok slik at de som velger manuelt gir nok ikke typisk skal ha cab. Kombinasjonen jeg har ønsket meg er derfor ganske vanskelig å få tak på. Så har jeg forstått at 991 er mindre mekanisk enn 997 og falt egentlig pladask da jeg testet denne.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.132
    Antall liker
    937
    Torget vurderinger
    2
    Fantastisk bil. En av de virkelig lekre 911 Porschene. Betyr det at 997.2 ikke lenger har det problemet med sylinder boltene som strekker seg og knekker?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Fantastisk bil. En av de virkelig lekre 911 Porschene. Betyr det at 997.2 ikke lenger har det problemet med sylinder boltene som strekker seg og knekker?
    Generasjon 2 av 997 har en oppgradert motor med direkte innsprøytning. IMS-lagerne på disse har ikke problemet som 996 og første generasjon 997 har. Jeg kommer uansett til å ha motor- og girforsikring innledningsvis, til jeg har forsikret meg om at alt er i orden. (Et tips: Som medlem av LMK så kan man, dersom man har veteranbil, og daglig bruksbil, få forsikret biler eldre enn 15 år som «fremtidig klassiker». Da kan man ikke ha motor-girforsikring, men prisen er en brøkdel, motor-girforsikring holdt utenfor så blir forsikringspermiene 1/6-del. Min er ikke der ennå, men når den tid kommer.)

    Sugemotor, skal du ha sprut så er det turtall som gjelder 😂. Men det er nesten like moro å bremse ned fra høy hastighet som å aksellerer. Kan ikke si jeg har opplevd den samme kontrollen hos noen andre biler, det er noe med hvordan bilen nærmest later til å suge seg ned mot underlaget ved bremsing.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Sugemotor, skal du ha sprut så er det turtall som gjelder 😂. Men det er nesten like moro å bremse ned fra høy hastighet som å aksellerer. Kan ikke si jeg har opplevd den samme kontrollen hos noen andre biler, det er noe med hvordan bilen nærmest later til å suge seg ned mot underlaget ved bremsing.
    Nemlig! Kjøreglede kalles det.

    Gratulerer så mye med en S variant og en knakende morsom bil!
     

    Entropy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    447
    Antall liker
    697
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Sugemotor, skal du ha sprut så er det turtall som gjelder 😂. Men det er nesten like moro å bremse ned fra høy hastighet som å aksellerer. Kan ikke si jeg har opplevd den samme kontrollen hos noen andre biler, det er noe med hvordan bilen nærmest later til å suge seg ned mot underlaget ved bremsing.
    Et helt legitimt argument i en fartskontroll det. -Nei, betjent. Jeg liker ikke å kjøre fort… jeg liker å bremse fort ned fra høye hastigheter så denne farten du målte meg i er ikke representativ for min kjørestil i det hele tatt… du må måle meg når jeg bremser!
     

    hæggen

    Medlem
    Ble medlem
    26.08.2008
    Innlegg
    18
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med ny bil.Nydelig ny bil med supre bremser og kjøreegenskaper.Min gamle skal ut i dag og jeg må tråkke hardt på bremsen igjen.Kjør pent.Prikkene kan fort dukke opp.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Angående Porsche…. Fikk ratte en F8 Spider her om dagen. Dette er en kostbar bil med over 700hk. Et monster. En statement bil. Men uansett hvor du ser så finner man ikke en eneste karosseri linje med korrekte avstander. Sjekk døra og panseret! Jeg får fullstendig makk av slikt:

    IMG_2382.jpeg
    IMG_2383.jpeg


    IMG_2381.jpeg


    Så ser man på en Porsche Turbo S. En fantastisk bil som er lettkjørt og snill. Du kan gi nøklene til svigerfar uten å frykte noe som helst. Uansett hvor du ser så er det nøyaktig samme avstand på “gaps“. Fantastisk kvalitet!

    IMG_2334.jpeg


    IMG_2337.jpeg
     
    Sist redigert:

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Min erfaring med Porsche begrenser seg til noen år som barnevakt for en 2.4 T fra ‘72, det festet seg, form og funksjon. Og tradisjon.

    Gratulerer med lekker bil @Fosse, du slår meg som en tradisjonalist, hvorfor Cab og ikke Targa?
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.132
    Antall liker
    937
    Torget vurderinger
    2
    Takk for tilbakemelding Fosse. Må si jeg er litt misunnelig på både biler og boxer. (på en positiv måte) :) Viste kona bildene av boxsene dine. Hun mener hun skulle ha en sånn box til systue? Jeg forstår ingen ting. Det var ikke det formålet jeg hadde tenkt meg :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Min erfaring med Porsche begrenser seg til noen år som barnevakt for en 2.4 T fra ‘72, det festet seg, form og funksjon. Og tradisjon.

    Gratulerer med lekker bil @Fosse, du slår meg som en tradisjonalist, hvorfor Cab og ikke Targa?
    Takk!

    Targa er lekkert, på de virkelig gamle bilene, og på 991 og 992. Men på 997 blir Targa som en stor takluke. Men jeg vurderte faktisk 70-talls Targa i min vurderingsrunde. Targa gir nok noe mer lunhet, men samtidig ikke den samme åpenheten. På eldre biler gir det økt stivhet i karosseriet, men 997.2 er såvidt stiv at jeg ikke opplever noen form for vridning i chassis (ved normal kjøring).

    Takker alle for veldig hyggelige tilbakemeldinger.

    Nå ut i solen. Det kommer til å gå med mye solkrem fremover.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn