Bilnerding digger vi! En stund siden vi fikk en oppdatering på E’n
Denne godt voksne herremannen som i sin tid restaurerte bilen, og som har hjulpet meg underveis, og nå jobber med saken, foretrekker å gjøre en del ting selv, alene. Han har overhalt forgasserne. Østlandske Motorverksted på Hamar har begge toppene til overhaling. De bruker litt tid på å få ut fingeren, men det kommer sikkert til å skje. Alternativt plukker jeg opp alt sammen og kjører til Sylinderservice i Trondheim. Jeg har kjøpt nye ventiler, lagrene er byttet. Jeg har bedt Østlandske måle ut så vi kan bytte styringer, og ja, i det hele tatt. Ny toppakning er bestilt. Det er en del elektrisk som må ordnes siden gutta fra Fredrikstad selvsagt begynte å rote i ledningsnettet da de skulle justere ett eller annet som antakeligvis skyldes noe helt annet.
Jeg har sikkert skrevet dette tidligere: Jeg er ferdig med å irritere meg over uhellet. Men, da dette kolliderte med at jeg aldri fikk Morgan Plus 8 til å fungere, og måtte returnere den, hallene jeg har ventet på i halvannet år ble endelig ferdige, men jeg sitter der med én sportsbil, og ikke de tre, slik jeg så for meg - da er det to alternativer: Gi gass eller trå på bremsen!
Det var fint vær i dag tidlig og fruen og undertegnede tok derfor turen sydover til Ski med togtype 69, deretter videre til Fredrikstad, sittende ved siden av noen riktig så hyggelig pensjonister fra Halden. Bildet er ikke av disse.
Jeg har brukt mye tid på å planlegge hva jeg skal ha. Det er mange drømmebiler der ute, om man skal prate og ikke drifte. Etter en del erfaring, beskrevet over, var min (subjektive) kriterieliste som følger:
- Kabriolet
- Manuelt gir
- Miks av mekanisk å kjøre, men praktisk nok til å kunne ta en tur med dress, fjellsko og partner
- Driftsikker
- Mulig å få reparert uten å måtte dra utenlands
- Gjerne en bil som kan strekke sesongen litt
Sikkert mange som synes dette er kjedelig, men av og til må man være fornuftig (og så tøyer jeg muligens det begrepet litt, jeg vet). Jeg landet på 911, 997.2 Carrera 4S Cab med manuelt gir, de er det ikke så mange av, så det var egentlig bare å slå til.
Dette har vært en veldig fin dag!