Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    På besøk hos André - Formannen

    Det er sikkert gjort noen mindre justeringer som jeg ikke kjenner til, men størrelse og elementbestykning er lik. Kassen er av annet materiale, overflaten er ulik, nye terminaler, ny BAM, nye spikes.

    http://www.merlinmusic.com/vsm_gen.htm

    Mine gamle var Gen III/SE med batteri-BAM (rundt MM-tid). Disse nye er MXe.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    På besøk hos André - Formannen

    I går koblet jeg opp den ”nye” Graafen. I denne sitter det Telefunken 6922-type og Philips EF-184. Ekstremt distinkt lydbilde fra Pinyon og med en formidabel bass. Har den siste tiden benyttet Amperex 6922 og GE EF-184. Sistnevnte kombinasjon har en flott varme og fylde, men med Telefunken ble det mer distinkt og kontrollert.

    Mulig dette hadde blitt i overkant med Merlin Gen III, men med Pinyon gav det herlig bakoversveis.
     

    Audio Art

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    618
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    2
    På besøk hos André - Formannen

    Få skaffa EF-184 i Telefunken også................
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    På besøk hos André - Formannen

    papworth skrev:
    Få skaffa EF-184 i Telefunken også................
    En ting om gangen nå....
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    På besøk hos André - Formannen

    ...og hva med mxe? Du har vel spilt litt på de også ;)

    Asbjørn
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    På besøk hos André - Formannen

    Nightpuma skrev:
    ...og hva med mxe? Du har vel spilt litt på de også ;)

    Asbjørn
    Må faktisk innrømme at det har jeg ikke :eek:

    Etter middag og tilkobling av Telefunken-Graaf til Pinyon igår, bestemte jeg meg for å nyte de en stund til før jeg forsøker meg på nykomlingene. Pinyon låter nå noe så vanvittig bra i heimen.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    På besøk hos André - Formannen

    Sleng Merlinene opp trappa?
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    På besøk hos André - Formannen

    Ja det er jo ikke nødvendig å sluke hele godteposen i et jafs 8)

    Asbjørn
     
    R

    Rolf_Da!

    Gjest
    På besøk hos André - Formannen

    Grattis Fosse, spennende.

    Kan ikke du lage deg en sånn anleggsblogg på Mitt-anlegg siden?
    Det hadde vært fint å følge med på et "fast sted" :)

    Mvh
    Rolf
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    På besøk hos André - Formannen

    RoDa skrev:
    Grattis Fosse, spennende.

    Kan ikke du lage deg en sånn anleggsblogg på Mitt-anlegg siden?
    Det hadde vært fint å følge med på et "fast sted" :)

    Mvh
    Rolf
    Takker for det RoDa.

    Kunne sikkert laget en "Mitt anlegg"-tråd, men nå har jeg hatt en lang tråd om platespiller (NorCargo på besøk), en lang tråd om rommet (Endelig eget lytterom) og til slutt denne.
    Synes eget anlegget nærmer seg overeksponert og er vel ikke så veldig lysten på å lage enda en tråd uten at jeg har noe nytt å komme med, kan fort bli for mye.
    Kommer nok til å veksle mellom nevnte tråder og denne, alt etter tema. Ikke kommer det til å dukke opp særlig mye nytt utstyr heller den nærmeste tiden.
    Nå skal jeg bruke tid på det jeg har fremover, og alle de nye platene jeg ikke har fått spilt meg gjennom. Men, jeg takker for en hyggelig oppfordring, trivelig.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    På besøk hos André - Formannen

    Valentino skrev:
    Yummy. Dette skulle jeg gjerne høre en gang.
    Beklager Valentino, denne har gått meg hus forbi. Du vet invitasjonen er stående.
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    På besøk hos André - Formannen

    Hvordan går det subwooferen da? Blir den med på reisen videre?

    Mvh. Johan
     
    P

    Parelius

    Gjest
    På besøk hos André - Formannen

    Fosse skrev:
    RoDa skrev:
    Grattis Fosse, spennende.

    Kan ikke du lage deg en sånn anleggsblogg på Mitt-anlegg siden?
    Det hadde vært fint å følge med på et "fast sted" :)

    Mvh
    Rolf
    Takker for det RoDa.

    Kunne sikkert laget en "Mitt anlegg"-tråd, men nå har jeg hatt en lang tråd om platespiller (NorCargo på besøk), en lang tråd om rommet (Endelig eget lytterom) og til slutt denne.
    Synes eget anlegget nærmer seg overeksponert og er vel ikke så veldig lysten på å lage enda en tråd uten at jeg har noe nytt å komme med, kan fort bli for mye.
    Kommer nok til å veksle mellom nevnte tråder og denne, alt etter tema. Ikke kommer det til å dukke opp særlig mye nytt utstyr heller den nærmeste tiden.
    Nå skal jeg bruke tid på det jeg har fremover, og alle de nye platene jeg ikke har fått spilt meg gjennom. Men, jeg takker for en hyggelig oppfordring, trivelig.
    Hold deg unna slike anleggstråder; det allment interessante forsvinner i en form for privatisering. Fint som det har vært, Fosse.

    Tillegg:

    Eksempel på irriterende "bortgjemming": Air-Tight i en klubbtråd fra Østfold.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    På besøk hos André - Formannen

    Rojoh skrev:
    Hvordan går det subwooferen da? Blir den med på reisen videre?

    Mvh. Johan
    Vi får se, nå var tanken å forsøke MXe litt med og litt uten sub. Sammen med Pinyon spilte suben helt nydelig, beste bassen jeg har hatt her noen sinne.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    På besøk hos André - Formannen

    Vi må nesten ha med et par bilder som viser finishen på Merlin.
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    På besøk hos André - Formannen

    Gratulerer!
    Bare et ord: Nyyyyyyyyyyyyyydelig!!!
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    På besøk hos André - Formannen

    Enig. Dritlekkert. Og flott reportasje om Pinyon.

    Har du nå en forsterker som er moddet av Audiomix og en som ikke er det?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    På besøk hos André - Formannen

    Takker for hyggelige tilbakemeldinger.

    Det er helt korrekt Andreas, en moddet og umoddet. Dersom jeg finner ut om det er noe å hente på brokobling kommer jeg uansett til å legge ut bias/offset og bytte potmetre på denne siste også. Standard er dette helt idiotisk ordnet med håpløse potmetre og tilgang til justering innenifra.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    På besøk hos André - Formannen

    Sikle! så mye utsøkt utstyr. Nesten forstyrrende vakkert i forhold til lytting.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    På besøk hos André - Formannen

    kjoenik skrev:
    Andre, hva er det platespilleren din står på?
    [/quote

    Jeg skal få "snekret" sammen et underlag av noe kryssfinér jeg har liggende, men denne er på visitt og jeg har bare ikke kommet lenger.
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    På besøk hos André - Formannen

    Hei Andre!
    Gratulerer med nye lekre ht.+ ytterligere en Graf.
    En skjønnhet for øyet det hele, skal bli spennende å høre når alt er (helt) ferdig og med sub (den hjalp bra på den)
    Mvh.KW
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    På besøk hos André - Formannen

    MXe har vært koblet opp i musikkværelset en stund nå og det begynner vel å danne seg et tidlig inntrykk av forskjellene mellom tidlig og siste utgave av VSM. Etter utprøving av Escalante, med hensikt å kunne si noe fornuftig om lyden i etterkant, ble det vektlagt plater jeg kjente godt fremfor ny musikk. Ganske krevende egentlig. Etter en heavy forsendelse fra Red House Records, innkjøp av vinyl i Køben og en real smell på High End-messa i München er jeg i ferd med å få en anselig bunke nye vinylplater på lager. Fristelsen ble for stor og man måtte bare prioritere ny musikk fremfor kritisk lytting til velkjente plater.

    Men litt kritisk gjennomgang har det da blitt tid til. Forskjellene mellom ny og gammel synes mindre enn konstruktør og brukere rundt på utallige fora gir uttrykk for. Nye VSM virker uansett noe (les: litt) mer tilbaketrukket i øvre mellomtone, litt glattere og snillere, bassen noe tightere med mindre tendens til booming og mangelfull kontroll. Lydbildet er muligens også noe større. Dette gjør det nok lettere å nyte flere opptak, men samtidig forsvinner litt av den ekstreme åpenheten jeg hadde med de eldre. Nå er de nye spikesene litt høyere og Merlin er ekstremt følsom på plassering så det siste kan ha noe med det å gjøre (sitter jeg litt lavere enn anbefalt blir de litt snillere men mister det ekstreme innsynet). Og forskjell på plassering gjør større utslag enn bytte av modell.

    Forskjellene er der, men jeg kan vel på ingen måte si jeg synes det er verdt å selge eldre VSM for å kjøpe seg nye, om man må ut med et formidabelt mellomlegg. (Dette er min høyst personlige mening basert på begrenset tid med dels kjent, dels ukjent musikk i eget anlegg.) For ordens skyl nevnes at jeg i tillegg har byttet på to stk GM20 med ulike rør bare for å komplisere det hele, hver for seg riktignok.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    På besøk hos André - Formannen

    Fosse skrev:
    forsvinner litt av den ekstreme åpenheten jeg hadde med de eldre.
    En siste sjekk av toe-inn (har nå nytt oppstillingsverktøy og det kan kanskje bli mindre avvik fra de egenproduserte jeg benyttet tidligere) samt tilbakeføring av lytteposisjon gjør muligens at jeg må trekke tilbake denne kommentaren.
    Øvrige bemerkninger står jeg ved, og forskjellene er fortsatt relativt små.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    På besøk hos André - Formannen

    Da er brokoblingskit i bestilling og innen et par uker bør det være mulig for å si hva monokonfigurasjon bidrar med av positivt og negativt.
    Sommertid er muligens ikke rette tidspunkt for å kjøre med to stk varmeovner, men hva utsetter man seg ikke for av lidelser.....
     

    StereoJoe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Innlegg
    651
    Antall liker
    2
    På besøk hos André - Formannen

    Fosse skrev:
    Sommertid er muligens ikke rette tidspunkt for å kjøre med to stk varmeovner, men hva utsetter man seg ikke for av lidelser.....
    Du får kompensere med økt væskeinntak, så går nok det der riktig så bra.
     

    tomerik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Innlegg
    798
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    På besøk hos André - Formannen

    Fosse skrev:
    Da er brokoblingskit i bestilling og innen et par uker bør det være mulig for å si hva monokonfigurasjon bidrar med av positivt og negativt.
    Sommertid er muligens ikke rette tidspunkt for å kjøre med to stk varmeovner, men hva utsetter man seg ikke for av lidelser.....
    Følger spent med, Fosse! Åpent vindu og kald hvitvin eller øl hjelper mot varmen! Blir det for ille så får du sende den ene GM`n til sørlandet så skal jeg teste brokoblingen ut for deg :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    På besøk hos André - Formannen

    Har Powerplant P500 på besøk om dagen. Jeg har foreløpig ikke tatt meg bryet med å koble ut og inn, men etter at alt av utstyr er koblet til (bortsett fra Graafen) må jeg si at dette sånn umiddelbart opplevdes som et betydelig løft.

    Bassen fremstår tightere og strammere, uten at det blir mindre av den. Det er mindre pågåendhet i toppen og de øvre frekvenser oppleves renere og mer naturlige. Jeg synes lydbildet fikk enda mer dybde og bedre presisjon. Det separeres bedre mellom instrumenter og stemmer, og rommet rundt det enkelte instrument formidles tydeligere. Man opplever til eksempel klarer at det er benyttet flere mikrofoner i liveopptak og at akustikken rundt, eller omgivelsene rundt det enkelte instrument formidles tydeligere. Dette øker forståelse og innsikt i opptak og gir i økt troverdighet generellt.

    Videre senkes støygulvet, særlig på vinyl. Ikke at dette er direkte oppfattbart annet enn ved plateskifte, men det skulle ikke forundre meg om det ubevisst innvirker på presentasjonen.

    Jeg hadde vel ikke særlig tro på behov for strømrensing, men må innrømme at jeg har blitt mer enn nysgjerrig på dette produktet.
    Noen som har testet nye Premier opp mot de eldre versjonene? Ser at nye Powerplant kan ha 1500W, og da burde jeg kunne kjøre hele sulamitten inklusive to stk GM20.
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    På besøk hos André - Formannen

    Bruker du den både på pre og effekt?, mange hevder at strømrensing bremser dynamikken, hvordan oppfatter du det?

    Forresten, har denne strøm rensing effekt i det hele tatt, eller den bare konstruer for og gi nok strøm?

    Mvh,
    Terje
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    På besøk hos André - Formannen

    P500 har vel maksimal belastning på 500 watt, bruker den derfor ikke på Graafen i og med at den trekker 450 watt på tomgang (resten av oppsettet trekker omtrentlig 80 watt) så det ville i tilfelle gått akkurat eller vært litt for mye. Opplever ikke at den begrenser dynamikk slik jeg nå benytter den.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    På besøk hos André - Formannen

    Hei Fosse!
    Den nye PPP har egentlig ingen begrensning bruksmessig i det hele tatt, dersom strømtrekket eventuelt i noen få korte øyeblikk overskrider 1500 watt, så går det øyblikkelig over til trekk rett fra veggen og like raskt tilbake så langt jeg har forstått.

    Jeg har kjøpt meg PPP (i sort) og føler at den blir litt varmere enn min 600, men dette KAN ha sin forklaring i at den står inne i ei hylle med kun 3-4 cm opp til neste hylle, samt at hele apparatet jo er betraketelig lavere enn PP600 og dermed så kommer en vel nærmere det som varmer når en kjenner etter med handa.
    Nå har jeg fått mer avstand opp til neste hylle, fordi jeg fjernet ei slakteblokk under den.

    Min erfaring fra i fjor (forrige) vinter med rørutstyr (Prima Luna) kobblet til PP600 i kjellerrommet var at det ble meget varmt (i rommet), dette kommer jo av at både rør og klasse A vel har mer tomgangsstrøm som dermed belaster powerplanten mer (hele tiden)
    Når jeg i sin tid brukte PP600 sammen med Bel Canto, var varme ikke problem på PP.
    Nå kan jeg antagelig ikke bruke PP600 samen med Bel Canto etter oppgradering i sin tid av inngangstrinnet og sterkere strømtrekk ved oppstart (har ikke prøvd, men måtte bytte til trege sikringer i stua av samme grunn.
    Dette (med varme) er nevnt også av PS Audio i forbindelse med tikoblet effektrinn med klasse A drift.

    Jeg har derfor i den varmen som er nå valgt å kople min uten effektrinnet til, men mener bestemt at det blir bedre med og forskjellene er tilnærmet det du hevder.
    Jeg tror at slikt kan oppleves som mindre dynamikk av noen, men akkurat det gidder jeg ikke lenger å krangle med noen om ;)
    Mvh.KW
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    På besøk hos André - Formannen

    Takker for betraktningene KW. Mulig jeg skulle tatt en titt på din PPP. Jeg måtte vel hatt sort selv her....

    Jeg skal være forsiktig med å uttale meg i og med at jeg har mye nytt utstyr innom og det faktum jeg ikke har koblet Powerplanten ut og inn (ta derfor det jeg skriver med en selvvalgt dash salt). Jeg savner overhode ikke dynamikk her, og skulle jeg gått i felle og gjort det tror jeg at det er ekte dynamikk jeg sitter igjen med og muligens litt mindre hardhet/forvrengning som tidvis kan forveksles med dynamikk.

    Her er det uansett varmt, og varmere blir det når koblingskitet for GM20 kommer.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.733
    Antall liker
    21.599
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    På besøk hos André - Formannen

    PPP kan umulig være totalt bortkastet med såpass mange uregulerte strømforsyninger.

    (Det er nesten så jeg kunne trenge en slik selv. Kanskje jeg burde samplet nettspenningen her og kjørt resultatet opp i tempo. Da kunne jeg forvirret noen hvaler kanskje.
    Varmt her og, til tross for klasse D. Jeg er bare litt sinna på nettselskapet mitt.)


    Spennende å følge tråden her, Fosse.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    På besøk hos André - Formannen

    Mulig det er grunnen Valentino, hva vet jeg. Jeg hadde i hvert fall ikke tenkt jeg skulle oppleve særlig forbedring her basert på tidligere erfaringer i heimen med diverse strømgreier (Ladac isotrafo, T+A nettfilter, Cardas Golden Ref strømkabler). Alt dette har vært mindre justeringer, og det som har gitt mest forbedring var den gangen jeg fjernet Ladacen. Powerplanten derimot, den må jeg innrømme jeg ble overrasket over.

    Jeg har testet Audience nettfilter, men det ble introdusert en kveld med bytte av step-up og pickup, og jeg må vel innrømme jeg ikke helt klarte å dra klare skiller mellom hva som utgjorde hvilken forskjell da det ble for kort tid mellom introduksjonen av hver ny duppeditt. Og den gangen kom bytte av step-up som en åpenbaring så himmelsk at alt annet knapt kom seg ut av skyggen.

    Nåvel, jeg driver å lader opp til brokoblingskitet med å bestille rør. Igår bestilte jeg en kvartett med NOS Tesla Gold Pin E88CC, idag et par med Telefunken av samme type foruten åtte GE EF184. Det er viktig å være forberedt.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    På besøk hos André - Formannen

    Jeg monterte disse Tesla rørene i forforsterkeren og monoblokkene for noen dager siden. Gode rør!
    Kjøpt fra Sverige?

    Har forøvrig veldig lyst til å prøve strømregenerator her hjemme for å se om det har noe for seg (hos meg).

    :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    På besøk hos André - Formannen

    Stemmer Kjoenik, en kar fra Sverige. Svært hjelpsom og gode priser. Telefunken har jeg kjøpt via en kar i Danmark (hvor jeg også har handlet Telefunken til Hovlanden).

    Moro å høre at rørene stod til forventningen hos deg.

    Ja, strømgenerator burde du forsøke.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    På besøk hos André - Formannen

    Må bare uttrykke min beundring for UPC, bestilte rør fra thetubestore, 43,5 time fra bestilling til levering på døra. Og det fra California eller hvor det nå er.... Imponerende?
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    På besøk hos André - Formannen

    Fosse skrev:
    kjoenik skrev:
    Andre, hva er det platespilleren din står på?
    For øyeblikket står spilleren på en dempeplattform fra Taoc. Den er bare innom for test.
    Har du gjort deg opp en mening om denne?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    På besøk hos André - Formannen

    Jeg har egentlig ikke det argh.

    Taoc kom som nevnt inn på hylla litt for tett opp i bytte av høyttallere (Pinyon) og eksperimentering rundt underlag/mellomlag for disse.
    Forandringene i den anledning var til dels enorme og jeg har litt problemer med å skille epler og appelsiner her. Skulle jeg våge meg på en uttalelse gav det kanskje noe økt ro og kontroll med plattformen.

    Jeg må nok på sikt ta meg jobben med å teste med og uten. Underlag under platespillere er noe jeg egentlig synes er litt stress å sjekke ut da man er avhenging av hjelp til stabling eller må flytte rundt på spilleren. Skal man eksperimentere med underlag for platespiller krever det dessuten ganske nitidig jobbing med vater og justering, så det er litt arbeidskrevende.

    Opplever ikke særlig behov for å gjøre forandringer med platespilleren om dagen, ta det som en indikasjon på hvordan det fungerer.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    På besøk hos André - Formannen

    Har idag vært i Kongsberg og hentet brokoblingskit til GM20. Van den Hul.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn