Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.958
    Antall liker
    13.287
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    kompakt fin spiller
    var der når Fosse plukket den opp....kul arm og...fin visuell kombo..låter sikkert bra og
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Takk for omtanken folkens. Dette kommer til å gå godt. Litt molefonken, men det går seg til. Han blir godt tatt vare på. Jeg kan love dere at det knapt finnes barn i Norge som får kosten vurdert slik min bedre halvdel sjekker om kattematen er god nok. Kan videre fortelle at Lucas nektet å gå på do første døgnet på sykehuset fordi han ikke ville pisse før han fikk riktig sand 😂🤣. Ute i skogen er det greit, men kresen på kattesand. Men nå er alt fint, pappa spiller Pink Floyd og jeg koser meg 😻😹.

    F1DDE847-F5F9-4C78-99C0-535DE835EB6B.jpeg


    Vi har en nabokatt som vi ikke helt vet hvor bor. Han har vært her og spist, sovet i utekurvene og lekt med våre katter bestandig. Som en fetter i nabolaget. Han har ikke vært her etter at Lucas ble syk, så jeg har liten mistanke om at det kan være noe som har gått. Uansett så håper vi at «den lille vennen» (vanlig huskatt så han er jo ca halvparten så stor som Lucas) kommer tilbake og er frisk!

    Stereo:

    Det er noen riaa-alternativer:

    - Project Tubebox som jeg har. Sikkert bra, og vi kommer til å starte der, men …
    - Jorwed har en Dynavector pre/riaa i blå hammerlakk. Mer sexy blir det ikke. Kanskje er av de lekreste stereokomponenter jeg har sett! Alternativet til Nagra.
    - Jorwed har en Cary, hmmm…
    - Shindo pre med mm-riaa. Power i tillegg, med ekstern stepup og Audio Note. Det hadde vært litt snasent.
    - Manley riaa sammen men 300B-blokkene. Kvitre, kvitre som fuglene sier.

    «Problemet» er at Audio Valve og Music First er to gode forforsterkere som bør brukes. Tanken er å bruke utstyr i TV-stua og spisestua som også kan fungere som alternativer/reserve/backup for hovedanlegget.

    Litt gøy å pusle med da. Dr Feickert spilleren er enkleste utgave, men med oppgradert strømforsyning og tallerken lik storebrødrene så tipper jeg den kommer til å levere. Armen er den samme som nlykke har forresten. Dessuten har den SME-fatning, noe som gjør at den matcher Dr.Feichert, Avid, Bergmann, TW-Acustic og Garrard, men ikke Regaen.

    Sender en skål i retning Fredrikstad og min venn Dire Wolf - ingen, med unntak av fruen, har bidradd mer til å gjøre koronalivet levelig (her lever vi nemlig fortsatt i isolasjon, men regner med å ta av munnbind og treffe familien i løpet av våren). Og akkurat det siste er faktisk en vesentlig årsak til den idiotiske hamstringen: Vi lever isolert og treffer nær sagt ingen av medisinske årsaker. Når jeg da likevel må sitte hjemme (og anledningen er der) så kan jeg like godt kjøpe og teste det jeg har lyst på. Det gir liten mening dette uten noe bakteppe.

    Men så snart dette er over så skal jeg ut og bort.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.958
    Antall liker
    13.287
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Jorwed har jo en matchende DV505 og.......
    mye rør i den Gold preampen...har lyttet mye på den på Beveridge i gamle dager
    bør prøves..kan være kilen på støy
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.949
    Antall liker
    27.944
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    (-) , bok om legendariske hi-fi-produkter. Mye bilder. Jeg liker den, men jeg liker jo store, tunge og varme hi-fi-komponeneter med rør på toppen.
    Interessant! Men litt liten til å være en kaffebordbok? Uansett; bestilt. Bestilte
    Sound Design: Classic Audio & Hi-Fi Design
    av David Attwood i samme slengen. 😅
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    ;);)

    Siden jeg først skulle ha med eskene kunne det jo like godt være noe oppi.

    Vis vedlegget 797705
    Se her ja, dukket det omsider opp en Dr.Feickert platespiller i vinyl loungen til Fosse. Det var jaggu på tide ;)
    Gartulerer med fin utgave av Woodpecker.
    Når det det letter kan du komme ned til Østfold for å leke med Storebror til Hakkespetten din.
    Det er et beist av en kvern med sine 3 motorer, og plass til to armer.
    Så nå er det bare å få vasket Ring von Möbius platen, og snurre den både her og der i huset.

    Så var det godt å se at Lucas var på beina igjen :)
     
    Sist redigert:

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Kjente fjes har baksnakket denne på sentralen før:

    Men den var utrolig tøff, og sammen med armen ble det nesten uimotståelig..
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Interessant, strengt tatt er det kjente fjes som er skeptiske og kjente fjes som er positive. Det jeg leser ut av dette er at man skal teste selv, og kanskje være oppmerksom på rør, plassering og matching. Uansett så er det egentlig en ren MM-riaa av god kvalitet jeg trenger, siden jeg har ulike forforsterkere og stepuper stående. Litt dumt at jeg ikke fikk ut fingeren da Kjoenik solgte Chinook.

    Haster ikke dette.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Da er Dr. Feickert med Acoustic Sognature satt opp med en haugammal Audio Technica - men ikke testet. Merket meg at anti-skatingen måtte settes når armen ikke stod i hvileposisjon. Har du opplevd det nlykke? Virket som den da hang seg opp på et slags vis? Ikke forsket på det og ikke noe praktisk problem.

    Jeg er ikke veldig glad i gjennomgående kabler, tynne som hårstrå, gjør at man må være litt ekstra forsiktig. Designerne hos Audio Technica skulle hatt bank, ugjengede monteringshull er noe tull. Holde pickup, mutter, skrue og verktøy for å rotere sistnevnte, tenkte man at det var praktisk å gjennomføre med to hender?

    Nå Ry Cooder på tallerkenen. Alltid likt dette albumet. Eksperimenterer forresten litt med ulike platematter og uten puck.

    Det er nemlig ikke slik at platestrammer/vekt/puck uten videre og utelukkende bidrar positivt. Relativt mange produsenter har en forsenkning i tallerkenen der plata har label. Det gir mening om man ikke bruker puck, da fordeles trykket på der LP-en har riller. Og en skålformet LP kan i teorien få «bunnen av skåla» nedi forsenkningen. I slike tilfeller vil en tung platevekt presse LP-en til skålform selv om den ikke har en slik form i utgangspunktet. Yttervekt vil selvsagt endre saken. Jeg tok ei skjev plate i går og sjekket, mye mer skjevhet med enkel platematte og vekt enn med Loricraft sin doble. Ikke meningen å fortelle noen hva som er best, men det er ikke gitt at tungt og tøft vinner på alle parametre. Jeg skjønner nytten av vekt i ytterkant, men det er alltid en avveining ifht plunder og heft.

    B8FE393B-F216-4A65-94E0-82A4795CE71A.jpeg


    Helgens viner: den hvite er kraftig, og spennende. Rødvinen er det bare å hoppe over (min subjektive mening). Men den hvite er fin å nippe til en søndag kveld.

    C00D6FBA-C2F8-4705-9774-11A4EE81BE93.jpeg
    9396A508-26BB-4337-88A9-2AF0481E7F38.jpeg
    64534581-B010-4505-A0A8-A811DF2BC547.jpeg


    God tur ute i dag, deretter lokal hagevandring med kattene.
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.591
    Antall liker
    11.082
    Når du nevner det tror jeg også jeg plundret noe med anti-skatingen i starten men husker ikke eksakt hva det gikk på. Utover dette har den vært problemfri.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Regner med at du plundret en stund, her fant jeg fort ut av det 😂🤣😎. Det kan virke som, i hvert fall så langt jeg har funnet ut, at antiskatingen bør settes når armen er ute av hvileposisjon. Men har som sagt ikke forsket. Liker at den kan monteres i SME- og Rega-armbord. Liker også at det følger med skikkelig monteringsutstyr for korrekt overheng og monteringsavstand. Akkurat det er jo trøblete på noen armer. Jeg liker nemlig ikke topunktsprotraktorer, liker best å finne korrekt overheng, og så justere vinkel. Uansett, blir moro å teste.

    Men nå er jeg opptatt med flere skiver av Ry Cooder avspilt via Ikeda. Ufattelig mange gode album fra mannen!
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.662
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Jeg monterer ugjengede pickuper ved å tre skruene nedenfra. Da blir det ikke spesielt plundrete for mine plastflybyggesettfingre.
    Forøvrig har vel A-T gått over til gjengede hus på de nyeste metallhus-modellene.

    Har du hørt Lindemann Limetree Phono eller Phono II, forresten? Ikke like splittende som DV 3000 Gold håper jeg. Den er i alle fall mindre.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Jeg vurderte den monteringsmetoden men ba heller om en hånd. Ser litt penere ut.

    Ikke hørt Limetree Phono, kun streameren, dessverre. Og streameren har kun digitale utganger så det er vanskelig å mene noe kvaliteten er overførbar. Smått, velskrudd, pent og betjeningsvennlig er min erfaring med streameren i hvert fall. Og jeg har mye dårlig nett her i huset, den står langt unna ruter og har mindre problemer enn noe annet utstyr. Langt svar uten særlig relevans.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.662
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Godt skrudd er alltid positivt. Har en Phono II på vei. Den har, som du er inne på, en formfaktor og varmeutvikling helt i Valentinos ånd.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Carefully unorganized, til ære for Atlerovik. Legg merke til vinkelsammensetningen mellom USM, krakk og spiller. Ingenting er på linje. Og når dere har kommet over det, legg merke til at Kuzma mangler arm i normalposisjon. Det gjør vondt, ikke sant?

    2EAAA0DC-76B5-4136-BC72-9BB76B89F36D.jpeg
    735228BF-7CA4-455D-913B-D23B52718FA4.jpeg


    For de som ikke følger med, spilleren skal ikke stå i dette anlegget, den er plassert her, midlertidig på en utekrakk, bare for å sjekke at alt fungerer, og det gjør det. Kjøpte et komplett anlegg i fjor, virkelig komplett, to pickuper, platebørste, kabler i alle fasonger og alt annet man trenger og ikke trenger for å få lyd. Dette var et anlegg med kostbare kabler og rimelige pickuper. En eldre Audio Technica var tydeligvis pickup nr to. Pickup nr én gikk videre i en byttehandel. Lang historie kort, pickup nr to fra dette anlegget har ligget i en skuff uten at jeg har ofret den en tanke - Audio Technica AT-F5/OCC. Hadde lillebror takket ja til platespiller så hadde han fått denne på Regaen som står her og støver. Men han ville ikke ha, så da så.

    Sikkert inntørket, kanskje slitt? Neppe noe å samle på var forhåndsdommen.

    Nå, det spiller i hvert fall. Har ikke justert VTA (skruen er tightet så til at jeg må tenke litt på det før jeg våger å prøve meg).
    Testet Dire Straits` Love over Gold og det sporer godt så langt jeg har klart å avdekke. Denne pickupen kan altså ikke avskrives uten videre. Har selvsagt valgt det dårligste eksemplaret av LP-en, bare for testing.

    Førsteinntrykket? Detaljert, mer fokus på detaljer og transienter enn klang. Nøytralt? Jeg vet ikke, i hvert fall mindre varmt enn Ikeda i Wavac. Finslig i spillestilen, tørr, rent oppover. Overraskende, nesten merkverdig fin gjengivelse av sibilanter. Stram og fin bass, uten den romslige varmen.

    Kjører AT i Dynavector SUP-200 videre i Luxman EQ-500. Rett og slett fordi det stemmer impedansemessig, og er lettest og kjappest å koble til. Dette virker være bra. Ville nok dratt det mer mot det varme enn motsatt ved videre jobbing. Veldig detaljert og presis.

    Denne, med litt jobbing, tenker jeg er (mer enn) god nok for spisestueanlegget. Har bare spilt ei plate, men kjenner plata godt. Skarptromma er nydelig gjengitt. Jeg er overrasket.

    Videre:
    Hvordan fungerer denne aktive skjermen på kablene fra Audioquest? Jeg trykker på en knapp og det lyser grønt så lenge jeg trykker, så stopper det igjen. Har litt støy foreløpig, og det må det selvsagt forskes nærmere på. Kan være kabel, kan være annet.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Da er det klart, vi har salmonella i hus. Gøy! Smitten kan henge i i tre måneder. Vel, strengt tatt så er det vel mulig å bli kronisk smittebærer også. Stas! Men viktigst, da vet vi at det ikke er noe kronisk feil med «Bassen». Elegant overlapp med korona.

    A7725CF8-C148-4121-B64C-2047D2C71363.jpeg

    Over til stereo:

    Miles Davis - On the Corner. Tøft album. Miles med friskere rytmer og annerledes instrumentering.

    Kjører Dr Feickert som i går.

    Beskrivelsen av lyden, slik jeg gav den i foregående innlegg gir kanskje inntrykk av dette ikke er min tekopp. Det er egentlig ikke helt korrekt for oppriktig så er jeg litt satt ut over at noe så gammelt (pickuper er tross alt ikke evigvarende), og rimelig, kan ha noen så opplagte supre kvaliteter. Nei, jeg har ikke testet alt av skiver, jeg er helt i begynnelsen, men dette sporer da helt suverent? Og det er utrolig detaljert. Det er kanskje slankere enn jeg ofte prefererer, men uten at det låter hardt. Imidlertid blir dette litt som som jeg lenge trodde jeg foretrakk tunge og kraftige rødviner før jeg oppdaget at det godt kunne være lett og transparent så lenge det ikke er surt. Slik er det her også. Ja, slankere enn mye av det jeg har og er vant til, men det låter ikke skarpt eller pågående. Da er det på mange måter bare en liten tilvenning som må til innledningsvis. Blåserekker gjengis særdeles godt, det samme gjør skarptromme og cymbaler.

    Vi må leke litt og går videre til Miyajima ETR-800: Lett på foten som i puster lett. Ikke seig eller holdt tilbake.

    Det er selvsagt for tidlig å konkludere, men det er ikke usannsynlig at jeg kommer til å undersøke andre modeller fra Audio Technica på sikt. Ikke sikker på at de har potensiale til å bli favoritt, men at det er mulig å få pickuper til denne prisen med slik transparens og som maler med så smal pensel kom som en overraskelse. Dette var moro.
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.662
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Min nå lagrede OC10 klarer nesten tortursporet (91 um) på HFN-plata. Kanskje A-T traff særdeles godt med motorene som skulle ha 1,5 g trykk?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Ja, ikke vet jeg. Jeg har ikke testet sporing spesielt inngående, men var vel litt forberedt på at alderen kunne ha gjort sitt som påvirket dette negativt, og ikke minst at den tydeligvis var en nr to, men nei, ingen indikerer det. Den blir nok beholdt denne.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Som kjent er det noe hele jævla tiden Fosse :(
    Krysser fingrene for at herskapet ikke får bakterien, da det etter hvert medfører hektisk pottetrening,
    Jeg hygget meg med salmonella på slutten av 80-tallet etter en tur til Kreta.
    Det er det særs slankende på kort sikt, men kan ikke anbefales :rolleyes:
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Bare for å henge meg på det Powerpoint skriver. En gang på 80-tallet ble jeg også smittet av salmonella, og den opplevelsen unner jeg kun en viss Putin! Verre drittsekk i utgangspunktet finnes vel knapt, så å få isolert ham må være absolutt positivt!🤔
    Ellers kommer det dype sukk fra denne karen når han ser bare litt av alt hifi-utstyret du eier, Fosse! Bare ett ord - kjempeflott!😍
    Mvh ToreP
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Carefully unorganized, til ære for Atlerovik. Legg merke til vinkelsammensetningen mellom USM, krakk og spiller. Ingenting er på linje. Og når dere har kommet over det, legg merke til at Kuzma mangler arm i normalposisjon. Det gjør vondt, ikke sant?

    Vis vedlegget 798439 Vis vedlegget 798440

    For de som ikke følger med, spilleren skal ikke stå i dette anlegget, den er plassert her, midlertidig på en utekrakk, bare for å sjekke at alt fungerer, og det gjør det. Kjøpte et komplett anlegg i fjor, virkelig komplett, to pickuper, platebørste, kabler i alle fasonger og alt annet man trenger og ikke trenger for å få lyd. Dette var et anlegg med kostbare kabler og rimelige pickuper. En eldre Audio Technica var tydeligvis pickup nr to. Pickup nr én gikk videre i en byttehandel. Lang historie kort, pickup nr to fra dette anlegget har ligget i en skuff uten at jeg har ofret den en tanke - Audio Technica AT-F5/OCC. Hadde lillebror takket ja til platespiller så hadde han fått denne på Regaen som står her og støver. Men han ville ikke ha, så da så.

    Sikkert inntørket, kanskje slitt? Neppe noe å samle på var forhåndsdommen.

    Nå, det spiller i hvert fall. Har ikke justert VTA (skruen er tightet så til at jeg må tenke litt på det før jeg våger å prøve meg).
    Testet Dire Straits` Love over Gold og det sporer godt så langt jeg har klart å avdekke. Denne pickupen kan altså ikke avskrives uten videre. Har selvsagt valgt det dårligste eksemplaret av LP-en, bare for testing.

    Førsteinntrykket? Detaljert, mer fokus på detaljer og transienter enn klang. Nøytralt? Jeg vet ikke, i hvert fall mindre varmt enn Ikeda i Wavac. Finslig i spillestilen, tørr, rent oppover. Overraskende, nesten merkverdig fin gjengivelse av sibilanter. Stram og fin bass, uten den romslige varmen.

    Kjører AT i Dynavector SUP-200 videre i Luxman EQ-500. Rett og slett fordi det stemmer impedansemessig, og er lettest og kjappest å koble til. Dette virker være bra. Ville nok dratt det mer mot det varme enn motsatt ved videre jobbing. Veldig detaljert og presis.

    Denne, med litt jobbing, tenker jeg er (mer enn) god nok for spisestueanlegget. Har bare spilt ei plate, men kjenner plata godt. Skarptromma er nydelig gjengitt. Jeg er overrasket.

    Videre:
    Hvordan fungerer denne aktive skjermen på kablene fra Audioquest? Jeg trykker på en knapp og det lyser grønt så lenge jeg trykker, så stopper det igjen. Har litt støy foreløpig, og det må det selvsagt forskes nærmere på. Kan være kabel, kan være annet.
    Rot? Uorganisert? En er da bare tilhenger av wabi-sabi. Det er min unnskyldning.

    Og god bedring – salmonella er ikke morsomt.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Til de som har fulgt med på testing av stepup-trafoer så følger en liten oppdatering: På Audio Technica så mener jeg Miyajima ETR-800 er bedre enn Music First. Det er litt interessant siden sistnevnte trafo har vært en favoritt med det meste av pickuper, mens Miyajima ETR-800 ikke har vært noen favoritt i noen sammenhenger. AT har internimpedance 12 Ohm og skal da i følge Miyajima passe til begge innstillinger, high og low, på ETR-800, og det gjør den. ETR-800, gir i denne settingen noe mer homogenitet slik jeg opplever det. Den låter mer naturlig og gir et bedre og mer sammenhengende lydbilde mens MF får en overdreven fokus på topp og bunn. Alt er relativt, men jeg fant ikke helt «hvile» imlydbilde. Selvsagt var det igjen støyfritt med Allnic H-7000. Så da lå støyen jeg hadde forleden i noe kabling som lar seg ordne - for Luxman har ikke problemer i så måte.
     
    Sist redigert:

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.674
    Antall liker
    1.765
    Torget vurderinger
    1
    Det er nok en Alfred Bokrand 12 ? som forøvrig kler spilleren godt
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Dette er EMT 997 påmontert EMT TSD15 SFL. Og den observante leser ser av fargen at dette er en arm med SME-fatning, ikke EMT-fatning. EMT-pickupene kommer forøvrig i A- og G-lengde, med SME- eller EMT-fatning. Genialt. Og de kan velges med ulik sliping, og utgangsnivå etter ønske. Og de har vært smartere enn Ortofon med sine SPU-er, for pickupene veier det samme, slik at du kan bytte til TMD uten noen justering.

    FDA0FF5A-6327-426E-97BC-D94F05565843.jpeg


    BC4D93B1-42C1-42EA-9B2E-BCED28BE752D.jpeg


    Og nei, den er ikke skjev, kun fotovinkel.
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.591
    Antall liker
    11.082
    EMT kombinasjonen lyder veldig bra! I det hele tatt er systemet ditt nå et utrolig godt eksempel på hvorfor man skaffer seg flere pickuper, armer, step-uper og drivverk. Hver enkelt kombi har nemlig sin helt egne karakter som tilfører musikken forskjellige dimensjoner. Takk for en strålende demo i går!
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Det var interessant Fosse, når du nevner A lengde og SME farning. Betyder det at de passer i arme til SPU-A?
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Reine plater er en befrielse å se.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Det var interessant Fosse, når du nevner A lengde og SME farning. Betyder det at de passer i arme til SPU-A?
    Det er korrekt. Altså passer ikke armen ordinær SPU uten at armen flyttes lenger unna. Da med større vinkelfeil som resultat (men jeg har selvsagt ekstra armbord og tyngre motvektslodd så jeg kan om jeg vil). Men at armen har SME-fatning er et poeng siden EMT lager pickuper for begge typer, mens Ortofon og andre ikke gjør det. Kjøres nå via Accuphase riaa, men har stort sett vært brukt med MFA Classic 1:5 forsterkning.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn