Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    luremus :ROFLMAO:
    de "symptomene" du beskrev, hørtes ut som at TVC´n ikke fungerte optimalt
    kjører du XLR til RCA kabel/overgang?
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Synes trådeier oppsummerer omtrent som jeg husker egne opplevelse av TVC, tester opp mot rørpre for drøyt mange år siden. (bare testet S&B kobber og AM sølv her) Jeg ville tillagti TVCn's forse i å bevare lydbilde ved lavt volum (har du testa det? "krymper" ikke lydbildet på samme måte som normal aktiv pre på lavt volum imo). Tapte dog på opplevd "kraft" og dynamisk utsving- når jeg skylle guffe på. Med denne erfaringen kunne jeg egentlig tenkt meg å teste dobbelt opp- TVC (brukt til å justere volum) etterfulgt av en godt fungerende rørpre til å drive kabler og amper. Kanskje hente goder fra to verdener🤔 (vet jo at dette ikker banebrytende og ER å få kjøpt, alt i en boks), men hadde ikke jeg overlatt min TVC til broddr'n, så hadde dette for lengst vært en utprøvd løsning her......
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.146
    Antall liker
    6.619
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    (..)
    Jeg ser løsninger for at subene står både i retning med hovedhøyttalerne og 90 grader på disse, men med førstnevnte plassering så drar med seg en rekke andre problemstillinger. Ja, jeg kan ha et par av de minste NNNN plassert på gulv inne i reolen, men det kommer ikke uten konsekvenser (og så kan dere være uenig i mine prioriteringer av mengde utstyr, men det er mitt valg).

    Poenget for meg nå er å kartlegge hvilke begrensninger, rent teknisk, de to ulike plasseringsprinsippene gir. Dersom det er slik at rett frem fungerer nær sagt uavhengig av delingsfrekvens mens 90 grader på gir 90% av lydkvaliteten opp til en gitt frekvens, så blir neste spørsmål hva som vil være den optimale delefrekvensen. "Prøv og hør" er ikke rett svar her.

    Jeg skjønner at måling må til. Men det hadde vært fint med litt hjelp til å kartlegge de tekniske prinsippene og teorien bak det hele før man drodler videre. Dersom noen uten videre kan stadfeste at 90 grader på aldri blir optimalt så er det jo bare å legge det sporet dødt.
    Litt sent innpå og usikker på om jeg skjønte helt hvor de teoretiske subbene var plassert. Svarer med en antagelse om at du snakker om i nærheten av høyttalerne og spørsmålet er om driveren må stå i samme retning som høyttaleren, eller om det er greit at driveren står 90 grader på, altså peker mot en sidevegg istedenfor mot lytteposisjon.

    Svaret på det er at det går helt fint og ikke påvirker lyden negativt. Det er også uproblematisk å dele ganske høyt med denne løsningen. Elementet/subben er i praksis rundtstrålende hvertfall opp til 200hz.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Vi prøver jo bare å hjelpe deg med innspill......
    Det er bra, og takk for det. Ingen skade skjedd 😊

    Jeg tror kanskje vi misforstår hverandre litt (ikke deg spesifikt). Jeg forsøker å være bevisst på at dette er førsteinntrykk, subjektive opplevelser og at det hele beskrives stegvis i form av en modningsprosess. Jeg er underveis, jeg står ikke fast. Videre er jeg relativt bevisst på at jeg ikke skriver mer enn jeg kan stå inne for, der og da.

    Eksperimentet er poenget. Er det mer å hente og plass å spare? Jeg ønsker å være ærlig mot dere, og mot meg selv, ved å beskrive opplevelsene slik har dem etterhvert som jeg roter rundt og tester.

    Det jeg opplever som litt underlig er at det trekkes konklusjoner om hva som være best av to produkter i en kjede med en rekke avhengigheter all den tid ingen kjenner kjeden og noen i beste fall har erfaring med ett av de to ledd som sammenlignes. Det er mulig rådene er korrekte, men det er ikke fremlagt nok dokumentasjon til å trekke noen konklusjon.

    Dette med RCA-XLR og gain er selvsagt et godt poeng. Jeg tar med meg det videre. Men gain er ikke noe problem med Studeren, det er den jeg tester med nå. Poenget med å gå på Allnic var ikke å finne ut om det var et problem, men om det kunne bli en problematikk (som i tilfelle måtte adresseres).

    Tape låter her mer «på» enn vinyl, stort sett. Altså er det ikke gitt hva jeg foretrekker i alle sammenhenger (uten å mene om det ligger i software eller hardware, men det er ikke poenget). Flere av platespillerkombinasjonene med riaa og trafoer har en noe mer laidback og behagelig presentasjon. Så hva skjer så via MFA? Her er det gain nok.
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Litt sent innpå og usikker på om jeg skjønte helt hvor de teoretiske subbene var plassert. Svarer med en antagelse om at du snakker om i nærheten av høyttalerne og spørsmålet er om driveren må stå i samme retning som høyttaleren, eller om det er greit at driveren står 90 grader på, altså peker mot en sidevegg istedenfor mot lytteposisjon.

    Svaret på det er at det går helt fint og ikke påvirker lyden negativt. Det er også uproblematisk å dele ganske høyt med denne løsningen. Elementet/subben er i praksis rundtstrålende hvertfall opp til 200hz.
    Takk!

    Det jeg da tenkte var i tilfelle at det stod én sub på hver side, utenfor hovedhøyttalerne, og at de spilte mot hverandre og egentlig mot hovedhøyttalerne. Da vil i tilfelle subber som du lager, eller NNNN, være enklere å plassere.

    Det ser kanskje noe smalt ut på bildet, men reolmodulen er 75 cm, så det er i realiteten mer plass enn det ser ut til.

    277B44FF-4911-4AB5-930A-4E59635CC87F.jpeg


    F90BC236-C96E-46CE-A656-12EB2139F03D.jpeg
     

    ksr

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.02.2009
    Innlegg
    96
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    1
    Distraksjon, det fungerer på katter og barn, vi prøver 😊😎

    Har plukket første og andre batch for vasking. Her er noe kjent og noe ukjent. På bildet mest ukjent.

    Funderer på om jeg skal la klistrelappene på coveret stå eller fjerne. Jeg tror jeg lar de stå, mye jobb å fjerne dette fra 1,5 løpemeter med LP-er.

    Vis vedlegget 790734
    Lad endelig klistermærkerne sidde. De er en del af albummets provinienc. Jeg har album med den tidligere ejers noter på både cover og indercover. Det pynter ikke, men det er ganske morsomt at læse hans eller hendes bemærkninger til de forskellige numre. Et album rummer tilmed en kort handleliste!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    om han har en feil koblet adapter( XLR pinne 1 til rca jord....kan lett ohmes for å sjekke) kan det være han mister 6dB
    Jeg bruker standard XLR-XLR, altså ikke adapter.
    MFA har to XLR-utganger, ingen RCA. Men det lar seg bygge om, eller løse ved adapter (antar jeg) eller XLR-RCA-kabel dersom det ligger noe her.
    Videre finnes det sikkert andre alternativer.

    Men som redegjort for tidligere har jeg f.eks ikke klart å avdekke at dette er en problemstilling ved bruk av Studeren.

    Uansett så blir det ikke aktuelt å gi opp MFA før jeg er sikker på at jeg har gitt den optimale forhold. Men, det er heller ikke slik at den er underlegen DIY ved bruk av Studeren.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.146
    Antall liker
    6.619
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    @Fosse Hvertfall Inkognitoene bør stå motsatt, så elementene spiller inn mot veggen, men ellers høres det ut som en fornuftig plan.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.733
    Antall liker
    21.599
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    @Fosse, den boka som ligger på bordet med Hi-Fi og spolebåndopptaker på omslagsbildet, hva er den og vil du anbefale den?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Takk @SigbergAudio, tar med meg dette i videre vurderinger!

    @Valentino, bok om legendariske hi-fi-produkter. Mye bilder. Jeg liker den, men jeg liker jo store, tunge og varme hi-fi-komponeneter med rør på toppen. Du liker smått, lunkent og bortgjemt. En bok med bilder som i denne, liggende på et salongbord hos deg, blir som å ikke ha kommet ut av skapet og selv tipse avisen om hvor man står.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.069
    Antall liker
    3.050
    Torget vurderinger
    2
    Det virker ikke som om Fosse synes du fortjener å ha denne boka @Valentino, men det er jo helt misforstått.


    Jeg har jo bøker om dekonstruktivistisk dead tech-arkitektur i hylla selv om jeg aldri ville drømme om å bo i noe slikt selv.
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kvåsvoll og danley er vel også to kvalitetsprodusenter som leverer suber i diverse former som kan vurderes.
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Alle nevnt utenom Sigberg er hornsubber.
    Ofte større enn klassiske BR eller trykkammer
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.486
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Danley går det vil ikke an å ha i finstua?
     
    Sist redigert:

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    I stedet for subber kunne du muligvis først prøve at låne et par Tannoy Arden eller Cantebury eller noen av av de eldre Tannoy 15" monitor gold høyttalere. Har alltid vært varm på Tannoy 15" monitor gold, hørte en del av dem i Hong Kong på 90tallet. De var utenfor mitt budget, Japanerne var ved at kjøpe opp allt av Tannoy, Altec, Jbl, K-horn med mer i Hong Kong på den tiden.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Danley går det vil ikke an å ha i finstua?

    jeg ville ikke hatt hverken danley, nnnn eller andre proffsuber i stua uten å få de finert, malt eller behandlet på en eller annen måte først, nei.
    regner med at fosse har kontroll på estetikken og vet hva og hvordan ting glir inn hos han.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Ny kabel er kjøpt, men ikke mottatt, (XLR-RCA) for å kunne teste MFA med RCA-innganger på Manley. Forskjellen mellom DIY og MFA (sistnevnte kjørt balansert til Manley) var mindre med Studeren enn med Allnic, men den var der fortsatt. Fortsettelse følger.

    Den forforsterkeren min, som i realiteten er @VegardW sin fortjeneste, er pokker meg det beste jeg har hatt i hus. Og med justerbar trafo på utgangen er den i tillegg langt mer tweakbar og fleksibel enn alt annet. Så, jeg har fortsatt et åpent sinn, men så langt (og i det ligger balansert drift) så henger ikke MFA med etter mitt skjønn, mitt anlegg og mine preferanser. Fruen er enig, det er ikke viktig for henne at forforsterkeren veier mangfoldige titalls kilo, har tre chassis, to strømkabler, er uten av-på-bryter, ikke har synlig posisjon på noen brytere etc - i tilfelle noen tror det er placebo 😅. Særhetene er ikke poenget, de er en illustrasjon.

    Testing skal selvsagt videreføres når kabel kommer. Og blir det ikke MFA i hovedanlegget så finnes det andre anlegg her den kan testes i.

    Sub-prosjektet er nettopp det, et sub-prosjektet, dersom jeg har trua. Det er ikke et uttrykk for misnøye med GRF90 som jeg nå opplever å ha vekket liv i. Dette er ikke avsluttet, men det lekes med annet innimellom.

    C64CDAE4-8CB0-4827-BD3D-6E04CC0E0200.jpeg


    Hver kveld insisterer Sandy på å komme opp for å høre musikk. Øra flagrer godt til tider.

    32509C06-3687-4835-AA1D-CF443E224F1B.jpeg
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hva slags skive er det du har mellom Ikeda og headshell? er Ikeda så lav?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Den observante leser legger selvsagt merke til at det er en Ikeda 9TT i Ortofon RS-309D. Dog med lettere headshell enn Ikedas eget, foreløpig.
    9TT fikk jeg hørt hos woodiis tidligere🙂 litt krevende i utnivå/intern imp men der har vel du forspennt med utstyr til og takle det👍
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    @LMC, ingen skive. Pickup rett mot headshell.

    @Cash 63 Jeg var forberedt på det, men etter at jeg flyttet Wavac så ble den mer stille. Kjører den i den nå. Veldig tidlig dette, men det virker ikke være noe problem. Den kan kanskje være letter å matche med trafo fordi den har så lav internimpedanse. Tipper den fungerer glimrende også i Luxman (som jo har MM, MC high, MC low og i tillegg gainjustering på den aktive MM-riaaen, kanskje den mest anvendelige riaaen jeg vet om nettopp av den grunn).

    De lager jo fine armer også 🤔
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.017
    Antall liker
    20.153
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    @LMC, ingen skive. Pickup rett mot headshell.

    @Cash 63 Jeg var forberedt på det, men etter at jeg flyttet Wavac så ble den mer stille. Kjører den i den nå. Veldig tidlig dette, men det virker ikke være noe problem. Den kan kanskje være letter å matche med trafo fordi den har så lav internimpedanse. Tipper den fungerer glimrende også i Luxman (som jo har MM, MC high, MC low og i tillegg gainjustering på den aktive MM-riaaen, kanskje den mest anvendelige riaaen jeg vet om nettopp av den grunn).

    De lager jo fine armer også 🤔
    Det er altså et eller annet med "stålkontroll" (i mangel av bedre ord) over lavimpedante pickupper, om man har gain til å takle dem.
    Eksempelvis er Benz Ebony TR den bedste Benz´en, jeg ennå har hørt :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Jeg synes ikke du trenger lete etter et bedre ord. Jeg noterte meg «kontant», «fast» og «stødig» før jeg gikk til middagsbordet og åpnet en særdeles velsmakende rødvin, som etter min enkle smak er noe av det mer spennende jeg har drukket den seneste uken. Nei, det har vært så mye god vin denne uken at jeg må trekke det utsagnet tilbake og nøye meg med å si at den er god, og aldeles glimrende til kylling: Lett, bløt, elegant og saftig. Ikedaen er derimot stødig. Fosse også.

    26D4ECED-99A6-4486-8953-7043EF37145F.jpeg


    Et glass igjen av denne etter i går. Den levde nok ikke helt opp til forventningene, er min og fruens subjektive mening. Litt mye syre, litt lite gjærbakst (jeg skjønner, extra brut er nok ikke min greie). Det finnes bedre uten at det må koste mer.

    2378ABB0-259F-4A62-BD78-8C26EC75EF32.jpeg


    Alltid best lyd i sweetspot.

    FA9EEE61-F29C-49C2-A08A-32813B1DC6C4.jpeg
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Startet morgenen med Coltrane - Living Space via Lindemann. Litt anmasende så tidlig på dagen. Vi går videre til Miles Davis - `Round Midnight til tross for at vi er åtte timer for sent for det. Coltrane er med der også, men det er ofte litt roligere når han bidrar enn når han sitter i førersetet.

    1F09B3B4-586F-498B-AC8C-769D0AAB571C.jpeg


    Sitter aldri i sweetspot i dette anlegget.

    70F51D60-B642-43DD-A360-7830004307BA.jpeg


    Samme utfordring her som du har @Atlerovik, dype komponenter som er trøblete å plassere. Det første som nok skjer her er at Audio Aero Capitole kommer inn som erstatning for Bel Canto, og så går sistnevnte ned i TV-stua. Der spiller jeg uansett bare Blueray/DVD og streamer via AppleTV. Men det krever litt ommøblering og ny benk. Da bør man ha en idé om hva som skal inn her. Har også fundert på å kjøpe en arm til Aviden så den kommer ut av boden. Skal jeg da bruke Project Tubebox eller noe annet? Eller holde seg til CD og streaming her? Det er litt det jeg funderer på. Jeg liker å ha noe uavklart og uferdig, bare så jeg har en unnskyldning for å følge med på Finn og sysle litt med planlegging av anlegget. Shindo forforsterkeren som ligger ute, stepup, Manley 300B eventuelt Air Tight ATM2 og Audio Note-høyttalere. Fruen sier ikke direkte at hun ønsker platespiller her oppe, men jeg er en racer på å lese mellom linjene ...

    390D094B-E0B6-4332-BFA4-529AE0129E92.jpeg
    033CA9DE-00AA-4BAF-929B-2ED233FF883B.jpeg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Det har vært mindre musikk denne uken. Lucas-bassen har ligget på dyresykehus grunnet betennelse i bukspyttkjertelen og mistanke om salmonella. Ingen vet helt sikkert, men han har i hvert fall ligget på isolat siden mandag. Som foreldre må vi på sykevisitt. Formen er nå bedre, for han var i går kveld tydelig sur over å måtte sitte innestengt og alene. La seg innerst i buret så det ble ekstra vanskelig for oss å komme til å kose. Ikke så vi ut som vanlig heller, med smittevernsutstyr fra topp til tå.

    2BDE9C41-5E33-4601-B34F-CE95BE132120.jpeg


    Kommer hjem i dag om alt er bra, men det er mulig vi må holde de to kattene adskilt til prøvesvarene vedrørende salmonella kommer. Lurer litt på hvordan det skal gjøres. Og om noen lurer på om jeg har fått min dose med smittevern nå så ja!

    Noe annet? Kabel for å teste MFA med Manley ubalansert har ankommet. Kunne gjerne vært litt lengre, men det får duge i en testsituasjon. Uansett greit å ha liggende.

    64AE2749-2491-46AF-84FC-BD7595BC904F.jpeg


    Videre har jeg kjøpt en platespiller til som jeg kan ha i spisestueanlegget. Der har jeg jo funnet ut at det er litt lite tilgjengelig plass og dessuten mest anvendelig å spille digitalt, så da kjøpte jeg en platespiller med arm selv om jeg allerede har en spiller som mangler arm. Har også en ekstra riaa liggende som neppe forsvarer spilleren som nå er kjøpt, så ny riaa trenger jeg nok også. Og pickup. Det gir verken mening eller rimer uansett hvordan man snur og vender på argumentasjon og begrunnelse. Og skulle det vise seg at Manley 300B spiller bedre enn Air Tight i dette anlegget så har jeg definitivt et plassproblem. Ja, ja … Av og til gjør jeg mindre smarte ting med vilje, bare for bedre forståelse av hvordan alle andre har det.

    Sandy (som fortsatt er frisk) vil helst gjemme seg bak forsterkerne, for der bak får hun ikke lov til å ligge 😹

    6A4A528D-110E-4A8A-B257-22AC715153C9.jpeg


    På vei til dyresykehuset i går så jeg forresten en annen katt, hvilket resulterte i full runde i etterfølgende rundkjøring og en prat med påfølgende titting under panseret. Webere i denne. Og servo. Litt moddet altså. Ble helt satt ut av hvor fine de er disse e-typene.

    AEE3871E-0ED9-40FA-9D65-BF51A88F1750.jpeg


    Mye avsporing i dag. Selv om det har vært spilt lite, så har det vært spilt noe. Og utelukkende på Ikeda via Wavac. Det er noe med kontrollen og roen til Ikeda på Ortofon RS-309D med Raven Black Night som er besnærende. Det låter utrolig fast og kontrollert. Kanskje derfor at denne kombinasjonen gjør det enklere å detektere at platene er skjeve og gir vandrende lydbilde? La i hvert fall merke til at dette ble mer fremtredende. Løser seg nok med ytterring, men det blir på mange måter en avveiing av hvor mye styr man skal ha for å sette på en LP. Vi får se. Flere spillere skulle hatt vakum.

    Ikeda skal selvsagt testes videre med Luxman EQ-500 med interne og eksterne trafoer, og tyngre headshell. Bare på lån denne pickupen, men jeg må nok ha en selv. Og så merker jeg meg at det er mye prat om Audio Technica om dagen, så kanskje en pickup derifra kunne finne veien på sikt?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Da er Lucas hjemme igjen. Veterinæren mente det var greit å ha dem sammen, om man passet litt på. Huset lar seg enkelt dele i to ved skyvedør på nest nederste plan, men likevel greit å slippe.

    Litt redusert, men ikke mer enn at han syntes det er stas at far hadde vært hos Jorwed og plukket opp noen esker han kunne leke med. Godt jobbet pappa!

    D0F2D350-BF51-4E78-94BB-68187526EBF9.jpeg
    FDE21F2C-417D-4C36-9618-B2A80B32C942.jpeg


    Siden jeg først skulle ha med eskene kunne det jo like godt være noe oppi.

    3B2B4D7B-C31C-4D29-8F5B-589BA3ADC221.jpeg
    7B051252-45E4-4E96-AE63-844692A5A0A7.jpeg


    Jeg har vært syk så nå får jeg lov til å ligge akkurat der jeg vil.

    059FD5AF-74E6-4F31-9636-A1A8AF9AF2D7.jpeg


    04F870DF-EC03-4AB4-A59C-BC64E20C2898.jpeg


    Stor takk til Jorwed. Kan vanskelig forestille meg at dette var standardkabel til armen, men hva vet jeg. Glimrende service, masse flotte produkter!

    D7F87898-40F7-4B98-A07E-CADD8AB0E541.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn