Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Takk!

    Kjører Cardas nå ja. Det fungerer som bare det.

    Hvilke armer foretrekker dere med Miyajima Shilabe? Vet nlykke bruker DV-507MKII og tenkte bare høre hvilke armer folk har erfaring med.
    Fungerer utmerket i Kuzma4Point :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Takk for forslag. Det er meget mulig det kommer flere armer på sikt, men sånn i første omgang er Miyajima tenk plassert på Dynavector eller Kuzma, med SME eller Schick som andrevalg. Jeg husker den spilte forrykende i Dynavector. Kommer jo også litt an på riaa. Må passe på at jeg ikke kommer dit at jeg må stokke om på alt. Det har begynt å krible litt igjen kjenner jeg ...

    EMT TSD15 - Music First - Allnic 7000 modifisert spiller forresten forrykende. Godt med kropp, samtidig som det har dette finslige detaljerte som gjør at en del "messing-lyder" gjengis med et varmt shimmer. Dette med kraft, pondus og stramhet i kombinasjon med kjøtt på beinet er som å få i pose og sekk. Jeg liker det!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Det aner meg at min Dynavector XV-1s kan ha noen utfordringer. Lyden «sprekker opp» og jeg tror det er dags for en ordentlig inspeksjon, er jeg litt mindre heldig så er det dags for ombygging eller retipping (den har gått jevnt og trutt siden 2013). Jeg har eid noen XV-1S opp igjennom og får vurdere om det blir ombygging eller retipping denne gangen. Eller kanskje det bare behøves en ordentlig justering, hvem vet. Må selvsagt demontere og inspisere selv først, men har forstått at de gjør rensing og inspeksjon hos Mala?

    Uansett så betyr det full nedkobling og rens av dempekar etc på Kuzma.

    Avstivere til benken som TW-Acustic skal stå på er kommet - det blir vel en arbeidshelg dette. Håpløst kaos her nå med forsterkere og riaatrinn ut over stuegulvet. Knapt mulig å få satt på ei plate uten å tråkke på en triode eller snuble i en kabel.

    Grunnen til kaos? Allnic har vært testet med et utall pickuper og stepuper for å finne ut hvor den skal plasseres og hva den skal parres med når alle tre spillerne er på plass.
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Vi trenger litt avbrekk fra vin og bil. Hverdagen består mer av trening enn av drikking, og undertegnede starter i disse opptreningstider hver morgen med kaffe, frokost, en god gåtur før det hele avrundes med øvelser. Det er fint å få seg en tur ut på holmen hver morgen før arbeidsdagen starter.

    369544E9-B60B-4848-92F3-C34C3C73F5FD.jpeg
    200E9957-EB28-4CC2-BE95-EE1F31E17059.jpeg


    I tilfelle XV-1S må ha litt hjelp så er det jo mulig man burde hatt en ventepickup?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Avstivingsstag satt inn. Ekstra skruer for topplata montert, vi vil jo ikke at TW-Acustic Black Night skal rase ned og knuse Allnic H-7000 to hyller under og dra med seg flerfoldige trafoer i slengen. Regner med at dette holder, i hvert fall frem til sprengningsarbeidene i nabolaget starter.

    5895A18A-868F-4CB2-86E1-4F08257AC688.jpeg


    9F337E94-A25E-4163-8FB6-1EB5AD2F9D1B.jpeg


    Fortsetter i morgen, har mat og vin som må inntas. Dessuten tenkte jeg det kunne være greit for ryggen å splitte det i to økter. Litt spent på om det blir tilstrekkelig med klaring mot plintet med Kuzma 4point.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    3BBA32F1-4ED5-4F60-BD85-299DC4D0ED46.jpeg


    Det er ikke veldig komplisert dette, men siden det heller ikke er veldig billig så skulle jeg gjerne hatt en brukermanual. Liker alltid å vite om lageret sitter løst eller henger fast i noe før jeg begynner. I hvert fall greit å kunne lese advarslene i forkant. Nåvel, TW-Acustic svarer ikke. Om noen har manual for denne, AC eller andre modeller så send meg gjerne en PM.

    Første problemstilling, olje:

    - Under det runde vateret (som er satt på for å unngå støv) så skal lageret nedi. Det kan virke som akslingen på lageret som følger tallerkenen (?) er noe oljete. Hva og hvor oljes det (vet du med sikkerhet så svar, gjetter du så hold kjeft). Er det olje på akslingen for at den ikke skal kile seg i subtallerkenen som vi ser på bildet? Jeg antar at ikke det er akslingen på tallerkenen som roterer i hullet på subtallerken og at dette i seg selv er lageret?

    - Noen som vet hvilken olje som brukes på dette lageret? Viskositet?

    Neste problemstilling, platematte og puck:

    - Noen som har erfaring med ulike platematter til disse kobbertallerkenene? Regner med at lageret tåler en grei puck om man vil bruke det?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Det aner meg at det er en beskrivelse av lageret her, 4 minutter Plus ut i videoen. Men jeg har ikke hatt tysk på skolen. Skal jeg gjette (men får jeg ikke, da må jeg bare holde kjeft) så er det som skal oppi subtallerkenen bunnen av lageret, og oljen/fettet her er kun for at det ikke skal kile seg. Det vi ser på bildet er altså spiller uten tallerken.

     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Jag har ju ägd både TW Acustic Raven GT och AC-3 och monterat båda, men min AC kom med lagret på plats. På GT monterades lagret genom undersidan och boltades fast underifrån.

    @kwil köpte min AC. Sänd han en PM om manualen. Där står det beskrevet. Extremt tighte toleranser på lager och hål i tallrik så inte ha mer en én droppe eller två på toppen av lagerkulan før du monterar tallriken. För många droppar olja och du får aldrig tallriken i position. Axlingen skall vara helt ren før du monterar den och påför ny olja. Få den rengjord. Axlingen står fast i subtallriken och bara tallriken roterar på kulan på toppen. Oljan påförs på kulan på toppen av axlingen efter den är på monterad.

    Frågade TW en gång om platevekt och fick besked om att den tåler «allt».
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Verifisert mine antakelser over.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Lageret henger på tallerkenen slik den er pakket, og det er tydeligvis meningen da det er skåret ut i skumgummien i emballasjen for at dette skal henge sammen. Antar at det kun er å plumpe det hele nedi hullet men skal ringe selger som jo har litt erfaring med spilleren. Har kjøpt av en av gutta (privat) hos Mala så de vet garantert hva de har gjort når de har demontert.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    5A1E59DA-B79D-4806-BE82-6B6A82504D17.jpeg


    Mangler låseskrue for å låse lageret fra undersiden, men det skaffer jeg senere. Null stress.

    Ellers kan det se ut som opphenget på XV-1S har gitt seg. Den har vært litt skjev fra ny (men var den retteste sommvar på lager). Tipper tidens tand har fått den til å knele. Da må den inn til reperasjon. Ser ikke noe poeng i å sende denne til Mala, den må nok til solens rike.

    925C1200-3791-4623-ADFC-2E57175DCAF5.jpeg
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Blir nok ikke penere en dette etter min smak. Hvordan arm går du for ?. Du har vel litt og plukke fra, men en vakker Reed hadde ikke gjort seg bort her. (visuelt)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Utrolig lekker spiller :) blir moro å se den ferdig oppsatt med armene
    Ha en fin dag Fosse

    mvh
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Jo takk, spilleren er lekker, og definitivt god, jeg har hørt den ved en del anledninger.

    Det sagt så er jeg ikke beroliget over at selger utallige ganger har forsøkt å få kontakt med produsenten for å få tak på en skrue og en manual, uten hell. TW-Acustic svarer ikke. Jeg har også forsøkt, uten hell. Skal bli moro den dagen man trenger reservedeler. Hadde jeg bedt om dette fra Bergmann så hadde jeg fått svar sporenstreks.

    Hva gjelder arm så skal det i første omgang monteres Kuzma 4point (11-tommer) og SME V. Bergmann står nå med to armer, det var mer kledelig (Ikke ferdig justert i tilfelle noen stusser).

    AF327047-6ECF-439C-A353-346C39A1871A.jpeg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Jo takk, spilleren er lekker, og definitivt god, jeg har hørt den ved en del anledninger.

    Det sagt så er jeg ikke beroliget over at selger utallige ganger har forsøkt å få kontakt med produsenten for å få tak på en skrue og en manual, uten hell. TW-Acustic svarer ikke. Jeg har også forsøkt, uten hell. Skal bli moro den dagen man trenger reservedeler. Hadde jeg bedt om dette fra Bergmann så hadde jeg fått svar sporenstreks.

    Hva gjelder arm så skal det i første omgang monteres Kuzma 4point (11-tommer) og SME V. Bergmann står nå med to armer, det var mer kledelig (Ikke ferdig justert i tilfelle noen stusser).

    Vis vedlegget 763115
    Gratulerer med flott spiller Fosse. Forslår du kontakter forhandleren Gjallarhorn Audio om du trenger noe til spilleren, har fått veldig god service der selv om min spiller ble kjøpt før det var norsk forhandler på disse.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har vært i kontakt med importøren, han har ikke manual. Han kunne skaffe olje, men jeg trenger ikke dette akkurat nå. Jeg vet jo heller ikke hvordan lageret ser ut og om det er tilsvarende AC Raven og har egentlig ikke så lyst til å begynne å plukke det hele fra hverandre uten manual eller kunnskap om hvordan det er satt sammen. Har bestilt ny rem med begrunnelse i avsnittet under.

    Det neste jeg stusser på er at remmen/strikken virker utrolig stram. Den er så stram at jeg lurer på om jeg har rett type. Men hva er sannsynligheten for at den har krympet under lagring eller at noen har forvekslet den under nedpakking? Om jeg skal ha den rundt de tre motorene så er jeg redd den blir så stram at jeg kommer til å dra hele motorhuset bortover benken. Dersom jeg mot formodning skulle ha feil rem og bare drar til, vil jeg da ødelegge motorakslingene pga kraften? Ja, så stramt er det at tanken slår meg. Siden drivverket koster omtrent det samme som en golf, og det viser seg å være noe dritt å få tak produsenten så har jeg planer om å tenke meg om to ganger før ødelegger noe. Men det er klart, før eller siden gjør man jo noe dumt, man er jo ikke den man er om man er tålmodig.
     
    Sist redigert:

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Jag har ju ägd både TW Acustic Raven GT och AC-3 och monterat båda, men min AC kom med lagret på plats. På GT monterades lagret genom undersidan och boltades fast underifrån.

    @kwil köpte min AC. Sänd han en PM om manualen. Där står det beskrevet. Extremt tighte toleranser på lager och hål i tallrik så inte ha mer en én droppe eller två på toppen av lagerkulan før du monterar tallriken. För många droppar olja och du får aldrig tallriken i position. Axlingen skall vara helt ren før du monterar den och påför ny olja. Få den rengjord. Axlingen står fast i subtallriken och bara tallriken roterar på kulan på toppen. Oljan påförs på kulan på toppen av axlingen efter den är på monterad.

    Frågade TW en gång om platevekt och fick besked om att den tåler «allt».
    Hei og hå. Du har jo svart alt som er nødvendig, er jo absolutt så "plug and play" det er mulig å få disse. Må vel bare olje lageret med et par dråper og kjøre på🤞👌Selvfølgelig kan hastigheten måtte justeres, for så vel 33 som 45 rom, men det har du kanskje styring på???

    Aldeles flott den Black Night'n du har fått tak i der da👏

    Fryktelig lenge siden (10 år-ish+) , men svært positiv erfaring med service fra Tomas den gang, etter at min daværende Raven One fikk et ublitt møte med det norske postvesenet🥴 Umiddelbar respons på mail, reservedeler sendt samme dag- da det ikke gjorde susen sendte han meg en ny oppgradert motorstyring, aldeles HELT kostnadsfritt😀 Slå den?😎 Hva har skjedd siden da? 🤔🙄

    PS. Kuzma 4p går vel helt fint å montere, eller? Plenty plass på min Raven AC i hvert fall
    Mvh k
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    TW är en raring. Han blev förbannad på mig när jag, via importören, bad om en redogörelse över vad som blir gjort i förbindelse med uppgradering av tallrik till Raven GT. Det vägrade han pent å svara på och om jag inte litade på honom så kunde det bara vara. Only in hifi…

    När det kommer till manual är jag nog rädd du blir besviken. Den består av två A4-ark stiftade samman i hörnet. Inte mycket som står där bortsett från det helt elementära. :rolleyes:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.664
    Antall liker
    58.530
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg stusser også på mangel på respons fra TWA.
    For et par år sida fikk jeg ny drivrem til min Raven tilsendt fra Tyskland.
    Også det kostnadsfritt. :)
    mvh
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Hva mener du med "ikke vet hvordan lageret ser ut" og "plukke fra hverandre"? mente alle lagrene skulle være identiske på TW og ulike tallerkenvarianter i prinsippet mulig å bytte om hverandre- mulig jeg har misst noe reelt her
    K
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Ang. Remlenge (silikonrem), vil tippe motorenheten skal stå svært tett på spilleren, det måtte den i hvertfall når vi monterte ny AC-3 hos en sambygding her.....
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    På min er reima blitt strekt, og motor flyttet ut omtrent 2cm, så ny reim er kanskje snart på tide.....
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Litt til, for meg kan det ut fra bildet ditt se ut som du mangler "spacer'n" under armbordet til Kuzma? Ser ut som det ligger mye lavere enn SME- armbordet. I så fall vil du ikke kunne montere Kuzma 4p før det er på plass (fult mulig jeg ser feil på bildet da🤗)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har litt problemer med å følge deg Kwil. At du har opplevd glimrende service er fint, men det hjelper jo ikke meg når han nå ikke er til å få tak på nå?

    Nei, jeg mangler ikke spacer, jeg har spacere i ulike høyder, den lave er spesiallaget for Kuzma på denne spilleren. Lager og tallerken er montert, bytter olje ved neste anledning.

    Og jeg undersøker mht rem, det kommer til å ordne seg.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Var jo bare at jeg stusset over at TW har sluttet å svare (tenkte kanskje noe kan ha skjedd ila årene siden da, ellers merkelig at servic'n endrer seg så drastisk og negativt🤔)

    Da har du styr på høyde på armbordet, og kuzma burde passe fint👍. Ang. reim, mener jeg å huske de ble hevdet å være nærmest "evigvarende" Det er i hvertfall en kjensgjerning at de strekker seg, og på spillere med fastmontert motor tenker jeg i de må skiftes. På disse andre kan man jo flytte motoren ettersom behov.

    Lykke til med oppsett👍 Har heldigvis ikke uvanen å misunne folk noe som helst, men hadde finanse strukket til her- hadde jeg også glatt vært på banen når den ble lagt ut for salg
    K
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Da er alt i orden - tøyingen av strikken/rem må gjøres over tid og under rotasjon av tallerkenen for at ikke friksjonen mellom de to, strikk/rem og tallerken står til hinder for at den blir strukket. Prinsippet er soleklart, jeg hadde bare ikke sett for meg at utslaget skulle være så stort.

    Gjallarhorn og selger har i hvert fall hatt topp oppfølging og hjelp. Topp score!

    Dette er ikke komplisert, og jeg er ikke direkte dum (her har du en gyllen pasning @Karmana), men det faktum at man ikke har gjort det før, og med hundre prosent sikkerhet vet at man gjør det riktig, gjør at man kvier seg for å bruke mye krefter 💪.

    Nå snurrer tallerkenen og jeg har stått nok bøyd for en dag, så nå setter jeg på litt musikk og slapper av resten av kvelden. Kanskje jeg unner meg et glass også, har tross alt trent innimellom armer, drivreim og tallerken.

    Takk for alle gode råd og bidrag, i tråden og på PM. Jeg vet nesten ikke hvem som hadde vært verst ute, meg uten dere, eller dere uten meg 😎😇🤣

    Noen bilder fra dagen:

    43DDBA09-5739-4659-B942-97411CD94E24.jpeg


    I morgen må jeg gjøre husarbeid, starter med å rydde her. Hadde ikke vært for mye kjærlighet i hjemmet så hadde dette aldri gått.

    8E9AC4D9-071A-463E-AF46-48DDAC134A28.jpeg


    En indikasjon på hvor stram strikken var, rart jeg stusset over lengden?

    0590240E-02D6-42B9-A9B6-ACA9B5E287D9.jpeg


    Strikken er strukket.

    9F208401-C15D-4895-B5FF-9B452EF36DA8.jpeg


    Armbord til Kuzma 4point. I og for seg samme prinsipp med innleggsplater som Bergmann bruker i sine seneste armbord.

    CA188C7B-0CF5-45EA-905F-CE308F5E08EE.jpeg
    9AA4EAC9-BCC0-4916-A122-7017CA661952.jpeg
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Da er alt i orden - tøyingen av strikken/rem må gjøres over tid og under rotasjon av tallerkenen for at ikke friksjonen mellom de to, strikk/rem og tallerken står til hinder for at den blir strukket. Prinsippet er soleklart, jeg hadde bare ikke sett for meg at utslaget skulle være så stort.

    Gjallarhorn og selger har i hvert fall hatt topp oppfølging og hjelp. Topp score!

    Dette er ikke komplisert, og jeg er ikke direkte dum (her har du en gyllen pasning @Karmana), men det faktum at man ikke har gjort det før, og med hundre prosent sikkerhet vet at man gjør det riktig, gjør at man kvier seg for å bruke mye krefter 💪.

    Nå snurrer tallerkenen og jeg har stått nok bød for en dag, så nå setter jeg på litt musikk og slapper av resten av kvelden. Kanskje jeg unner meg et glass også, har tross alt trent innimellom armer, drivreim og tallerken.

    Takk for alle gode råd og bidrag, i tråden og på PM. Jeg vet nesten ikke hvem som hadde vært verst ute, meg uten dere, eller dere uten meg 😎😇🤣

    Noen bilder fra dagen:

    Vis vedlegget 763193

    I morgen må jeg gjøre husarbeid, starter med å rydde her. Hadde ikke vært for mye kjærlighet i hjemmet så hadde dette aldri gått.

    Vis vedlegget 763194

    En indikasjon på hvor stram strikken var, rart jeg stusset over lengden?

    Vis vedlegget 763195

    Strikken er strukket.

    Vis vedlegget 763196

    Armbord til Kuzma 4point. I og for seg samme prinsipp med innleggsplater som Bergmann bruker i sine seneste armbord.

    Vis vedlegget 763197 Vis vedlegget 763198
    For en lekker spiller Fosse!
    Kjenner jeg for en "stiv en" i buksa når jeg ser alt det kobberet :giggle:
    Blir spennende og høre om opplevelsen din med denne V/S de andre spillerene du har.

    Mvh: Espen L
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 763069

    Mangler låseskrue for å låse lageret fra undersiden, men det skaffer jeg senere. Null stress.

    Ellers kan det se ut som opphenget på XV-1S har gitt seg. Den har vært litt skjev fra ny (men var den retteste sommvar på lager). Tipper tidens tand har fått den til å knele. Da må den inn til reperasjon. Ser ikke noe poeng i å sende denne til Mala, den må nok til solens rike.

    Vis vedlegget 763073
    Har du og Dyson vært klumsete? Bare suge litt til?....
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    TW føres nå på Jula og det er dit du må sende henvendelser. Det er Black november på modellen og valgfri Bridgeblanding/Tyrkisk pepper (400g) følger med ved kjøp.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.517
    Antall liker
    102.829
    Torget vurderinger
    23
    TO armer på den Bergmann spilleren er en forbrytelse mot menneskeheten, Human-Etisk Forbund og Designrådet. Bekymringsmelding er mangfoldiggjort og avsendt :unsure::):ROFLMAO:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn