Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    godt å se deg igang med hifien igjen, fosse.
    form og tiltakslyst til å fikle med disse greiene kan svinge, men musikkgleden vil alltid bestå uansett hovedanleggets forfatning.
    håper helsa henter seg inn kjapt!
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.054
    Antall liker
    2.834
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Ønsker deg en rask og komplikasjonsfri tilheling ( gjetter at du er «nyhipp» )
    Har vært spilletørke her helt til nå… men maling Av etasjen er unnagjort , nye høyttalere spiller sånn noenlunde, DaVa fieldcoil pu er reparert
    Mao klart for innrykk.
    Ps har inngang for rullestol 😎
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Når Black Night blir satt opp blir dette første oppstilling:

    1) EMT TSD og TMD -> EMT 997 -> Garrard 301 -> Music First step-up -> Luxman EQ-500

    2) Vdh Colibri -> SME V -> Garrard 301 -> Wavac LCR-X2 med innebygget stepup

    3) Jan Allaerts MC2 -> Bergmann Odin -> Bergmann Galder -> Accuphase C-27

    4) Ortofon SPU Royal -> Schick -> Bergmann Galder -> Dynavector SUP-200 -> Luxman EQ-500

    5) Miyajima Shilabe -> Dynavector 507MKII -> TW-Acustic Black Night -> Miyajima ETR-800 -> Allnic H-7000

    6) Dynavector XV-1S -> Kuzma 4point -> TW-Acustic Black Night -> Accuphase C-27

    Alternativt bytter SME V og DV507MKII med tilhørende pickup plass. Vi får se. Tenker starte her i hvert fall.
     
    Sist redigert:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.163
    Antall liker
    6.829
    Torget vurderinger
    4
    Så om jeg har talt rett på fingertuttene betyr det intet mindre enn 7 stk. PU, på 6 stk. armer, på 3 stk. TT, i 5 kompinasjoner av SUT (3) / RIIA (4) ?
    Det høres voldsomt ut, men det ser jo likevel ikke så voldsomt ut på bildene du viser.

    Selv liker jeg å holde det enkelt, men kunne tenke meg 2 stk. PU/armer for hhv. mono og stereo. Da vil det jo gi seg selv hva man velger å spille med, men blir nysgjerrig på hvordan blir det med alle disse valgmulighetene ? I hvilken grad bestemmer musikkvalget hva du spiller på? Eller kan dagens favorittkombo avgjøre musikkvalget? Eller er det kanskje den ene veien i dag og den andre veien i morgen ?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Du kan telle, helt klart ☺ Og det er ikke hensiktsmessig det jeg driver med, jeg vet. Er det greit å skru det man må, men ikke mer, så har det ingen hensikt å velge min vei. Det å fikle og eksperimentere, pådra seg problemer, og forsøke å løse dem må være lystbetont om det skal være noen vits.

    Når det gjelder hva som velges så er det en salig blanding av alle forslagene du setter opp. Men det er klart at musikksjanger, LP-ens «egenlyd» og dagsform påvirker. Og så liker jeg bedre å kjøpe enn å selge, nesten uansett hva det er. Det er heller ikke helt uvesentlig.

    Jeg har hatt litt støy i Allnicen i dag. Du må kunne åpne en god rødvin, mekke litt, bytte trafoer, og slå deg til ro med at du trolig finner ut av det når du får litt mer tid, og om ikke så må det bygges om, eller modifiseres. Hifi er uansett enkelt, og relativt rimelig, så jeg lever greit med at ikke alle veier fører til himmelen. Har et mye mer avslappet forhold til det hele nå enn da jeg var 30 😎.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Air Tight er koblet om fra 4 til 8 ohms tapning. Varmere og fyldigere lyd gir lavere skuldre. Det er bra. To treningsøkter og en lang spasertur (protese tatt i betraktning) unnagjort i dag. Et glass vin er fortjent!

    Ellers settes 911-en på vinterlagring i morgen. Car Spa har renovert seter og polert. Dette ble pent, for å si det forsiktig.

    7540944E-301A-4CFE-A44E-EBE19BFDEC6C.jpeg
    76B70F76-A675-4B2C-A2FF-B7858F9EAFDB.jpeg


    En av de nærmeste dagen skal jeg flytte Allnic-riaaen til Garrard/EMT for å se om det fungerer (fortsatt litt trøblete å krabbe rundt etter operasjonen).

    Sandy tester sweetspot. Pokker, dette smaker fugl pappa!

    07C9F19D-4236-4D81-A161-211B3D43EAF5.jpeg


    2B654C20-78C5-41EA-85FB-277C32F5F361.jpeg

    Kjøper bare Solberg Hansen om dagen. Mye god kaffe rundt om, men etter min smak er det få som treffer så jevnt og så godt som S&H. Om denne var god til cappuccino? Jepp!

    Spolebåndaften. Fantastisk album.

    EA100BDE-6F0F-4008-A3ED-F7EA7B0AACFC.jpeg


    Snart drittværet og salt, ny doning til møkkajobben. Når jeg nå får garasje så kan jeg ha tilhenger!

    8C317EDE-B78B-49C1-8A3F-D5540A2F7BE1.jpeg


    Ellers sier fysioterapeuten at jeg må roe ned og være tålmodig, derfor har jeg flere fysioterapeuter 😂

    Gi gass gutter!
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Fantastisk interiør i 911en👌 beste komboen med sort imo 👌 god bedring! Kan trøste deg med at det blir bedre med litt tålmodighet. Etter 23operasjoner på beina har jeg mått jobbe med meg selv og tålmodigheten her å🤣
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.629
    Antall liker
    4.022
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Air Tight er koblet om fra 4 til 8 ohms tapning. Varmere og fyldigere lyd gir lavere skuldre. Det er bra. To treningsøkter og en lang spasertur (protese tatt i betraktning) unnagjort i dag. Et glass vin er fortjent!

    Ellers settes 911-en på vinterlagring i morgen. Car Spa har renovert seter og polert. Dette ble pent, for å si det forsiktig.

    Vis vedlegget 755710 Vis vedlegget 755711

    En av de nærmeste dagen skal jeg flytte Allnic-riaaen til Garrard/EMT for å se om det fungerer (fortsatt litt trøblete å krabbe rundt etter operasjonen).

    Sandy tester sweetspot. Pokker, dette smaker fugl pappa!

    Vis vedlegget 755713

    Vis vedlegget 755715
    Kjøper bare Solberg Hansen om dagen. Mye god kaffe rundt om, men etter min smak er det få som treffer så jevnt og så godt som S&H. Om denne var god til cappuccino? Jepp!

    Spolebåndaften. Fantastisk album.

    Vis vedlegget 755717

    Snart drittværet og salt, ny doning til møkkajobben. Når jeg nå får garasje så kan jeg ha tilhenger!

    Vis vedlegget 755718

    Ellers sier fysioterapeuten at jeg må roe ned og være tålmodig, derfor har jeg flere fysioterapeuter 😂

    Gi gass gutter!
    Alltid trevligt med genuint skinn.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    I TV-stua har Luxman tatt kvelden. Helt død. Reserveforsterker blir Cayin klasse A til vi får reparert Luxman. Ingen krise, men litt plunder og heft drar det med seg.

    Ellers viser det seg at Audio Valve-konstruktører ikke svarer på henvendelser fra Audiomix som ønsker skjema før han ser nærmere på forsterkeren. Så da strander det prosjektet inntil videre. Har tenkt å gi det litt tid og et par forsøk før kassering.

    Det har vært litt rørrulling i Air Tight. Ingen tvil om at den foretrekker andre rør enn Audio Valve (hvor de har sammenfallende typer). Det går i riktig retning lydmessig med Air Tight, men er et stykke igjen til godlyden jeg hadde før Audio Valve tok kvelden i mai.

    Tenker koble opp Joule Electra igjen, to og et halvt år siden sist de var i bruk. Og de har ikke vært testet på Tannoy.

    Modifisert Allnic som ble kjøpt før sommeren må det jobbes mer med plassering og kabling av. Jeg er ikke i mål med støy og klangbalansen kler ikke anlegget slik det nå fremstår. Mulig vi kommer i mål, hvis ikke må denne vike.

    AAE3A8AC-45A0-4B12-A443-2FA278C9B720.jpeg
    CF6415F2-E039-4BEE-8308-FDDF274063AF.jpeg


    Det spilles jevnlig plater og bånd. Mye utstyr er ingen garanti for godlyd.
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.572
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    6
    I TV-stua har Luxman tatt kvelden. Helt død. Reserveforsterker blir Cayin klasse A til vi får reparert Luxman. Ingen krise, men litt plunder og heft drar det med seg.

    Ellers viser det seg at Audio Valve-konstruktører ikke svarer på henvendelser fra Audiomix som ønsker skjema før han ser nærmere på forsterkeren. Så da strander det prosjektet inntil videre. Har tenkt å gi det litt tid og et par forsøk før kassering.

    Det har vært litt rørrulling i Air Tight. Ingen tvil om at den foretrekker andre rør enn Audio Valve (hvor de har sammenfallende typer). Det går i riktig retning lydmessig med Air Tight, men er et stykke igjen til godlyden jeg hadde før Audio Valve tok kvelden i mai.

    Tenker koble opp Joule Electra igjen, to og et halvt år siden sist de var i bruk. Og de har ikke vært testet på Tannoy.

    Modifisert Allnic som ble kjøpt før sommeren må det jobbes mer med plassering og kabling av. Jeg er ikke i mål med støy og klangbalansen kler ikke anlegget slik det nå fremstår. Mulig vi kommer i mål, hvis ikke må denne vike.

    Vis vedlegget 760400 Vis vedlegget 760401

    Det spilles jevnlig plater og bånd. Mye utstyr er ingen garanti for godlyd.
    Noen ganger skal produkter bevares originale og ikke modifiseres for mye;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Synd med Audio Valve. Jeg hadde en del med Helmut Becker å gjøre da jeg hadde Audio Valve og en del problemer med dem. Han brydde seg ikke å svare meg da jeg tok kontakt. Fikk høre av importøren i Nederland at han var av den gamle skolen i Tyskland (hva nå det måtte bety) og kunne være litt vanskelig. Jeg hadde gått lei, men møtte Helmut tilfeldigvis på messen i München. Vi fant da tonen, og både kommunikasjon og emailer fungerte etterpå. Hallvar Rostad har jo forhandlet merket i årevis. Han har sikkert nummeret til Helmut. Du er jo en hyggelig kar, så kanskje en innledende telefonsamtale kunne vært fornuftig……eventuelt fra Rostad som jeg antar fremdeles er importør av Audio Valve i Norge.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.957
    Antall liker
    13.282
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    noe dritt med produsenter som ruger på skjemaene sine.....de er sjelden særlig originale eller nytenkende
    hadde samme problem med Nagra VPA...slapp ikke skjemaet til driverkretsen, men utgangs kretsen og psu lå på nettet!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Det er opplagt en del produkter det ikke skal tukles med. Min erfaring tilsier imidlertid at Allnic i standard, ubesudlet form heller ikke er best i klassen hva gjelder støy, og hos meg ble også H-1500 overgått av Accuphase og Luxman i så henseende. Wavac er heller ikke god på støygulv. Han som har modifisert H-7000 (@zikraaudio) mener den modifiserte riaaen fra Allnic er bedre enn originalen og at den er støysvak. Om det er subjektiv synsing eller beinhard fakta vet jeg ikke. Det jeg vet er at jeg ikke har gitt den tid nok eller lekt tilstrekkelig med tilbehør og plassering til å konkludere bastant verken om lydkvalitet, -signatur eller støy. Jeg tror litt av forskjellen på hvordan jeg skriver og hvordan en del andre her forteller er at jeg forsøker å være dønn ærlig på de positive opplevelsene så vel som utfordringene. Stort sett er det uvesentlig fjas vi lirer av oss her inne uansett, prosessen og undringen er således ikke mer uvesentlig enn annet. Ombyggingen av Allnic kan være til det bedre og den kan være til det verre, jeg vet ikke, for jeg har ikke testet nok. Jeg misjonerer uansett ikke for den. Kan hende er det gjort modifiseringer som gjør produktet mer utsatt for støy, hva vet jeg, og definitivt er det gjort endringer som gjør det mer puristisk, men mindre fleksibelt. Vi får se hvor det ender når jeg kommer dit at jeg kan løfte tungt og stå i vinkel.
     

    RasmusEgelund

    Fersking
    Ble medlem
    01.11.2021
    Innlegg
    3
    Antall liker
    16
    Sted
    Gjøvik
    Det er opplagt en del produkter det ikke skal tukles med. Min erfaring tilsier imidlertid at Allnic i standard, ubesudlet form heller ikke er best i klassen hva gjelder støy, og hos meg ble også H-1500 overgått av Accuphase og Luxman i så henseende. Wavac er heller ikke god på støygulv. Han som har modifisert H-7000 (@zikraaudio) mener den modifiserte riaaen fra Allnic er bedre enn originalen og at den er støysvak. Om det er subjektiv synsing eller beinhard fakta vet jeg ikke. Det jeg vet er at jeg ikke har gitt den tid nok eller lekt tilstrekkelig med tilbehør og plassering til å konkludere bastant verken om lydkvalitet, -signatur eller støy. Jeg tror litt av forskjellen på hvordan jeg skriver og hvordan en del andre her forteller er at jeg forsøker å være dønn ærlig på de positive opplevelsene så vel som utfordringene. Stort sett er det uvesentlig fjas vi lirer av oss her inne uansett, prosessen og undringen er således ikke mer uvesentlig enn annet. Ombyggingen av Allnic kan være til det bedre og den kan være til det verre, jeg vet ikke, for jeg har ikke testet nok. Jeg misjonerer uansett ikke for den. Kan hende er det gjort modifiseringer som gjør produktet mer utsatt for støy, hva vet jeg, og definitivt er det gjort endringer som gjør det mer puristisk, men mindre fleksibelt. Vi får se hvor det ender når jeg kommer dit at jeg kan løfte tungt og stå i vinkel.
    Hei Fosse,

    Det er litt interessant det du skriver her.. jeg kjenner den ombyggede Allnic-H7000 fra Zikra Audio skikkelig godt - jeg eier en og har spillet på den i ca et år nu. Jeg har et anlæg der ser slik ut: Platespiller: Melco 3533 med Ikeda 9GSS pickup og Ikeda IST-201 MC-step up. Forstærkerdelen er aktuelt: Allnic H-7000 med opgradering hos Zikra Audio til EC8010 trioder, Bespoke silver edition passiv preamp med 6db passiv gain, Zikra Audio 211 monoblokke. Jeg har kun Ikeda`s reference kabler på signalveien frem til 211 og som højtalerkabler 99,997% 12 AWG sølvkabler kun isoleret i dobbelt bomuld ( dielektrisk konstant tett på 1,0 - dvs langt bedre end silke osv). Mine højtalere er 100% originale Pioneer Exclusive TAD 2402. Hele anlegget står på luftfødder fra Thorlabs.
    Jeg har tidligere haft meget svært ved å finne en RIIA der kunne matche kvaliteten til resten av mit anlæg. Hadde først en Manley Steelhead - ønsker helst å glemme den opplevelse. Hadde deretter PassLabs XP-25 - en fantastisk RIAA (den bedste transistor RIAA jeg har hørt), men manglede noe transparens i toppen. Hadde da den originale Allnic H-7000 hjemme for AB-lytning opp imot Pass`en, men kunne ikke konkludere at Allnic`en var markant bedre end XP-25 og kjøpte den derfor ikke. Sidste år fikk jeg muligheten for å få den oppgraderte H-7000 hjem på prøve - og jeg var helt solgt med een gang. ALT er markant bedre på H-7000 etter oppgraderingen fra Zikra Audio. Det er så stor forskjell at den på mit anlæg lyder som en helt annen RIIA fra prisklassen 250.000 kr og oppover. Den oppgraderte H-7000 er mere dynamisk og musikalsk end den originale Allnic. Bassen er strammere, mere præcis og veldefineret. I de øvre frekvenser er lyden mere åben, transparent og autentisk i både mellemtone og diskant. Der er ekstremt "hul" igjennom. Ombygningen gør H-7000 MEGET støjsvag - Selv med volumen skruet godt opp, hører jeg simpelthen ikke at anlægget er tændt. Jeg har været på værkstedet til Zikra Audio i Danmark og set på målingene på H-7000 før og etter ombygningen. Signal/støj forholdet ændres fra 85db til 110db. Frekvensområdet udvides fra 15-35KHz til 12-70KHz. Gain er uforandret. Oppgraderingen av H-7000 hos Zikra Audio kostede meg ca 30.000,- NOK. Det er etter min erfaring tale om et "bangforthebuck", der nesten er latterligt billigt i forhold hvad man ellers kan få for pengene og hvad markante lydmæssige forbedringer ellers koster i denne hifi-prisklasse.
    Det er dog en ting jeg vil tilføye angående H-7000 på nedsiden: MC-delen er god, men den er ikke fantastisk på samme måte som resten av den oppgraderte Allnic. Har man et reference anlegg, særlig spiller man på horn høytalere, vil jeg på det kraftigste anbefale at man kjøper en separat MC-step up og kjøre Allnic`en på MM-inngangen. Det er en markant lydmæssig forbedring i det samlede setup.

    setup.jpg
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.957
    Antall liker
    13.282
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hei Melco kompis...er det IKEDA arm eller FR jeg ser på den?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Jeg forstår ut fra respons jeg får i tråden, spørsmål på telefon og PM at folk ikke helt forstår hva jeg sier, eller i hvert fall ikke hva jeg mener eller forsøker å fortelle. Det er mulig jeg kommuniserer krøkkete. Jeg snakker nå generelt, ikke til noen spesielt.

    Jeg skal forsøke meg på en liten presisering:

    Jeg har aldri har sagt at modifisert Allnic låter dårlig, eller at den støyer per se. Jeg har forsøkt å være ærlig på at jeg har hatt en forsterker (Audio Valve) som har knelt, et anlegg snudd på hodet, ny komponent (riaa) inn, og en operasjon som har gjort det vanskelig å jobbe tungt med anlegget. Videre har jeg hatt lyst til å drive med annet en periode, så stereo har vært nedprioritert. Mine betraktninger over de seneste sidene er en beskrivelse av prosessen med å få anlegget opp å gå igjen. Det er en statusrapport fra et arbeid i oppstartsfase. Jeg vet jeg ikke er i mål, men jeg står ikke fast, jeg har knapt begynt.

    Ja, det er ingen tvil om at den modifiserte Allnicen låter åpent, hull igjennom og stramt. Absolutt, den er rågod på dette, trolig helt i tet. Det er videre mulig at jeg kommer til å konkludere med at den låter bedre enn de andre riaaene i mitt oppsett, og det er mulig jeg konkluderer motsatt, det er for tidlig å si. Men mitt oppsett har da også en litt slank karakter, og det låter noe hardt, så det vil sikkert være snakk om matching. Men, mest av alt er jeg opptatt av å få det beste ut av ting, ikke å konkludere med to streker om hva som er best, jeg opplever ofte at jeg foretrekker ulikt utstyr avhengig av hva det kombineres med.

    Og Zikra Audio har uoppfordret tatt kontakt for å hjelpe meg, så jeg er sikker på at dette løser seg, men som sagt, det er ikke sikkert det er et egentlig problem.

    @RasmusEgelund , det skulle vært moro å høre oppsettet ditt. Og kommer jeg ikke i mål mht støy så vil det jo være en idé å teste min riaa i ditt oppsett? Da får man jo umiddelbart bekreftet hvor utfordringen ligger. Og takk for gode innspill og hjelp, det var interessant.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    B5B7AA4A-FCCD-4131-A5E0-3A353BFAD07A.jpeg


    Da ble det tyst: Flyttet riaa men det gjorde neppe utslaget, for under prosessen oppdaget jeg at jeg hadde bommet på balansert-ubalansert-bryter. Har trolig antatt at den følger kontaktenes plassering. Uansett, den gir signal på ubalansert utgang uavhengig bryterplassering, men det påvirker støynivået. Nå, borte.

    Takk til @zikraaudio som på eget initiativ tok kontakt for å fikse dette. Supert! Jeg har med vilje ikke tatt dette opp med deg fordi jeg opplevde at jeg ikke hadde jobbet meg tilstrekkelig igjennom problemstillingene.

    Dette ble andre boller for å si det forsiktig 😊
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Så fornøyd som undertegnede nå er har han ikke vært siden gårsdagens fråtsing i dessertvogna på BF.

    Tenk at man kan være glad en hel kveld over noe så trivielt som en riaa. Vi feirer med et glass malt fra stereoboden.

    54A024AD-6C5C-4888-9883-4AE67409FDBC.jpeg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.815
    Antall liker
    38.469
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Så fornøyd som undertegnede nå er har han ikke vært siden gårsdagens fråtsing i dessertvogna på BF.

    Tenk at man kan være glad en hel kveld over noe så trivielt som en riaa. Vi feirer med et glass malt fra stereoboden.

    Vis vedlegget 760705
    Glede en hel kveld om en riaa, skjønner deg godt jeg :)

    mvh
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.957
    Antall liker
    13.282
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg har gledet meg over riaa´n siden tidlig 2000 tallet, så det er bare å lene seg tilbake.... :ROFLMAO:
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.957
    Antall liker
    13.282
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    når den frevoverlente i tillegg er supportert av to krykker er det fristende å lene seg ennå lenger fremover... 😂
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Hallo! Jeg er forbi krykker, jeg har endatil kastet stavene. Jeg gikk Solveien-Padda før dagens første møte.
    Jeg søker tross alt råd hos tre uavhengige fysioterapeuter og gjør øvelsene alle tre kommer opp med. Er det rart de er overrasket over progresjonen? Med rett prosjektleder og oppdragsgiver …
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.957
    Antall liker
    13.282
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg var på Pasientskolen på Ahus idag og klar for kniven/saga den 30:e , etter ETF og i tide til å rekke båtsesongen 22 :eek:
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.957
    Antall liker
    13.282
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Hallo! Jeg er forbi krykker, jeg har endatil kastet stavene. Jeg gikk Solveien-Padda før dagens første møte.
    Jeg søker tross alt råd hos tre uavhengige fysioterapeuter og gjør øvelsene alle tre kommer opp med. Er det rart de er overrasket over progresjonen? Med rett prosjektleder og oppdragsgiver …
    ....og pasient
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Tilbake til hi-fien så mener jeg bestemt dette også påvirker klangbalansen, ikke bare støynivået. Eller så er det en psykologisk konsekvens av at støyen er borte - jeg skal ikke være påståelig. Det er min oppfatning at det hele nå låter mer kjøttfullt, klangrikt og riktig.

    Forsterkning til USM Haller er ankommet landet, det er snart klart for å koble opp TW-Acustic. Og kan hende skal vi konvertere Allnic til igjen å motta mer enn én pickup. Dette kan jo bli litt moro.
     
    Sist redigert:
    C

    Cyber

    Gjest
    Hallo! Jeg er forbi krykker, jeg har endatil kastet stavene. Jeg gikk Solveien-Padda før dagens første møte.
    Jeg søker tross alt råd hos tre uavhengige fysioterapeuter og gjør øvelsene alle tre kommer opp med. Er det rart de er overrasket over progresjonen? Med rett prosjektleder og oppdragsgiver …
    Rekonvalesens opphøyd i 3?
     

    RasmusEgelund

    Fersking
    Ble medlem
    01.11.2021
    Innlegg
    3
    Antall liker
    16
    Sted
    Gjøvik
    Jeg forstår ut fra respons jeg får i tråden, spørsmål på telefon og PM at folk ikke helt forstår hva jeg sier, eller i hvert fall ikke hva jeg mener eller forsøker å fortelle. Det er mulig jeg kommuniserer krøkkete. Jeg snakker nå generelt, ikke til noen spesielt.

    Jeg skal forsøke meg på en liten presisering:

    Jeg har aldri har sagt at modifisert Allnic låter dårlig, eller at den støyer per se. Jeg har forsøkt å være ærlig på at jeg har hatt en forsterker (Audio Valve) som har knelt, et anlegg snudd på hodet, ny komponent (riaa) inn, og en operasjon som har gjort det vanskelig å jobbe tungt med anlegget. Videre har jeg hatt lyst til å drive med annet en periode, så stereo har vært nedprioritert. Mine betraktninger over de seneste sidene er en beskrivelse av prosessen med å få anlegget opp å gå igjen. Det er en statusrapport fra et arbeid i oppstartsfase. Jeg vet jeg ikke er i mål, men jeg står ikke fast, jeg har knapt begynt.

    Ja, det er ingen tvil om at den modifiserte Allnicen låter åpent, hull igjennom og stramt. Absolutt, den er rågod på dette, trolig helt i tet. Det er videre mulig at jeg kommer til å konkludere med at den låter bedre enn de andre riaaene i mitt oppsett, og det er mulig jeg konkluderer motsatt, det er for tidlig å si. Men mitt oppsett har da også en litt slank karakter, og det låter noe hardt, så det vil sikkert være snakk om matching. Men, mest av alt er jeg opptatt av å få det beste ut av ting, ikke å konkludere med to streker om hva som er best, jeg opplever ofte at jeg foretrekker ulikt utstyr avhengig av hva det kombineres med.

    Og Zikra Audio har uoppfordret tatt kontakt for å hjelpe meg, så jeg er sikker på at dette løser seg, men som sagt, det er ikke sikkert det er et egentlig problem.

    @RasmusEgelund , det skulle vært moro å høre oppsettet ditt. Og kommer jeg ikke i mål mht støy så vil det jo være en idé å teste min riaa i ditt oppsett? Da får man jo umiddelbart bekreftet hvor utfordringen ligger. Og takk for gode innspill og hjelp, det var interessant.
    Hei Fosse,

    Det er absolutt mulig å komme på besøk hos meg på Gjøvik og lytte på mit anlegg hvis du har tid og lyst:). Jeg har også en ganske god kaffemaskine.. Send meg evt en pm på Messenger:)
    Jeg skal i øvrig til Danmark her i helgen. Jeg har fått lov å låne den ny 300.000kr Zikra Audio RIAA med nano-krystalinske transformatorer m.m. med til Norge et par uker. Jeg gleder meg som et barn i bilen på vei til sin første tur til Disneyland:). Jeg har hørt den i Danmark...God damn! Holder den niveauet på mit anlegg heroppe, bliver den min neste RIIA. Det jeg har hørt av den frem til nu er nesten ubeskriveligt godt. Det er svært å sette ord på hvor godt den lyder.
    mvh
     

    zikraaudio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    478
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Danmark Jyllinge
    Torget vurderinger
    1
    Hesa Fosse det glæder mig dit brum er væk håber du nu kan nyde din fantastiske riaa som i min verden er meget meget tæt på det aller bedste derude
    husk meget gode skærmet kabler ala Cardas eller Ikeda da den riaa er meget bredbåndet og derfor kan samle brum op hygge
    Mvh Zikra Audio
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Takk!

    Kjører Cardas nå ja. Det fungerer som bare det.

    Hvilke armer foretrekker dere med Miyajima Shilabe? Vet nlykke bruker DV-507MKII og tenkte bare høre hvilke armer folk har erfaring med.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn