Hjelp til valg av min første og siste platespiller (buy once, cry once)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Jonas_H

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Antall liker
    1.272
    Torget vurderinger
    7
    Men gir ikke de tunge skruende der uheldig lav resonansfrekvens? Uansett hva Korf sier…
    Slik jeg husker det, så låt det helt fint. En stund siden jeg har brukt det headshellet og skruene på Ikeda.

1756812186928.png

Michaelbubbles

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.04.2024
    Antall liker
    221
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    *Oppdatering*

Ting skjer! Phasemation PP200 er på vei inn, da er det bare å glede seg 🤠 Julen er reddet 🎅
    Jeg har siklet på denne helt siden før jeg i det hele tatt begynte å se på platespillere, så det var egentlig en no-brainer. Om det er min kopp te finner jeg ikke ut før jeg har fått prøvd den.

1759511080710.png

Hadde egentlig planer om å montere denne selv på TA-500 Neo-armen min, men min erfaring med montering av PU er litt halvgjort. Sist jeg gjorde det var for 5 år siden på en 2M Blue, ikke like krise om jeg ødela noe da. Finmotorikken min er derimot ikke eksisterende, spesielt med pølsefingre 😂 Så hvis det er noen i Stavanger området som har god peil på PU montering e og kan justere azimuth, VTA , protactor osv. helt riktig, setter jeg stor pris på om dere har mulighet til å ta en tur innom! Selvfølgelig får dere arbeidspenger for jobben og dere kan kose dere med anlegget etterpå! Alltid kjekt å møte folk herfra i virkeligheten.

I mellomtiden, siden forrige innlegg, har det også blitt noen flere platekjøp god "ventepølse"

vinyl2.jpeg

Ekstra fornøyd med å ha fått tak i 1995 pulse og Supertramp Breakfast in America i MFSL utgave :)

PederP

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.04.2019
    Antall liker
    29.199
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    7
    Om ingen andre melder seg, så kan nok eg hjelpe deg å montere pickup.
    Eg er litt lite mobil i desse dagar pga ring rygg, men satser på at det kjem seg i løpet av eit par dagar.

Peder

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    28.501
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    *Oppdatering*

Ting skjer! Phasemation PP200 er på vei inn, da er det bare å glede seg 🤠 Julen er reddet 🎅
    Jeg har siklet på denne helt siden før jeg i det hele tatt begynte å se på platespillere, så det var egentlig en no-brainer. Om det er min kopp te finner jeg ikke ut før jeg har fått prøvd den.

Vis vedlegget 1150250

Hadde egentlig planer om å montere denne selv på TA-500 Neo-armen min, men min erfaring med montering av PU er litt halvgjort. Sist jeg gjorde det var for 5 år siden på en 2M Blue, ikke like krise om jeg ødela noe da. Finmotorikken min er derimot ikke eksisterende, spesielt med pølsefingre 😂 Så hvis det er noen i Stavanger området som har god peil på PU montering e og kan justere azimuth, VTA , protactor osv. helt riktig, setter jeg stor pris på om dere har mulighet til å ta en tur innom! Selvfølgelig får dere arbeidspenger for jobben og dere kan kose dere med anlegget etterpå! Alltid kjekt å møte folk herfra i virkeligheten.

I mellomtiden, siden forrige innlegg, har det også blitt noen flere platekjøp god "ventepølse"

Vis vedlegget 1150260
    Ekstra fornøyd med å ha fått tak i 1995 pulse og Supertramp Breakfast in America i MFSL utgave :)
    Stort tillyke med en fin bunke, og i særdeleshet Pulse-boxen.
    Av alle de remastrede Pink Floyd av James Guthrie, Joel Plante og Bernie Grundman, er de fleste OK.
    The Wall er i serdeleshet "top of the cream", men Pulse er en gedigen "flopp".... reine rævva.
    Originalen er derimot helt fantastisk. Bare å glede seg.

En liten fortellig herfra. Har avtalt med noen gutterjeg ikke kjenner, på et dansk forum, at den 18. oktober
    blir det "vinyl-treff" her i stuen. Avtalen var at medbringe plater, som man synes var spennende for andre og høre,
    og en tilbød å ta med noen spennende pickupper. Hadde ingen idé om, hva han ville ta med, før han skrev dette:
    " Jeg kan fx medbringe Koetsu Onyx, Kiseki Agaat og My Sonic Lab Eminent EX" 😁 😁???
    Det er jo en helt annen liga enn mine WTL-Kauri, AT33/PTG-II og Yamaha MC-1000 (kanskje jeg når
    å få en godt brukt Sumiko Pearwood Celebration-II innen den datoen).
    Det jeg ville si var, at jeg helt sikkert får abstinenser etter den dagen, så pass på.
    Fra 2M-Blue til Phasemation PP-200 er sikkert et kvantespring, som kan gi mye mersmak. Tenk på
    at det finnes Phasemation PP-300, PP-500, PP-2000 og PP-5000 derute 😁;)(y)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn